Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Rock316
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 september 2011

WWE (Worstel T-shirts)

24 september 2011

Hallo,

Ik wil een webshop starten met WWE t-shirts (http://www.wweshop.com/)

Deze t-shirts kan ik vanuit China verkrijgen, de leverancier geeft aan dat zijn t-shirts allemaal orgineel zijn. Afbeelding

http://imageshack.us/photo/my-images/233/shirto.jpg/

In de foto hierboven staat er een copyright van de WWE. Toch ben ik er niet van overtuigd.

Zou dit bewijs voldoende zijn om mezelf in te dekken voor toekomstige problemen m.b.t inbreuk op merkrecht?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: WWE (Worstel T-shirts)

24 september 2011

In de foto hierboven staat er een copyright van de WWE. Toch ben ik er niet van overtuigd.

Zou dit bewijs voldoende zijn om mezelf in te dekken voor toekomstige problemen m.b.t inbreuk op merkrecht?
Je bent niet overtuigd, dus kennelijk weet je of vermoed je dat dit Chinese namaak is. Een copyright- en merkvermelding is zo nagemaakt, dus ook dat zou je kunnen weten of vermoeden. Een foto beschermt je al helemaal niet, omdat die van een origineel T-shirt kan zijn gemaakt.

Als deze lading afkomstig is uit China, zal er in dit specifieke geval nog om een andere reden een alarmbel afgaan bij de douane: er staat "Made in El Salvador" op de T-shirts... T-shirts uit China zijn meestal Made in China, dus een goede reden om een nader onderzoek in te stellen.
 
Rock316
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 september 2011

Re: WWE (Worstel T-shirts)

24 september 2011

Bedankt voor je nuttige info.

Inmiddels heb ik een t-shirt ontvangen en er staat daadwerkelijk een copy right van WWE op.

Verder geeft hij aan dat zijn spullen uit de VS komen.
 
Trader
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 juli 2011

Re: WWE (Worstel T-shirts)

24 september 2011

Bedankt voor je nuttige info.

Inmiddels heb ik een t-shirt ontvangen en er staat daadwerkelijk een copy right van WWE op.

Verder geeft hij aan dat zijn spullen uit de VS komen.

Copyright kun je net zo goed een kopie van maken.
Er is maar een manier om zeker te weten dat het klopt.
Bevestiging vragen aan WWE in USA dat hij rechtmatig verkoopt.
Het lijkt mij stug dat een Chinees koopt in USA en dat hij dan goedkoper is
dan USA direkt.
Ik doe al 30 jaar zaken in China en ik heb de mooiste namaakartikelen aangeboden gekregen, naast mijn reguliere handel.
Nooit doen is mijn advies zolang jij geen bevestiging hebt van de Franchisegever dat het correct is, in dit geval de WWE.

Groeten,

Rob
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.