Telefonische bereikbaarheid

1
Ik heb sinds enkele maanden een webwinkel en ik heb begrepen dat het verplicht is een telefoonnummer op de site te vermelden.

Dit ga ik doen, ik denk dat ik een VoIP nummer aan ga vragen en deze door laat schakelen naar mijn zakelijke mobiel (welke ik ook aan ga schaffen).

Maar.... nu zit ik in de knoop met wanneer ik bereikbaar moet zijn en of dat überhaupt nodig is.
Ik verkoop woonaccessoires (o.a. brocante en antiek) en van elk artikel is er maar 1 aanwezig.
Ik denk niet dat mensen snel zullen bellen. En ik run mijn webwinkel naast mijn 'fulltime moeder zijn'. Ik ben veel met mijn baby bezig en heb geen vaste tijden dat ik bereikbaar ben en als ik toevallig net met mijn baby bezig ben kan ik natuurlijk niet opnemen.

Ik twijfel nu wat te doen... het is verplicht een telefoonnummer te vermelden, dus dat zal ik doen. Maar kan ik daar dan bij vermelden dat wij het liefst per email werken en mensen binnen 24 uur reactie krijgen? En dat als ze toch willen bellen wij ze terugbellen?? Dus bijvoorbeeld een voicemail inspreken? Ik weet dat velen dat een 'no no' vinden, maar de hele dag of om een vast tijdstip bereikbaar zijn is eigenlijk (nog) niet te doen.

(en dan zou ik het natuurlijk wel netjes formuleren)

Of heeft iemand een ander idee?

Uitbesteden is geen optie, daar is de omzet nog niet naar en dat verwacht ik ook nog niet....

Re: Telefonische bereikbaarheid

2
Heb je al eens een telefoonnummer op je site gehad en zo ja, hoe vaak werd je toe gebeld?

Ik zou het sowieso gewoon eens proberen en het nummer er op zetten zonder extra mededelingen over de openingstijden en bereikbaarheid. Je kan dan eenvoudig testen of je inderdaad vaak gebeld gaat worden en op welke tijden het het drukst is.

Wordt je helemaal plat gebeld dan;
- weet je dat je een succesvol concept in handen hebt, men weet je in elk geval te bereiken.
- kan je altijd nog zien hoe je dat gaat oplossen.

Oplossingen voor het probleem zouden kunnen zijn;
Headset - op die manier kan je de baby verzorgen en tegelijkertijd de klant die toevallig ook belt vragen of hij over een kwartier even terug wilt bellen omdat je nu even druk bent.
Computer - met en voip systeem kan je eenvoudig door de computer een bandje af laten spelen als je bezet bent of gesloten bent. Als je gesloten of bezet bent dan vraag je de mensen best om terug te bellen.

Voicemail zou ik inderdaad niet doen. Dat schept verwachtingen bij de klant. Toen ik net begonnen was had ik mijn 06, dus met voicemail, op de site staan. Regelmatig kreeg ik op de voicemail gewoon bestellingen door ("hoi ik wil graag dit bestellen, danku!" of "ja ik heb dus net besteld, maar het adres moet eigenlijk anders, namelijk dit en dat zijn, ik vertrouw er op u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben") Dat wil je niet.

Re: Telefonische bereikbaarheid

3
Bedankt voor je reactie.

Een headset is geen optie... als de kleine flink aan het krijsen is lijkt me dat niet fijn voor de klant haha. Of als ik bijvoorbeeld weg ben met de kleine.

Ik heb nog geen telefoonnummer op mijn site gehad.
Ik krijg ook nog geen email. Ik ben echt net pas begonnen (het heeft een tijdje stil gelegen toen ik enkele tijd voor de bevalling in het ziekenhuis lag en niets mocht doen daarna... en toen hadden we natuurlijk een pasgeboren baby, dus kwam het er even niet van).
Nu (sinds korte tijd) ben ik flink bezig met de PR/marketing en leer ik dagelijks bij.
Het zal sowieso niet het soort winkel zijn waar mensen continue dingen bestellen, zoals een Bol.com ofzo.
Ik knap bijvoorbeeld zelf dingen op (kastjes, tafeltjes etc.). Van elk artikel is er maar 1 en sowieso zullen er geen honderden artikelen te vinden zijn.

Is het anders een optie om bijvoorbeeld van 20:00-21:00 uur telefonisch bereikbaar te zijn?
En als mensen op een ander tijdstip contact willen opnemen, ze mij kunnen mailen/contactformulier kunnen invullen?
En mocht het nodig zijn, kan ik ze dan altijd zelf opbellen (mochten ze dit willen).

Re: Telefonische bereikbaarheid

4
Tuurlijk is het geen optie om van 20.00 tot 21.00 uur telefonisch bereikbaar te zijn staat erg amateuristisch en daarbij zou jij het fijn vinden als de plaatselijke supermarkt maar 1 uurtje per dag bereikbaar is, want zo moet je het wel zien.

Ik zou gewoon van 10.00 tot 17.00 uur bereikbaar willen zijn voor mijn klanten en een oplossing gaan zoeken voor het kinder probleem ;)
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Telefonische bereikbaarheid

5
Dat had ook wel wat aardiger gekund. En ik heb geen 'kinder probleem'.

Ik zie dit bij veel webshops en ook in oudere topics op dit forum, vandaar mijn suggestie.

Ik zie het nut niet in om telefonisch bereikbaar te zijn. Niet met mijn producten.
Het liefst ben ik alleen per internet bereikbaar. Ik bel zelf ook nooit eerlijk gezegd.
Maar aangezien een telefoonnummer verplicht is, vroeg ik me af hoe ik het zou doen.
Niet opnemen of een voicemail lijkt me kwalijker dan niet telefonisch bereikbaar zijn.
Of tijdens beperkte tijden.

Maar goed; ik kom er wel uit.
Bedankt.

Re: Telefonische bereikbaarheid

7
Excuses aanvaard.

Ik kwam op het idee omdat ik het bij veel andere webshops zag.
En ook in oudere topics op dit forum.

Zoals ik net had toegevoegd in mijn voorgaande post, het liefst ben ik niet telefonisch bereikbaar. Volgens mij hoeft het ook niet met mijn producten.
Maar het is nu eenmaal verplicht. En ik kan me voorstellen dat als er iets fout gaat met de levering, mensen je toch wel persoonlijk willen spreken.

Wat me wel opvalt... bij vele winkels die ik erg leuk vind en die ook regelmatig in bekende bladen (bijv. de Ariadne) staan, staat helemaal geen telefoonnummer vermeld.
Het is toch verplicht of vergis ik me nu?

Re: Telefonische bereikbaarheid

9
Omdat ik niet de hele dag bereikbaar ben. Ik ben moeder, heb een huishouden te runnen enz.
Als ik in de supermarkt voor de kassa sta en ik word gebeld, kan ik moeilijk opnemen.

Zelf let ik er nooit op of een webwinkel een telefoonnummer heeft.
Het is immers een WEBwinkel... dus vind ik het persoonlijk prima en logisch dat alles via het WEB wordt afgehandeld.

Maar blijkbaar waarderen velen het toch...

Maar hoe zit dat dan met mensen die een baan hebben naast hun webwinkel?
Die zijn toch ook niet bereikbaar dan? En om het nu meteen uit te besteden, terwijl je een kleine webwinkel bent vind ik onzin.

Ik keek net even in de webwinkel waar ik eerder op doelde... zij hebben geen telefoonnummer op de site staan, maar zelfs ook geen adres. Toch zijn ze bekend en hebben veel klandizie en staan regelmatig in diverse bladen... dit vind ik dan toch wel een beetje dubbel.

Re: Telefonische bereikbaarheid

10
CS schreef:Omdat ik niet de hele dag bereikbaar ben. Ik ben moeder, heb een huishouden te runnen enz. Als ik in de supermarkt voor de kassa sta en ik word gebeld, kan ik moeilijk opnemen.
Dat is exact waarom ik op webwinkels op zoek ga naar telefoonnummers en adresgegevens. Ik bestel liever niet bij een webwinkel die eigendom is van een huismoedertje die moeilijk gaat doen als ik iets ga terug sturen of onbereikbaar is als ik vragen heb. Ik doe liever zaken met 'echte bedrijven.'

Het is zeker geen aanval naar jou want er zijn vele 'moederwinkels' die hele goede klantenservice bieden en waar ik mij regelmatig nog in vergis. Maar ook ik heb vooroordelen en vele mensen met mij.

Dat is niet eerlijk maar zo werkt het vaak wel.
Nu op mijn weblogs:

Re: Telefonische bereikbaarheid

11
Pardon?!

Je kunt zeggen dat het geen aanval is, maar je bent wel erg bevooroordeeld!

Ik dacht 'wat een leuk forum! ik meld me aan, hopelijk heb ik er iets aan en kan ik iets bijdragen'. Maar dat gevoel is nu wel weg.

Je weet helemaal niets van mij of mijn winkel.
Ik bied een hele goede service. Email beantwoord ik direct, terugsturen is uiteraard geen probleem. Ik voldoe overal aan. Heb zelfs een (erkend) keurmerk.
Betalen kan o.a. via Ideal, ook ben ik mij bewust van de wet kopen op afstand, dat je bijvoorbeeld ten hoogste de kosten van terugzendig in rekening mag brengen bij een retour. Hier houd ik mij ook netjes aan en dit vind ik ook vanzelfsprekend.

Een beetje kleinerend over huismoedertjes praten vind ik echt enorm kwetsend, discriminerend en eigenlijk gewoon diep triest. Een beetje respect mag wel.

Ik had dat ook niet verwacht op dit forum.

Het enige wat ik aankaart is kijken of er een andere mogelijkheid is dan de hele dag bereikbaar zijn omdat ik me niet besefte dat een telefoonnummer verplicht is. Mag ik ook een foutje maken? Ik stel diverse vragen (krijg op de meeste geen antwoord), maar krijg voornamelijk kritiek.

Op dit forum vind je me niet snel meer terug. Zal het ook aan niemand aanraden, vooral niet aan 'huismoedertjes'.

Re: Telefonische bereikbaarheid

12
Een website zonder adres of telefoonnummer, komt gewoon niet goed over.
Mensen vertrouwen het dan niet.

Ikzelf heb ook het probleem van telefonisch moeilijk bereikbaar zijn.
Omdat ik met machines bezig ben hoor ik de telefoon niet.

Dus ga ik expliciet erbij schrijven dat ze best mailen ipv telefoneren.
Maar ik zal wel mijn gsm nummer en adres op de website zetten.

Wat betreft de kritiek die je krijgt, het is gewoon om je te helpen, je moet het niet zo vlug als een persoonlijke aanval zien.

Re: Telefonische bereikbaarheid

13
Ik heb het niet over jouw inzet maar over mijn manier van winkelen. Als ik ergens vooruit ga betalen wil ik zeker weten dat ik goed behandeld wordt. Als ik geen telefoonnummer of adresgevens zie, weet ik dat niet zeker. De kans is gevoelsmatig dan groter dat ik niet geholpen wordt, als wanneer ik zie dat ik ze gemakkelijk kan bereiken.

Zoals ik zelf al aangeef is het een vooroordeel maar de meeste van ons maakt dat niet zoveel uit. Ik doe wel meer dingen die ik zelf persoonlijk onzin vind, maar waarmee ik merkbaar meer verkoop in mijn webwinkels.

Het is dus geen kritiek; het is een uitleg waarom het plaatsen van een telefoonnummer op je website, zorgt voor meer verkopen. Je vergroot er je doelgroep mee. En dat is toch wat je wilt lezen op een forum als deze?
Nu op mijn weblogs:

Re: Telefonische bereikbaarheid

14
@ veke: Opbouwende kritiek vind ik geen probleem, dank ook voor je reactie.
Maar de reactie van Dirkjan vind ik onrespectvol. En niet kunnen.

Ik ga sowieso een zakelijke mobiele telefoon aanschaffen en dan via VoIP er een vast nummer aan koppelen.

Ik twijfel gewoon wat netter is... ik ga uiteraard sowieso mijn nummer vermelden (ik dacht dat ik daar duidelijk over was, maar misschien niet genoeg), maar ik twijfel of ik er bij zal zetten dat ik alleen om bepaalde tijden bereikbaar ben of een antwoordapparaat en zeggen dat ik terugbel of.... enz..... of gewoon tussen 10:00 en 18:00 bereikbaar zijn en hopen dat ik niet net op de wc zit als er wordt gebeld :) ik neem aan dat meerdere webwinkeliers dat doen en niet alleen huismoedertjes ;-)

Ik wil het netjes en correct aanpakken en ben gewoon aan het dubben over de beste aanpak.
Adresgegevens e.d. staan allang op de site.

@ Dirkjan: je manier van praten over 'huismoedertjes' vind ik gewoon niet kunnen, sorry.

@ de mensen die de hele dag bereikbaar zijn (en in hun eentje werken): hoe doen jullie het als je op de wc zit en de telefoon gaat? Heb je dan toch een voicemail? Of hoop je dat mensen een tweede keer bellen en neem je dan op? Is het niet kwalijk als mensen nog een keer moeten bellen?

Re: Telefonische bereikbaarheid

15
Ik denk dat Dirk-Jan hier wel ergens de plank misslaat. Een 06-nummer bij een bedrijf hoeft toch niet per definitie 'amateuristisch' te zijn? Kijk naar al die aannemers, tegelzetters, en andere. Vaak alleen maar bereikbaar via 06 omdat ze niet thuis achter de PC zitten. Natuurlijk weet ik ook wel dat dat een totaal andere branche is, maar de aanname: '06-nummer = geen serieus bedrijf' vind ik ongegrond en te snel geoordeeld.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Telefonische bereikbaarheid

16
@Ruudd het hangt er van af wat voor soort bedrijf je heb en wat het verwachtingspatroon van je klant is. Het is op zich vreemd als een tegelzetter continue bereikbaar is op zijn kantoor. Het is juist logisch dat die een 06 heeft zodat hij ook als hij aan het werk is bij zijn klant gewoon bereikbaar is.
Bij een webwinkel is het andersom. Daarvan verwacht de klant dat er een kantoor met klantenservice is die ten minste tijdens kantoortijden bereikbaar is. Een 06 nummer is dan niet wat men verwacht. Als er helemaal geen telefoonnummer op staat dan kan dat al serieuze argwaan opwekken bij een klant. Sterker nog, ik zou iedereen adviseren om niet bij zo'n webwinkel te kopen.

Iedereen, ook iemand met slechte bedoelingen, kan namelijk wel een site oprzetten, een adres verzinnen en een contactformulier er op knallen. Het komt voor dat hiermee onwetende of naïeve consumenten opgelicht worden. Die betalen en krijgen verder nooit geleverd.
Een telefoonnummer, liefst een vaste lijn, zorgt voor meer vertrouwen naar de klant toe. Dat kan namelijk niet zomaar verzonnen worden. Een klant die het niet vertrouwd kan voor de zekerheid bellen om te horen hoe de klantenservice is.

Stel dat je alleen bereikbaar zou willen zijn op je 06, dan vraag je best een 088 of 085 doorschakel nummer aan. Dat zijn nummers die ongeveer hetzelfde werken als een 0800 of 0900 nummer, maar dan speciaal voor bedrijven die ofwel alleen per 06 bereikbaar zijn of vaak verhuizen. Het nummer hoort namelijk bij het bedrijf, niet persee bij een adres of abonnee. Het tarief voor degene die belt is hetzelfde als voor een normaal telefoonnummer. Zelf ben ik niet zo van de 088 of 085 nummers, maar naar je klant toe staat het al een stuk beter.

Een telefoonnummer is niet zo zeer iets wat hoort bij een webwinkel, maar wel bij een goed bedrijf. Het is niet zo dat omdat het toevallig een webwinkel betreft dat alle communicatie via het web zou verlopen. In tegendeel zelfs.

Re: Telefonische bereikbaarheid

17
Ruudd schreef:Ik denk dat Dirk-Jan hier wel ergens de plank misslaat. Een 06-nummer bij een bedrijf hoeft toch niet per definitie 'amateuristisch' te zijn? Kijk naar al die aannemers, tegelzetters, en andere. Vaak alleen maar bereikbaar via 06 omdat ze niet thuis achter de PC zitten. Natuurlijk weet ik ook wel dat dat een totaal andere branche is, maar de aanname: '06-nummer = geen serieus bedrijf' vind ik ongegrond en te snel geoordeeld.
Ben ik het niet mee eens, Dirkjan heeft daar toch wel een goed punt. Van een aannemer, tegelzetter etc. WEET je dat die onderweg is of op een klus bezig is. Van een webwinkel VERWACHT je dat er een klantenservice klaar zit.

Als er dus geen klantenservice zit om de telefoon aan te nemen of er staat alleen een 06 nummer dan verwacht je al een klein bedrijfje/zolderkamer shopje. Het is de verwachting die je maakt naar mensen toe, en het maakt dan niks uit of jij je werk wel of niet goed doet.

Ik bestel ook gewoon niet als er een 06 staat, dan neemt diegene in mijn ogen ook de webwinkel niet serieus. Of dat nu wel of niet zo is doet niks aan mijn verwachting. Mijn verwachting en idee kan dan alleen bijgesteld worden door bewijs. En omdat ik dan al niet wil bestellen komt dat bewijs er, over het algemeen, ook niet.

Het is dus een kwestie van weten en verwachten en pas daarna van bewijzen en bevestigen.

@ CS, nog even een opmerking van mij over hoe jij je behandeld voelt. Daar ben ik het niet mee eens, dat komt omdat dit een zakelijk kijk is op de dingen en niet persoonlijk. Zoals we in de feedback topics ook al regelmatig zeggen: 'Zachte heelmeesters maken stinkende wonden'. Je kan beter direct horen hoe men er tegenaan kijkt dan dat je iets gaat doen wat toch niet opschiet. En het is niet wij die jou beoordelen maar jou klant die dat doet op basis van wat jij ze aan reikt.

Re: Telefonische bereikbaarheid

18
Bedankt voor je reactie Wouter. Heel duidelijk en je hebt volkomen gelijk.

Ik ben regelmatig op pad om spullen in te kopen, dus dan is het handig om via VoIP via mijn mobiel bereikbaar te zijn.

Maar... @ de mensen die de hele dag bereikbaar zijn (en in hun eentje werken): hoe doen jullie het als je op de wc zit en de telefoon gaat? Heb je dan toch een voicemail? Of hoop je dat mensen een tweede keer bellen en neem je dan op? Is het niet kwalijk als mensen nog een keer moeten bellen?
Misschien een stomme vraag hoor, maar iedereen moet weleens naar de wc, toch?
En dan vraag ik me af wat 'erger' is... niet opnemen of een voicemail of.....?

Re: Telefonische bereikbaarheid

19
Ruudd schreef:Ik denk dat Dirk-Jan hier wel ergens de plank misslaat. Een 06-nummer bij een bedrijf hoeft toch niet per definitie 'amateuristisch' te zijn? Kijk naar al die aannemers, tegelzetters, en andere. Vaak alleen maar bereikbaar via 06 omdat ze niet thuis achter de PC zitten. Natuurlijk weet ik ook wel dat dat een totaal andere branche is, maar de aanname: '06-nummer = geen serieus bedrijf' vind ik ongegrond en te snel geoordeeld.
Ik zeg en vind niets verkeerds aan een 06 nummer hoor! Ging me over het helemaal weglaten van contactmogelijkheden. Al die foute webwinkels, hebben ook vaak alleen maar mail. Adres- en telefoongegevens helpen bij het versterken van de betrouwbaarheid.

Persoonlijk vind ik een 06 nummer zelfs een pre (doe ik zelf ook) maar ik weet dat niet lang geleden alleen het plaatsen van een 06 nummer ook nog zorgde voor een (iets)lagere omzet. Geen idee of dat tegenwoordig ook nog zo is.
Nu op mijn weblogs:

Re: Telefonische bereikbaarheid

20
Als je in je eentje werkt dan zul je waarschijnlijk een niet heel grote webwinkel hebben, met relatief weinig orders en bezoekers en dus ook weinig mensen die bellen. De kans dat er gebeld wordt als je toevallig even sanitair aan het relaxen bent is vrij klein. Ik heb het zelf denk ik maar 1x meegemaakt in de tijd dat ik er nog alleen zat.

Ik zou me daar niet al te druk om maken. Stel dat je inderdaad heel veel gebeld wordt en geen tijd meer hebt om naar de WC te gaan, dan ben je waarschijnlijk al zo succesvol dat je er voor kan zorgen dat je er met 2 of meer mensen zit om de telefoon te beantwoorden.

EDIT ik zou geen voicemail er op zetten. Wat je het beste doet is of snel een en ander afronden zodat je alsnog kan opnemen of de klant terug bellen als je klaar bent :)

Re: Telefonische bereikbaarheid

21
Dat is waar. Het is inderdaad een kleine webwinkel. Het zijn artikelen zoals een opgeknapte antieke kast. Etc.

Dan ga ik er voor zorgen dat ik bereikbaar ben.
Maar is van 10:00-17:00 uur dan voldoende? Zoals ik eerder heb gelezen in dit topic...

(enne, je wilt niet weten hoe vaak er aan de deur wordt gebeld terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta... echt, er komen nooit mensen aan de deur... maar als ik douche, dan is het altijd raak haha, maar goed, kan altijd nog een waterdichte telefoon kopen :lol: )

Re: Telefonische bereikbaarheid

22
Wouter Hol schreef: EDIT ik zou geen voicemail er op zetten. Wat je het beste doet is of snel een en ander afronden zodat je alsnog kan opnemen of de klant terug bellen als je klaar bent :)
Hahahaha, duidelijk!! :lol:

Re: Telefonische bereikbaarheid

23
Het is inderdaad vooral perceptie, maar helaas heeft niet elke klant een even positieve klantbeleving bij een 06-nummer. Bij een 06-nummer verwacht je een persoon aan de lijn te krijgen: Bob de Bouwer. Bij een bedrijf is dus eerder omgekeerd een vast nummer meer op zijn plaats (of een 0800- of 0900-nummer). Een webwinkel is in de eerste plaats een winkel en dus een bedrijf dat je tijdens kantooruren moet kunnen bereiken op een kantooradres en dat is nu eenmaal bijna altijd een vaste lijn.

Een tweede reden om niet alleen een 06-nummer te gebruiken: prepaid toestellen, anoniem gekocht in de supermarkt, worden misbruikt door criminelen en dus ook door internetoplichters. Als je alleen een 06-nummer en een Hotmail- of MSN-e-mailadres noemt, zullen veel kopers (soms helaas terecht) twijfelen aan de betrouwbaarheid van de webwinkel.

Derde reden: bij sommige certifiers kun je omwille van de beveiliging alleen een SSL-certificaat krijgen met een vast telefoonnummer. In dat opzicht is een vast telefoonnummer zelfs fysiek betrouwbaarder: je weet precies op welk adres de vaste lijn uitkomt.

Sommige webwinkeliers proberen het trouwens te verhullen. Bijvoorbeeld (06) 12 34 56 78 wordt dan geschreven als (061) 234 56 78 of (0612) 34 56 78. Niet sjiek, maar het geeft ergens wel aan dat die webwinkeliers kennelijk toch moeite hebben met het feit dat ze alleen bereikbaar zijn op een mobiel nummer.
CS schreef:Maar... @ de mensen die de hele dag bereikbaar zijn (en in hun eentje werken): hoe doen jullie het als je op de wc zit en de telefoon gaat? Heb je dan toch een voicemail? Of hoop je dat mensen een tweede keer bellen en neem je dan op? Is het niet kwalijk als mensen nog een keer moeten bellen?
Misschien een stomme vraag hoor, maar iedereen moet weleens naar de wc, toch?
En dan vraag ik me af wat 'erger' is... niet opnemen of een voicemail of.....?
Die belanden bij de "gemiste oproepen" en kun je terugbellen. Hetzelfde geldt voor gemiste oproepen als alle lijnen bezet zijn, maar dat kun je ook oplossen met een centrale die de beller in de wacht zet. Als je langer de deur uit bent, schakel je de vaste lijn door naar je mobiel.
StoreCore.io

Re: Telefonische bereikbaarheid

24
Bedankt voor je reactie.

Ik zal me nog eens goed verdiepen in VoIP en dan een nummer aanvragen.

Toch grappig... als ik bijvoorbeeld een winkel zou bellen en er wordt niet opgenomen, zou ik het nooit verwachten dat ze míj zouden terugbellen n.a.v. hun gemiste oproepen.

Nogmaals bedankt.

Edit: ik heb even op een van je sites gekeken en er staat dat men een email kan sturen en: 'Daarnaast kun je ons meestal ook tijdens kantooruren bereiken op telefoonnummer ..........', dit vind ik erg netjes en een goede oplossing om 'meestal' te gebruiken!

Re: Telefonische bereikbaarheid

26
Volgens mij ben je niet verplicht je telefoonnummer te vermelden. Als je het zeker wil zijn, kun je het beste juridisch advies inwinnen bij een juridisch buro | advocaten buro en niet via een forum.

Persoonlijk vind ik dat je juridische informatie niet van een forum site moet afhalen. Het is simpel weg niet rechtsgeldig. Het is leuk voor discussie, maar daar houd het voor mij dan ook wel op.

Re: Telefonische bereikbaarheid

27
CS schreef:Toch grappig... als ik bijvoorbeeld een winkel zou bellen en er wordt niet opgenomen, zou ik het nooit verwachten dat ze míj zouden terugbellen n.a.v. hun gemiste oproepen.
Juist omdat klanten het niet verwachten, is dat "nabellen" persoonlijke aandacht die op prijs wordt gesteld.
CS schreef:Edit: ik heb even op een van je sites gekeken en er staat dat men een email kan sturen en: 'Daarnaast kun je ons meestal ook tijdens kantooruren bereiken op telefoonnummer ..........', dit vind ik erg netjes en een goede oplossing om 'meestal' te gebruiken!
Eerlijk duurt het langst. We zijn inderdaad meestal telefonische bereikbaar en soms even niet. Als je dat duidelijk communiceert, nemen de meeste klanten je niet kwalijk dat je eens een keer niet opneemt: de meesten bellen zelf terug of sturen even een mail.
BeOriginal schreef:Volgens mij ben je niet verplicht je telefoonnummer te vermelden. Als je het zeker wil zijn, kun je het beste juridisch advies inwinnen bij een juridisch buro | advocaten buro en niet via een forum.

Persoonlijk vind ik dat je juridische informatie niet van een forum site moet afhalen. Het is simpel weg niet rechtsgeldig. Het is leuk voor discussie, maar daar houd het voor mij dan ook wel op.
Het is geen juridische informatie, maar commerciële informatie. De overgrote meerderheid van de telefonische vragen zijn direct gerelateerd aan een potentiële verkoop: "Heb je zus-en-zo nog op voorraad?", "Als ik nu bestel, heb ik het dan zaterdag in huis want mijn zoontje is jarig?", "Kan ik het vanmiddag nog komen afhalen?", enzovoort. Als je niet telefonisch open staat voor dat soort vragen, kost het je gewoon klanten en geld.

Persoonlijk begrijp ik niet waarom je informatie die klanten kan helpen, zou willen beperken tot het juridisch verplicht minimum. Dat is de omgekeerde wereld.
StoreCore.io

Re: Telefonische bereikbaarheid

29
Persoonlijk, als er ergens een mobiel nummer staat, vind ik dat minder professioneel overkomen en minder snel iets bestellen. Tenzij duidelijk zichtbaar is dat het om een hobbymatige webwinkel gaat en ik toevallig iets kleins leuks tegen kom.
Wel eens overwogen via Skype te werken?
Je kunt voor 5 euro per maand via de skypeaccount een vast telefoonnummer toegewezen krijgen.
http://www.skype.com/intl/en-gb/prices/pay-monthly/

Kun je ook aan en uit zitten als je echt niet beschikbaar bent.

Maar als je simpelweg het nummer bij contact gegevens zet, niet op he hoofdpagina o.i.d. wordt je echt niet vaak gebeld. Dus daar zou ik me niet druk om maken.

Wij hadden gewoon een telefoonnummer op de website staan, en ben in de 2 jaar dat de site in de lucht was misschien 4x gebeld.
vr. gr. Bart en Ruby