Bezorging namens PostNL in België

1
Welke vervoerder komt er in België aan de deur als je vanuit Nederland pakketten verzendt met PostNL?

Het lijkt een simpele vraag, maar bij de klantenservice van PostNL Zakelijk moesten ze me het antwoord schuldig blijven.
PostNL Business Service schreef:Dit is in ieder geval niet een medewerker van PostNL.
StoreCore.io

Re: Bezorging namens PostNL in België

2
Ik zou het ook niet weten, maar krijg geregeld dat soort antwoorden van PostNL. Wij hebben klanten over de hele wereld en die willen soms weten wie hun pakket komt brengen (soms nemen ze dan contact op met die maatschappij, bijvoorbeeld omdat hun adres lastig te vinden is). Via PostNL heb ik nog nooit een bevredigend antwoord kunnen krijgen op een dergelijke vraag.

Re: Bezorging namens PostNL in België

3
Ik denk ook niet dat ze er een eenduidig antwoord op kunnen geven.

Toen ik nog in Duitsland woonde werd de post en de pakketten van (toen nog) TPG in totaal door 4 verschillende bedrijven geleverd.

Port Betaald brieven vanuit Nederland kwamen met de private stadspost/fietskoerier.
Brieven met postzegels via de Deutsche Post.
Standaard pakketjes met DHL.
Pakketjes met extra's zoals handtekening retour, verzekerd etc. kwamen eerst via een lokaal koeriersbedrijf en later met de Duitse TNT.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bezorging namens PostNL in België

5
eentje schreef:Ik denk ook niet dat ze er een eenduidig antwoord op kunnen geven.
Dat er in elk land andere samenwerkingsverbanden zijn, kan ik begrijpen. Dat die samenwerkingsverbanden ook nog kunnen verschillen naar type poststuk of pakket, begrijp ik ook.

Maar #1... in de Track & Trace van PostNL kun je voor een toenemend aantal Europese landen volgen hoe je pakket ervoor staat. Als je "Chauffeur is onderweg" kunt melden, weet je ook in welke bus hij rijdt.

Maar #2... de dienst MijnPakket van PostNL wordt op dit moment over Europa uitgerold. Daarmee kan de ontvanger van een zending meer zelf regelen. Bijvoorbeeld een afhaalpunt prikken en ook daarvoor moet je precies weten wie de zending in handen heeft.
StoreCore.io

Re: Bezorging namens PostNL in België

6

Maar #1... in de Track & Trace van PostNL kun je voor een toenemend aantal Europese landen volgen hoe je pakket ervoor staat. