Pagina 1 van 1

Administratie inkoop producten uit China

Geplaatst: 11 januari 2016
door edwin_kn
Hallo mensen, 

Ik koop losse producten in bij Ali-express en ga deze verkopen op mijn webshop. 
Voor de administratie van de kostenpost inkoop heb ik een vraag.
Wat moet ik als bewijs bewaren voor de belastingdienst.

Ik kan bij de verkopers op Ali-express een factuur krijgen, maar dat is veel werk omdat ik iedere dag nieuwe orders heb.

Is een betalingsbewijs van mijn creditcard voldoende bewijs voor de administratie?
"


10-01-2016 Creditcardnummer: 5236 ****** 8653 bedrag: €3,85
Omschrijving: http://www.Aliexpress.com LONDON GBR
Mutatiesoort: Diversen

Re: Administratie inkoop producten uit China

Geplaatst: 12 januari 2016
door Electronixs.nl
Het is beter om de orderbevestiging ook uit te printen.
Zit er bij de zending geen factuur? Anders die natuurlijk ook bewaren.

Administratie is werk. Je kan ook geen aangifte doen omdat het veel werk is. :D

Kleine tip. Koop wat groter in om de administratiedruk te minderen.

Re: Administratie inkoop producten uit China

Geplaatst: 12 januari 2016
door WebwinkelMeerwaarde
Electronixs.nl schreef: Kleine tip. Koop wat groter in om de administratiedruk te minderen.
Dat zou ik ook doen.

Waarom koop je elke dag meerdere producten los in? Lijkt me niet efficiënt.

(Of koop je pas in als je een bestelling hebt? )

Re: Administratie inkoop producten uit China

Geplaatst: 12 januari 2016
door Zyra
WebwinkelMeerwaarde schreef:
Electronixs.nl schreef: Kleine tip. Koop wat groter in om de administratiedruk te minderen.
Dat zou ik ook doen.

Waarom koop je elke dag meerdere producten los in? Lijkt me niet efficiënt.

(Of koop je pas in als je een bestelling hebt? )
Ik vermoed het laatste, want waarom zou je anders op deze manier te werk gaan? 

Re: Administratie inkoop producten uit China

Geplaatst: 12 januari 2016
door WebwinkelMeerwaarde
Zyra schreef:
WebwinkelMeerwaarde schreef: Waarom koop je elke dag meerdere producten los in? Lijkt me niet efficiënt.

(Of koop je pas in als je een bestelling hebt? )
Ik vermoed het laatste, want waarom zou je anders op deze manier te werk gaan? 
Dat vermoed ik dus ook, maar ben benieuwd naar de reactie van TS.

Die manier van leveren heeft natuurlijk veel nadelen. Ben benieuwd hoe TS hier tegenaan kijkt.

Re: Administratie inkoop producten uit China

Geplaatst: 13 januari 2016
door edwin_kn
Bedankt voor de reacties, het gaat slechts om 1 enkele productgroep waarbij het heel voordelig zou zijn om de producten per stuk te laten komen. Andere producten die ik wil gaan aanbieden komen niet uit China en krijg ik netjes de factuur bij.

De vraag blijft nog steeds; vindt de belastingdienst een dergelijk betalingsbewijs van de creditcard voldoende of hebben zij echt een Factuur nodig?

Re: Administratie inkoop producten uit China

Geplaatst: 13 januari 2016
door Ward
edwin_kn schreef:De vraag blijft nog steeds; vindt de belastingdienst een dergelijk betalingsbewijs van de creditcard voldoende of hebben zij echt een Factuur nodig?
Niet als er alleen een bedrag en een begunstigde op staan.
Ik neem aan dat je online bestelt, dus dan kun je een schermafbeelding of PDF maken van de winkelwagen, de orderbevestiging en een betaalscherm maken. Verder bewaar je natuurlijk alle e-mail, waaronder de orderbevestiging. Zo kun je aannemelijk maken dat de betaling van je creditcard inderdaad bestemd is voor deze inkooporder.

Re: Administratie inkoop producten uit China

Geplaatst: 01 maart 2016
door Lisanne_222
Hoi Edwin,

Mag ik vragen hoe jij dit doet met het invoeren van de producten via aliexpress?
Ik ben eerst wat dingen als test gaan bestellen maar ze komen gewoon door de douane heen zonder invoerrechten en belasting.

Ik hoor graag van je!
Alvast bedankt.

Re: Administratie inkoop producten uit China

Geplaatst: 08 juni 2016
door Easy Scape
Ik lees mee!