webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koerier

1
ik ben momenteel bezig met mijn eigen koerier bedrijf op te starten en ik ben opzoek naar opdrachten , ik wou graag weten wat u ongeveer per pakketje betaald bij tnt?? en hoeveel pakketjes u per dag verstuurd ?? want ik probeer een idee te krijgen hoe de prijzen zijn in de markt zodat ik met scherpe goedkope tarieven kan instappen , ik hoop graag op antwoord .


mvg

Re: webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koer

2
4.75 per stuk, maar dan moeten we ze wel nog zelf wegbrengen. Voor ons niet zo'n punt want we zitten 2 minuten van een businesspoint waar we, bij uitzondering, tot 19.00 terecht kunnen. Dat is dus wel een voordeel. Verder ook veel briefpost pakketjes dus we moeten het sowieso wel zelf wegbrengen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koer

7
Ilse2010 schreef:Interessant om te lezen. In welke regio ga je pakketten bezorgen en hoe snel is de levertijd etc. Bijvoorbeeld voor 17:00 uur aanleveren, volgende dag bezorgd bij de klant?
ik zat er aan te denken om bijvoorbeeld alle bestellingen die bij een webwinkel vandaag zijn gekomen om die gelijk de volgende dag te bezorgen , en omdat ik beginner ben kan ik niet dor heel nederland bezorgen maar wel in heel veel gebieden , denk maar aan amsterdam en omgeving dus ook harlem , almere , purmerend , hoofddorp ......... , utrecht en omgeving , leiden en omgeving , den haag en omgeving ............... , ik hoop dat ik een goede webshop zal vinden .

Re: webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koer

8
Ik zou eerst maar is goed gaan rekenen of je er voordeel uit kan halen, want als je enkele pakketjes hebt aan het begin bijvoorbeeld en je moet aardig wat steden langs dan maak je snel winst met dure rijkosten. Slimste is denk om zelf webwinkels te benaderen, wellicht beginnen bij één regio en daarna uitbreiden?

Misschien kun je ook wat voor deze website betekenen: http://www.vervoerplaats.nl/
Dit is een vraag/aanbod website voor vervoer

Re: webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koer

9
danielos schreef:Ik zou eerst maar is goed gaan rekenen of je er voordeel uit kan halen, want als je enkele pakketjes hebt aan het begin bijvoorbeeld en je moet aardig wat steden langs dan maak je snel winst met dure rijkosten. Slimste is denk om zelf webwinkels te benaderen, wellicht beginnen bij één regio en daarna uitbreiden?

Misschien kun je ook wat voor deze website betekenen: http://www.vervoerplaats.nl/
Dit is een vraag/aanbod website voor vervoer
ja precies daar zat ik ook al aan te denken , als ik iets van 100 pakketjes per dag kan vervoeren dan zit ik prima , ik denk niet dat ik met een webshop in contact kan komen die alleen al 100 pakketjes per dag verzendt , ik denk dat ik minimaal met 3 of 4 webshops tegelijk moet werken of heb jij er misschien een andere idee over , ik wil graag jou mening horen , nog bedankt voor die site ik zal er zeker wat mee doen .

Re: webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koer

10
Waarom zou een webwinkel gebruik maken van jouw diensten als je niet in heel Nederland kunt leveren? Buiten een aantal specifieke(je gaat geen pizza kopen die van 100km komt :)).

En volgens mij zijn de prijzen al heel scherp als je ziet wat voor kosten je allemaal hebt(brandstof,voertuig,werkuren,informaticasysteem,...).

Ik denk dat je best iets aanbiedt dat een gigantisch goede service ofzo heeft. Bijvoorbeeld het pakket afleveren binnen een gewenste tijdspanne van de klant(17-18 uur bv). Voor zoon service zou ik bijbetalen als klant want hier in Belgie kan je heel de dag wachten tot je pakket al dan niet aankomt.

Re: webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koer

11
madness schreef:Waarom zou een webwinkel gebruik maken van jouw diensten als je niet in heel Nederland kunt leveren? Buiten een aantal specifieke(je gaat geen pizza kopen die van 100km komt :)).

En volgens mij zijn de prijzen al heel scherp als je ziet wat voor kosten je allemaal hebt(brandstof,voertuig,werkuren,informaticasysteem,...).

Ik denk dat je best iets aanbiedt dat een gigantisch goede service ofzo heeft. Bijvoorbeeld het pakket afleveren binnen een gewenste tijdspanne van de klant(17-18 uur bv). Voor zoon service zou ik bijbetalen als klant want hier in Belgie kan je heel de dag wachten tot je pakket al dan niet aankomt.
ik ben nog maar een starter , stel een webwinkel krijgt 50 orders per dag en van die 50 zijn er 10 in het gebied waar ik actief ben dan is dat toch een voordeel voor de eigenaar , als hij via tnt gaat verzenden betaal hij 6.75 , en bij mij 4 euro , 6.75 keer 10 = 67.50 , en 4 keer 10 = 40 dus reken uit 67.50 - 40 = 27.50 voordeel , zo bespaart de eigenaar 27.50 per dag en dat keer 6 = 165 dat keer 4 = 660 per maand , en dit is maar een kleine schets het kunnen er ook meer zijn .

Re: webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koer

13
Niet om lullig te doen, maar ik vind dit tamelijk kansloos als je niet over een goede dekking beschikt zoals de andere vervoerders.

Het kost toch gewoon teveel als je zelf over het halve land moet rijden voor enkele pakketjes? Of ben ik nou gek?

De reden dat de rest t zo goedkoop kan doen is vanwege de dichtheid, de chauffeur hoeft maar een kleine radius te rijden en heeft in dat gebied een hoge dekking qua aantallen pakketjes.

Jouw idee is een enorme radius met een zeer lage dekking qua aantallen, dat kan niet goed gaan. Of je moet je meer richten op een heel ander marktsegment, spoedbestellingen e.d. Dan is je prijs per pakket veel hoger, en hoeft je pakket dekking niet hoog te zijn.

Re: webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koer

14
Meesleepbeest schreef:Niet om lullig te doen, maar ik vind dit tamelijk kansloos als je niet over een goede dekking beschikt zoals de andere vervoerders.

Het kost toch gewoon teveel als je zelf over het halve land moet rijden voor enkele pakketjes? Of ben ik nou gek?

De reden dat de rest t zo goedkoop kan doen is vanwege de dichtheid, de chauffeur hoeft maar een kleine radius te rijden en heeft in dat gebied een hoge dekking qua aantallen pakketjes.

Jouw idee is een enorme radius met een zeer lage dekking qua aantallen, dat kan niet goed gaan. Of je moet je meer richten op een heel ander marktsegment, spoedbestellingen e.d. Dan is je prijs per pakket veel hoger, en hoeft je pakket dekking niet hoog te zijn.
okee hoe kan ik dan in contact komen met bedrijven die alleen binnen een bepaald gebied verzenden met bijvoorbeeld vaste routes of zoiets ??

Re: webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koer

17
Je kunt beter eerst pakketbezorger worden denk ik, om wat meer ervaring op te doen. Want waarom zou een webshop alleen binnen een kleine radius bezorgen?

Maar misschien kun je terecht bij bijv. een bloemist, kun je voor kleine webshops die geen afhaalservice hebben de pakjes naar de tnt brengen voor ze, of bij een vriendin van me zonder geld die elke maand vraagt of ik weer iets van d'r moeder naar haar wil brengen...

Re: webshop eigenaren die opzoek zijn naar een goedkope koer

18
de groothandel welke wij gebruiken levert zonder extra verzendkosten direct naar onze klanten in heel nederland. we zijn alleen wel op zoek naar een vervoerder voor belgie. we krijgen regelmatig klantenbezoek in onze webshop van uit belgie, we kunnen echter nog niet naar het buitenland leveren wegens een gebrek aan een goede goedkope vervoerder. wellicht heeft iemand daar een idee over.
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc