[CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek :)

1
Beste,

Sinds 3 weken staat mijn webshop online (http://www.caseplace.nl)

Ik ben jong ondernemer (17) en was al een jaartje actief op marktplaats(Vandaar dat
ik goedkopere producten verkoop).
Met mijn webshop wil ik mijn bereik vergroten en ook via Google klanten trekken.

Zit nog niet bij de kvk (nog geen 18 en nog zeer lage omzet) dus nog geen iDeal betalingen.

Wil veel klantvriendelijkheid berijken dus gelieve wat kritiek op de website!

Alvast bedankt

http://www.caseplace.nl
www.foir.nl Industrie lampen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

8
- Mag ik vragen waarom je in het winkelwagentje vraagt om provincie en postcode? Is het niet makkelijker om standaard verzendkosten te rekenen?
bovendien waren de verzendkosten gratis, dus de vraag over de verzendkosten in het winkelmandje was ook nog overbodig!

- Maak het de klant zo makkelijk mogelijk, met zo min mogelijk stappen naar het afrekenen.

- Verder mis ik contactgegevens: adres, enz. En geen telefoonnummer.
Deze gegevens zorgen voor meer vertrouwen bij de kopers.

- Als ik een foto wil vergroten dmv van balk onder de afbeelding gebeurt er helemaal niets.


Nog een laatste opmerking: de tabjes van: 'over ons', 'klantenservice' enz. staan nu aan de rechterkant en passen niet in het geheel van de pagina. Deze tabjes zou ik boven of onderaan de pagina zetten.


Site ziet er verder netjes uit met duidelijke foto's. Niet slecht voor een 17-jarige. :wink:

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

9
Ilonajoy schreef:- Mag ik vragen waarom je in het winkelwagentje vraagt om provincie en postcode? Is het niet makkelijker om standaard verzendkosten te rekenen?
bovendien waren de verzendkosten gratis, dus de vraag over de verzendkosten in het winkelmandje was ook nog overbodig!

- Maak het de klant zo makkelijk mogelijk, met zo min mogelijk stappen naar het afrekenen.

- Verder mis ik contactgegevens: adres, enz. En geen telefoonnummer.
Deze gegevens zorgen voor meer vertrouwen bij de kopers.

- Als ik een foto wil vergroten dmv van balk onder de afbeelding gebeurt er helemaal niets.


Nog een laatste opmerking: de tabjes van: 'over ons', 'klantenservice' enz. staan nu aan de rechterkant en passen niet in het geheel van de pagina. Deze tabjes zou ik boven of onderaan de pagina zetten.


Site ziet er verder netjes uit met duidelijke foto's. Niet slecht voor een 17-jarige. :wink:
Zit al enige tijd in de websites, dit is trouwens gewoon een template (ik gebruik magento). Ik zal inderdaad een adres en telefoon toevoegen.

De tabjes staan nog aan de rechterkant op de homepage omdat ik problemen had met een blanke pagina (zie 2e en 3e post hierboven). Bij de rest van de pagina's bevinden de tablinks wel onderaan. Ik zal dat in ieder geval zo snel mogelijk (proberen) aan te passen.

Welke browser gebruik je bij het vergroten? Werkt het bij bepaalde producten niet? Het kan zijn dat het komt doordat de product afbeelding al klein is.

de veel stappen voor het afrekenen, dat komt denk ik omdat de template gemaakt was voor internationaal gebruik. Ik ben van plan om zo snel mogelijk iDeal te gaan gebruiken. En dan is dat probleem ook wel opgelost

Bedankt voor je reactie!
www.foir.nl Industrie lampen

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

12
Ik zit in dezelfde branche dus ik ga je geen tips geven om de website te verbeteren :P . Ik zie wel dat je een aantal imitatie merkproducten uit China op je site hebt staan. Dit is uiteraard niet toegestaan en ook zeker niet zonder risico.

Lees onderstaand topic maar eens over iemand die ook "merkproducten" uit china bestelde en daarmee flink in de problemen raakte.

http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=2730

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

15
CasePlace schreef:Ja, dat vind ik zelf ook wel vervelend, ik probeer nu gewoon wat inkomsten te creëren, zodat ik wat betere producten kan kopen.
Beetje vreemde basis voor een startend bedrijf. Je verkoopt gewoon producten die je niet op de markt mag brengen. Eigen keuze want als achteraf blijkt dat je duizenden euro's boete moet betalen komt er van dat hele plan niets terecht, en moet er zelfs nog geld bij. Succes!

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

16
Ik raad je ook aan iets origineels te zoeken dan uitgemelkte handel. Tuurlijk verkoop je wel. En verdiend het wel. Maar als je echt wat leuks wilt opzetten waar je mee kan groeien kun je beter nu nog kiezen voor iets anders. Bij iets unieks heb je ook veel minder last van concurentie en heb je misschien nog wel grotere doelgroep.

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

19
Wouterjan schreef:Hij is nog helemaal niet ingeschreven.
Dat had ik nog niet eens gelezen. Waarom zo'n haast om die site online te zetten als je hier eigenlijk nog helemaal niet aan toe bent? Ga dan lekker op Marktplaats.nl je spullen verkopen.

Dit is weer een voorbeeld van hoe je dus NIET je webwinkel moet beginnen. Eerst een plan maken en online gaan als alle zaken op orde zijn, en niet eerder!

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

27
CasePlace schreef:
Wouterjan schreef:En houd ook rekening met ongeveer 1000 euro aan kosten die je toch wel maakt minimaal alleen aan alle kosten voor de basis. Dus niet de inkoop.
Echt zoveel? (hosting, kvk, bankrekening komt toch neer op minder?)
Als je het een beetje goed wilt aanpakken. Goede administratie bij houden (Verplicht natuurlijk)

Ik dacht in het begin ook dat ik niet veel nodig had, maar valt toch tegen wat je uit eindelijk toch wel nodig heb. Of toch erg handig is. Dus houd er in iedergeval rekening mee.

En denk nog eens even goed na over de nep producten. Die kunnen je in grote problemen brengen.

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

28
Als je het een beetje goed wilt aanpakken. Goede administratie bij houden (Verplicht natuurlijk)

Ik dacht in het begin ook dat ik niet veel nodig had, maar valt toch tegen wat je uit eindelijk toch wel nodig heb. Of toch erg handig is. Dus houd er in iedergeval rekening mee.

En denk nog eens even goed na over de nep producten. Die kunnen je in grote problemen brengen.
Ja ik wil overgaan op 'genuine' producten. Ik verkoop de voorraad gewoon op marktplaats en dan zie ik verder :)

Bedankt!
www.foir.nl Industrie lampen

Re: [CasePlace.nl] Nieuwe webshop net gestart Graag kritiek

29
Als je het als een hobby ziet en weinig omzet hebt is het helemaal niet nodig om direct naar de kvk te stappen. Een webwinkel mag ook als hobby.
Wel slim om het straks te doen maar om nu te sluiten, nee hoor, leer ondertussen maar wat bij van webwinkels.
1000 euro opstarten? Administratie bijhouden? excel sheet en klaar. Het is geen miljoenenbedrijf :-)
En btw rekenen mag je niet als particulier en dus is dat ook geen probleem.