Webwinkel, zelf maken of inhuren?

1
Beste Allemaal,

Begin 2012 wil ik een webwinkel voor een groothandel in Kinderkleding openen.
Naar mijn idee moeten de procucten te zien zijn zoals bij kleertjes.com:
http://www.kleertjes.com/fh.html?omitxm ... iew=lister

- Meerdere foto's per artikel.
- Je moet kunnen inzoomen op de foto's.
- Meerdere kleuren moeten te selecteren zijn per artikel
- online betalen moet mogelijk zijn

Verder moet de site uiteraard overzichtelijk en rustig zijn.

Ik wil de site zelf MAKKELIJK kunnen bedienen omdat ik zelf niet handig ben met computers.
Dus als ik het zelf ga maken, dan moet het een pakket zijn die makkelijk op te zetten is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

6
Hi Vin1,

Het voordeel van een webwinkel platform is dat je je niet druk hoeft te maken voor hosting en onderhoud. Je leest veel dat de webwinkel platforms 'standaardsoftware' genoemd worden, dit is in ieder geval niet zo. Bij SEOshop kun je ook de template aanpassen via HTML & CSS, of een bedrijf inhuren die dat voor je doet, zo heb je dus de voordelen van maatwerk met centraal onderhoud en hosting.

Ik denk dat je je de vraag moet stellen of je zelf in staat bent om voor maatwerk te kiezen. Voorwaarden zijn:
- Minimaal 4 maanden ontwikkeltraject (Discussie mogelijk maar voordat het 100% staat zeker 4 mnd)
- Investering bij gerenommeerde Magento bouwer vanaf 5000 euro
- Hosting en Service Level Agreement (SLA) vaak meer dan 100euro per maand (zie byte.nl)

Ik zie hier ook Magento Go voorbij komen. SEOshop heeft meer te bieden dan Magento Go, al helemaal voor de Nederlandse Markt. U kunt tevens Nederlandse telefonische support verwachten.
Inkopen doe je bij Orderchamp - Meer dan 150 merken - B2B prijzen - direct bestellen - B2B only
http://www.orderchamp.com

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

7
Het nadeel van uur een webwinkel' en zeker SEOShop is dat je betaald per maand of per transactie... Voor een rekenvoorbeeld bij SEO Shop zie elders in dit forum. Maar uit mijn hoofd dacht ik dat je de investeringskosten er binnen 2 jaar uit hebt.

Magento mag misschien vanaf 5000 euro zijn er is gelukkig nog andere (en misschien wel betere) software in omloop waarbij de investering misschien nog niet eens de helft is.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

8
Een Magento Community webshop kost je misschien 5000 euro, maar een Magento Go webshop heb je voor een paar honderd euro al online.

Ik merk in mijn omgeving dat er nogal wat onduidelijkheid bestaat over het verschil tussen Magento Go en Magento Community. Daarom heb ik er een artikeltje over geschreven. Misschien iets voor jullie? http://www.webshopandgo.nl/magento-go-v ... prise/817/
Wij maken professionele, betaalbare webshops met Magento Go http://www.webshopandgo.nl

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

9
@Getzenned

U geeft aan de investering binnen 2 jaar terug te hebben? Reken even mee. U kunt wel alleen de nadelen noemen, maar er zijn meer voordelen dan nadelen. Het voorbeeld van Magento Go is ook een leuke, dat systeem is niet gelokaliseerd en in handen van eBay.

De voordelen van SEOshop t.o.v. maatwerk


Snelste hosting - SEOshop verzorgd de hosting vanuit een van de beste datacenter van Nederland (Globalswitch Amsterdam). De webwinkels laden in 3 milliseconde, een stuk sneller dan bijv. Magento waardoor u meer pageviews krijgt en ook meer orders.

Direct starten - SEOshop is een platform dat gebruikt wordt door meer dan 1800 retailers in Nederland. Het voordeel van een platform is dat u meteen kunt beginnen met verkopen. Geen lange ontwikkel trajecten
Onderhoud & service - SEOshop onderhoud uw webwinkel, wij brengen maandelijks updates uit met de nieuwste functies of integraties met nieuwe populaire e-commerce providers zoals betaalmethoden, tools van Google en nog veel meer. U heeft niet de hoge kosten van een SLA (Service level agreement) en toch is uw webwinkel geen afschrijving van een paar jaar!

Internationaal - Bij SEOshop kunt u uw internationale ambities waarmaken. Het systeem is meteen in 11 talen, meerdere valuta en tijdzones. SEOshop heeft integraties met lokale betaalproviders in alle Europese landen.

Design - U bent met SEOshop niet beperkt in het aanpassen van uw design. U kunt zelf alles aanpassen d.m.v. HTML, CSS en javascript of een maatwerk template laten ontwikkelen. Uw webwinkel is dus geheel aan te passen aan uw eigen wensen, tegelijkertijd wordt de software wel geüpdatet met de laatste features.

Prijsvergelijk

Maatwerk is er in veel soorten en maten, prijzen variëren van € 1500 tot € 15000 euro. Onder de € 5000 euro kun je niet een volwaardige webwinkel kopen bij een gerenommeerd bedrijf dat nog over twee jaar bestaat. Uiteraard zijn er ook zolderkamers die diensten aanbieden maar daar wilt u uw bedrijf toch niet op bouwen?

(Hosting voor Magento is duur omdat het zo’n zwaar platform is.)

1x Magento Hosting: € 150 opstartkosten + € 100 per maand (zie bijv. Byte Magento hosting)
1x investering Magento store bij gerenommeerd e-commerce bedrijf € 5000 of meer
1x Onderhoudscontract € 80 per maand

Na 24 maanden:
€ 7400 (investering software) (100 x 24 + 5000)
€ 1920 (Service level agreement) (80 x 24)

** Extra kosten voor support en kleine wijzigingen niet mee berekend.

LET OP: SEOshop rekent het percentage over de webwinkel omzet minus BTW (19%) en verzendkosten (ca. 6% van een order) dus ca. 75% is belast


Magento in 24 maanden: € 9320,-

####################################################################
SEOshop kosten

Bij € 3000 per maand omzet

Starter Package € 24 / 2%
(Vast: € 24 x 24 = € 576 euro)
(omzet € 3000 x 24 = € 72.000 euro. 75% = 54.000. kosten na 24 mnd: € 1080 + 576

Totale kosten 24 mnd € 1656
per maand € 69

Bij € 10.000 per maand omzet:
Business Package at € 99p/m - 1.0% fee

240.000 omzet. 75% = 180.000 = € 1800
(99 x 24 = € 2376)

SEOshop kosten in 24 maanden: € 4176
Per maand € 174

Bij € 40.000 per maand omzet
Enterprise package at € 249 p/m - 0,5% fee

249 x 24 = € 5976
24 x 40.000 = € 960.000 = 75% == 720.000 belast
0,5% van 720.000 = € 3600

SEOshop costs in 2 jaar: € 9576
€ 399 euro per maand


Oftewel, helemaal niet zo duur als dat er geschetst wordt door mijn concullega's. Het heeft veel voordelen t.o.v. maatwerk, zeker als u nog niet weet wat uw omzet gaat worden en een diepte investering risicovol is. Zeker als je te weinig investeert in het begin en het op termijn goed gaat kom je veel gebreken tegen. Sowieso is een goede telefonische support van e-commerce experts ook een basis om meer omzet te gaan draaien, en dat leveren we bij SEOshop al op basis van het 24 euro startpakket.

Magento Go
Magento heeft door de jaren heen een open-source community gecreëerd met veel sympathisanten die veel waardevolle dingen hebben toegevoegd. Deze sympathisanten en bedrijven die hebben geïnvesteerd in het succes van Magento gaan nu een min of meer onzekere periode tegemoet nu dat Magento in zijn volledigheid is gekocht door eBay. eBay zegt wel dat Magento autonoom is (x.com), echter zou ik tweemaal nadenken voordat ik daar mijn business op ga aansturen. Tevens is Magento gekomen met een Go versie welke concurreert op alle vlakken met de sympathisanten en bedrijven die het platform groot gebracht hebben. Maatwerk op Magento Go is nog beperkt mogelijk en exclusief voor een aantal uitverkorene partijen. SEOshop heeft in tegenstelling tot alle andere Nederlandse aanbieders stevig geïnvesteerd in uitbouwen van de developer functionaliteit. Met o.a. de komst van de Appstore en Themestore zijn maatwerk bedrijven in staat om extra value te creëren voor de SEOshop klanten. Als partner kun je dus mee verdienen door te investeren, met meer dan 1800 klanten en nog relatief weinig partners is dit een zeer interessant model. Het model is precies hetzelfde als Magento Go, alleen waren wij 4 jaar eerder met een SaaS oplossing, en zijn we een Nederlands bedrijf met een Nederlandse support en een gemotiveerd team om samen met andere bedrijven successen te boeken (een persoonlijke benadering). Kijk eens naar onze template engine en API, te vinden in de footer van onze website. Mede vanwege het feit dat bovenstaand geschetst wordt, zijn we Platinum sponsor van de Webwinkel Vakdagen, een duidelijke boodschap en een goed platform voor het hele ecosysteem.
Inkopen doe je bij Orderchamp - Meer dan 150 merken - B2B prijzen - direct bestellen - B2B only
http://www.orderchamp.com

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

10
Dit topic begint meer een sales karakter te krijgen dan een goed advies voor de topic starter.

Ontopic:
Ons advies is om een winkel te huren. Dit omdat je dan vaak support erbij krijgt, en omdat je zelf al aangeeft niet handig te zijn lijkt mij dat wenselijk. Zelf maken en beheren kan natuurlijk ook, maar dat is meer voor mensen met inhoudelijke kennis.

Ga bij verschillende aanbieders eens kijken. Vraag demo's aan, test de support afdeling, kijk of je maatwerk wensen mogelijk zijn etc.
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

11
Ik ben eigenlijk wel blij hiermee...

Leuk je zo afzetten tegen Magento... Maar de vergelijking met andere pakketten durf je die ook aan?

Even zien... laten we eens Zen Cart nemen (berekening is hetzelfde voor osCommerce en Batavi)...

Ontwikkelkosten: gem. 2500 euro (maar kan ook veel goedkoper... een site alla SEOShop referenties zou net aan 1500 kosten), tophosting 99,95 per jaar, up-to-date houden 89,25 per jaar.

Totaal: 2689,20

In 2 jaar: 2878,40 / 24 = 119,93 per maand. (zelfs bij een ton per maand omzet)
In 3 jaar: 3067,60 / 36 = 85,21 per maand
In 4 jaar: 3256,80 / 48 = 67,85 per maand

en dat bedrag blijft maar dalen en dalen... terwijl je bij SEOShop 'gestraft' word als je meer en meer gaat verkopen.

Natuurlijk is een 'huurwinkel' een kleinere leercurve, dat is het grote voordeel van alle 'huurwinkels' boven welke os variant dan ook.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

14
Precies wat eentje zegt, het kan stukken goedkoper.

Uiteraard kan het zo zijn dat er meer winkels zijn die op jouw winkel lijken bij een standaard template, echter is dat een probleem? Iemand vindt jouw winkel via een zoekmachine en doet hopelijk zijn aankoop.

Vaak kun je de template ook naar wens aanpassen dus als je e.e.a. aanpast is hij uniek.
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

15
Vin1 schreef:Bedankt allen voor de info.
Ik ben een beetje geschrokken van de kosten.... :|
Dan ga je nu schrikken van de lage prijs van Mijn Webwinkel 5 van Logivert.
Want daarvan zijn de prijzen nog niet genoemd.

Euro 80,00 (excl BTW) voor de standaard versie (eenmalig te betalen).
Tot 250 Euro (excl BTW) voor de MWW-5 Pro plus versie (ook eenmalig te betalen).

Verder zijn er enkele aanvullende modules, zodat je een totaal-pakket krijgt waar vrijwel alles in zit.
En korting bij:
-- overstappen naar een hogere versie,
-- als je voor meer dan 275 Euro (excl BTW) bestelt,
-- en ook bij geheel nieuwe versies.

Zie: http://www.logivert.com/shop/index.php? ... 22&lang=NL

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

16
MrCactus schreef:Dan ga je nu schrikken van de lage prijs van Mijn Webwinkel 5 van Logivert.
Want daarvan zijn de prijzen nog niet genoemd.
Dit pakket valt ook totaal buiten de vergelijking. In mijn ogen een inferieur programma wat echt alleen geschikt is voor mensen die hobbymatig bezig zijn. In de startpost spreekt men over de looks van Kleertjes.com. Dat is met geen mogelijkheid te bereiken met het Logivert pakket.

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

17
Tja,
wel de looks willen a la kleertjes.com, maar schrikken van de bijbehorende prijs.
En daarna hopen dat de webwinkel aanslaat.

Ook hier een kwestie van kiezen.
Klein beginnen is zo gek nog niet in deze onzekere tijden,
die misschien nog moeilijker worden het komende jaar.

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

18
MrCactus schreef:Tja,
wel de looks willen a la kleertjes.com, maar schrikken van de bijbehorende prijs.
En daarna hopen dat de webwinkel aanslaat.

Ook hier een kwestie van kiezen.
Klein beginnen is zo gek nog niet in deze onzekere tijden,
die misschien nog moeilijker worden het komende jaar.
Precies, voor mij is het wel belangrijk om de kosten zo laag mogelijk te houden.
In mijn geval beter denk ik om een winkel/template te huren wat de kosten beperkt houdt.
Zijn inderdaad onzekere tijden. De inkomsten zijn nog verre van zeker, dus de kosten laag houden is helaas een noodzaak om zo veel mogelijk kans van slagen te hebben.
En wat eerder al aangegeven is, als je een template een beetje aanpast naar je eigen wens...
Het gaat er immers om dat er makkelijk online besteld en betaald kan worden.

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

19
Rudy schreef:In mijn ogen een inferieur programma wat echt alleen geschikt is voor mensen die hobbymatig bezig zijn.
Er zijn professionele Logivert-webwinkels met 80.000 artikelen, echt !
En dat is dus echt geen hobby meer.

De hobby kan misschien liggen in het verder verbeteren en uitbreiden van de professionele Logivert webwinkel.

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

20
MrCactus schreef:
Vin1 schreef:Bedankt allen voor de info.
Ik ben een beetje geschrokken van de kosten.... :|
Dan ga je nu schrikken van de lage prijs van Mijn Webwinkel 5 van Logivert.
Want daarvan zijn de prijzen nog niet genoemd.

Euro 80,00 (excl BTW) voor de standaard versie (eenmalig te betalen).
Tot 250 Euro (excl BTW) voor de MWW-5 Pro plus versie (ook eenmalig te betalen).

Verder zijn er enkele aanvullende modules, zodat je een totaal-pakket krijgt waar vrijwel alles in zit.
En korting bij:
-- overstappen naar een hogere versie,
-- als je voor meer dan 275 Euro (excl BTW) bestelt,
-- en ook bij geheel nieuwe versies.

Zie: http://www.logivert.com/shop/index.php? ... 22&lang=NL
Waar zijn de ontwikkel en hosting kosten in dit plaatje?

Als je zo wil vergelijken... Zen Cart, osCommerce, Prestashop, Magento Community en Batavi zijn gratis... voor beide zijn gratis templates... nieuwe versies zijn ook gratis...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

21
Ontwikkelkosten ???
Logivert heeft het Mijn Webwinkel 5 pakket al ver ontwikkeld.
Je kan meteen beginnen met het invoeren van gegevens en artikelen.

Aan de hosting worden weinig eisen gesteld, liefst Linux zodat je weinig of niets zelf hoeft in te stellen.
Hosting kan je dus zelf apart regelen, zodat je niet afhankelijk bent van een (1) bedrijf.
Verder is er een speciale Mijn Webwinkel hoster met veel verstand en ervaring met dit pakket.

Domeinnaam-registratie liever ook bij een ander bedrijf dan je hosting-provider.

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

22
eentje schreef:Als je zo wil vergelijken... Zen Cart, osCommerce, Prestashop, Magento Community en Batavi zijn gratis... voor beide zijn gratis templates... nieuwe versies zijn ook gratis...
Deze discussie hebben we al eens in een ander onderwerp gevoerd.
Deze pakketten zijn inderdaad gratis, maar het opzetten en ontwikkelen (!) van je website kosten veel tijd en kennis.
En tijd is ook geld ...

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

23
ontwikkelkosten ontstaan alleen als je iets speciaals wil dat niet in de standaard voorhanden add-ons zitten. Net als bij MWW Pro... als je de standaard functies gebruikt heb je geen ontwikkelkosten, wil je iets speciaals dan wel.

Daarom vroeg ik waar de ontwikkelkosten in jouw prijsplaatje zitten aangezien je nu een standaard MWW tegenover maatwerk zet dus appels met peren.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

25
eentje schreef:ontwikkelkosten ontstaan alleen als je iets speciaals wil dat niet in de standaard voorhanden add-ons zitten. Net als bij MWW Pro... als je de standaard functies gebruikt heb je geen ontwikkelkosten, wil je iets speciaals dan wel.

Daarom vroeg ik waar de ontwikkelkosten in jouw prijsplaatje zitten aangezien je nu een standaard MWW tegenover maatwerk zet dus appels met peren.
Het beste kan je MWW-5 Pro Plus nemen, met extra modules en eventueel een Aurore-aanvulling.
Heb je vrijwel geen ontwikkelkosten, en heel erg veel functies.
En veel tijd over voor SEA en SEO.

Re: Webwinkel, zelf maken of inhuren?

27
oude tegeltjeswijsheid

Een riks contant en een riks per week

Denk eraan die riks contant is te overzien, maar die riks per week repeteert!

Shop onder licentie kan prima, maar er is veel kaf onder het koren.

Prijs mag niet bepalend zijn. Als je een gratis shop hebt waar je niets mee kan, is hij nog te duur...
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn