Morgen naar de KVK

1
Beste mensen,

ik ga morgen naar de kamer van koophandel. Wat is handig om mee te nemen? Wat moet ik
weten.

Ow en nog iets anders vraag ik het daar morgen. Als ik meerdere ondernemingen start. Moet ik dan voor elke onderneming apart een kvk nummer vragen?

thanks :)
www.foir.nl Industrie lampen

Re: Morgen naar de KVK

4
Wouter Hol schreef:Het is eigenlijk post 21763 ;)

Je hebt je ID bewijs nodig, een recent bankafschrift en een pinpas. Je moet de kosten namelijk direct afrekenen.
Direct betalen is niet verplicht toch? Ik kreeg gewoon factuur mee die ik binnen ** dagen moest betalen.
En ook had ik geen bankafschrift mee. Maar misschien is er verschil is het soort inschrijving?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Morgen naar de KVK

7
Wees goed voorbereid, want dat ben je volgens mij nog niet helemaal ;)

Denk aan het volgende: ( krijg je formulier voor )

- informatie over je klanten over 12 maanden te verstrekken ( geschat )
- Omzet in 12 maanden ( geschat )
- Totale inkopen / kosten / investeringen over 12 maanden (geschat )
- winst over 12 maanden ( geschat )
- aantal uren per week dat je besteed als eigenaar/ondernemer (geschat )

Ook dien je wat informatie over je bedrijf te hebben. Een beetje wat het inhoudt en wat je wilt verkopen. Je naam etc.

Succes morgen!

Re: Morgen naar de KVK

8
Vind het wel apart, je wilt ondernemer worden....neem ik aan. Je zorgt er dan toch voor dat je goed voorbereid bent, of niet? Stap 1, lijk je al niet goed voorbereid te hebben, hoop niet dat je de rest ook op deze manier "voorbereid", dan wens ik je veel succes.

Kijk eens op de site van KVK, daar staat alle informatie die je nodig hebt!

Re: Morgen naar de KVK

9
Het verschilt denk ik iets per regio. Zo hoefden wij alleen maar te vertellen hoe het bedrijf ging heten en wat we een beetje gingen doen. Dat ik 17 was dat viel volgens mij niet eens op. Er werd niet eens iets verteld over handlichting. Het bestaan daarvan leerde ik pas kennen op me 19e ofzo.

Re: Morgen naar de KVK

10
Wouter Hol schreef:Het verschilt denk ik iets per regio. Zo hoefden wij alleen maar te vertellen hoe het bedrijf ging heten en wat we een beetje gingen doen. Dat ik 17 was dat viel volgens mij niet eens op. Er werd niet eens iets verteld over handlichting. Het bestaan daarvan leerde ik pas kennen op me 19e ofzo.
Maar in hoeverre hebben je ouders toen mee moeten tekenen? Of was er toen eigenlijk geen verschil met als je 18 was geweest?

Ik heb speciaal gewacht tot ik 18 was met inschrijven..

Re: Morgen naar de KVK

11
Mijn ouders wisten nieteens dat ik naar de kvk geweest was. Dat vertelde ik die avond pas. Mijn ouders hebben nooit ergens voor hoeven te tekenen wbt. mijn bedrijf.

Re: Morgen naar de KVK

12
MobileCaseShop schreef:Wees goed voorbereid, want dat ben je volgens mij nog niet helemaal ;)

Denk aan het volgende: ( krijg je formulier voor )

- informatie over je klanten over 12 maanden te verstrekken ( geschat )
- Omzet in 12 maanden ( geschat )
- Totale inkopen / kosten / investeringen over 12 maanden (geschat )
- winst over 12 maanden ( geschat )
- aantal uren per week dat je besteed als eigenaar/ondernemer (geschat )

Ook dien je wat informatie over je bedrijf te hebben. Een beetje wat het inhoudt en wat je wilt verkopen. Je naam etc.

Succes morgen!
Dit heb ik ook niet meegemaakt bij de KvK. Inschrijven en wel punt 5, hoeveel uren ik ga besteden, en dat was het. De andere punten zijn voor een KvK helemaal niet belangrijk en waren waarschijnlijk gewoon "interesse vragen" van de betreffende werknemer.

Re: Morgen naar de KVK

13
frafra schreef:
MobileCaseShop schreef:Wees goed voorbereid, want dat ben je volgens mij nog niet helemaal ;)

Denk aan het volgende: ( krijg je formulier voor )

- informatie over je klanten over 12 maanden te verstrekken ( geschat )
- Omzet in 12 maanden ( geschat )
- Totale inkopen / kosten / investeringen over 12 maanden (geschat )
- winst over 12 maanden ( geschat )
- aantal uren per week dat je besteed als eigenaar/ondernemer (geschat )

Ook dien je wat informatie over je bedrijf te hebben. Een beetje wat het inhoudt en wat je wilt verkopen. Je naam etc.

Succes morgen!
Dit heb ik ook niet meegemaakt bij de KvK. Inschrijven en wel punt 5, hoeveel uren ik ga besteden, en dat was het. De andere punten zijn voor een KvK helemaal niet belangrijk en waren waarschijnlijk gewoon "interesse vragen" van de betreffende werknemer.
Ik heb deze vragen wel gehad, en ik gok dat het komt omdat je nu ook gelijk gegevens naar voor de belastingdienst doorgeeft, en dat toen Wouter zich inschreef je dat nog appart moest doen.
Kan dat kloppen?

Re: Morgen naar de KVK

19
CasePlace schreef:
Wouterjan schreef:Hoe was het? Of moet je nog?
Ik heb besloten om nog even te wachten. Dit doe ik om te zorgen dat de webshop helemaal klaar is en ook om de kosten en inkomsten te berekenen.
Klinkt verstandig :)

Re: Morgen naar de KVK

20
CasePlace schreef:
Wouterjan schreef:Hoe was het? Of moet je nog?
Ik heb besloten om nog even te wachten. Dit doe ik om te zorgen dat de webshop helemaal klaar is en ook om de kosten en inkomsten te berekenen.
Het is maar een formaliteit hè die KVK, je moet er niet te hoog over denken of je er druk om maken. Het maakt ook niets uit of het bedrag wat je invult ook gehaald zal worden. Niemand weet bij de start exact wat er verdient zal worden in het eerste jaar. Ik heb bij de start ook maar wat ingevuld. Bleek achteraf "iets" meer te zijn geworden. Geen probleem.

Re: Morgen naar de KVK

21
rudyhoff schreef: Het maakt ook niets uit of het bedrag wat je invult ook gehaald zal worden.
KVK doet niets met die cijfers, worden alleen gebruikt voor zaken als CBS etc. Puur fictief dus, je kunt opgeven dat je nul medewerkers hebt en de volgende dag er duizend aannemen zonder problemen. Het is alleen marktonderzoek en niemand kan voorspellen wat een ondernemer de volgende dag besluit, zelfs ondernemers zelf niet. Dus om die specifieke vragen rond je bedrijf je niet te druk maken idd.
Nu op mijn weblogs:

Re: Morgen naar de KVK

22
Dirkjan schreef:
rudyhoff schreef: Het maakt ook niets uit of het bedrag wat je invult ook gehaald zal worden.
KVK doet niets met die cijfers, worden alleen gebruikt voor zaken als CBS etc. Puur fictief dus, je kunt opgeven dat je nul medewerkers hebt en de volgende dag er duizend aannemen zonder problemen. Het is alleen marktonderzoek en niemand kan voorspellen wat een ondernemer de volgende dag besluit, zelfs ondernemers zelf niet. Dus om die specifieke vragen rond je bedrijf je niet te druk maken idd.
Volgens mij wordt veel van die informatie die ze vragen gebruikt voor de belastingdienst inschrijving.

Re: Morgen naar de KVK

23
Nou ja, allemaal leuk en aardig enzo, maar aangezien je al 2 websites hebt (en ook inkomsten?) lijkt het me hoog tijd dat je "officieel" van start gaat.

Re: Morgen naar de KVK

25
frafra schreef:Nou ja, allemaal leuk en aardig enzo, maar aangezien je al 2 websites hebt (en ook inkomsten?) lijkt het me hoog tijd dat je "officieel" van start gaat.
Niet alleen lijkt het hoog tijd... je bent zelfs al te laat.
KvK inschrijving is verplicht bij het voeren van een webwinkel...


..... Dirkjan kom er maar in... :P
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Morgen naar de KVK

26
eentje schreef:
frafra schreef:Nou ja, allemaal leuk en aardig enzo, maar aangezien je al 2 websites hebt (en ook inkomsten?) lijkt het me hoog tijd dat je "officieel" van start gaat.
Niet alleen lijkt het hoog tijd... je bent zelfs al te laat.
KvK inschrijving is verplicht bij het voeren van een webwinkel...


..... Dirkjan kom er maar in... :P
OKE ik heb nu een kvk nummer, was leuk en hartstikke makkelijk ;). Moest inderdaad geen exacte aantallen weten. Alleen een schatting van het aantal klanten.

Leuk hoor :). Nu alleen nog iDEAL aanmaken..

mvg
www.foir.nl Industrie lampen