Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(
Geplaatst: 24 februari 2016
Beste webwinkelvrienden,
** warning.. ik heb er blijkbaar een heel verhaal van gemaakt!!! **
Onze webwinkel wil maar niet "aan" gaan. En ik ben even leeg aan het raken. Ik geloof er nog steeds in. Maar ik loop steeds weer tegen een muur van teleurstellingen aan dat de energie die erin gaat niet terug komt. Niet eens zozeer in de financiën. Maar in de passie. Ik weiger de handdoek in de ring te gooien. Maar wat ik wel graag eens zou willen zien is dat het iets meer is dan dat het nu is. Ik verwacht geen miljoenen omzet. Maar een beetje meer ROI zou toch wel tof zijn.
Klein stukje geschiedenis
Al een hele poos wil ik mijn eigen werk en illustraties verkopen als decoraties. Dat is ontstaan nadat steeds meer ouders erom gingen vragen. En hoe gaaf zou het niet zijn als ik steeds meer voor mijzelf kan tekenen en dat kan verkopen dan dat ik voor anderen moet tekenen (http://www.roykorpel.nl). Zo is onze webwinkel geboren (januari 2013) en gegroeid tot wat het nu is. Ik verstop de link achter tekst omdat ik voorzichtig wil zijn met het verspreiden van de link op deze pagina's. Het lijkt me onwenselijk als klanten hier terecht komen terwijl ik ze in de winkel wil krijgen :P
Mooie winkel (vind ik zelf)
Kort samen gevat.. de bezoekers aantallen stijgen al tijden niet maar blijven kabbelen en de verkopen gaan soms even op.. en dan weer neer en is het zomaar 2 weken stil. Ik zal zo wat statistieken meegeven. Natuurlijk hebben wij ons best gedaan om meer bezoekers te krijgen. Zowel betaald als gratis. Helaas heeft dit ook geen zoden aan de dijk gezet. Ook heb ik SEO experts laten kijken en hun ding laten doen in bijvoorbeeld adwords. Dit heeft alleen geld gekost ondanks dat ze hun best deden). Aan de webwinkel heb ik heeeeeel veel aandacht besteed. Alles wat je ziet heb ik zelf gemaakt. De 3D renders, de looks van de winkel, het logo, de bewerkte plaatjes, al het artwork wat je op de plaatjes ziet, verzin het maar. De webwinkel draait op Magento en het thema Ultimo. Ik draai met een sjiek https certificaat en de hele winkel ligt in https. Ik heb een webwinkelkeur voor het vertrouwen en een vast telefoonnr genomen. Allemaal voor de good feeling. Een onepagestepcheckout module, wederom om een drempel weg te halen. Ook kunnen mensen gewoon zonder een account een bestelling plaatsen en is het verzenden boven de 50 euro gratis binnen NL en BE. Als ik om me heen kijk onder de webwinkels vind ik persoonlijk dat de winkel er meer dan goed uitziet. Ik ben ook een beetje moe van mezelf aan het worden dat ik dit stukje steeds beter en beter wil maken. Het ettert dat de mensen blijkbaar niet tot kopen over gaan maar twijfel of dit wel aan de looks ligt.
Wat denk ik zelf dat er mis is:
- Het aanbod! Er moeten meer soorten producten bij komen. Daar zijn we achter de schermen druk mee bezig. Denk aan armbandjes, kralen, vlaggetjes, papieren opbergzakken etc. Bijna alles gepersonaliseerd. Daar wordt / is ook materiaal en apertuur voor aangeschaft. Helaas gaat tot nu toe alles met veel wrijving. Spullen die we nodig hebben moeilijk te krijgen. apparatuur die we nodig hebben prijzig.
We zijn op het moment bezig met een decoratie op houtlijn, die de komende weken wordt bijgevuld met meer designs. Die heb ik al klaar op mijn computer maar moeten uitgewerkt worden tot producten in de winkel (tijdrovend klusje). En hebben we recent geboortespandoeken en vlaggen toegevoegd. Hier komen ook nog meer varianten bij. Kortom.. het aanbod moet omhoog. Maar daar zijn naast tijd ook geld investeringen voor nodig. Als het huidige aanbod nu mensen niet tot een aankoop sturen, durf ik een flinke investering even niet aan.
- Muurstickers kan je op iedere hoek van de webwinkelstraat kopen tegenwoordig. Ik heb er over nagedacht maar wil er voorlopig gewoon niet aan beginnen. Ik wil niet de 1001 in een dozijn zijn met dezelfde muurstickers die meestal gewoon op aliexpress worden aangekocht. No-way. Ik heb ook eigen muurstickers ontworpen en geprobeerd daar een product van te maken. Deze worden best prijzig en het is een heleboel werk om zulke stickers te illustreren (+ snijlijnen etc etc etc). Kortom, denk ik dat ik last heb van de zeer goedkope muurstickers overal.
- Social media! Ik kom er simpelweg niet aan toe. Niet dat we het niet hebben geprobeerd. Zeker op twitter zijn we een poos heel actief geweest. Maar de inzet en energie die daar in ging zitten ook al lijkt dat simpel geregeld.. betaalde zich niet terug. Er moeten toch plaatjes gemaakt worden om een leuke tweet te maken. En de tweets moeten ook klaar gezet worden waar je ook weer even een uurtje zoet mee bent. Ik heb nog een heleboel artwork te maken voor de producten dus uurtjes tijd zijn er niet zo heel veel. Mijn vrouw is al een heel poosje druk met Pinterest en dat kanaal lijkt best te groeien. Al komen er steeds meer volgers uit het buitenland bij die ik beschouw als niet interessante volgers. Pinterest is onze beste social media kopers kanaal in onze winkel. Een paar plaatjes worden goed gepinnend. Maar de bezoekers vallen wederom tegen. Facebook probeer ik een beetje actiever op te pakken. Ik doe mn best. Bloggen zit niet in onze vingers en daar wil ik in gaan investeren. Maar dat kost natuurlijk weer centen. Dat is niet erg als de winkel een beetje omzet maakt. Voor nu, heb ik daar een rem op gezet. We zullen zelf iets moeten bloggen maar wil even niet van de grond komen.
Bezoekers kopen
- Momenteel heb ik een admarkt advertentie lopen. Voor mij even een nieuw stukje om te kijken wat er gebeurd. Ik heb zo een 50 euro tegoed gekregen om te testen. Ik heb een advertentie lopen en op 2 cent per click gezet. Afwachten wat het resultaat gaat zijn. Ik heb tips gebruikt die ik op het forum hier heb gelezen.
- Adwords staat even uit. Het leek een steeds harder lopende put waar ik mn geld in stopte. Geld erin, geen verkopen eruit. Zowel gewoon adwords als display advertenties. Bovendien moeten voor de display advertenties natuurlijk mooie plaatjes gemaakt worden. Daar heb ik uren aan gewerkt en geen resultaat. Energie in --> geen energie terug. (vreet aan de passie)
- Diverse keren op Facebook wat geprobeerd. Resultaat was dat mensen niet klikte op de links. Daar is vast nog wat te leren. Maar ROI was op het moment niet interessant.
- Pinterest nog niet geprobeerd. Ervaringen delen zijn meer dan welkom.
Wat heb ik aan de winkel gedaan om het goed proberen te doen:
- Ieder product (de muurdecoraties) heb ik in een mooie 3D render gezet. Kost een boel tijd maar ik wil dat het er gewoon tof uitziet. Er zijn nog wat "oudere" producten die dit niet hebben. De transactie van 2D plaatjes naar 3D plaatjes kost nu eenmaal tijd en ik wil het goed doen.
