Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Wix? Heeft iemand hier ervaring mee?

18 september 2011

Hey,

Ik ben nog steeds niet helemaal uit mijn keuze...
Nu raadde een kennis me deze aan http://www.wix.com/sample/website.
Vooral de mooie layout van de tamplates spreekt me aan.
Maar aangezien ik een echte dummie ben en vooral af ga op het uiterlijk vraag ik me af hoe het verder zit. Wat denken jullie er van?

Bedankt om even mee te kijken!

Groetjes,
Bianca
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Wix? Heeft iemand hier ervaring mee?

18 september 2011

Ik denk dat je, als je graag een huurshop wilt, het beste kunt kiezen voor Biedmeer. Hiermee kun je mooie dingen maken en daarbij is het een voordeel dat het een Nederlands bedrijf is. Zo heb je geen probleem als je bijvoorbeeld iDEAL wilt aansluiten en zo zijn er nog wel wat meer dingen. Stel je hebt een vraag dan praat het toch makkelijker met een Nederlands bedrijf denk ik.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wix? Heeft iemand hier ervaring mee?

18 september 2011

Komt inderdaad vrij internationaal over. Als die look'n'feel je bevalt zul je dat niet snel bij een oerNederlandse partij vinden, en kun je er dus voor kiezen. Voordeel bij dit soort partijen is dat je altijd kun switchen als je eenmaal meer ervaring hebt en weet wat je echt zoekt.
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Wix? Heeft iemand hier ervaring mee?

19 september 2011

Ik denk dat je, als je graag een huurshop wilt, het beste kunt kiezen voor Biedmeer.
Die spreekt me niet meteen echt aan. Ik mis inderdaad de internationale 'look & feel'. Het is weer maar eens dezelfde webshop stijl. Ik zoek iets leuks, orgineels. Iets waarmee ik me kan onderscheiden van de rest. Niet makkelijk met een huurshop, weet ik :roll:

Deze vind ik leuk, en is nog vrij eenvoudig denk ik:
http://www.wix.com/flash-templates/poster-shop
En deze, die is leuk en trendy:
http://www.wix.com/flash-templates/puppet-shop
En deze, die is zelf ontworpen door de man van de zaakvoerdster:
http://www.suikerdraakje.be/

Ik denk dat ik dus best met een webshop designer in zee zal gaan...
Easywebshops blijf ik ook interessant vinden omdat je eigen gemaakte templates kan gebruiken en het erg gebruiksvriendelijk is voor een beginner als ik. Als ik dus iemand zou vinden die voor me een template kan maken, dan kan ik de shop makkelijk zelf onderhouden.
Maar bij easywebshops zelf hebben ze geen designers vrij en ik weet niet meteen waar ik die moet gaan zoeken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wix? Heeft iemand hier ervaring mee?

19 september 2011

Ik weet dat ik het niet makkelijker maak als ik nog meer opties toon, ;-) maar als je graag betaalbaar wilt starten en alleen wat aanpassingen wilt kopen voor een template, is http://www.logivert.com soms ook een optie. Maar die Wix ziet er ook helemaal niet verkeerd uit hoor! Ik kan me niet voorstellen dat je écht lang via zo'n partij wilt ondernemen maar aangezien je per maand kunt afnemen, is het wel een prima manier om te starten. Zodra je wat meer ervaring en kennis hebt kun je altijd nog overstappen.
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Wix? Heeft iemand hier ervaring mee?

19 september 2011

Dan gaan we nog eens naar logivert kijken :lol:
Ik heb gewoon te veel tijd om er over na te denken en alles uit te proberen, en idd hoe meer je bekijkt en uittest hoe meer je wil en ervan verwacht. Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk *bloos*
 
BeOriginal
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 februari 2011
Contacteer:

Re: Wix? Heeft iemand hier ervaring mee?

19 september 2011

Al je kiest voor "zulke" standaard oplossingen van biedmeer, mijnwebwinkel, logivert enz.. Loop je dan al eigenlijk niet achter op de techniek? En daarmee achter op je concurrenten. Zij kunnen nooit zo snel op de markt inspelen als een webdesign buro die de sites op maat bouwen en kunnen inspelen op de markt van de software ontwikkeling. En wat is goedkoop tov een succesvolle webshop waar je je investering ruimschoots in terug verdient.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wix? Heeft iemand hier ervaring mee?

19 september 2011

En wat is goedkoop tov een succesvolle webshop waar je je investering ruimschoots in terug verdient.
Probleem is: Negen op de tien startende webwinkeliers verdienen hun investering nooit meer terug omdat ze vooraf onvoldoende kennis van de markt/techniek/branche/product/klant hebben.

Vaak ontdekken ze achteraf dat ze zich beter hadden kunnen voorbereiden. Juist met die standaardoplossingen die inderdaad nooit perfect maar bijna wel altijd redelijk goed zijn, heb je relatief weinig te verliezen. Je kunt kennismaken met het online verkopen op een relatief betaalbare wijze.

Mensen die nooit eerder een winkel hebben gehad kunnen vaak beter eerst even kennismaken en ervaring opdoen, voor ze helemaal in het diepe duiken. Als je dan eenmaal weet wat je wilt en gewend bent aan de omgeving, kun je zaken op maat laten bouwen.
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Wix? Heeft iemand hier ervaring mee?

19 september 2011

Ik sluit me helemaal aan bij Dirkjan.

Ik liet hier en daar offertes maken voor een shop op maat. Ik kreeg bedragen te zien vanaf 1700 euro tot 5000 euro... Toch best flinke bedragen voor een shopje van een huisvrouw die in bijberoep zelfstandige wil zijn.
(Woon in België, blijkbaar het enige land waar je in bijberoep zelfstandig kan zijn.)
Ik ben nogal perfectionistisch ingesteld en erg bezig met de looks van mijn toekomstig shopje, aangezien dit is waarin je je ondermeer moet onderscheiden van de concurrentie. Als ik op een saai standaard webshopje terecht kom klik ik vaak erg snel weg... Net als je in een saaie winkel met doffe etalage niet binnen stapt.
Ik wil het dus vanaf het begin zo professioneel ogend als mogelijk maken, om me hopelijk snel de mogelijkheden te geven om alles op maat te laten maken :wink: