landing page en SEO
Geplaatst: 14 april 2016
Halo allemaal,
Wie van jullie zou mij iets kunnen vertellen over het gebruik van landing pages en het gevolg daarvan op de SEO?
Momenteel hebben wij een drietal websites, eentje voor de EU (met name Nederland) eentje voor de US, en eentje voor Japan (wordt momenteel aan gewerkt). We hebben er drie omdat de US markt anders is dan de EU markt, en de directuer wil voor de US ook een andere look en feel, Voor Japan hebben we er eentje omdat het bedrijf waar we aan leveren p eigen houtje een (min of meer) kopie heeft gemaakt van onze huidige website, om onze producten daar aan de man te brengen. Onze EU website is momenteel de kern van de zaak, en we hebben deze website dan ook in twee talen (meer volgen)
Het probleem is ons merk, dat is solivera.com, Het bedrijf is Can Solivera, maar het domain dat we op alle producten gebruiken is solivera.com. Dus dat is ook wat we bij mensen in het achterhoofd willen hebben. Dat betekent dat mensen uit de US , JP en EU maar http://www.solivera.com gaan. Daar hebben we momenteel een landing page, waarbij men uit drie gebieden kan kiezen, EU, US en JP. deze landing stuurt mensen dan door naar solivera.com, solivera.us of solivera.jp. Kan iemand mij vertellen wat dit voor gevolgen heeft voor zoekmachines zoals google, bing etc.? is dit wel een verstandige keuze om een landing page te gebruiken?
Alle hints en tips welkom!
groeten, David Johnston
Wie van jullie zou mij iets kunnen vertellen over het gebruik van landing pages en het gevolg daarvan op de SEO?
Momenteel hebben wij een drietal websites, eentje voor de EU (met name Nederland) eentje voor de US, en eentje voor Japan (wordt momenteel aan gewerkt). We hebben er drie omdat de US markt anders is dan de EU markt, en de directuer wil voor de US ook een andere look en feel, Voor Japan hebben we er eentje omdat het bedrijf waar we aan leveren p eigen houtje een (min of meer) kopie heeft gemaakt van onze huidige website, om onze producten daar aan de man te brengen. Onze EU website is momenteel de kern van de zaak, en we hebben deze website dan ook in twee talen (meer volgen)
Het probleem is ons merk, dat is solivera.com, Het bedrijf is Can Solivera, maar het domain dat we op alle producten gebruiken is solivera.com. Dus dat is ook wat we bij mensen in het achterhoofd willen hebben. Dat betekent dat mensen uit de US , JP en EU maar http://www.solivera.com gaan. Daar hebben we momenteel een landing page, waarbij men uit drie gebieden kan kiezen, EU, US en JP. deze landing stuurt mensen dan door naar solivera.com, solivera.us of solivera.jp. Kan iemand mij vertellen wat dit voor gevolgen heeft voor zoekmachines zoals google, bing etc.? is dit wel een verstandige keuze om een landing page te gebruiken?
Alle hints en tips welkom!
groeten, David Johnston