- Ik probeer met stockphotos hier en daar het gevoel te geven hoe een decoratie eruit komt te zien door mijn artwork erin te fotoshoppen
- Diverse modules aangekocht zoals Onepagestepcheckout, een eigen review module van Magmodules zodat ik niet afhankelijk ben van een review site. Een module die mensen vraagt een review te schrijven na een bepaalde periode.
- SEO van onder tot boven. Met eigen opgebouwde kennis en hulp van anderen. Links naar derden en social media hebben een no-follow. Ik doe het redelijk goed in de zoekwoorden waar ik op gevonden wil worden en sta op de belangrijke woorden op de eerste pagina. Dit check ik allemaal met Webmasters. Via Adwords kijk ik naar zoekvolumes etc etc met bepaalde woorden. Echter denk ik dat doormiddel van bloggen meer bezoekers zouden moeten kunnen komen. Bijna al mijn zoekverkeer is organisch maar loopt verder niet op.
- We hebben een klantenscore van 4.9 uit 5 met 25 beoordelingen. En daar ben ik zeer trots op. Ik vermoed dat ik veel meer beoordelingen zou kunnen krijgen maar mijn uitnodiging is denk ik niet echt heel interessant / overtuigend qua tekst haha. En met een handje vol sales per maand zal het ook niet snel oplopen qua beoordelingen.
- Drempels wegnemen. Mensen kunnen zonder account bestellen. Betalen op 1 pagina. iDeal, Mistercash, Paypal, Bank betalen (sisow module). Gratis worden decoraties gepersonaliseerd en gratis verzending vanaf 50 euro in NL en BE. Verzendkosten daar onder slechts 2,95. We hebben een keurmerk en een mooi SSL certificaat.
Technisch (SEO / website snelheid etc)
- Ik heb mijn best gedaan om veel dingen te verbeteren in de snelheid. Dit test ik regelmatig. Helaas lukt het niet om een score van 100 te halen maar dat lijkt met Magento ook bijna onmogelijk.
- Bijna echt alle plaatjes zijn gemaakt met een Progressive compressie. Uiteraard probeer ik een balans te zoeken tussen eye candy en gewicht. Ultra eye candy is een zwaar plaatje. Ultra licht gewicht is een bagger plaatje. Dus kom je elkaar ergens in het midden tegen. Google en andere snelheid test sites geven je dus straf omdat je een plaatje nog meer en nog meer zou kunnen comprimeren. Sure.. alleen zie je dan niet meer wat er op de decoratie staat. Dus dat heb ik naast me neergelegd.
- Er zitten een paar scripts in die als laatst worden geladen. Ze worden wel in de website laadtijd meegeteld.. maar in de praktijk staat de winkel er al en ziet de bezoeker alles al. Negatieve score die in de praktijk niet zo ervaren wordt.
- Recente testen zijn denk ik gewoon "okey" https://gtmetrix.com/reports/www.lieves ... l/0T3oc16g Javascript zit aan het einde en de plaatjes die niet worden gespecificeerd zijn gewoon thumbnails van de producten, maar dan verkleind. Google speedtest gaat dan gillen dat die plaatjes dus met 80% verkleind kunnen worden.. maar zo werkt Magento gewoon.
- Magento 1.9.2. draait op een eigen VPS server welke netjes wordt onderhouden door een vriend. De server wordt regelmatig geupdate
Okey, de harde Google analytics feiten:
Dit is dus het stukje die me het meest verdriet doet ondanks alle inzet, liefde, passie..
- Meetpunt 1 januari 2015 tot 24 februari 2016. Met een filter op Nederland en Belgie trekt mn website ongeveer 45 bezoekers op een goeie dag en 15 bezoekers op een slechte dag. Dat zijn al geen cijfers waar je trots mee rondloop. Maar, eerlijk is eerlijk zijn dit wel de juiste bezoekers.
- De bounche ligt gemiddeld op 59% (49% bij organische bezoekers) wat vrij normale waardes zijn voor een webwinkel. Het zal nog een beetje zakken. Mn display advertenties hebben een hele hoge bounche percentage opgeleverd die nu mn gemiddelden flink omhoog duwen.
- Zou de conversie nog een beetje op het punt van 2 procent liggen wat best een wenselijk getal is als ik al een tijdje om mij heen kijk en met webwinkel eigenaren spreek.. zit ik op een conversie van 0,63 procent. Nou, daar kan ik dan net de kosten van dekken van een VPS server, een certificaat en en de vaste telefoon met VOIP. De gemiddelde bestelwaarde is 46,29 euro.
Soms verkoop ik 2 a 3 decoraties in de week. Maar het kan ook gewoon rustig 2 weken stil zijn.
Is dit het dan?
Het is een lang verhaal geworden. Blijkbaar moet ik het even van me af schrijven haha. Nouja, eigenlijk is het helemaal niet om te lachen. Ik doe de winkel naast mijn dagelijks leven als illustrator. Ik werk regelmatig nog door in de avond en heb ik niet altijd de tijd om in de winkel te springen. Maar als de winkel nu veel meer liefde terug gaf maakte me dat verder niet zo uit. Dan zit met met al het gemak tot in de nacht aan de winkel te sleutelen. Ik merk dat het zo enorm frustreert. Ik heb naar mijn idee een hele leuke lieve mooie winkel neergezet met leuke unieke producten. Eigen illustraties en ontwerpjes die een beetje de trends volgen. Gratis naam erin.. positieve klantenscores en als ik de mensen even spreek over de telefoon zijn ze heel erg blij met het product. Ik weiger op te geven. Dat staat niet in mijn woordenboek. :)
Natuurlijk ben ik helemaal afgestompt. Dus heb ik verse kritische ogen nodig. Maar... wees een beetje lief heh. We praten wel over mn kindje! En ik ga kijken hoever ik mogelijk en machtig ben om aanpassingen te maken die de winkel zouden kunnen helpen.
Ben ik wat vergeten te melden? let me know!
** warning.. ik heb er blijkbaar een heel verhaal van gemaakt!!! **
Onze webwinkel wil maar niet "aan" gaan. En ik ben even leeg aan het raken. Ik geloof er nog steeds in. Maar ik loop steeds weer tegen een muur van teleurstellingen aan dat de energie die erin gaat niet terug komt. Niet eens zozeer in de financiën. Maar in de passie. Ik weiger de handdoek in de ring te gooien. Maar wat ik wel graag eens zou willen zien is dat het iets meer is dan dat het nu is. Ik verwacht geen miljoenen omzet. Maar een beetje meer ROI zou toch wel tof zijn.
Klein stukje geschiedenis
Al een hele poos wil ik mijn eigen werk en illustraties verkopen als decoraties. Dat is ontstaan nadat steeds meer ouders erom gingen vragen. En hoe gaaf zou het niet zijn als ik steeds meer voor mijzelf kan tekenen en dat kan verkopen dan dat ik voor anderen moet tekenen (http://www.roykorpel.nl). Zo is onze webwinkel geboren (januari 2013) en gegroeid tot wat het nu is. Ik verstop de link achter tekst omdat ik voorzichtig wil zijn met het verspreiden van de link op deze pagina's. Het lijkt me onwenselijk als klanten hier terecht komen terwijl ik ze in de winkel wil krijgen :P
Mooie winkel (vind ik zelf)
Kort samen gevat.. de bezoekers aantallen stijgen al tijden niet maar blijven kabbelen en de verkopen gaan soms even op.. en dan weer neer en is het zomaar 2 weken stil. Ik zal zo wat statistieken meegeven. Natuurlijk hebben wij ons best gedaan om meer bezoekers te krijgen. Zowel betaald als gratis. Helaas heeft dit ook geen zoden aan de dijk gezet. Ook heb ik SEO experts laten kijken en hun ding laten doen in bijvoorbeeld adwords. Dit heeft alleen geld gekost ondanks dat ze hun best deden). Aan de webwinkel heb ik heeeeeel veel aandacht besteed. Alles wat je ziet heb ik zelf gemaakt. De 3D renders, de looks van de winkel, het logo, de bewerkte plaatjes, al het artwork wat je op de plaatjes ziet, verzin het maar. De webwinkel draait op Magento en het thema Ultimo. Ik draai met een sjiek https certificaat en de hele winkel ligt in https. Ik heb een webwinkelkeur voor het vertrouwen en een vast telefoonnr genomen. Allemaal voor de good feeling. Een onepagestepcheckout module, wederom om een drempel weg te halen. Ook kunnen mensen gewoon zonder een account een bestelling plaatsen en is het verzenden boven de 50 euro gratis binnen NL en BE. Als ik om me heen kijk onder de webwinkels vind ik persoonlijk dat de winkel er meer dan goed uitziet. Ik ben ook een beetje moe van mezelf aan het worden dat ik dit stukje steeds beter en beter wil maken. Het ettert dat de mensen blijkbaar niet tot kopen over gaan maar twijfel of dit wel aan de looks ligt.
Wat denk ik zelf dat er mis is:
- Het aanbod! Er moeten meer soorten producten bij komen. Daar zijn we achter de schermen druk mee bezig. Denk aan armbandjes, kralen, vlaggetjes, papieren opbergzakken etc. Bijna alles gepersonaliseerd. Daar wordt / is ook materiaal en apertuur voor aangeschaft. Helaas gaat tot nu toe alles met veel wrijving. Spullen die we nodig hebben moeilijk te krijgen. apparatuur die we nodig hebben prijzig.
We zijn op het moment bezig met een decoratie op houtlijn, die de komende weken wordt bijgevuld met meer designs. Die heb ik al klaar op mijn computer maar moeten uitgewerkt worden tot producten in de winkel (tijdrovend klusje). En hebben we recent geboortespandoeken en vlaggen toegevoegd. Hier komen ook nog meer varianten bij. Kortom.. het aanbod moet omhoog. Maar daar zijn naast tijd ook geld investeringen voor nodig. Als het huidige aanbod nu mensen niet tot een aankoop sturen, durf ik een flinke investering even niet aan.
- Muurstickers kan je op iedere hoek van de webwinkelstraat kopen tegenwoordig. Ik heb er over nagedacht maar wil er voorlopig gewoon niet aan beginnen. Ik wil niet de 1001 in een dozijn zijn met dezelfde muurstickers die meestal gewoon op aliexpress worden aangekocht. No-way. Ik heb ook eigen muurstickers ontworpen en geprobeerd daar een product van te maken. Deze worden best prijzig en het is een heleboel werk om zulke stickers te illustreren (+ snijlijnen etc etc etc). Kortom, denk ik dat ik last heb van de zeer goedkope muurstickers overal.
- Social media! Ik kom er simpelweg niet aan toe. Niet dat we het niet hebben geprobeerd. Zeker op twitter zijn we een poos heel actief geweest. Maar de inzet en energie die daar in ging zitten ook al lijkt dat simpel geregeld.. betaalde zich niet terug. Er moeten toch plaatjes gemaakt worden om een leuke tweet te maken. En de tweets moeten ook klaar gezet worden waar je ook weer even een uurtje zoet mee bent. Ik heb nog een heleboel artwork te maken voor de producten dus uurtjes tijd zijn er niet zo heel veel. Mijn vrouw is al een heel poosje druk met Pinterest en dat kanaal lijkt best te groeien. Al komen er steeds meer volgers uit het buitenland bij die ik beschouw als niet interessante volgers. Pinterest is onze beste social media kopers kanaal in onze winkel. Een paar plaatjes worden goed gepinnend. Maar de bezoekers vallen wederom tegen. Facebook probeer ik een beetje actiever op te pakken. Ik doe mn best. Bloggen zit niet in onze vingers en daar wil ik in gaan investeren. Maar dat kost natuurlijk weer centen. Dat is niet erg als de winkel een beetje omzet maakt. Voor nu, heb ik daar een rem op gezet. We zullen zelf iets moeten bloggen maar wil even niet van de grond komen.
