ik denk dat je het jezelf ongelooflijk moeilijk maakt. Zet gewoon je telefoonnr. erop. Je gaat echt niet de hele dag door gebeld worden. Word je een keer es gebeld dat je niet kan opnemen, nou jammer dan. Eventueel de voicemail erop dat mensen duidelijk hun naam en tel.nr achterlaten om teruggebeld te worden.
En in het algemeen: Ik dacht ook niet dat een tel. nr. verplicht was. Klantvriendelijkheidtechnisch gezien is het wel handig. Ik, als consument, vind het ook vaak prettig als ik zie dat ik een bedrijf gewoon even snel kan bellen als dat nodig is. Maakt niet uit wat je verkoopt. Mensen gaan niet alleen bellen over producten maar ook over waar hun bestelling blijft, of een adres is verkeerd doorgegeven, of ze willen weten of je toevallig x aantal stuks in voorraad hebt, of ze hebben een artikel ECHT overmorgen nodig en willen weten of het wel 100% zeker in voorraad is. enz enz..
Soms wil iemand gewoon meteen antwoord en niet op een email hoeven wachten.
Ik zou gewoon je telefoon nr vermelden en rustig afwachten hoe vaak het voor gaat komen dat je op "onhandige tijdstippen" gebeld gaat worden. Eventueel een telefoon in het toilet hangen. Gewoon de kringspieren even aansluiten en opnemen met "Goedemiddag, heeft u even geduld alstublieft dank u.." en even in de hold zetten.
Re: Telefonische bereikbaarheid
32Wederom bedankt voor alle reacties.
Zoals ik al aangaf komt er inderdaad een telefoonnummer op de site te staan, via VoIP, zodat er géén mobiel nummer staat.
Het nummer komt bij de contactinformatie en algemene voorwaarden te staan, bij mijn adresgegevens.
Ik zal de tijden van 10:00-17:00 uur aanhouden.
En mensen terugbellen wanneer het gebeurt dat ik niet kan opnemen en een gemiste oproep heb. Maar ik verwacht niet zoveel telefoontjes.
Daar is het de winkel ook niet voor...
Nogmaals bedankt, het is helemaal duidelijk voor me!
Zoals ik al aangaf komt er inderdaad een telefoonnummer op de site te staan, via VoIP, zodat er géén mobiel nummer staat.
Het nummer komt bij de contactinformatie en algemene voorwaarden te staan, bij mijn adresgegevens.
Ik zal de tijden van 10:00-17:00 uur aanhouden.
En mensen terugbellen wanneer het gebeurt dat ik niet kan opnemen en een gemiste oproep heb. Maar ik verwacht niet zoveel telefoontjes.
Daar is het de winkel ook niet voor...
Nogmaals bedankt, het is helemaal duidelijk voor me!
Re: Telefonische bereikbaarheid
33Het ging me niet alleen om het vermelden van mijn telefoonnummer, maar ook om het feit dat ik alleen een mobiel heb. Wij hebben geen vast nummer, bellen niet vaak en worden niet vaak gebeld. Een mobiel was altijd voldoende. En een zakelijke mobiel aanschaffen is geen probleem, maar ik vind een 06 niet professioneel overkomen (in mijn winkel dan in ieder geval).Verkoper schreef:ik denk dat je het jezelf ongelooflijk moeilijk maakt. Zet gewoon je telefoonnr. erop. Je gaat echt niet de hele dag door gebeld worden. Word je een keer es gebeld dat je niet kan opnemen, nou jammer dan. Eventueel de voicemail erop dat mensen duidelijk hun naam en tel.nr achterlaten om teruggebeld te worden.
Maar vandaar dat ik voor VoIP ga.
GoeieIk zou gewoon je telefoon nr vermelden en rustig afwachten hoe vaak het voor gaat komen dat je op "onhandige tijdstippen" gebeld gaat worden. Eventueel een telefoon in het toilet hangen. Gewoon de kringspieren even aansluiten en opnemen met "Goedemiddag, heeft u even geduld alstublieft dank u.." en even in de hold zetten.
Re: Telefonische bereikbaarheid
34Hier is geen jurist voor nodig, het staat gewoon op de officiele overheids sites vermeld. ConsuWijzerBeOriginal schreef:Volgens mij ben je niet verplicht je telefoonnummer te vermelden. Als je het zeker wil zijn, kun je het beste juridisch advies inwinnen bij een juridisch buro | advocaten buro en niet via een forum.
Persoonlijk vind ik dat je juridische informatie niet van een forum site moet afhalen. Het is simpel weg niet rechtsgeldig. Het is leuk voor discussie, maar daar houd het voor mij dan ook wel op.
Er is geen verplichting voor het vermelden van een telefoonnummer.
Er is alleen een verplichting voor het vermelden van je adres als je (gedeeltelijke) vooruitbetaling eist.
Verkoop je dus alles met een achteraf rekening hoef je dus alleen je naam te vermelden.
Verkooptechnisch compleet zot wellicht maar t hoeft niet nee.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Telefonische bereikbaarheid
35Daar slaat consuwijzer dan de plank (deels) mis...
Burgerlijk wetboek boek 3 artikel 15d:
Ik pieker me suf maar ik kan niets anders bedenken dan een telefoon... tenzij er in de toekomst natuurlijk iets anders komt.
Burgerlijk wetboek boek 3 artikel 15d:
Dus naast het email adres is er iets anders nodig dat een rechtstreekse en effectieve communicatie mogelijk maakt.Degene die een dienst van de informatiemaatschappij verleent, maakt de volgende gegevens gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegankelijk voor degenen die gebruik maken van deze dienst, in het bijzonder om informatie te verkrijgen of toegankelijk te maken:
a
zijn identiteit en adres van vestiging;
b
gegevens die een snel contact en een rechtstreekse en effectieve communicatie met hem mogelijk maken, met inbegrip van zijn elektronische postadres;
Ik pieker me suf maar ik kan niets anders bedenken dan een telefoon... tenzij er in de toekomst natuurlijk iets anders komt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Telefonische bereikbaarheid
36Dat zou dan wel deels in strijd zijn met boek 7, titel 1:
Ik kan het mis hebben natuurlijk, gebeurt wel vaker
EDIT: Als ik zo eens door de site van de consumentenautoriteit graaf kom je ook verschillende dingen tegen. De ene keer is het wel vermeld en de andere keer weer niet en soms verkapt :s
Ook de overheid staat in dit geval nog in de kinderschoenen
Tevens kun je deze zin: 'gegevens die een snel contact en een rechtstreekse en effectieve communicatie met hem mogelijk maken, met inbegrip van zijn elektronische postadres' ook zelf invullen.
Email is een rechtstreeks contact tussen verkoper en koper en is snel. Hele bedrijfstakken drijven op email communicatie dus kan dat als effectief worden omschreven.
Het wetboek 7 zegt dat je alles op moet geven aan communicatie middelen, maar verteld niet welke. Als jij geen aparte zaken lijn hebt kunnen ze je niet verplichten je prive nummer hiervoor te gebruiken. Als dat wel zo zou zijn dan omhelst dat ALLE communicatie middelen en zou je dus veel meer dan alleen email en tel op moeten geven omdat er in de techniek meer middelen aanwezig zijn. Maar dat lijkt mij weer niet de bedoeling. Email is een mooi middel voor communicatie op afstand en zou moeten voldoen.Artikel 46c schreef:1 Tijdig voordat de koop op afstand wordt gesloten, moeten aan de wederpartij met alle aan de gebruikte techniek voor communicatie op afstand aangepaste middelen en op duidelijke en begrijpelijke wijze, de volgende gegevens worden verstrekt, waarvan het commerciële oogmerk ondubbelzinnig moet blijken:
a de identiteit en, indien de koop op afstand verplicht tot vooruitbetaling van de prijs of een gedeelte daarvan, het adres van de verkoper;
Ik kan het mis hebben natuurlijk, gebeurt wel vaker
EDIT: Als ik zo eens door de site van de consumentenautoriteit graaf kom je ook verschillende dingen tegen. De ene keer is het wel vermeld en de andere keer weer niet en soms verkapt :s
Ook de overheid staat in dit geval nog in de kinderschoenen
Tevens kun je deze zin: 'gegevens die een snel contact en een rechtstreekse en effectieve communicatie met hem mogelijk maken, met inbegrip van zijn elektronische postadres' ook zelf invullen.
Email is een rechtstreeks contact tussen verkoper en koper en is snel. Hele bedrijfstakken drijven op email communicatie dus kan dat als effectief worden omschreven.
Re: Telefonische bereikbaarheid
37uit het stuk wat je quote blijkt niet wat je daaronder beweert.
Dus ik kan je niet helemaal volgen
Dus ik kan je niet helemaal volgen
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Telefonische bereikbaarheid
38Met interesse heb ik afgelopen week dit onderwerp doorgelezen. Immers, het is voor mij zeer herkenbaar.
Ik vind telefonische bereikbaarheid een must (overigens bestaat 80% van de vragen uit "Hebben jullie dit op voorraad?" en "Wat is de levertijd?" terwijl dit met koeieletters overal op de webshops vermeld staat, maar goed). Ik ben echter als enige werkzaam voor mijn webshops en ik wil niet dat ze naar het vaste privé telefoonnummer bellen. Dus vermeldde ik een 06-nummer. Niet echt professioneel en ik kan me voorstellen dat men afhaakt wanneer ze dit zien.
De gedachte wat hier al eerder besproken is van 'Een huisvrouwtje die dit effe tussendoor doet vanaf een zolderkamertje wanneer de kinderen naar school zijn' is al gauw gemaakt. Ik ben wel alleen maar doe het al jaren, heb jaarlijks honderden tevreden klanten, sta KVK ingeschreven, betaal belastingen en heb een magazijn voor alle voorraad. Toch zou ik de associatie met een huisvrouwtje ook snel maken, terwijl het in mijn geval helemaal niet van toepassing is.
Totdat er hier gesproken werd over VOIP. Nu klonk de naam wel bekend, maar ik had geen benul wat het precies was. Inmiddels heb ik dankzij dit onderwerp een vaste lijn waar klanten mij op kunnen bereiken.
Ik heb voor 10 euro per jaar een prepaid telefoonnummer aangevraagd bij http://www.budgetphone.nl (ik kon uit een hele lijst een nr. kiezen). Omdat ik nog even geen VOIP telefoon wil aanschaffen, heb ik een headset met microfoon aangesloten op de pc. Grotendeels werk ik toch achter de pc of ik hoor wel dat er een telefoontje binnenkomt. Met 1 muisklik neem ik het telefoontje aan en via de headset kan ik communiceren met de klant.
Doorschakelen naar mijn mobiele nr. vind ik iets te kostbaar (25ct per minuut), maar dat zou ook nog kunnen.
Als de pc uitstaat of ik neem de lijn niet op dan krijgt de klant een zelf ingesproken voicemail, die ik vervolgens als WAV.file per e-mail opgestuurd krijgt.
Echt voor mij dé oplossing! Klanten bellen tegen normale gesprekstarieven en zien een vast nummer. Zelf bellen doe ik wel met een 'echte' telefoon, dus voor 10 euro per jaar ben ik helemaal klaar.
Wellicht dat anderen dus ook wat aan deze informatie hebben, zoekende naar een oplossing voor de telefonische bereikbaarheid!
Ik vind telefonische bereikbaarheid een must (overigens bestaat 80% van de vragen uit "Hebben jullie dit op voorraad?" en "Wat is de levertijd?" terwijl dit met koeieletters overal op de webshops vermeld staat, maar goed). Ik ben echter als enige werkzaam voor mijn webshops en ik wil niet dat ze naar het vaste privé telefoonnummer bellen. Dus vermeldde ik een 06-nummer. Niet echt professioneel en ik kan me voorstellen dat men afhaakt wanneer ze dit zien.
De gedachte wat hier al eerder besproken is van 'Een huisvrouwtje die dit effe tussendoor doet vanaf een zolderkamertje wanneer de kinderen naar school zijn' is al gauw gemaakt. Ik ben wel alleen maar doe het al jaren, heb jaarlijks honderden tevreden klanten, sta KVK ingeschreven, betaal belastingen en heb een magazijn voor alle voorraad. Toch zou ik de associatie met een huisvrouwtje ook snel maken, terwijl het in mijn geval helemaal niet van toepassing is.
