Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Keuze qua design

6
voor sleehondenitems zou ik gewoon je categorieën met aanklikbare foto's in het midden zetten, ipv 1 grote flashbanner.

En aan de linkse kant de categorie buttons met tekst.

maar dat is natuurlijk ieder zijn smaak, vind die flashbanner meer iets voor hippe gadgets electronica en andere "blingbling" :-)

Re: Keuze qua design

7
veke schreef:voor sleehondenitems zou ik gewoon je categorieën met aanklikbare foto's in het midden zetten, ipv 1 grote flashbanner.

En aan de linkse kant de tekst buttons.

maar dat is natuurlijk ieder zijn smaak, vind die flashbanner meer iets voor hippe gadgets electronica en andere "blingbling" :-)
Ja ik zat aan het volgende te denken:

Links menu
Midden boven slider met aanbiedingen met daaronder een 6-9 producten top?
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Keuze qua design

8
zijn aanbiedingen belangrijk voor zo'n niche markt?
als je veel concurrenten hebt, kan dat wel helpen. Maar anders volgens mij minder belangrijk.

Is gratis verzenden ipv aanbiedingen dan niet beter?

Re: Keuze qua design

9
veke schreef:zijn aanbiedingen belangrijk voor zo'n niche markt?
als je veel concurrenten hebt, kan dat wel helpen. Maar anders volgens mij minder belangrijk.

Is gratis verzenden ipv aanbiedingen dan niet beter?
Gratis verzenden gaan we sowieso niet doen. Aanbiedingen kunnen wel aangezien we 2 soorten klanten hebben;

A De professionals die dus 20-30 honden hebben en er actief mee bezig zijn
B De ''Google klant'' die dus geen sledehond heeft maar wel een zak brokken wilt kopen
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Keuze qua design

10
Ik ga voor 1

Beetje web 2.0

Menu links is hier al veel over gepraat. Blijkt dat daar hier op dit forum het er vele niet mee eens zijn. Al eerder gezegd menu links is 2009. Ga op de home eerst vertrouwen en sfeer creëren. In de winkel zelf ook geen menu links alleen plaatjes en een topmenu.

Re: Keuze qua design

11
Retired Member schreef:Al eerder gezegd menu links is 2009.
Tja, en is een bestaand ontwerp overnemen is van alle tijden. Kan aan mijn perceptie liggen, maar variant 1 doet me erg aan wehkamp.nl denken.

Met A/B-tests heb ik verschillende indelingen getest:

http://www.usability-vlaanderen.com/201 ... etten.html

Dan blijkt dat een menu links voor categorieën of rubrieken bij webwinkels nu toch het beste werkt. Zelfs dat kan natuurlijk aan mij liggen, want al mijn klanten zijn zó volwassen dat ze in 2009 ook zonder Ajax al konden internetten.
StoreCore.io

Re: Keuze qua design

12
De webshop markt is nog altijd booming, veel mensen hebben nog nooit online iets gekocht. We staan nog net in de peuterschoenen wat dat betreft. Dus om nu al te spreken in termen van 'Dat is zo 2009' vind ik wel wat ver gaan.
En trouwens, alles wat eerst zo 90's etc was komt ook gewoon weer terug :wink:

Re: Keuze qua design

13
Al eerder gezegd menu links is 2009
Mensen zijn gewoonte dieren... iedereen is menu links gewend dus zet je als webshop het menu daar neer. We gaan het qwerty toetsenbord toch ook niet vervangen met abcdef?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Keuze qua design

14
:D

Leuk, maar het is gewoon een ding wat mij stoort, alles hetzelfde omdat het gewoon is.

kant en klaar zijn ze allemaal hetzelfde.

Ik heb hier ook gegevens maar als je kijkt waar men het meeste op klikt is dat het niet het menu links. Waar komt de omzet vandaan? niet van het menu links.

Als ik een nieuwe Sledehondenshop zie, zie ik een mooie "home" met afbeeldingen en een slide. Daarna een shop met nog meer afbeeldingen. Menu kan in de top. Met drop down. Daar is men aan gewent. Waarom deze ruimte verspillen.

Wat is er mis met Wehkamp? Gaan we hier zelf het wiel uitvinden? Ik zou daar goed naar kijken. Die hebben er heel lang over nagedacht en hebben veel gegevens om de site aan te passen naar de vraag.

Daar moet je gebruik van maken....

Re: Keuze qua design

15
Wat is er mis met Wehkamp? an sich niets maar geen menu aan de linkerkant... :P

Maar als we zo moeten kijken dan kijk naar de grootste online retailer te wereld... amazon en verhip... menuutje aan de linkerkant.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Keuze qua design

18
Mieke schreef:Amazon... dat vind ik zo'n crap-site! :? Hahahaha!
Da's nou een mooi voorbeeld dat je dus blijkbaar:

A: Nooit op je eigen gevoel kan af gaan en/of
B: je handel en service gewoon stukken belangrijker zijn dan het design van je webshop.

Overigens is het wel zo dat ook Bol en Neckermann , om er maar nog 2 te noemen, ook top menu's hebben. Persoonlijk ben ik er ook wel een liefhebber van. Denk ook wel dat dat tegenwoordig net zo "gewend" is bij de shopper als een linker menu.

Re: Keuze qua design

20
Verkoper schreef:
Mieke schreef:Amazon... dat vind ik zo'n crap-site! :? Hahahaha!
Da's nou een mooi voorbeeld dat je dus blijkbaar:

A: Nooit op je eigen gevoel kan af gaan en/of
B: je handel en service gewoon stukken belangrijker zijn dan het design van je webshop.

Overigens is het wel zo dat ook Bol en Neckermann , om er maar nog 2 te noemen, ook top menu's hebben. Persoonlijk ben ik er ook wel een liefhebber van. Denk ook wel dat dat tegenwoordig net zo "gewend" is bij de shopper als een linker menu.
Ik denk als het maar duidelijk is wáár je moet zoeken, je een heel eind komt. Uiteindelijk gaat het idd niet alleen om het uiterlijk. Maar om funiconaliteit, en idd handel en service.
http://aagjedoeken.wordpress.com/

Re: Keuze qua design

21
Het is geen simpele óf-keuze, maar een ontwerpprobleem met verschillende dimensies. Wat zijn logische rubrieken voor een sledehondenshop? Wat zijn de verbanden en verschillen tussen die rubrieken? Wat zijn de beste namen voor die rubrieken? Wat wordt dan een logische volgorde? Zijn er rubrieken die je meer onder de aandacht wilt brengen dan andere, bijvoorbeeld omdat ze populairder zijn of hogere omzet opleveren? Ga zo maar door.

Als je dit in kaart brengt, voorkom je ontwerpfouten, bijvoorbeeld noodgedwongen onduidelijke afkortingen moeten gebruiken omdat je te vroeg voor het krappe keurslijf van een bepaald design hebt gekozen of een navigatie die alleen goed uit de verf komt bij breedbeeld.
StoreCore.io

Re: Keuze qua design

22
De nieuwe site van Wehkamp had ik nog niet gezien, das wel ff anders dan vroeger ja.

De vroegere site van Wehkamp vertoonde bijzonder veel overeenkomsten met de huidige site van Bol.com. En dat komt omdat ze beide een categorie keus als top menu hadden en tadaa een linkermenu om te verfijnen. Dus toch weer dat linker menu bij Bol nog steeds. De site van Bol is trouwens van september 2008.

Bol is dus zooo 2009 volgens Retired Member. Het zal ze aan omzet niet erg uitmaken denk ik :wink:

Ik vind de reden dat (vroegere) Wehkamp en Bol ook voor deze opzet hadden gekozen logischer. Simpelweg omdat je zoveel keuzes moet maken. Dan is het gewoon niet handig om alles links te doen. Dat zie je ook terug in de keuze mogelijkheden op de nieuwe Wehkamp site, je kan zoveel keuzes maken dat het niet praktisch is om dat links te doen omdat je dan elke keer naar beneden moet scrollen. Dat shopt niet lekker.

Ik ben het dus erg met Ward eens, dat je naar je shop moet kijken, van wat heb ik nu eigenlijk nodig. En niet moet kijken naar wat 'hip' is.

Re: Keuze qua design

23
Meesleepbeest schreef:De nieuwe site van Wehkamp had ik nog niet gezien, das wel ff anders dan vroeger ja.

De vroegere site van Wehkamp vertoonde bijzonder veel overeenkomsten met de huidige site van Bol.com. En dat komt omdat ze beide een categorie keus als top menu hadden en tadaa een linkermenu om te verfijnen. Dus toch weer dat linker menu bij Bol nog steeds. De site van Bol is trouwens van september 2008.

Bol is dus zooo 2009 volgens Retired Member. Het zal ze aan omzet niet erg uitmaken denk ik :wink:
:D oke maar de Home bij Bol is wel mooi. Wehkamp had ik ook nog niet gezien. Geweldig....
Maar mooi en omzet zijn 2 dingen.

Re: Keuze qua design

24
Retired Member schreef:
Meesleepbeest schreef:De nieuwe site van Wehkamp had ik nog niet gezien, das wel ff anders dan vroeger ja.

De vroegere site van Wehkamp vertoonde bijzonder veel overeenkomsten met de huidige site van Bol.com. En dat komt omdat ze beide een categorie keus als top menu hadden en tadaa een linkermenu om te verfijnen. Dus toch weer dat linker menu bij Bol nog steeds. De site van Bol is trouwens van september 2008.

Bol is dus zooo 2009 volgens Retired Member. Het zal ze aan omzet niet erg uitmaken denk ik :wink:
:D oke maar de Home bij Bol is wel mooi. Wehkamp had ik ook nog niet gezien. Geweldig....
Maar mooi en omzet zijn 2 dingen.
Edit; zit net dit te lezen http://twinklemagazine.nl/nieuws/2011/0 ... /index.xml

Is wel van toepassing.

Goed weekend, allaaf :D

(sorry verkeerde knop gebruikt wou het vorige bericht alleen wijzigen. :( )

Re: Keuze qua design

25
Volgens mij hadden we het over een keuze voor een speciaalzaak voor sledehondenartikelen, niet over het explosief gegroeide assortiment van de Bijenkorf, de tienduizenden reizen bij Neckermann of de miljoenen artikelen bij bol.com. Is nogal een verschil, maar alleen als je geen oogkleppen voorhebt en je niet blindstaart op het succes van anderen die compleet andere producten verkopen aan andere doelgroepen.
StoreCore.io

Re: Keuze qua design

26
Ward schreef:Volgens mij hadden we het over een keuze voor een speciaalzaak voor sledehondenartikelen, niet over het explosief gegroeide assortiment van de Bijenkorf, de tienduizenden reizen bij Neckermann of de miljoenen artikelen bij bol.com. Is nogal een verschil, maar alleen als je geen oogkleppen voorhebt en je niet blindstaart op het succes van anderen die compleet andere producten verkopen aan andere doelgroepen.
Max24 vroeg welke en volgens mij kun je daar wel inspiratie opdoen voor de speciaalzaak voor sledehondenartikelen.

Die doelgroep lijkt me juist erg gevoelig voor een mooie homepage met mooie afbeeldingen.

Ben benieuwd wat het wordt.

Re: Keuze qua design

27
Bij Bijenkorf toch ook weer hetzelfde. De hoofdcategorie als topmenu maar de keuze maak je toch gewoon weer links...

Weer verder on-topic:
Ik vind trouwens geen van de drie keuzes erg mooi en vind dit een mooiere shop:
http://www.canadog.ca/home Simpelweg omdat het gewoon meer sfeer ademt.
Nu is het natuurlijk zo dat je met wat kleurtjes en plaatjes elk van de drie mooier kunt maken.

Maar ik weet niet of je meer beperkt bent tot de keuze van 1 van die 3 voorbeelden?
Anders is mijn keuze direct voor shop 1.

Re: Keuze qua design

28
Retired Member schreef:Die doelgroep lijkt me juist erg gevoelig voor een mooie homepage met mooie afbeeldingen.
Vraag het, onderzoek het, test het, meet het, vergelijk het met concurrenten. Anders is het maar raden hoe zo'n "mooie homepage met mooie afbeeldingen" er dan uit zou moeten zien. Een "lijkt me" is een slag in het wild die bovendien smaak- en persoonsgebonden, want wat jij persoonlijk mooi vind, kan nogal verschillen van wat trotse bezitters of fokkers van sledehonden mooi vinden en vooral overtuigt.
StoreCore.io

Re: Keuze qua design

29
Meesleepbeest schreef:Bij Bijenkorf toch ook weer hetzelfde. De hoofdcategorie als topmenu maar de keuze maak je toch gewoon weer links...

Weer verder on-topic:
Ik vind trouwens geen van de drie keuzes erg mooi en vind dit een mooiere shop:
http://www.canadog.ca/home Simpelweg omdat het gewoon meer sfeer ademt.
Nu is het natuurlijk zo dat je met wat kleurtjes en plaatjes elk van de drie mooier kunt maken.

Maar ik weet niet of je meer beperkt bent tot de keuze van 1 van die 3 voorbeelden?
Anders is mijn keuze direct voor shop 1.
Canadog mooier? Lol...

Ik hoef niet specifiek te kiezen tussen deze 3 maar deze vielen me wel het meeste op
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Keuze qua design

30
Ward schreef:
Retired Member schreef:Die doelgroep lijkt me juist erg gevoelig voor een mooie homepage met mooie afbeeldingen.
Vraag het, onderzoek het, test het, meet het, vergelijk het met concurrenten. Anders is het maar raden hoe zo'n "mooie homepage met mooie afbeeldingen" er dan uit zou moeten zien. Een "lijkt me" is een slag in het wild die bovendien smaak- en persoonsgebonden, want wat jij persoonlijk mooi vind, kan nogal verschillen van wat trotse bezitters of fokkers van sledehonden mooi vinden en vooral overtuigt.
De vraag was "Welke van de 3 designs spreekt je het meeste aan en waarom? "

Ik geef een mening. Ik meet al 7 jaar websites en dan vele verschillende. Een slag in het wild zou ik het niet noemen. (denk ik :D )