Bezoekers kopen
- Momenteel heb ik een admarkt advertentie lopen. Voor mij even een nieuw stukje om te kijken wat er gebeurd. Ik heb zo een 50 euro tegoed gekregen om te testen. Ik heb een advertentie lopen en op 2 cent per click gezet. Afwachten wat het resultaat gaat zijn. Ik heb tips gebruikt die ik op het forum hier heb gelezen.
- Adwords staat even uit. Het leek een steeds harder lopende put waar ik mn geld in stopte. Geld erin, geen verkopen eruit. Zowel gewoon adwords als display advertenties. Bovendien moeten voor de display advertenties natuurlijk mooie plaatjes gemaakt worden. Daar heb ik uren aan gewerkt en geen resultaat. Energie in --> geen energie terug. (vreet aan de passie)
- Diverse keren op Facebook wat geprobeerd. Resultaat was dat mensen niet klikte op de links. Daar is vast nog wat te leren. Maar ROI was op het moment niet interessant.
- Pinterest nog niet geprobeerd. Ervaringen delen zijn meer dan welkom.
Wat heb ik aan de winkel gedaan om het goed proberen te doen:
- Ieder product (de muurdecoraties) heb ik in een mooie 3D render gezet. Kost een boel tijd maar ik wil dat het er gewoon tof uitziet. Er zijn nog wat "oudere" producten die dit niet hebben. De transactie van 2D plaatjes naar 3D plaatjes kost nu eenmaal tijd en ik wil het goed doen.
- Ik probeer met stockphotos hier en daar het gevoel te geven hoe een decoratie eruit komt te zien door mijn artwork erin te fotoshoppen
- Diverse modules aangekocht zoals Onepagestepcheckout, een eigen review module van Magmodules zodat ik niet afhankelijk ben van een review site. Een module die mensen vraagt een review te schrijven na een bepaalde periode.
- SEO van onder tot boven. Met eigen opgebouwde kennis en hulp van anderen. Links naar derden en social media hebben een no-follow. Ik doe het redelijk goed in de zoekwoorden waar ik op gevonden wil worden en sta op de belangrijke woorden op de eerste pagina. Dit check ik allemaal met Webmasters. Via Adwords kijk ik naar zoekvolumes etc etc met bepaalde woorden. Echter denk ik dat doormiddel van bloggen meer bezoekers zouden moeten kunnen komen. Bijna al mijn zoekverkeer is organisch maar loopt verder niet op.
- We hebben een klantenscore van 4.9 uit 5 met 25 beoordelingen. En daar ben ik zeer trots op. Ik vermoed dat ik veel meer beoordelingen zou kunnen krijgen maar mijn uitnodiging is denk ik niet echt heel interessant / overtuigend qua tekst haha. En met een handje vol sales per maand zal het ook niet snel oplopen qua beoordelingen.
- Drempels wegnemen. Mensen kunnen zonder account bestellen. Betalen op 1 pagina. iDeal, Mistercash, Paypal, Bank betalen (sisow module). Gratis worden decoraties gepersonaliseerd en gratis verzending vanaf 50 euro in NL en BE. Verzendkosten daar onder slechts 2,95. We hebben een keurmerk en een mooi SSL certificaat.
Technisch (SEO / website snelheid etc)
- Ik heb mijn best gedaan om veel dingen te verbeteren in de snelheid. Dit test ik regelmatig. Helaas lukt het niet om een score van 100 te halen maar dat lijkt met Magento ook bijna onmogelijk.