Totdat er hier gesproken werd over VOIP. Nu klonk de naam wel bekend, maar ik had geen benul wat het precies was. Inmiddels heb ik dankzij dit onderwerp een vaste lijn waar klanten mij op kunnen bereiken.
Ik heb voor 10 euro per jaar een prepaid telefoonnummer aangevraagd bij http://www.budgetphone.nl (ik kon uit een hele lijst een nr. kiezen). Omdat ik nog even geen VOIP telefoon wil aanschaffen, heb ik een headset met microfoon aangesloten op de pc. Grotendeels werk ik toch achter de pc of ik hoor wel dat er een telefoontje binnenkomt. Met 1 muisklik neem ik het telefoontje aan en via de headset kan ik communiceren met de klant.
Doorschakelen naar mijn mobiele nr. vind ik iets te kostbaar (25ct per minuut), maar dat zou ook nog kunnen.
Als de pc uitstaat of ik neem de lijn niet op dan krijgt de klant een zelf ingesproken voicemail, die ik vervolgens als WAV.file per e-mail opgestuurd krijgt.
Echt voor mij dé oplossing! Klanten bellen tegen normale gesprekstarieven en zien een vast nummer. Zelf bellen doe ik wel met een 'echte' telefoon, dus voor 10 euro per jaar ben ik helemaal klaar.
Wellicht dat anderen dus ook wat aan deze informatie hebben, zoekende naar een oplossing voor de telefonische bereikbaarheid!
Re: Telefonische bereikbaarheid
39Ik heb vandaag contact gehad met mcxessen en met voys.
Best een flink deel van mij klanten komt uit België en uiteindelijk wil ik gewoon bereikbaar zijn voor iedereen, welk land ze ook vandaan komen.
Daar loop ik dan weer direct op vast. een 0900 of een 0800 nummer werkt voor Nederlandse klanten maar verder ook niet. Dan moet je, of voor een aantal landen een apart telefoonnummer nemen of een vreselijk duur abonnement nemen op een internationaal nummer.
Dit was wel een tegenvaller.
Maar nu de vraag.
Ik kon kiezen uit een nummer waar de klant regionale gesprekskosten draagt en ik de overige gesprekskosten + €22,- per maand per nummer (in mijn geval minimaal 2, een voor Nederland en 1 voor Belgie).
Of ik kon ervoor kiezen dat de klant 10 cent per minuut betaalt en ik de €22,- per maand per nummer.
Wat hebben jullie als oplossing gekozen?
Best een flink deel van mij klanten komt uit België en uiteindelijk wil ik gewoon bereikbaar zijn voor iedereen, welk land ze ook vandaan komen.
Daar loop ik dan weer direct op vast. een 0900 of een 0800 nummer werkt voor Nederlandse klanten maar verder ook niet. Dan moet je, of voor een aantal landen een apart telefoonnummer nemen of een vreselijk duur abonnement nemen op een internationaal nummer.
Dit was wel een tegenvaller.
Maar nu de vraag.
Ik kon kiezen uit een nummer waar de klant regionale gesprekskosten draagt en ik de overige gesprekskosten + €22,- per maand per nummer (in mijn geval minimaal 2, een voor Nederland en 1 voor Belgie).
Of ik kon ervoor kiezen dat de klant 10 cent per minuut betaalt en ik de €22,- per maand per nummer.
Wat hebben jullie als oplossing gekozen?
Re: Telefonische bereikbaarheid
40Al eens op Budgetphone gekeken? Een regionaal vast nummer die je kan doorschakelen naar VOIP of je 06. -> https://shop.budgetphone.nl/index.php?a ... d=voip_uno
Actief in webshopontwikkeling
Re: Telefonische bereikbaarheid
41Leuk te lezen hoe hier verschillend over gedacht wordt. Het is een onderwerp, waar denk ik de mening van de persoon het belangrijkste in is.
Ik zou adviseren, doen, waar je jezelf het prettigste bij voelt!
Het verhaal van webshops die bijvoorbeeld (0612)345623 op die manier hun nummer noteren, zijn slecht bezig. Dan hebben ze namelijk zelf al een slecht gevoel bij het mobiele nummer op de website. Nooit iets doen, waar je zelf een slecht gevoel bij krijgt.
Wat betreft het 'kleine bedrijven onbetrouwbaar' idee, wat sommige schijnen te hebben. Persoonlijk kom ik uit loondienst bij een bedrijf met 700+ personeel. Als er een bedrijf is, wat slechte service levert, is het dat bedrijf wel. Persoonlijk koop ik dus ook sneller bij kleinere bedrijven, omdat mijn ervaring juist is, dat de service juist beter is.
Mijn 'grootste' concurrent heeft bijvoorbeeld ook een zeer brakke service. Maar zijn wel heel goed te bereiken om de slechte service te verlenen. Die zijn altijd van 9:00 tot 18:00 te bereiken op een vast nummer. Maar service krijg je er niet. Ze worden door de klanten gemiddeld met een 6,5 beoordeeld. Mijn klanten beoordelen mij met een 8,5 en andere eveneens kleine collega's vaak met een 8,9.
Om die rede, schaam ik me niet, om persoonlijk en kleinschalig naar klanten over te komen. Dat is bij mij juist mijn succes. Daarbij ook nog een directe reactie aan Wouter.. Momenteel werk ik in mijn eentje. Ik heb 0 personeel in dienst, doe alles alleen. Ik heb gemiddeld 43 orders per dag en gemiddeld 2400,- omzet per dag. Ben ik dan een kleine webshop, omdat ik alleen werk?
Ook ik heb een vast nummer, maar óók een mobiel nummer op de website.
Hoe ik het doe om altijd bereikbaar te zijn. Ik ben niet altijd bereikbaar per telefoon. Wel bijna altijd. Ik ben altijd aan het werk met een headset op. Dan kan ik tijdens het inpakken e.d. gewoon telefonische vragen beantwoorden. In principe zelfs, tijdens het naar de wc gaan. Maar dat vind ik persoonlijk wel een erg raar idee.
Ik zou adviseren, doen, waar je jezelf het prettigste bij voelt!
Het verhaal van webshops die bijvoorbeeld (0612)345623 op die manier hun nummer noteren, zijn slecht bezig. Dan hebben ze namelijk zelf al een slecht gevoel bij het mobiele nummer op de website. Nooit iets doen, waar je zelf een slecht gevoel bij krijgt.
Wat betreft het 'kleine bedrijven onbetrouwbaar' idee, wat sommige schijnen te hebben. Persoonlijk kom ik uit loondienst bij een bedrijf met 700+ personeel. Als er een bedrijf is, wat slechte service levert, is het dat bedrijf wel. Persoonlijk koop ik dus ook sneller bij kleinere bedrijven, omdat mijn ervaring juist is, dat de service juist beter is.
Mijn 'grootste' concurrent heeft bijvoorbeeld ook een zeer brakke service. Maar zijn wel heel goed te bereiken om de slechte service te verlenen. Die zijn altijd van 9:00 tot 18:00 te bereiken op een vast nummer. Maar service krijg je er niet. Ze worden door de klanten gemiddeld met een 6,5 beoordeeld. Mijn klanten beoordelen mij met een 8,5 en andere eveneens kleine collega's vaak met een 8,9.
Om die rede, schaam ik me niet, om persoonlijk en kleinschalig naar klanten over te komen. Dat is bij mij juist mijn succes. Daarbij ook nog een directe reactie aan Wouter.. Momenteel werk ik in mijn eentje. Ik heb 0 personeel in dienst, doe alles alleen. Ik heb gemiddeld 43 orders per dag en gemiddeld 2400,- omzet per dag. Ben ik dan een kleine webshop, omdat ik alleen werk?
Ook ik heb een vast nummer, maar óók een mobiel nummer op de website.
Hoe ik het doe om altijd bereikbaar te zijn. Ik ben niet altijd bereikbaar per telefoon. Wel bijna altijd. Ik ben altijd aan het werk met een headset op. Dan kan ik tijdens het inpakken e.d. gewoon telefonische vragen beantwoorden. In principe zelfs, tijdens het naar de wc gaan. Maar dat vind ik persoonlijk wel een erg raar idee.
Re: Telefonische bereikbaarheid
42Dank je Jordi. Gouwe tip.
Ik beschik inmiddels over een super makkelijk telefoonnummer dat ik zelf na een keer lezen al onthouden heb....dat wil wat zeggen. En dat alles voor een piepklein prijsje.
@ Noppert; lekker winkeltje heb jij
Ik ben het met je eens dat kleinschalig geen probleem hoeft te zijn. Het hoeft er wat mij betreft ook niet af te spatten. Je doet je best om de website er professioneel uit te laten zien, dan mag dat best doorgepakt worden tot op de kleine details. Dat is ook een beetje de sport ervan.
Ik beschik inmiddels over een super makkelijk telefoonnummer dat ik zelf na een keer lezen al onthouden heb....dat wil wat zeggen. En dat alles voor een piepklein prijsje.
@ Noppert; lekker winkeltje heb jij
Ik ben het met je eens dat kleinschalig geen probleem hoeft te zijn. Het hoeft er wat mij betreft ook niet af te spatten. Je doet je best om de website er professioneel uit te laten zien, dan mag dat best doorgepakt worden tot op de kleine details. Dat is ook een beetje de sport ervan.
Re: Telefonische bereikbaarheid
43Een oud topic, maar om toch juridisch uitsluitsel te geven:
Dus ook livechat zou een optie zijn in plaats van telefoon. Als keurmerk controleren we overigens momenteel wel op telefoonnummer. We overwegen echter om ook Livechat toe te staan als optie, mits goed bereikbaar.
Bron: https://webwinkelrecht.nl/informatiepli ... tgegevens/Naast het e-mailadres is het verplicht om in ieder geval één ander contactmiddel aan te bieden die snel contact en een rechtstreekse en effectieve communicatie mogelijk maakt.
Dus ook livechat zou een optie zijn in plaats van telefoon. Als keurmerk controleren we overigens momenteel wel op telefoonnummer. We overwegen echter om ook Livechat toe te staan als optie, mits goed bereikbaar.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Telefonische bereikbaarheid
44Eens met bovenstaande (bovenste alinea)Verkoper schreef:ik denk dat je het jezelf ongelooflijk moeilijk maakt. Zet gewoon je telefoonnr. erop. Je gaat echt niet de hele dag door gebeld worden. Word je een keer es gebeld dat je niet kan opnemen, nou jammer dan. Eventueel de voicemail erop dat mensen duidelijk hun naam en tel.nr achterlaten om teruggebeld te worden.
En in het algemeen: Ik dacht ook niet dat een tel. nr. verplicht was.
En oneens met verplichting (onderste zin). Nou ja oneens, definieer verplichting. De meeste webshop keurmerken stellen het wel verplicht.
Ik kan je uit ervaring melden dat je verkopen met 35% gaan stijgen met een telefoonnummer. Het straalt vertrouwen uit, ook bij mensen die niet eens willen bellen. Dan heb je nog de klanten die echt even met je willen spreken voordat ze hun geld naar jou gireren (vertrouwenskwestie). Tenslotte heb je nog het slag mensen dat echt alleen maar belt - vaak digibeten of snelle jongens van hippe firma's. Die mailen niet. Duurt te lang.
Op 100 bezoekers is er gemiddeld 1 die belt. Afhankelijk van hoe je site in elkaar steekt. Als je TV's verkoopt en er staat niet meer bij dan een plaatje en een prijs, krijg je misschien meer telefoontjes dan wanneer je een helder verhaal met specs en mogelijkheden op je site hebt staan.
Re: Telefonische bereikbaarheid
45Lijkt me een beetje onzinnig dat er een algemeen percentage gegeven kan worden, terwijl webshops onderling heel moeilijk te vergelijken zijn (tenzij zelfde doelgroep, product, branche, mate van concurrentie etc.).Captain Pervert schreef: Ik kan je uit ervaring melden dat je verkopen met 35% gaan stijgen met een telefoonnummer. Het straalt vertrouwen uit, ook bij mensen die niet eens willen bellen.
Het valt bij mij in google analytics zo vaak juist op dat er super weinig mensen, zowel kopers als niet kopers, zijn die info pagina's lezen.
Ik spit bij een onbekende webwinkel altijd alles door, maar verreweg de meeste mensen lopen bij mij de productcategorieën af, gooien iets (wel of niet) in de winkelwagen, daar kan je zien wat de verzendkosten zijn en dan gaan ze wel of niet door om te betalen.
Als ze al een info pagina bezoeken dan is dat de verzendkostenpagina.
Ik heb geen telefoonnummer. Maar ook de contactmogelijkheden die ik wel heb, kan je pas zien als je een pagina aanklikt (contact, klantenservice en ook in de alg voorwaarden uiteraard).
Het zou best kunnen dat mijn conversie wat stijgt als ik duidelijk in de header ofzo heel groot een telefoonnummer heb staan, maar ik geloof niet dat het heel veel kan zijn (zoals 35%) want dan zou ik toch merken dat veel mensen op zoek gaan naar een telefoonnummer / contactmogelijkheden?
De producten die ik verkoop hebben niet de naam dat er oplichters zitten tussen de verkopers. En de producten behoeven ook geen uitleg. Dat scheelt een hoop uiteraard.
Re: Telefonische bereikbaarheid
46Als je het telefoonnummer serieus wil inzetten als marketinginstrument dan moet het natuurlijk prominent in je header staan. En niet weggemoffeld op een pagina hè...
Re: Telefonische bereikbaarheid
4735% meer verkopen door een telefoonnummer prominent te vermelden...ja...was het leven maar zo makkelijk
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
Re: Telefonische bereikbaarheid
48Het is heel simpel.
Ik had bij een bepaalde shop 8-10 orders per dag.
Gemiddeld 7 telefoontjes per dag waarvan zeker 2-3 niet besteld zouden hebben als ze niet hadden kunnen bellen. Reken maar uit.
Ik had bij een bepaalde shop 8-10 orders per dag.
Gemiddeld 7 telefoontjes per dag waarvan zeker 2-3 niet besteld zouden hebben als ze niet hadden kunnen bellen. Reken maar uit.
Re: Telefonische bereikbaarheid
49Ik kan niet controleren of dat voor jou inderdaad zo gewerkt heeft. Als jij het zegt, zal het ongetwijfeld zo zijn. Maar om dat dan maar meteen als maatgevend voor iedereen te stellen, gaat me wat ver.Captain Pervert schreef:Het is heel simpel.
Ik had bij een bepaalde shop 8-10 orders per dag.
Gemiddeld 7 telefoontjes per dag waarvan zeker 2-3 niet besteld zouden hebben als ze niet hadden kunnen bellen. Reken maar uit.
Schijnbaar had je artikelen die nogal wat vragen opriepen. Dat hangt dan denk ik sterk af van de soort artikelen en de informatie die je erbij geeft op je website.
Voor mezelf sprekend wordt ik in elk geval niet voor 1 op de 3 orders gebeld. En gelukkig maar! Dan zou ik me toch gaan afvragen wat ik fout doe. De meest telefoontjes zijn in de trant van 'als ik vandaag bestel, heb ik het dan zeker morgen binnen want het is een cadeautje?'.
We proberen veel info te geven over een artikel, meerdere foto's, en sinds kort een blog met tips en uitleg. Worden inhoudelijke vragen vaker gesteld, dan pas ik de info bij het artikel aan. Natuurlijk bellen mensen wel eens voor advies, maar toch niet zo heel vaak.
Het is niet zo dat ik niet wil dat klanten bellen, maar als dat voor 1 op de 3 bestellingen zo zou zijn, zou dat toch een behoorlijke kosten/tijdpost zijn.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
Re: Telefonische bereikbaarheid
50Toegegeven, ik verkoop geen onderbroeken maar wat meer technische artikelen waarbij mensen soms niet weten of het werkt met hun eigen spullen of niet. Ondanks dat het superduidelijk op de site staat uitgelegd (maar mensen lezen vaak niet goed of willen toch de persoonlijke bevestiging)
Zou ik het telefoonnummer niet hebben gehad dan gingen ze naar een concurrent die wel een telefoonnummer heeft, ze bellen hem en bestellen daar.
Zou ik het telefoonnummer niet hebben gehad dan gingen ze naar een concurrent die wel een telefoonnummer heeft, ze bellen hem en bestellen daar.
Re: Telefonische bereikbaarheid
51Hier wordt regelmatig gebeld, en dat zijn vaak gesprekken van 10-20 minuten (soms langer).
Re: Telefonische bereikbaarheid
52Dat is dus wat ik bedoelde. Het is dus onzinnig om te zeggen dat een telefoonnumer 35% meer verkopen geeft, terwijl dat voor elke branche, doelgroep, webwinkel etc anders is.Captain Pervert schreef:Toegegeven, ik verkoop geen onderbroeken maar wat meer technische artikelen waarbij mensen soms niet weten of het werkt met hun eigen spullen of niet.
Ik zal heus wel klanten mislopen doordat ik geen telefoonnumer heb, maar ik denk dat dat in mijn geval nooit zo veel kan zijn.
Re: Telefonische bereikbaarheid
53Maar je moet gewoon een telefoonnummer op je webshop hebben, daarnaast wat voor een kleine moeite is het? Je gaat echt niet 10000x gebeld worden.Kaart schreef:Dat is dus wat ik bedoelde. Het is dus onzinnig om te zeggen dat een telefoonnumer 35% meer verkopen geeft, terwijl dat voor elke branche, doelgroep, webwinkel etc anders is.Captain Pervert schreef:Toegegeven, ik verkoop geen onderbroeken maar wat meer technische artikelen waarbij mensen soms niet weten of het werkt met hun eigen spullen of niet.
Ik zal heus wel klanten mislopen doordat ik geen telefoonnumer heb, maar ik denk dat dat in mijn geval nooit zo veel kan zijn.
Re: Telefonische bereikbaarheid
54Telefoon is niet verplicht (wel om bij een keurmerk aangesloten te kunnen zijn, maar niet wettelijk verplicht) snelle contact mogelijkheid wel. In mijn geval is een telefoon moeilijk omdat ik slechthorend ben en als iemand belt met geluid op de achtergrond (of er wordt gesproken in de ruimte waar ik zelf ben) kan ik het niet goed volgen.Zyra schreef:
Maar je moet gewoon een telefoonnummer op je webshop hebben, daarnaast wat voor een kleine moeite is het? Je gaat echt niet 10000x gebeld worden.
Re: Telefonische bereikbaarheid
55Misschien een paar interessante linkjes
http://sonetel.com/en/
Hier kun je alle denkbare telefoon nummers bestellen
Van bijna elk land en deze bij voorbeeld door verbinden naar je
Mobiel.
http://www.antwoordservice.nl/
http://www.contactcare.nl/telefoonservice
http://m.telefoonaanname.nl/
Deze drie links zijn van telefoon aannamen diensten
Deze beantwoorden je telefoontjes, geven antwoord op standaard vragen
Of noteren de vraag van de klant en sturen dan een mail met de vraag van de klant
Naar jou zodat je deze op een tijd stip dat het jou uit komt kan beantwoorden via mail/ terug bellen
http://sonetel.com/en/
Hier kun je alle denkbare telefoon nummers bestellen
Van bijna elk land en deze bij voorbeeld door verbinden naar je
Mobiel.
http://www.antwoordservice.nl/
http://www.contactcare.nl/telefoonservice
http://m.telefoonaanname.nl/
Deze drie links zijn van telefoon aannamen diensten
Deze beantwoorden je telefoontjes, geven antwoord op standaard vragen
Of noteren de vraag van de klant en sturen dan een mail met de vraag van de klant
Naar jou zodat je deze op een tijd stip dat het jou uit komt kan beantwoorden via mail/ terug bellen
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht
Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
Re: Telefonische bereikbaarheid
56Maar alleen een e-mailadres is niet handig. Want reageer je daarop dan wel snel genoeg? En wat is een ander alternatief?
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... webwinkel/
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... webwinkel/