[sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinkel

1
Beste forummers,

graag zou ik jullie op- of aanmerkingen en hopelijk tips willen vragen voor mijn webshop http://www.sanderdreef.nl/Shop.html

Zoals ook met mijn website het geval is, heb ik de shop met heel veel vallen en opstaan gemaakt en moet ik het hebben van jullie tips over met name de voorwaarden maar ook over andere zaken hoop ik jullie mening te krijgen.

Ik gebruik de standaard versie van Logivert Mijn Web Winkel 5.

Alvast bedankt,

groet,
Sander
http://www.sanderdreef.nl
Potloodtekeningen van mens en dier.

Re: Graag jullie kritieken en tips op mijn webwinkel gevraag

2
Ik vind de shop wat kleurloos, mogelijk is daar doelbewust voor gekozen "potloodtekeningen", zijn immer geen kleurpotloodtekeningen?

De knop terug naar de website, geeft een onnodige pagina, je zou hem direct kunnen linken. Vond het ook wat verwarrend, ben toch al op de website?

Ook de algemene voorwaarden zal ik nog eens goed bekijken, zaken als 3 dagen retour recht kan niet, dit is een wettelijke bepaling en dient minimaal 7 werkdagen te zijn.

Dit was wat me even vluchtig opviel.

Re: Graag jullie kritieken en tips op mijn webwinkel gevraag

3
Dank je wel voor je reactie BeOriginal,

Ik maak inderdaad geen kleurpotloodtekeningen en de shop maakt deel uit van de website http://www.sanderdreef.nl dus vandaar die extra pagina dat mensen vanuit de shop terug kunnen klikken naar mijn site.

Zoals het nu gemaakt is, is meteen mijn grote ergernis inderdaad. Maar ik weet niet hoe ik dat zo 1 2 3 moet oplossen met de standaard versie van Logivert. De enige mogelijkheid om een aparte hyperlink te maken is, volgens mij, onderaan de pagina waar nu 2011 etc staat. Het pakket is natuurlijk bedoeld als een op zichzelf staand iets en niet als onderdeel van een grotere website en dus hoeven ze geen rekening te houden met hetgeen ik er nu van gemaakt heb.

Ik heb al in mijn website editor waar ik de html moet inladen van de shop al geprobeerd een directe hyperlink te maken. Maar de shop "refresht" vanuit de data die de shopeditor zelf upload naar mijn domein en dus verdwijnt die directe hyperlink na de eerste klik alweer. Het is erg omslachtig inderdaad maar ik doe het er maar even mee. Als die shop een beetje wil gaan lopen ga ik upgraden en dan kan ik alles zelf helemaal indelen, geloof ik.

Het belangrijkste nu is dat die rekenmodule en de algemene voorwaarden gewoon op orde zijn en daar heb ik dus nu al een puntje over gekregen. Bedankt daarvoor.

In de hoop meer reacties te ontvangen,

groet,
Sander
http://www.sanderdreef.nl
Potloodtekeningen van mens en dier.

Re: Graag jullie kritieken en tips op mijn webwinkel gevraag

4
Er is een heel eenvoudige oplossing op uw ergernis:
  • Open het venster Eigenschappen
  • Ga naar stap 5/6 (Extra pagina's) en selecteer uw pagina "Terug naar website"
  • Vervang de naam door volgende code

    Code: Selecteer alles

    <a href="http://www.sanderdreef.nl">Terug naar website</a>
  • Publiceer uw site nogmaals en u zult rechtstreeks doorverwezen worden naar uw site als u op de link van de "pagina" klikt
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Graag jullie kritieken en tips op mijn webwinkel gevraag

6
Eerlijk gezegd snap ik de shop niet zo...

Je hebt tig tekeningen op je normale site staan maar bijna helemaal niks in de shop. Het lijkt mij zinvol als alles wat je al gemaakt hebt dus ook in alle varianten in de shop moeten staan. Tekening van katjes op de site, leuk! Maar nu wil ik er dus ook een poster, kaarten, mok etc van in de shop zien.

