Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

Dynamische afhaalpunten...

Goed idee!
8 (53%)
Ik twijfel
4 (27%)
Waardeloos!
3 (20%)
 
Totaal aantal stemmen: 15
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Dynamische afhaalpunten haalbaar?

31 augustus 2011

Graag jullie mening. Wie kent couchsurfing, kent zijn buurt, en zou met een gerust hart iemand anders zijn pakketje in ontvangst durven laten nemen? Niet langer naar het postkantoor maar je pakket gewoon in je eigen straat bij een goede buur, vriend of kennis ophalen.... Is een dynamisch netwerk van afhaalpunten een gat in de markt.... of juist een waardeloos idee?

Verdere toelichting op Webwinkel Weblog.
 
gmunnik
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juli 2009
Locatie: Etten Leur
Contacteer:

Re: Dynamische afhaalpunten haalbaar?

31 augustus 2011

Ik denk best dat dit een goed idee kan zijn, maar de vraag is voegt het genoeg toe ten opzichte van het afleveren bij de buren, wat nu door sommige vervoerders automatisch al wordt gedaan.
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dynamische afhaalpunten haalbaar?

31 augustus 2011

Ik twijfel: het kan slagen, mits aan nogal wat voorwaarden is voldaan. Zal de waslijst niet opsommen, maar je hebt bijvoorbeeld een centraal systeem nodig waarop de webshopsoftware van deelnemende webwinkels wordt aangesloten voor het kiezen van een afhaalpunt.

Na ontvangst van de "niet thuis"-code kun je in het Track & Trace-systeem van PostNL nu ook aangeven wat je, als ontvanger, het liefst hebt: laten bezorgen op een andere datum en tijd (kun je opgeven), bij de buren laten bezorgen of zelf afhalen bij een PostNL-afhaalpunt. En dat zijn er zo'n 2.000, dus voordat je dezelfde landelijke dekking hebt, moet er heel wat gebeuren.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Dynamische afhaalpunten haalbaar?

31 augustus 2011

Denk dat zo'n initiatief best bij de consument zelf kan liggen. Dat je onderling afspreekt dat je je pakket bij de buurvrouw die toch thuis op de kleintjes past laat bezorgen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
GetYourGadgets
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 augustus 2011

Re: Dynamische afhaalpunten haalbaar?

31 augustus 2011

Bij ons gebeurt dit al bij elke zending via Post NL. Hier staat burenbelevering aangevinkt. Tijdens het controleren van de Track en Trace code's zie ik toch best vaak dat het pakketje bij de buren wordt afgeleverd. Wel heb ik een aantal keer meegemaakt of het mogelijk was alleen op het adres af te leveren of juist niet bij één van de buren. Waarschijnlijk wegens een ruzie of amper contact.

Het zou misschien handig zijn als je als klant kan ingeven: Mocht ik bij de levering niet thuis zijn, dan kan het pakketje worden afgegeven bij nummer ... als dit ook op de pakketlaybel geplaatst zou kunnen worde zou dit natuurlijk voor de klant ideaal zijn. Het pakketje gelijk ophalen bij een vertrouwd persoon.
http://www.GetYourGadgets.nl | Gadgets, Gifts & More.

http://www.JumpingAnimals.nl | Het leukste cadeau voor kinderen van 1 t/m 5 jaar.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Dynamische afhaalpunten haalbaar?

31 augustus 2011

Ik vind kiala wel een goed systeem.
alleen jammer dat als je van België naar Nederland verzend, dat het nog altijd aankomt met TNT en niet in een afhaalpunt.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Dynamische afhaalpunten haalbaar?

31 augustus 2011

Op zich zou het een goed idee zijn... maar net als Ward moet het wel goed opgezet worden en is alles zeker niet kostenloos.

Je hebt een server nodig waar een database draait met alle 'afhaalpunten' en dan natuurlijk de koppelingen van en naar die database voor de verschillende ecommerce software pakketten en een goede API beschrijving voor de zelfbouw software.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl