Re: Achteraf betalen topic

61
TiaID schreef:Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat ik het daarom niet aan ga bieden ;-) Ik ga kijken hoe ik dat wel op kan lossen met het huidige systeem.
Overstappen op andere en vooral betere software is een groeispurt die velen van ons meemaken. Ik bedoelde dus ook vooral: laat je als ondernemer vooral niet beperken door onmogelijkheden die anderen hebben bedacht.
StoreCore.io

Re: Achteraf betalen topic

62
@ Ward , nee dat begrijp ik ;-) Ik heb zelf ervaring met Magento en Prestashop en nu dus ook Woocommerce. Van alle 3 vind ik woocommerce er met stip boven uit springen. Alleen nu even een min punt ondekt ;-) Maar gezien het aantal mensen die bezig zijn met woocommerce (plugins maken etc) , denk ik dat dit snel opgelost zal worden.

En voor nu vind ik het overstappen naar een ander systeem niet nodig, aangezien ik pas een half jaar geleden zelf van prestahop naar woocommerce ben gegaan.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Achteraf betalen topic

63
Een tijdje terug probeerde ik Billink dus te bereiken maar nooit meer iets van gehoord. Afterpay wilde dit wel doen, maar dan willen ZIJ bepalen wat ik maximaal aan de klant mag factureren voor die dienst.

Nu doen we het al meerdere maanden zelf, het bevalt prima. Eigenlijk nooit echt gedonder mee, alleen ongeveer 50% heeft een betalingsherinnering nodig voordat ze betalen. Ongeveer 10% daarvan nog een aanmaning en uit mijn hoofd 3 klanten betaalden pas na een tweede aanmaning. Nog nooit géén geld gehad. Wij leveren dan wel grotendeels aan bedrijven.

Opvallend is dat de 'grotere' bedrijven vaak het laatst betalen. En de hogere factuurbedragen worden vaak sneller voldaan dan de rekeningen van een paar tientjes.


Of dit écht on-topic is weet ik niet, maar ik dacht dat dit wel een leuke toevoeging is voor dit onderwerp.
Ex: webwinkelier.
Huidig: Jr. SEO specialist

Re: Achteraf betalen topic

64
Nou, ik heb sinds vandaag de optie Rembours aan de winkel toegevoegd. Als extra kosten reken ik €13,- . Aan dit bedrag kom ik door het verschil te nemen tussen de normale verzendkosten en de rembourskosten. Bovenop dat verschil komt een klein beetje (€1.15) voor de extra handelingen (regeltjes zijn prima maar ik ga er niet steeds zelf voor bloeden) en dan heb je de €13,- .

Lijkt enkel aantrekkelijk voor de klant wanneer deze een flinke bestelling doet van enkele honderden euro's. Gelukkig komt dat in mijn winkel redelijk vaak voor dus is het niet helemaal voor niets. Voor een kleine bestelling zijn de bijkomende kosten voor rembours niet in verhouding.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Achteraf betalen topic

66
TiaID schreef:Helaas is het met Woocommerce niet mogelijk om extra kosten hiervoor in rekening te brengen. Niet voor rembours en ook niet via een andere vorm van achteraf betalen.
Zoals vaak bij WooCommerce: is een plugin voor:
http://www.appsxtreme.com/shop/gateway- ... ocommerce/

zelf niet geprobeerd, maar lijkt me de moeite waard. Voor $20 = €15 lijkt me dat nog te overzien!

(off topic: ik vind WooCommerce ook een heel fijn systeem, voor ontwikkelaars in elk geval 1000x toegankelijker dan het monster dat Magento is... Magento 2 durf ik nog wel aan, nog even een halfjaartje/jaartje wachten. In 2 hoef je niet op 10 verschillende plekken met complexe directorystructuren je plugin/thema te bouwen.)

Re: Achteraf betalen topic

70
Wij zijn een beginnende webwinkel en maken gebruik van Buckaroo. Hier zijn we erg tevreden over. Nu zijn wij ook van plan om achteraf betalen mogelijk te maken, maar 5% + nog iets is net teveel voor ons. Het gemiddelde orderbedrag is niet zo hoog met ons product. Nu zijn wij van plan om het zelf te gaan aanbieden, maar willen toch graag iets van een check uitvoeren. Hebben jullie hier ervaring en of suggesties voor?
Wij leveren alleen aan particulieren klanten.

Met vriendelijke groet,

Re: Achteraf betalen topic

75
- Onvolkomenheden in hun administratie, in nadeel van de webwinkel eigenaar financieel
- Vraag stellen, wachten tot je ons weegt en er zelf achteraan gaat voor je antwoord krijgt

Dat waren de 2 voornaamste redenen, en hun afschuif systeem onderling in collega's
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Achteraf betalen topic

78
Maurice schreef:Onze ervaring zijn inderdaad minder positief, wellicht dat ze voor andere wel perfect werken :)

Wij gaan een andere betaalprovider benaderen voor meer informatie.
Herken het wel hoor.
Op het begin ook gewoon facturen totaal niet gehad, moest ik er achteraan om de facturen maar te krijgen. Betalingen die niet op tijd binnen komen...