De shop komt voor mij als liefhebber van dit soort producten als een dikke teleurstelling. Ik had namelijk graag wat dingen willen kopen wat je op je site hebt staan. Aan de prijzen die je rekent ligt het namelijk niet, die zijn erg scherp.

Re: Graag jullie kritieken en tips op mijn webwinkel gevraag

7
Hallo Meesleepbeest,

Spijtig dat je een en ander als een teleurstelling ervaart. Maar aangezien ik pas eind april ben begonnen met de shop, ben ik nog lang niet klaar met het assortiment. Mijn focus lag/ligt eerst op dat bestelsysteem. Ik doe ook mee met allerlei beurzen en zodoende peil ik aan de reacties welke kaarten een beetje aanslaan of niet. Dat geldt ook voor de tekeningen waar ik dan met voldoende belangstelling kaarten etcetera van kan laten drukken.

Want dat drukwerk kost nogal wat, zoals je weet natuurlijk. Ik moet dus wat meer animo hebben omdat ik met minimale afname aantallen te maken heb.

Daarnaast ga ik in een later stadium met de shop verder uitrollen naar het buitenland waar ik niks heb aan mijn portretopdrachtenwerk. Dan moet de shop staan als een huis natuurlijk.

Ik ben wel blij dat je toch voor sommige items belangstelling hebt. Wellicht in de toekomst kan ik iets van je gading aanbieden. In jouw eerdere posts zie ik dat je heel goed algemene voorwaarden door kunt lezen. Kloppen die van mij ook, naar jouw mening?
http://www.sanderdreef.nl
Potloodtekeningen van mens en dier.

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

8
Ik zou nog eens even wat aandacht besteden aan de verzendkosten. Het opsturen naar Bulgarije is net zo duur als opsturen in Nederland. Tevens bied je alleen vooruitbetaling aan. Je bent wettelijk verplicht om de klant een manier aan te bieden waarin hij achteraf (deels) kan betalen.

Ben zelf geen jurist maar je aansprakelijkheid bij punt 9 stelt bij mij wat vraagtekens
9. Aansprakelijkheid.
9.1 Leverancier aanvaardt - behoudens eigen opzet en grove schuld - geen enkele aansprakelijkheid voor indirecte schade, d.w.z. schade die niet direct wordt veroorzaakt door zijn tekortkoming, zoals bijvoorbeeld gemaakte extra
kosten, vervolgschade of schade van welke aard dan ook.


Schade door verzending ben jij wel degelijk aansprakelijk voor. Je hebt hier de plicht om de goederen te leveren van de overeengekomen kwaliteit en kwantiteit. Faalt dus de ingeschakelde derde partij ben jij aansprakelijk tegenover de consument. (correct me if i'm wrong)
http://www.seebuyplay.nl

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

9
Hallo Ruudd,

Bedankt voor je reactie. Die verzendkosten is een goed punt inderdaad. Ga ik aanpassen. Dat achteraf betalen zal ik even moeten gaan uitzoeken. Ik las laatst iets over Klarna.

Ik dacht altijd dat ik niet aansprakelijk ben voor wat de postbezorgers met mijn pakketje doen. Ik heb dat bijvoorbeeld wel eens gezien in zo'n distributiecentrum waarbij er gegooid wordt met poststukken.

Bedankt voor de puntjes.

Groet,
Sander
http://www.sanderdreef.nl
Potloodtekeningen van mens en dier.

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

11
Sanderman schreef:Hallo Ruudd,

Bedankt voor je reactie. Die verzendkosten is een goed punt inderdaad. Ga ik aanpassen. Dat achteraf betalen zal ik even moeten gaan uitzoeken. Ik las laatst iets over Klarna.

Ik dacht altijd dat ik niet aansprakelijk ben voor wat de postbezorgers met mijn pakketje doen. Ik heb dat bijvoorbeeld wel eens gezien in zo'n distributiecentrum waarbij er gegooid wordt met poststukken.

Bedankt voor de puntjes.

Groet,
Sander
Klarna is een optie maar Rembours voldoet ook. Echter zijn er met rembours wel flink wat slechte ervaringen (ook hier op het fora)

Je bent aansprakelijk voor het leveren van het product bij de klant. Dus als jij een derde partij gebruikt en die maakt fouten kan de klant jou daarop aanspreken. Het zou dus betekenen dat wanneer een persoon iets besteld bij jou en jij verzendt het met bijv. TNT en vervolgens komt het pakketje niet aan. Dat jij dan kunt zeggen 'Dat is jammer' en de klant voor de rest niets heeft in te brengen en dit dus dient te accepteren.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Graag jullie kritieken en tips op mijn webwinkel gevraag

12
Sanderman schreef:aangezien ik pas eind april ben begonnen met de shop, ben ik nog lang niet klaar met het assortiment. Mijn focus lag/ligt eerst op dat bestelsysteem. Ik doe ook mee met allerlei beurzen en zodoende peil ik aan de reacties welke kaarten een beetje aanslaan of niet. Dat geldt ook voor de tekeningen waar ik dan met voldoende belangstelling kaarten etcetera van kan laten drukken.

Want dat drukwerk kost nogal wat, zoals je weet natuurlijk. Ik moet dus wat meer animo hebben omdat ik met minimale afname aantallen te maken heb.
Kijk in mijn idee is het dus dat je verkeerd om begonnen bent. Eerst zorgen dat je wat hebt om de shop te vullen en dan pas een shop online zetten. Potentiële klanten die nu op je site komen komen waarschijnlijk gewoon nooit weer terug, je hebt ze immers weinig te bieden.
Eerste indruk verhaaltje bladiebla bla...

Dus in plaats van met groot bombarie een shop te promoten om te kijken of men het wat vind is wel goed, maar zorg dan dat er ook wat in staat. Anders eerst zorgen dat je wat hebt en dan de shop er pas op knallen.

Maargoed, je hebt die stap al gezet, zorg dan dat het voor de bezoeker direct duidelijk is dat er hard aan assortiments uitbreiding gewerkt wordt. En laat dat niet slepen.
Het is ook nogal lastig om te kijken 'wat verkoopt nu goed', omdat je gewoon geen keuze hebt. Niks zal dus goed verkopen, je trekt een te klein publiek.

En zo duur is het nu ook weer niet om dat te laten drukken, als je niet wilt investeren moet je er niet aan beginnen.

AV
Mag wat persoonlijker allemaal, het klinkt erg b2b nu.

8.1 Leverancier garandeert de deugdelijkheid en kwaliteit van geleverde zaken.
Leuk, maar wat houd t in? Maand, jaar??

Grappig te lezen ook altijd, klachten/schade zijn opeens 'reclames'. Als leek snap je dit gewoon niet altijd. Moet ik reclame melden? Huh?

Klant heeft 7 werkdagen om zich te melden voor retouren, het is dan ook onredelijk om binnen die 7 werkdagen ook het product terug te hebben. Fysiek onmogelijk.

Ik heb het niet heel grondig uitgeplozen maar is aardig op de goede weg. Ik heb niet de indruk dat dit van jezelf uit komt. Een persoonlijkere AV zou ik ook beter bij de shop vinden passen.

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

13
Hallo Meesleepbeest,

Goed te lezen hoe iemand anders tegen mijn zienswijze aankijkt. Als ik jouw woorden op me laat inwerken, merk ik dat jij een webshop als een echt zelfstandig iets beschouwt. Voor mij is het echter een onderdeel van een groter geheel van mijn diensten. Niet dat ik het niet serieus neem of er zomaar even erbij doe maar het moet stapsgewijs groeien en niet ineens vol erop knallen. Dat zou pas groot bombarie zijn. Je hebt wel gelijk dat ik wat meer aan moet bieden nu. Ik ben er ook al mee bezig nu en ik zal ook even aangeven dat er uitbreiding op komst is. Dat is zeker een goed punt om te doen. Ik dacht eerst om het bij kaarten alleen te laten maar net als Rien Poortvliet of Marjolein Bastin gedaan hebben is met merchandising rondom mijn tekeningen veel meer ervan te maken.

Die uitbreiding zit ook in de pijpleiding (t-shirts, kalender) Je hebt ook gelijk dat ik een klein publiek trek. Met schilderijen maak ik een veel grotere kans, hebben mijn marktonderzoeken destijds uitgewezen. Alleen met tekeningen kan ik me echt onderscheiden en zodoende dacht ik echt een niche gevonden te hebben. De tijd zal het wel uitwijzen.

Het is ook geen kwestie van niet willen investeren maar simpelweg niet genoeg budget ervoor hebben momenteel. Ik ben niet in de positie om grote voorraden aan te leggen zonder dat ik zicht heb op enige animo ervoor. Niet dat ik grote eurotekens in mijn ogen heb natuurlijk maar er moet wel een beetje tamtam aanwezig zijn. Voor mijn zaak heb ik alles geïnvesteerd, inclusief mijn gezondheid want het is voor mij een erezaak dat ik kan bewijzen dat het mogelijk is als kunstenaar iets op te kunnen bouwen wat levensvatbaar is. Dat ligt namelijk nogal persoonlijk maar dit terzijde.

De AV heb ik wel degelijk zelf geschreven. Maar het is wel zo dat ik me heb laten leiden door heel wat voorbeelden die ik zo her en der gezien heb. Dus niet "copy pasten" maar puntsgewijs toegepast op de wijze zoals ik er tegenaan kijk. Je hebt gelijk dat het wat persoonlijker moet. Ik merk nu ook dat ik me toch te veel zakelijk heb laten beïnvloeden. Gek is dat toch, dat je dat ongemerkt toch overneemt in je eigen woorden.

Desalniettemin zeer bedankt voor je opmerkingen. Ik heb de shop er even afgehaald nu, zodat ik alle bovenstaande punten kan verwerken.

Groet,
Sander
http://www.sanderdreef.nl
Potloodtekeningen van mens en dier.

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

14
Boekhandel schreef:Even een opmerking.. De domeinnamen potloodtekening.com en potloodtekeningen.com (en be, eu en meer) zijn vrij. De .nl staan alleen reclame op. Mocht je zeer serieus aan de gang gaan is het aan te raden om die domeinnamen te pakken en de .nl over te kopen. Het zou aardig leuk zijn voor je google ranking...
Hallo Boekhandel,

Bedankt voor je tip. Het is echter zo dat ik onder sanderdreef.nl en sanderdreef.com mijn zaak onder heb gebracht. Die .com is er namelijk voor dat ik in een later stadium naar het buitenland wil gaan en waarschijnlijk ook daar mijn schilderijen onder de aandacht ga brengen.

Dan heb ik dus niks aan het Nederlandse woord potloodtekening in combinatie met .com

Het is sowieso wel lastig hoor in het Engels om met een woord als potloodtekeningen te werken. Dus het zal wel iets worden als pencil artist o.i.d.

Google ranking is ook wel iets waar ik van afwijk in mijn zienswijze. Voor mijn business moet ik het nu eenmaal hebben van mensen die mijn werkstukken bij elkaar in de huiskamer zien hangen. Dan komen de tongen los en ontstaat mond-tot-mond reclame. Mensen googlen dan direct op mijn naam i.p.v. potloodtekeningen etcetera. Zo werkt het althans voor mij in ieder geval.

Toch bedankt voor de tip. Zeker om even mee te nemen.

Groet,
Sander
http://www.sanderdreef.nl
Potloodtekeningen van mens en dier.

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

15
Ik zou die extra namen sowieso wel vastleggen, voor het geld hoef je t meestal niet te laten. Wie weet groeit het wel tot iets gigantisch uit.

Ik snap wel heel goed dat je niet opeens gigantisch veel wil inkopen, maar daar zijn denk ik ook nog wel andere wegen in te vinden. Waarom koop je bijvoorbeeld niet blanco in en druk je ze zelf, geen idee wat voor process je nu hebt hoor. Ook een puntje voor je, wat koop ik eigenlijk voor kwaliteit? Print, zeefdruk anders?

Toch is wel mijn filosofie dat je eerst een gulden uit moet geven om een rijksdaalder te verdienen (dit klinkt in euro's ook niet meer lekker ;) ).

Te voorzichtig is voor mij ook hetzelfde als een doodssteek omdat je verloren klanten (door weinig/geen keus) niet snel terug zullen komen. Ik ben bang dat je nu erg veel gemiste kansen hebt, en door zelf te produceren maakt het niet uit wat je verkoopt. Beperk je bijvoorbeeld eerst is in de kaarten en tekeningen en doe moeilijke dingen als de mokken er later pas bij. Je zit in een weinig tot niet gevulde niche, dat heb je heel goed gedaan, laat nu die kans niet liggen!

Aan diversiteit qua tekeningen heb je namelijk geen gebrek als ik op je normale site kijk, dat zit dik in orde!

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

16
Hallo meesleepbeest,

Kwaliteitspunt genoteerd. Daar kan ik zeker iets over vermelden bij het artikel. Ik ben van huis uit dtp-er en kan dus zelf in de processen mijn weg in vinden. Grijstinten zijn altijd een probleem om goed weer te geven. Dat hoor ik ook van anderen. Het beste is nog altijd gewoon laten drukken i.p.v. printen. En dat gebeurt zodoende dan ook. Het is zeker verstandig om dat te vermelden want het zegt alles over mijn ambitie om kwaliteit te leveren.

Jouw filosofie onderstreep ik ook. Maar ik ben nu inderdaad misschien wat te voorzichtig bezig. Ik heb namelijk toch teveel voorraad in het verleden moeten afschrijven zoals bijvoorbeeld gedateerde flyers etc. Hoort er allemaal bij natuurlijk maar het blijft toch zonde. Die mokken zijn iets waar ik tegenaan ben gelopen en in een opwelling in meegegaan ben, omdat het op een scherm weer eens iets anders is. Iets drie dimensionaals waarop mijn werk te zien is.

Ik laat de kansen zeker niet liggen maar het is nu eenmaal het bekende verhaal voor ons allemaal, denk ik: schipperen met de tijd die je hebt op een dag. Maar ik ben er volop mee bezig nu en ik wil die AV aanpakken vandaag.

Ik vind een webshop echt een geweldige "uitvinding" van de laatste jaren. Als ik zie hoeveel mensen er mee bezig zijn en op welke inventieve manieren dingen uitgevoerd worden, motiveert mij dat enorm.

Bedankt voor de tips. Dat geldt voor iedereen hierboven en ik ga gauw weer aan de slag.

Groet,
Sander
http://www.sanderdreef.nl
Potloodtekeningen van mens en dier.

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

17
Hallo allemaal,

Lang geleden dat ik hier op dit forum geweest ben met mijn winkel. In de tussentijd heel veel aangepast, veranderd, geleerd en door de praktijk flink bijgeschoold met wat wel en niet werkt. Ik heb zolangzamerhand een sprookjesboek vol met producten van mijn tekeningen (mok, posters, kalenders, boeken etc etc) maar die eeuwige verdraaide *(^%$##% verzendkosten zijn in mijn geval altijd de spelbrekers. Een poster kostte bij mij 4 euro maar als ik 'm moest verzenden met een koker werd daar nog eens 6 euro bijgetikt en dus zag ik de mensen op dat stadium afhaken in de bestelprocedure.

Hoe dan ook, zoals de shop er nu bij staat, is het dan ook zoals ik het wil. Ik gebruik Webwinkel Pro+ nog steeds waar ik flink wat HTML scripten in heb gestopt.

Leuk om hier weer eens terug te zien en de ervaringen van anderen te lezen. Prettige dag vandaag!

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

18
Beste Sander,

De communicatie van je webshop komt nog niet echt over. Het duurde even voordat ik er nou achter was wat werd verkocht. Ik verwachte dus portretten maar ik zag voornamelijk kaarten. Terwijl ik op posters had gehoopt.

Maar ik weet niet hoe anderen hier naar kijken?

Trouwens, onder limited edition zie ik nog geen kaarten staan.

Succes!

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

19
Ik heb hetzelfde gevoel als Bekertje. Waar gaat het over op deze site?

Je bent artistiek, maar ik zie dat niet terug in de layout.
Ik zou je al bijna gaan aanraden een custom layout te laten bouwen of zelf maken als je wat design skills hebt. Mocht dat er niet inzitten, maak een aantrekkelijke header met enkele mooie voorbeelden van je werk. Eventueel in een slider.

Vertoon op de homepage afbeeldingen van je artikelen. Zo zien mensen onmiddelijk wat je maakt. En beinvloed ook het klik gedrag.
Ik zou zelfs de rubrieken laten vertonen dmv een afbeelding op de homepage.

Ik lees ook nog dit in de algemene voorwaarden:
Betalingswijze
In de webshop kunt u alleen betalen met Ideal. Ik heb helaas meerdere slechte ervaringen inmiddels opgedaan met andere betaalmethoden en aangezien de bedragen in mijn shop zo klein zijn, is het voor mij niet rendabel om ook andere methodes aan te bieden. U kunt ervan uitgaan dat ik de bestellingen fatsoenlijk en eerlijk zal behandelen en waar voor uw geld lever.


Ik denk niet dat persoonlijke ervaringen nuttig zijn in de algemene voorwaarden. Als je opsomt welke betalingsmogelijkheden er zijn en of er kosten aan verbonden zijn lijkt mij dat al voldoende.

Verder wil ik nog zeggen dat je echt wel knappe tekeningen maakt ;-)

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

20
Zoiets zet je nooit in een AV en overboeking, paypal, achteraf betalen (wat je sowieso moet aanbieden), kun je zoveel meer mee.

De shop staat nog steeds in de kinderschoenen.

Ken ook een webshop waarbij iemand alles wat hij/zij zelf maakt verkoopt op kalenders, posters, kaarten en continue dingen blijft maken. Cadeaupapier, eigenlijk heel veel stationary en zelf getekend en de shop loopt super. Werkt op Woocommerce volgens mij en is ook duidelijk in het communiceren naar de klant. Lege categorieën kun je niet hebben en zoiets melden in een AV ook niet.

Re: [sanderdreef.nl]Graag kritieken en tips op mijn webwinke

22
Hetzelfde gevoel als hierboven. Je website komt helemaal niet overeen met je product. Ik zou echt kiezen voor een andere look, als dat met je huidige software niet mogelijk is moet je eventueel voor een ander pakket kiezen.

Wat betreft je probleem met betrekking tot de verzendkosten;

Maak de producten waarbij de mensen afhaken eens wat duurder. Je zit in een redelijke niche markt en je klanten kopen je producten omdat ze deze mooi vinden. De verzendkosten vinden ze niet leuk, en (terecht) niet in verhouding met de prijs van het product.

Je kan dit een maandje (of twee) testen en kijken of je conversie omhoog of omlaag gaat.

Verder zou ik de verzendkosten ook duidelijk op de site vermelden, zodat je je klanten er niet mee verrast.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl