Pagina 1 van 2

Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 25 februari 2011
door eentje
Krijg net dit in mijn email box.... verzonden via het contactformulier van één van mijn (test)winkels.

Dit is dus het ultieme voorbeeld om niet te handelen.
Geachte,

Langs deze weg willen wij graag onze website onder uw aandacht brengen.

htp:/ www . webwinkelsoverzicht . nl
(U kunt bovenstaande URL ook plakken in uw browser.)

Meer bezoekers = meer omzet.
Uw webshop is direct zichtbaar voor duizenden bezoekers.

Meldt uw webshop daarom nu aan!
De kosten zijn slechts 40,-.
Uw webshop is na registratie direct zichtbaar op de site.

Uw webshop wordt geplaatst met directe link, duidelijke afbeelding en een
korte omschrijving!

We bieden u tevens aan om uw webshop 6 weken lang gratis te vermelden bij de
Toplinks op onze homepage t.w.v. 40,-.

Naast deze aanbieding ontvangt u ons gratis Keurmerk-logo, deze kunt u dan
plaatsen in uw eigen webshop.
Ons gratis Keurmerk kunt u downloaden tijdens het aanmelden en wanneer uw
webshop voldoet aan de eisen.

De extra aanbieding van 6 weken vermelding bij de Toplinks wordt door ons in
werking gesteld zodra u zich heeft aangemeld, hiervoor worden geen extra
kosten in rekening gebracht.

Kijk direct op onze website voor uitgebreide informatie en het
aanmeldformulier.
Actie-aanbieding geldt nog t/m 28 februari!

Met vriendelijke groet,
J.H. Pol, marketing
Webwinkelsoverzicht.nl

Toonaangevend in online shopping in Nederland en Belgie!!
Ook met een gratis keurmerk voor alle leden.
Volg ons ook op Facebook (900+ vrienden)

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 25 februari 2011
door PeterPastoor
Die kregen wij ook. Niet eens op gereageerd. Prutsers!

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 26 februari 2011
door robijntje
Jep, die hebben wij ook gehad. Twee keer!
Eerste keer aangegeven geen interesse te hebben, en dat wij in het vervolg geen mails wensen te ontvangen.

En daarna dus gewoon weer.....

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 26 februari 2011
door Dirkjan
Los van dat ik in de email niet zoveel problemen zie vraag ik me wel af wat die organisatie precies verstaat onder het woord "keurmerk". Is dat tegenwoordig een synoniem voor een plaatje die veel backlinks moet genereren? Of wat betekent dat woord eigenlijk?

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 26 februari 2011
door robijntje
Dat is inderdaad ook weer zo. En de consument ziet door alle 'keurmerk' logo's straks door de bomen het bos niet meer. Dat is wellicht nu zelfs al het geval.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 26 februari 2011
door Willie Wortel
Er is maar 1 keurmerk. De rest is....

We moeten wachten op een goed EU keurmerk. Dan kan de rest weg.

Tuiswinkel.org. Die is goed bezig. Jammer dat die niet internationaal gaan (meerdere talen enzo)

Ze zijn er wel mee bezig maar het duurt allemaal zo lang :(

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 26 februari 2011
door eentje
Dirkjan schreef:Los van dat ik in de email niet zoveel problemen zie vraag ik me wel af wat die organisatie precies verstaat onder het woord "keurmerk". Is dat tegenwoordig een synoniem voor een plaatje die veel backlinks moet genereren? Of wat betekent dat woord eigenlijk?
Hte is ongewenste en ongevraagde email. Als je al niet weet dat het niet mag dan ben je al bij voorbaat buitenspel gezet, althans bij mij.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 27 februari 2011
door Wouter Hol
Meneer pol heeft ons ook meerdere keren benaderd met de vraag of we 4 tientjes over wilde maken. For the record: je krijgt daar vrijwel niets voor terug en meneer pol van webwinkelsoverzicht.nl heeft zo een dodelijk eenvoudig bijbaantje. Je kan zijn mail doorgeven aan Opta want het is niets anders dan spam.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 02 maart 2011
door joelphil
Hier nog zo een: webshoptoppers.nl

Zijn jullie hier ook al door benaderd?

Ik ben de afgelopen 3 maanden maar liefst 4 (!) keer door ze gebeld (en telkens voor dezelfde webshop; ik heb er meerdere namelijk).

Bij de 2e keer heb ik ze een voorstel laten doen, wat ik afwees. Uiteindelijk hebben ze me 4 tegenvoorstellen gedaan; het werd steeds goedkoper, gold voor alle webshops ipv 1, langere termijn, etc.

Het is voor mij een niet veel zeggende site, zonde van het geld dus.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 02 maart 2011
door robijntje
Ik vind het ook altijd wel leuk om te zien hoe ver de prijs dan ineens omlaag kan :shock:

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 02 maart 2011
door Ruudd
Die mail ook gehad.. had dit topic al gezien dus het was direct Delete. Net heb ik weer een andere gekregen van http://www.handelexpert.nl .. Gratis advertenties plaatsen blabla

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 03 maart 2011
door Cactus77
Hey.... volgens mij heb ik laatst ook een mail gehad van die Van der Pol, maar dan van een andere, vergelijkbare site. Uiteraard meteen weggegooid (wordt zo moe van die mailtjes), maar ik zal het eens in de gaten houden......

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 08 maart 2011
door Wouter Hol
Vandaag alweer een mail van meneer Pol gekregen. Hij mailt met emailadressenzijnprivacygevoelige@info.nl. Amateur. :(

.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 08 maart 2011
door eentje
abuse@ziggo.nl was het toch? :P

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 08 maart 2011
door Ward
Surf naar de site Spamklacht van de OPTA en kies de knop Direct een klacht indienen.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 08 maart 2011
door Wouter Hol
Al gedaan voordat ik het bericht hier plaatste :) In elk geval ook goede tip voor iedereen die nog een mail krijgt van hem. Tevens aangemeld bij abuse@ van ziggo.

EDIT zojuist een mail ontvangen van webwinkelsoverzicht met excuses en dat het niet had mogen gebeuren. Ben benieuwd of het niet nog een keer gaat gebeuren.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 08 maart 2011
door Mieke
Zelfs ik heb er een op mijn blog. :shock: Ik heb hem niet toegelaten trouwens, hij hangt nog in afwachting van moderatie.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 08 maart 2011
door Wouter Hol
Heeft ie op jouw blog zijn verhaal van 40 euro voor een link neergezet? Dan is ie best ijverig in het spammen.. :shock: Het moet niet veel gekker worden.
Op TROS RADAR komt de discussie ook al lekker op gang.
De oprichter/eigenaar van het platform is een om te zien wat oudere meneer. Ik vermoed dat hij niet helemaal thuis is in de etiquette van internet of simpelweg onhandig is er mee.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 08 maart 2011
door Mieke
Hehehe, ja, dat heeft hij gedaan.
En hij kan wel een oudere meneer zijn, maar dat is verder niet echt een heel goed excuus in mijn ogen. (De LinkedIn-link doet het niet, ken geen bekenden van hem. :lol: )

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 08 maart 2011
door Wouter Hol
Zeker geen excuus, maar wellicht een verklaring. Hoe dan ook, wat hij doet kan gewoon niet.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 11 maart 2011
door ikzoekeenwebwinkel
Als ik dit allemaal lees dan ben ik blij dat wij het wel goed doen: bij ikzoekeenwebwinkel sturen wij geen ongevraagde mails.
Tevens kan de vermelding/overeenkomst maandelijks worden opgezegd.

Mvg,

Jeroen Kneppers
ikzoekeenwebwinkel.nl

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 11 maart 2011
door Wouter Hol
Op zich is dit ook niet een heel sjieke manier van klanten proberen te krijgen door te zeggen dat je concurrent het niet goed doet en dat jij het wel goed doet.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 11 maart 2011
door eentje
maar als ie het zelf niet zegt... zegt niemand het... :D

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 11 maart 2011
door Verkoper
Bovendien hoeft het niet altijd "sjiek". ;)

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 12 maart 2011
door regenboogschaap
de één zijn dood......

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 15 maart 2011
door Ruudd
Het is weer zo ver, volgens mij stuurt hij maandelijks een mailtje ofzo. Nu heeft hij ook een leuk plaatje erbij :roll:

Bij jullie ook weer raak?

http://img202.imageshack.us/i/knipselr.jpg

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 21 april 2011
door Wouter Hol
Ik ontving net een mail van webwinkelsplaza.nl. Zelfde laken een pak; ze sturen ongevraagd een mail met of je geld wilt betalen voor een link bij hun op de site.

Ook deze jongens spammen maar wat aan, geen contactgegevens op de site, geen enkele informatievoorziening over wat het kost (pas bij het aanmelden in een drop down menu), kortom, slechte zaak.

Kunnen we hier collectief niet wat aan doen?

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 21 april 2011
door PeterPastoor
Ik werk mee :)

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 21 april 2011
door Ward
Hoe dan? Bijvoorbeeld met een afkeurmerk voor een motie van afkeuring?

Zo lang dit soort "webwinkeloverzichten" of "keurmerken" meer dan 500 webwinkels voor 40 euro per jaar aan zich weten te binden, verdienen ze meer dan 20.000 euro per met helemaal niets. Zonder zware boete is de aanhoudende stroom nauwelijks te stoppen, want volgende week heeft de zoveelste "internetondernemer" hetzelfde wiel uitgevonden.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

Geplaatst: 21 april 2011
door Wouter Hol
Ik zat ook al te denken in welke vorm maar het is vechten tegen de bierkaai. Sommigen vragen 'slechts' 10 euro voor een link. Dat is 10 euro voor 2 seconden werk met 0 vaste kosten. Kortom, pure winst. Alleen daarom al zullen er telkens nieuwe sites bij komen.

Veel meer dan preventief waarschuwen kunnen we niet doen. Als we bijvoorbeeld op dit forum een lijst neerzetten met deze gidsen dan komt dat hopelijk binnen Google hoog te staan. Zodat als men zoek op de naam van de gids dat ze dan dit forum zien waar wordt afgeraden om dit geld weg te gooien naar dit soort gidsen.

Maar dat zal lang niet afdoende zijn. Zat goedgelovige, beginnende webshops die zullen wel wat zien in een vermelding in zo'n gids.