Vergelijker.info een goed idee

Ja
Totaal aantal stemmen: 3 (43%)
Nee
Totaal aantal stemmen: 2 (29%)
Kan werken
Totaal aantal stemmen: 2 (29%)
Totaal aantal stemmen: 7

Webwinkels vergelijken

1
Aan alle webwinkeliers! Ik ben bezig met het opzetten van een soort webhosters.nl voor webwinkels. Het gaat vergelijker.info heten hier kunnen webwinkels zich aanmelden om vergelijken te worden. Klanten kunnen referenties schrijven en cijfers geven.

Het idee is dat aan de ene kant door de reviews en cijfers potentiële klanten een goed beeld kunnen vormen van een webwinkel en anderzijds door middel van het cijfers geven kunnen webwinkeliers inzicht krijgen in punten waar eventuele verbeteringen kunnen worden aangebracht in hun webwinkel.

De basis van het vergelijken in cijfers gaat als volgt:

Welk cijfer geeft u aan het bestelproces? 1 t/m 10
Hoe belangrijk vindt u het bestelproces 1 t/m 10

Als de webwinkel dus gemiddeld een 4 scoort voor het bestel proces maar de bezoekers vinden dit zeer belangrijk dan zal dit dus als verbeter punt naar voren komen.

Op basis hiervan zal een tabel ontstaan voor iedere webwinkel met de scores van de webwinkel en waar de verbeter punten zullen liggen. Tevens kan de webwinkel worden vergeleken met andere webwinkels uit de branche.

Dit lijkt mij interessant voor iedere serieuze webwinkelier. Mijn vraag is op welke vlakken dus elementen van webwinkels lijkt het jullie interessant om vergeleken te worden?

Jullie kunnen het hier posten of mailen naar info@vergelijker.info. Bedankt voor jullie reacties en ik hoop snel het statistieken gedeelte van de website af te kunnen maken! Kijk ook even op de website en laat me weten wat je er van vindt! http://www.vergelijker.info
vergelijker.info - vergelijk webwinkels en deel ervaringen.

2
Het lijkt me interessant om als webwinkelier te zorgen dat je op alle punten scoort. Dus als het voor bezoekers toegevoegde waarde heeft. Verder zou ik in ieder geval de 10 grootste winkels als Wehkamp, Bol.com, Frs.nl en Neck.nl bijvoorbeeld omschrijven. Waarom zijn dat goede winkels? Dan snapt de bezoeker waar je op let en waarmee gemeten wordt.