[www.leuk-servies.nl] Webwinkel in serviezen en meer.

1
Sinds 3 maanden heb ik een webwinkel in serviezen van bekende merken als VT Wonen, PiP Studio en Marieke. Binnenkort komen hier nog een paar bekende merken bij.
Daarnaast heb ik het assortiment aangevuld met accessoires van Fatboy en Pols Potten en meer.

Ik heb niet echt een USP, ten opzichte van de standaard, waar elke webwinkel aan zou moeten voldoen:

Snelle levering en goede service, snelle emailafhandeling en retouren.

Wat betreft marketing heb ik een Adwords campagne lopen. CTR loopt van 5 tot 14 % bij verschillende campagnes. Voor elk merk een andere campagne lopen.

Na 3 maanden heb ik 3500 unieke bezoekers. 3,2% conversie.

Ik heb een aantal blogs benaderd om een stukje te plaatsen over verschillende artikelen in ruil voor kortingsvouchers voor hun lezers, maar weinig respons.

Verder heb ik nagedacht over Affiliate marketing, maar ik vind de percentages die je moet afstaan te hoog, voor nu..

(Ik ondervind moeilijkheden om klanten te binden, terug te laten komen, om reviews te schrijven en om de site te liken op facebook. Tips hiervoor zijn zeer welkom!)

Graag ontvang ik wat feedback over de algehele uitstraling van de website en wellicht iets over de menu-structuren van de producten.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

http://www.leuk-servies.nl

Re: [www.leuk-servies.nl] Webwinkel in serviezen en meer.

2
Hoi Marijn,

Ten eerste gefeliciteerd met je webwinkel! Zo te zien krijg je al een hoop bezoekers en doe je veel aan marketing. dat is een mooie start.

Ik heb de site bekeken en zie het volgende:
De pagina is superdruk! Ik kan me maar moeilijk focussen op 1 ding en zeker op de producten. Maar het is vooral verwarrend dat de hele pagina vol reclame staat zoals; wordt fan, gratis verzenden (met een redelijk groot logo erbij), reclames aan de zijkant van fatboy met weer andere foto's. Hierdoor vallen tevens je nieuwsbrief niet op (kun je deze niet laten aangeven wanneer iemand een account aanmaakt, zodat mensen het zelf kunnen aanvinken) Nee, ik zie net dat er bij jou geen account kan worden aangemaakt door de klant? Misschien kun je het dan op een apparte pagina weergeven? En de nieuwe producten staan op de zelfde site ergens tussen. Misschien kun je hiervoor ook een apparte pagina aanmaken, zodat de producten ook met een foto worden weergegeven. Nu moet iemand eerst op het product klikken willen ze het kunnen zien.
Zoek een artikel staat met een grote pijl onder het zoekvakje, wat een beetje overbodig is omdat hier al zoek bij staat. Het telefoonnummer staat wel 2x groot op de site weer ergens tussen, terwijl deze bij je bedrijfsgegevens hoort. (misschien kun je hier ook appart een overzichtelijke pagina voor maken, nu moet je zoeken tussen het over ons verhaal)
Misschien ook een appart kopje voor contact, waar je dan het formulier in kunt vullen. Nu valt deze ook niet op tussen de rest op de voorpagina. Wanneer je pagina wat minder vol wordt, kunnen mensen makkelijker vinden wat zij zoeken. Tevens is dan je keurmerk duidelijker.

Wel heb je hele mooie en duidelijke foto's! En het is makkelijk dat je je betaalmogelijkheden op de eerste pagina al weergeeft.
Veel succes!
Groet, Lin
http://www.linsdreamshop.com

Re: [www.leuk-servies.nl] Webwinkel in serviezen en meer.

3
Hoi Lin,

Bedankt voor het kijken!

Ja, ik heb al eerder gehoord dat het 'wat' druk oogt. Het probleem is dat je veel wilt laten zien. Zeker omdat de meeste mensen, niet specifiek bij mij, al na 1 pagina afhaken.

Betreft de nieuwsbrief, die optie krijgen klanten op het moment dat ze een bestelling plaatsen met een opt in.. Eventueel zou ik dus de module van de home pagina af kunnen halen, maar dan mis je potentiele klanten die niet meteen iets kopen, maar wel op de hoogte willen blijven..

De module 'nieuwe producten' zou ik wel kunnen weglaten, ja.

Ook het telefoonnummer kan van de zijkant af..

Een menu 'contact' is een goede tip.

Tot zover bedankt!

Re: [www.leuk-servies.nl] Webwinkel in serviezen en meer.

4
is het nu "leuk-servies" of "leuk voor nl"
Las dit bij verzendkosten en dacht toen, leuk voor nl wat een rare zin, maar dat is ook de titel van de website. Ik vind het verwarrend.

De drukte kun je trouwens wel wat verminderen door niet de hele achtergrond wit te houden maar het boven en rechterdeel bijv een lichte andere kleur te maken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [www.leuk-servies.nl] Webwinkel in serviezen en meer.

5
Graag gedaan!

Je hebt gelijk dat je alles direct wilt laten zien, dat wilde ik ook, en toen heb ik vorige week ook de meningen gevraagt op dit forum, en daarmee mijn website verbeterd. Ik zie direct de resultaten er van terug! Misschien kun je eerst met kleine aanpassingen beginnen (wanneer je je website helemaal klaar hebt, is het ook moeilijk om deze helemaal te veranderen.
Wanneer je resultaten ziet en je er aan went, kun je misschien de volgende stap weer aanpassen en zo wordt het hoe jij wilt, maar ook hoe het werkt voor de klant! Misschien zijn de nieuwe producten overigens wel leuk om te tonen voor mensen die regelmatig kijken, maar dan met foto op een apparte pagina.
http://www.linsdreamshop.com

Re: [www.leuk-servies.nl] Webwinkel in serviezen en meer.

6
Hoi,

Ik heb ook even een kijkje genomen en inderdaad wat al gezegd is, het oogt erg druk, maar ook saai. Wit, wit en nog eens wit! Waar is die leuke header met een prachtige foto? Je hebt zoveel leuke artikelen, die wel prachtige foto's hebben.

Ik mis de 'wauw' factor en probeer een aantal artikelen te laten zien op de homepage en niet meteen je hele assortiment.

Re: [www.leuk-servies.nl] Webwinkel in serviezen en meer.

7
Bedankt voor de feedback.

Okee, aan de drukke home pagina moet ik echt wat gaan doen dus! Ik ga komende dagen wat experimenteren..

De webwinkel heette eerst Leuk voor NL, maar ik ga een gedeelte overzetten naar leuk servies, vandaar de verwarring..
Het gaat me op dit moment eigenlijk meer om de uitstraling van de site en gebruiksvriendelijkheid.

Ook de header ga ik proberen wat te verfraaien :)

Re: [www.leuk-servies.nl] Webwinkel in serviezen en meer.

8
Maak ook even een kadertje om het zoekveld, nu is het wit op bijna wit. Ik moest met mijn muis op de laptop maar even 'gokken' waar ik moest klikken. Tekst met pijl is inderdaad overbodig, als je het zoekveld duidelijk aangeeft en er staat toch al een zoeken knop bij.

Wat je grootste probleem is met 'alles willen laten zien' is dat veel info die je op je homepage hebt niet interessant is.

Maak ook je logo even aanklikbaar naar de homepage.

Winkelwagen mag meer opvallen, die wordt nu ondergesneeuwd door alle schreeuwende teksten.

Veilig betalen staat in ieder geval niet in veiligheid in zijn algemeen. je hebt geen ssl.

Er zitten fouten in je algemene voorwaarden, knippen plakken van je naam wellicht... Mis spaties.

2.3 Aan de leveringsplicht van Leukvoornlzal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Leukvoornlgeleverde zaken een keer aan de afnemer zijn aangeboden.
Het bewijs ligt in dit geval bij jou en niet bij je klant om te bewijzen of je al of niet bent geweest. Jij hebt een leveringsplicht tot jij kan bewijzen dat je hieraan voldaan hebt.

Bij bezorging aan huis strekt het rapport van de vervoerder, inhoudende de weigering van acceptatie, tot volledig bewijs van het aanbod tot levering.
Alleen als je je klanten ook daadwerkelijk laat tekenen voor ontvangst. Anders heb je hier niks aan.

6.3 De afnemer is verplicht de geleverde zaken bij ontvangst onmiddellijk te controleren. Indien blijkt dat de afgeleverde zaak verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is, dan dient de afnemer (alvorens over te gaan tot terugzending aan Leukvoornl) deze gebreken onmiddelijk schriftelijk te melden aan Leukvoornl. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen dienen en kunnen uiterlijk tot maximaal 2 maanden na levering aan Leukvoornl schriftelijk te worden gemeld.
Wel direct controleren en dan 2 maanden kunnen wachten met een melding? Spreekt elkaar tegen. Tevens kan je klant het pakket ook onuitgepakt terugsturen gedurende 7 werkdagen.

Ik ben trouwens er even niet 100% zeker van, of je je klant tot controle kunt verplichten.


6.5 Leukvoornl is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door opzet of daarmee gelijk te stellen bewuste roekeloosheid van niet-leidinggevend personeel.
Wat wil je hiermee eigenlijk? Dat je klant aangifte tegen jouw personeel doet als die het pakket kapot gooien? :roll:

Re: [www.leuk-servies.nl] Webwinkel in serviezen en meer.

9
Meesleepbeest schreef:6.3 De afnemer is verplicht de geleverde zaken bij ontvangst onmiddellijk te controleren. Indien blijkt dat de afgeleverde zaak verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is, dan dient de afnemer (alvorens over te gaan tot terugzending aan Leukvoornl) deze gebreken onmiddelijk schriftelijk te melden aan Leukvoornl. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen dienen en kunnen uiterlijk tot maximaal 2 maanden na levering aan Leukvoornl schriftelijk te worden gemeld.
Wel direct controleren en dan 2 maanden kunnen wachten met een melding? Spreekt elkaar tegen. Tevens kan je klant het pakket ook onuitgepakt terugsturen gedurende 7 werkdagen.

Ik ben trouwens er even niet 100% zeker van, of je je klant tot controle kunt verplichten.
Dat is inderdaad onjuist en irrelevant. Retourneren binnen 7 werkdagen en binnenkort 14 kalenderdagen mag zonder opgave van reden. Zowel de verplichting "gebreken onmiddellijk schriftelijk melden" als het "onuitgepakt" in "onuitgepakt retourneren" zijn verboden (onredelijk bezwarende) bedingen en dan gaat de bezwaartermijn dus automatisch naar 3 maanden.
Meesleepbeest schreef: 6.5 Leukvoornl is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door opzet of daarmee gelijk te stellen bewuste roekeloosheid van niet-leidinggevend personeel.
Wat wil je hiermee eigenlijk? Dat je klant aangifte tegen jouw personeel doet als die het pakket kapot gooien? :roll:
Inderdaad ook volkomen irrelevant. Je bent als werkgever aansprakelijk voor je personeel en je bent als ondernemer aansprakelijk voor alle door jou ingeschakelde derden, dus per definitie ook het eventuele gepruts van elke vervoerder.

Dit soort bedingen in voorwaarden dient eigenlijk maar één doel: eventuele klagers afschrikken. Mogelijk trapt iemand erin, niet geschoten is altijd mis. Als je je klanten serieus neemt, hanteer je in algemene voorwaarden de gulden middenweg, geen schrikbewind.
StoreCore.io