Hi,
Graag had ik hier een inspirerende discussie begonnen over hoe jullie het administratieve gedeelte (stockbeheer, bestellingen, betalingen, retours, refunds, ...) van jullie webshop beheren en beleven. Uit mijn ervaring zijn er veel startende webshops die dit gedeelte onderschatten en er dan ook vaak spreekwoordelijk in verdrinken.
Het is natuurlijk wel een vitaal onderdeel van uw webshop, want wanneer de administratie correct bijgehouden wordt, kan er ook enorm veel uit geleerd worden (voorraadrotatie, customer lifetime value, etc.). Dit alles neemt wel veel tijd in beslag en kan soms de focus van het andere essentiële deel: marketing & sales wegnemen.
Hoe staan jullie hier persoonlijk tegenover: zien jullie administratie als tijdrovend of als een boost voor je business en welke tips kunnen jullie aan starters/bijberoepers/webshop eigenaars in het algemeen meegeven?
Administratie = tijdrovend ?
1Download hier mijn gratis E-book: 'Hoe lanceer ik een webshop?' -> http://public.storelaunchers.com/e-book/