Hallo collega's mijn nieuwe site!

1
Ik heb nu "naar lang dubben en wegen" het besluit genomen om een webwinkel te beginnen.
Zelf ben ik geen held in htlm en de rest, dus naar lang zoeken heb ik "denk ik" een goede host gevonden voor mijn begin site. Als ondernemer kijk je altijd naar de kosten/baten.

Mijn vragen zijn,
Is het wat?
Wat kan ik eraan verbeteren?
En hebben jullie nog wat tips? (in beginnerstaal :D :D :P ).

Site http://www.artidecor-webwinkel.nl

Ik heb deze forumsite via mijn host en heb al veel interessante info gevonden!

Groeten,

Roberto

Re: Hallo collega's mijn nieuwe site!

2
Hoi Roberto,

Welkom hier!

Een paar eerste opmerkingen:

De foto op de homepage is 1,3 MB. Die moet je echt verkleinen.
Waarom niet een aantal producten netjes onder en naast elkaar tonen met de prijs. Dan kun je als consument direct iets bestellen.

Het logo vind ik er niet mooi uitzien. Ook is de rand van het vignet rafelig. Een leuk logo kan je laten maken op sites zoals http://www.ontwerpen-voor-geld.nl/.

Voor de HTML is gebruik gemaakt van tabellen, het is beter om deze niet meer te gebruiken. (in het kader van zoekmachineoptimalisatie)
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Hallo collega's mijn nieuwe site!

3
Voor de HTML is gebruik gemaakt van tabellen, het is beter om deze niet meer te gebruiken. (in het kader van zoekmachineoptimalisatie)
Svp onderbouwen... erkaar napraten kunnen we allemaal... Het enige voordeel dat div's kunnen bieden t.o.v. tabellen is dat je bepaalde content hoger op de pagina kan krijgen in de source maar dan moet je dus wel weten hoe en wat en dat ook nog goed kunnen implementeren. Zo maar zeggen dat tabellen 'slecht' zijn is onzin.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hallo collega's mijn nieuwe site!

5
Besparen op een webbouwer kan, maar ik vraag mij altijd af of dat wel zo'n goed idee is.
Het verschil is erg groot met de meeste andere webshops.

-De achtergrond laten repeaten (herhalen) prima en graag zelfs. Maar dan moeten deze lijnen niet duidelijk zijn. Hier bij mij op het scherm wel erg duidelijk en is zonde.

-Logo is inderdaad erg jammer. Wat als je ooit mee gaat doen met flyers of adverteren op bepaalde websites? Een logo moet aanspreken, dit is niet meer dan een vorm (inderdaad met raffelige rand) neerzetten en daar wat tekst over heen kalken. Lettertype had veel sprakelender gekund, maar dat kan ook kwestie van smaak zijn.

-Ik zou veel netter zijn. Bij de voorwaarden is de telefoonlink bijvoorbeeld blauw, de standaard opmaak.

-Het plaatje onder de welkomstekst is ook erg jammer. Wat producten van de site af geplukt en deze op een plaatje geknipt en geplakt. Ziet er erg onprofessioneel uit.

Al die puntjes oogt de webshop ook gewoon goedkoop, de meeste dingen lijken onafgemaakt of zonder passie of iets dergelijks is gedaan.

Dat zou mij er dus al van weerhouden om hier te shoppen.
Ik shop graag een beetje in luxe. Webwinkel die er mooi uit ziet waar men blij van wordt. En helaas hier word ik het tegenovergestelde van.

Besparen op bijvoorbeeld de webbouwer betekent vaak ook een tegenvallende omzet.

Ik wil je absoluut niet naar beneden halen, maar aan leugens heb je ook niets.
Als ik jou was zou ik direct goed beginnen en het laten doen door een bedrijf dat meer in zijn mars heeft dan dit.

Ohja, verder mis ik het knopje contact. Zoek ik altijd als 1 van de eerste dingen om op een webshop. Ik wil direct contact kunnen leggen en niet zoeken waar ik contactgegevens kan vinden. Er is ruimte genoeg voor nog een knopje :D

Re: Hallo collega's mijn nieuwe site!

6
Alvast bedankt voor jullie eerste aan/opmerkingen en tips.

Ja, de site oogt wat simpel, maar ik wil de site echt rustig en simpel houden.
Persoonlijk word ik helemaal gek van die schreeuwende sites overvol met afbeeldingen en aanbiedingen die erop staan.
Als ik een product wil kopen dan wil ik het makkelijk/snel kunnen vinden en niet hoeven graven op de site.

De site is bedoeld als toevoeging van mijn bestaande winkel, en natuurlijk om nieuwe klanten te binden.
Ik weet dat het “voorlopig” ook niet zal meekomen met de professionele sites, maar het is voor ons ook een begin testfase. Het is tenslotte niet de belangrijkste inkomstenbron.
Maar ik sta wel achter mijn producten en service, al meer dan 25 jaar! :D

Het logo, ja daar moet zeker aangewerkt worden.
De startpagina foto, ja kwestie van smaak denk ik. (laat gewoon wat zien aan producten) De verfijning van de site werken we ook zeker aan (tips :) ), mijn host is zeer behulpzaam en doet ook veel ideeën van ons erin te plaatsen. Een scherp geprijsde hosting hoeft helemaal geen goedkope uitstraling te geven denk/hoop ik.
En ik ben nu net 2 weken bezig met het opzetten en al doende leert men, daarom ben ik ook dankbaar voor jullie meningen en tips.

Op het forum heb ik ook al veel tips en ideeën opgedaan.

Groet,

Roberto

Re: Hallo collega's mijn nieuwe site!

10
Hallo,

Ik heb een hoop van jullie tips en aan/opmerkingen meegenomen in het veranderen van de site.
Nogmaals bedankt!
Ik probeer de foto's en teksten scherper te maken, ben hiermee druk bezig om het voor elkaar te krijgen.
Ik ben opzoek naar een software programma dat foto en tekst scherp opslaat en geen verlies heeft bij vergroten of verkleinen. Dus dat (zeker) de tekst scherp blijft op de foto's.
Heeft iemand tips hiervoor? Ben al bezig geweest met Inkscap, iemand hiermee ervaring?

En als men nog eens wil kijken naar de site :arrow: http://www.artidecor-webwinkel.nl

Groeten Roberto