- Bijna echt alle plaatjes zijn gemaakt met een Progressive compressie. Uiteraard probeer ik een balans te zoeken tussen eye candy en gewicht. Ultra eye candy is een zwaar plaatje. Ultra licht gewicht is een bagger plaatje. Dus kom je elkaar ergens in het midden tegen. Google en andere snelheid test sites geven je dus straf omdat je een plaatje nog meer en nog meer zou kunnen comprimeren. Sure.. alleen zie je dan niet meer wat er op de decoratie staat. Dus dat heb ik naast me neergelegd.
- Er zitten een paar scripts in die als laatst worden geladen. Ze worden wel in de website laadtijd meegeteld.. maar in de praktijk staat de winkel er al en ziet de bezoeker alles al. Negatieve score die in de praktijk niet zo ervaren wordt.
- Recente testen zijn denk ik gewoon "okey" https://gtmetrix.com/reports/www.lieves ... l/0T3oc16g Javascript zit aan het einde en de plaatjes die niet worden gespecificeerd zijn gewoon thumbnails van de producten, maar dan verkleind. Google speedtest gaat dan gillen dat die plaatjes dus met 80% verkleind kunnen worden.. maar zo werkt Magento gewoon.
- Magento 1.9.2. draait op een eigen VPS server welke netjes wordt onderhouden door een vriend. De server wordt regelmatig geupdate
Okey, de harde Google analytics feiten:
Dit is dus het stukje die me het meest verdriet doet ondanks alle inzet, liefde, passie..
- Meetpunt 1 januari 2015 tot 24 februari 2016. Met een filter op Nederland en Belgie trekt mn website ongeveer 45 bezoekers op een goeie dag en 15 bezoekers op een slechte dag. Dat zijn al geen cijfers waar je trots mee rondloop. Maar, eerlijk is eerlijk zijn dit wel de juiste bezoekers.
- De bounche ligt gemiddeld op 59% (49% bij organische bezoekers) wat vrij normale waardes zijn voor een webwinkel. Het zal nog een beetje zakken. Mn display advertenties hebben een hele hoge bounche percentage opgeleverd die nu mn gemiddelden flink omhoog duwen.
- Zou de conversie nog een beetje op het punt van 2 procent liggen wat best een wenselijk getal is als ik al een tijdje om mij heen kijk en met webwinkel eigenaren spreek.. zit ik op een conversie van 0,63 procent. Nou, daar kan ik dan net de kosten van dekken van een VPS server, een certificaat en en de vaste telefoon met VOIP. De gemiddelde bestelwaarde is 46,29 euro.
Soms verkoop ik 2 a 3 decoraties in de week. Maar het kan ook gewoon rustig 2 weken stil zijn.
Is dit het dan?
Het is een lang verhaal geworden. Blijkbaar moet ik het even van me af schrijven haha. Nouja, eigenlijk is het helemaal niet om te lachen. Ik doe de winkel naast mijn dagelijks leven als illustrator. Ik werk regelmatig nog door in de avond en heb ik niet altijd de tijd om in de winkel te springen. Maar als de winkel nu veel meer liefde terug gaf maakte me dat verder niet zo uit. Dan zit met met al het gemak tot in de nacht aan de winkel te sleutelen. Ik merk dat het zo enorm frustreert. Ik heb naar mijn idee een hele leuke lieve mooie winkel neergezet met leuke unieke producten. Eigen illustraties en ontwerpjes die een beetje de trends volgen. Gratis naam erin.. positieve klantenscores en als ik de mensen even spreek over de telefoon zijn ze heel erg blij met het product. Ik weiger op te geven. Dat staat niet in mijn woordenboek. :)
Natuurlijk ben ik helemaal afgestompt. Dus heb ik verse kritische ogen nodig. Maar... wees een beetje lief heh. We praten wel over mn kindje! En ik ga kijken hoever ik mogelijk en machtig ben om aanpassingen te maken die de winkel zouden kunnen helpen.
Ben ik wat vergeten te melden? let me know!