Oscommerce naar ??

1
Beste allemaal,

Op dit moment draait mijn shop op OSCommerce, dit pakket is zo sterk verouderd. Heb wat aanpassingen aan de plaatjes moeten doen omdat de site vastliep.

Ik heb een shop met ongeveer 7000 producten.

Zijn er mensen die ervaring hebben mij zodoende kunnen helpen met de juiste keuze.

Er zijn best veel dingen welke ik belangrijk vind.
bijvoorbeeld:
Als een klant het laatste item wat op voorraad is, koopt moet het verdwijnen uit de winkel.
Magazijn bijhouden moet eenvoudig zijn. Artikel snel kunnen selecteren en weer voorradig zetten
Met minimale inspanning zoveel mogelijk werk verichten (Admin)
Goede Seo eigenschappen
Snel en gebruiksvriendelijk.

De klant klikt het te kopen zegeltje aan en blijft op het scherm waar hij is om het volgende zegeltje te kopen.
Database overzetten naar de nieuwe shop.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Re: Oscommerce naar ??

4
Ja, dat klopt wel. Als je niet wilt inleveren op snelheid moet je wel een aanzienlijk bedrag uitgeven aan de hosting. Ik vind dat geen probleem en de uitgave is het zeker waard, we gebruiken zelf ook magento en ik ben zeer tevreden over de flexibiliteit en mogelijkheden van het platform.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Oscommerce naar ??

9
Je kan alles zelf doen natuurlijk maar als je er niet veel verstand van hebt is het nog een hele klus om er wat moois van te maken. Kan je werken met css, html, php etc?

Re: Oscommerce naar ??

10
rudyhoff schreef:Je kan alles zelf doen natuurlijk maar als je er niet veel verstand van hebt is het nog een hele klus om er wat moois van te maken. Kan je werken met css, html, php etc?
ik heb de klok horen luiden, maar ik weet niet waar de klepel hangt. Daar komt het op neer.
Ik kan aanpassingen doen maar zelf schrijven, eh nee.

Is een soort gelijk template als van display.nl ergens te vinden.

Re: Oscommerce naar ??

12
Zen-Cart is waarschijnlijk betaalbaarder en gemakkelijker voor je, maar als ik ook even advocaat van de duivel mag spelen:

Als je al jaren een shop hebt, met zevenduizend producten en nu gaat wisselen van software maar besluit geen Magento te nemen omdat je de webhostingkosten te duur vindt, is het dan niet gewoon een beter idee het bijltje er helemaal maar bij neer te gooien? Als je na jaren, na duizenden producten, nog geen paar honderd euro voor webhosting overhebt is ecommerce misschien gewoon niet rendabel voor je?
Nu op mijn weblogs:

Re: Oscommerce naar ??

13
Inderdaad moet de keuze niet staan of vallen met hostingkosten.

Daarom ook niet mijn reactie om naar Zen Cart over te stappen maar meer omdat de overgang van osCommerce naar Zen Cart stukken makkelijker is aangezien de database bijna 1 op 1 overgezet kan worden en de achterkant dezelfde basic functies en structuur heeft dan osCommerce.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Oscommerce naar ??

14
De site is een hobby van mij. Ik heb er drie jaar over gedaan om alle producten in te scannen en te publiceren. Dus jouw opmerkingen om het bijltje er maar neer te gooien slaan mijn inziens nergens op.

Nu ben ik zo ver dat ik graag een proffesioneel uitziende website wil.
Ik heb Zen-cart bekeken maar die heeft qua uiterlijk vrij veel overeenkomsten met Oscommerce.
Display.nl thats it. But now the problem , how to get it.
Als iemand voor een x bedrag dit voor mij kan realiseren, dan wil ik daar best wel voor in de buidel tasten.

Roept u maar.

Dirkjan schreef:Zen-Cart is waarschijnlijk betaalbaarder en gemakkelijker voor je, maar als ik ook even advocaat van de duivel mag spelen:

Als je al jaren een shop hebt, met zevenduizend producten en nu gaat wisselen van software maar besluit geen Magento te nemen omdat je de webhostingkosten te duur vindt, is het dan niet gewoon een beter idee het bijltje er helemaal maar bij neer te gooien? Als je na jaren, na duizenden producten, nog geen paar honderd euro voor webhosting overhebt is ecommerce misschien gewoon niet rendabel voor je?

Re: Oscommerce naar ??

15
Je kan het uiterlijk van zen-cart -en elk ander open source pakket- helemaal aanpassen naar hoe jij dat wilt. Puur kijken naar hoe wat templates van bestaande shops er uit zien geeft geen goed beeld van hoe de software er uit ziet en werkt.

Het gaat er vooral om hoe de achterkant werkt zodat je er mee over weg kan. Bekijk dat eens goed ;)

Re: Oscommerce naar ??

17
deblaauwesigaar schreef:De site is een hobby van mij. Ik heb er drie jaar over gedaan om alle producten in te scannen en te publiceren. Dus jouw opmerkingen om het bijltje er maar neer te gooien slaan mijn inziens nergens op.
Zoals ik aangaf was het meer een 'advocaat van de duivel'-opmerking. Een webwinkel als hobby gebeurt steeds minder, mede doordat de wetgeving hierop steeds scherper wordt (het is vrijwel wettelijk niet (meer) toegestaan omdat een KVK-inschrijving verplicht is) en wordt ook steeds lastiger.

Bij 7000 producten en een open source winkel was hobby dus niet het eerste dat in me opkwam. Goede hosting is voor Magento noodzakelijk om zelfs maar te werken want die software heeft nou eenmaal bizar hoge eisen maar is ook niet verkeerd voor een simpele Zen-Cart of osCommerce winkel. Snelheid van paginas leveren zowel meer bezoekers als beter converterende bezoekers op. Aangezien hosting al vanaf een paar tientjes per jaar extra vele malen beter wordt is het meestal een goede investering voor webwinkeliers om daar wat beter rond te kijken.

Maar goed. Dat was inderdaad je vraag niet. De meest logische stap van osCommerce is, als je wel tevreden bent over het pakket maar gewoon ontdekt dat het niet zoveel meer ondersteund wordt, inderdaad Zen-Cart. Soorgelijke software maar nog steeds een actieve community.
Nu op mijn weblogs:

Re: Oscommerce naar ??

18
Soortgelijke software? Wanneer heb je Zen Cart voor het laatst bekeken? Zen Cart ligt mijlen vooruit op osC.

- betere build in SEO
- 30% minder databasequeries ivm osC
- niet tot nauwelijks core files hoeven aanpassen waardoor updates stukken makkelijker gaan

en binnen een paar maand het eerste opensource eCommerce pakket dat 'out of the box' PCI DSS compliant is. (public beta is al downloadbaar)

en naast die standaard templates... zo kan een zen cart er ook uit zien:

http://bit.ly/qjOvAe
http://bit.ly/oob0g9

(mijn 2 laatste grote projecten)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Oscommerce naar ??

19
eentje schreef:Soortgelijke software? Wanneer heb je Zen Cart voor het laatst bekeken? Zen Cart ligt mijlen vooruit op osC.
Soorgelijk is misschien niet de beste woordkeuze want osCommerce is al jaren dood. Alleen webwinkeliers die zelf hebben geknutseld aan hun software en het zo up-to-date hebben gehouden kunnen er nog mee werken. Maar voor een osCommerce webwinkelier is Zen-Cart wel het meest vertrouwd, van alles wat er nu op de markt is.
Nu op mijn weblogs: