Feedback webshop

1
Hallo allemaal,

Ben sinds kort gestart met mijn webshop in de verkoop van koi- en vijverartikelen en zou graag wat feedback willen over mijn webshop. Familie vrienden en kennissen zijn nooit 100% eerlijk wat dit betreft dus vandaar mijn verzoek.

webshop

Re: feedback webshop

2
Hallo Bartjuh,

Op het eerste gezicht vind ik het een overzichtelijke site met alle nodige informatie zonder poespas. Alles is goed te vinden en de beschrijvingen vind ik goed en volledig. Je ziet dat hier heel veel zorg aan is besteed en als klant zou ik vertrouwen hebben hier iets te kopen.


Ik heb nog wel een paar puntjes.

Jullie contactgegevens zijn duidelijk zichtbaar en de uitleg over betalen vind ik ook erg duidelijk.
Bij 'onder rembours' op de pagina 'betalen' zou ik de laatse zin wellicht korter maken door te vermelden dat de kosten van het betalen onder rembours 6.00 zijn. (in plaats van bovenop de verzendkosten want het is bovenop het totaalbedrag inc. verzenden). Anders lijkt het dat ze alleen de verzend en rembourskosten moeten betalen.

De verzendkosten vind ik aan de hoge kant omdat een particulier normaal gesproken 6,75 betaald en bij jullie meer dan 8.00. Hier zouden klanten wellicht over kunnen vallen.
Is het ook duidelijk welke producten niet vallen onder de 'gratis verzending' ? Voor een klant is dit niet altijd vooraf te bepalen.
Er staat overigens nergens (volgens mij) of je de artikelen ook kunt komen afhalen.

Het is niet helemaal duidelijk dat je klanten de keus laat om wel of niet te registreren in eerste instantie, hier kom je pas achter wanneer je wil bestellen.
Ik dacht in eerste instantie dat dit moest (door het balkje 'account'). Persoonlijk houd ik hier niet van.
Je schrijft op het blad waarin je hiervoor kunt kiezen dat wanneer je jezelf niet registreert dat niet alle klantenservice beschikbaar zal zijn. Welke dan precies? Is dit alleen het feit dat je orderstatus niet terug is te zien of meer. Dit zou ik als klant willen weten omdat ik er van uit ga dat de service verder hetzelfde moet zijn.



Heel veel sukses !

Re: feedback webshop

3
Hallo Esther,

Allereerst bedankt dat je een kijkje wilde nemen hier ben ik erg blij. Nog meer bedankt voor je positieve reactie, ik hoop dat er hier meer van zullen komen.

Het stukje rembours daar zal ik mij eens over gaan buigen en kijken of ik dit duidelijker kan neerzetten.

De kosten voor het verzenden, hier heb ik gekozen voor 8.95 omdat de spullen die ik verkoop al snel boven de 10kg uitkomen. De ene keer dat het niet zo is daargelaten.

Wat betreft het niet registreren dat zal ik wat duidelijker op mijn homgepage zetten dankje voor de tip.

De producten die niet "verzendbaar" zijn die zal ik eens gaan bekijken en misschien dat dit makkelijk is om op de product per product te vermelden.

Normaals bedankt voor je feedback.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback webshop

5
Paar dingetjes die mij opvallen of storen.

* Halveer de hoogte van je logo (zet de tekst bijvoorbeeld rechts naast het beeld) en zet je logo linksboven. Nu hangt het logo er een beetje onsierlijk los bij.

* Hoewel je logo een goede en bruikbare kleurencombinatie heeft (oranje en blauw), benut je de mogelijkheden niet. Afgezien van een rode markering voor rubrieken (waarom niet blauw) en een gifgroene bestelknop (waarom niet oranje), bestaat de webwinkel uit een eentonige en saaie grijze massa.

* De rubrieken staan netjes in alfabetische volgorde, maar het zijn er in deze vorm gewoon te veel. Misschien kun je ze beter thematisch groeperen.

* De logo's van bekende merken zijn eye catchers, maar je verzilvert de gevangen aandacht niet. Bezoekers zouden erop moeten kunnen klikken om de producten van een merk te zien.

* De afbeeldingen van producten zijn aan de kleine kant, maar hebben meestal rondom veel wit. Dan liever wat grotere afbeeldingen met minder wit.

* Van de pakketkorting kun je meer maken dan een "mail ons"-pagina. Laat kopers zien wat het hen concreet oplevert. Stel bijvoorbeeld enkele standaardpakketten samen of toon voorbeelden van eerder verkochte pakketten. Je zou er ook meer verhalende "cases" van tevreden klanten aan kunnen toevoegen. "Mijnheer X zocht een oplossing voor Y en wij konden hem helpen met Z." Zoiets.
StoreCore.io

Re: Feedback webshop

6
Ward, dankje voor je reactie met sommige puntjes kan ik zeker iets. Ga gelijk naar de mogelijkheden kijken.

Groeten Bart

edit: Het logo is inmiddels aangepast staat dit beter?

Re: Feedback webshop

7
Ik had al een paar keer gekeken :lol: maar nog geen feedback, ik wachte af of je eerst wat deed met de andere haha

Ziet er fris uit, je header is vele malen beter zo, goeie aanpassing. Ik vind het een leuke snelle shop. Ik heb verder nog niet zitten graven, straks misschien even.

Re: Feedback webshop

8
Zal even wat meer reageren wel zo netjes :)
Ward schreef:Paar dingetjes die mij opvallen of storen.

* Halveer de hoogte van je logo (zet de tekst bijvoorbeeld rechts naast het beeld) en zet je logo linksboven. Nu hangt het logo er een beetje onsierlijk los bij.
Toegepast

* Hoewel je logo een goede en bruikbare kleurencombinatie heeft (oranje en blauw), benut je de mogelijkheden niet. Afgezien van een rode markering voor rubrieken (waarom niet blauw) en een gifgroene bestelknop (waarom niet oranje), bestaat de webwinkel uit een eentonige en saaie grijze massa.
Deze tip is goed bruikbaar, ga hier mee aan de slag

* De rubrieken staan netjes in alfabetische volgorde, maar het zijn er in deze vorm gewoon te veel. Misschien kun je ze beter thematisch groeperen.
De rubrieken wil ik juist zo laten staan omdat dit in mijn ogen het overzichtelijkste is voor de klanten, mensen die bekend zijn met de vijverartikelen weten in welke rubrieken ze moeten zoeken. Nieuwe mensen in de "wereld" vaak niet.

* De logo's van bekende merken zijn eye catchers, maar je verzilvert de gevangen aandacht niet. Bezoekers zouden erop moeten kunnen klikken om de producten van een merk te zien.
Deze functie was ik al van plan te gaan gebruiken moet alleen de artikelen nog bij de merken gaan plaatsen

* De afbeeldingen van producten zijn aan de kleine kant, maar hebben meestal rondom veel wit. Dan liever wat grotere afbeeldingen met minder wit.
Deze tip heb ik al meer gehoord en wordt een hoop werk moet alle afbeeldingen opnieuw aanpassen en uploaden dit zal dan ook eventjes duren, maar zit wel in de planning

* Van de pakketkorting kun je meer maken dan een "mail ons"-pagina. Laat kopers zien wat het hen concreet oplevert. Stel bijvoorbeeld enkele standaardpakketten samen of toon voorbeelden van eerder verkochte pakketten. Je zou er ook meer verhalende "cases" van tevreden klanten aan kunnen toevoegen. "Mijnheer X zocht een oplossing voor Y en wij konden hem helpen met Z." Zoiets.
Ga gelijk aan de slag een voorbeeld te plaatsen

Re: Feedback webshop

9
Meesleepbeest schreef:Ik had al een paar keer gekeken :lol: maar nog geen feedback, ik wachte af of je eerst wat deed met de andere haha

Ziet er fris uit, je header is vele malen beter zo, goeie aanpassing. Ik vind het een leuke snelle shop. Ik heb verder nog niet zitten graven, straks misschien even.
Dit is wel begrijpelijk, wat heeft het voor nut feedback te geven als er niets mee gedaan wordt :D

Re: Feedback webshop

11
Ok ik zou graag de code willen hebben van de slideshow die je hebt. Zou dat kunnen?

Zoiets zoek ik al en kan het maar niet vinden. Zou mooi zijn als je mij dat zou willen mailen naar info[@]amerikaansewinkel.nl

Ik vind je webwinkel er mooi uit zien. Mijn complimenten :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Feedback webshop

12
Bartjuh, is het niet zo dat je de foto's gewoon groot kunt uploaden? Zover ik het weet past het systeem hem aan en houd je er 3 formaten aan over (groot, middel, klein). Zover ik weet heb je een out-of-the-box shop waarmee dat kan, bij het proefpakket kon dat namelijk wel vorig jaar.

Re: Feedback webshop

13
het was zo als ik ze in verschillende formaten uploade dan stond de tekst eronder van de subcat. niet in 1 lijn en dit vond ik heel erg storend vandaar dat ik alles 500x500 heb gemaakt en geupt.

Re: Feedback webshop

14
Die slideshow op je homepagina is schitterend. Zou je die willen delen hier op het forum of een mail naar: info[@]pawsandclaws.nl

als ik een bestelling wil plaatsen kan ik niet gelijk 3 dezelfde artikelen in je winkelwagen plaatsen.
hiervoor moet ik dan 3x klikken of later in je winkelwagen aanpassen. Ik vind het prettiger als je aantal 3 kan invullen en dan in winkelwagen plaatsen.
Gebruiker van:
Logivert 6 Extended
https://www.pawsandclaws.nl

Re: Feedback webshop

15
Die slideshow zit standaard in meerdere templates van Shoptrader. In verband met het auteursrecht kun je die beter maar niet hier publiceren. Enkele voorbeelden:
Wat je wel kunt doen voor vergelijkbare effecten, is een gratis script voor jQuery gebruiken, bijvoorbeeld:
Als je googelt op jQuery slideshow, vind je er nog veel meer.
StoreCore.io

Re: Feedback webshop

16
@ward thanks voor de info, dit wilde ik ook nét vragen!
Wij zoeken voor onze webshop namelijk ook iets soortgelijks, naar aanleiding van feedback van @Meesleepbeest op onze site.

@bartjuh: Ik vind dat je een mooie nette website hebt. De feedback in deze post zal je verder helpen je site op een hoger niveau te brengen. Ik ben niet diep in je site gedoken maar zag idd ook al snel dat de merken rechts op de homepage nergens naartoe leiden. De vraag is of je die naar leveranciers zou moeten linken of naar je eigen productgroepen, mijn voorkeur gaat uit naar de laatste.

Voor wat betreft jouw categorie indeling, daar kun je meerdere kanten mee uit. Zelf begon ik ook met een enorme lange rij producten en nu ben ik zover dat ik in (bak)stappen heb gedacht.. dus (even in vakjargon :wink: ) van taarten bakken, decoreren, benodigdheden etc. Misschien iets voor jou, omdat ik zie dat jou producten ook in verschillende stadia van het proces in te delen zijn.
Tijd voor een lekker taartje: http://www.chainandoliver.nl
Tijd om zelf een taartje maken: http://webshop.chainandoliver.nl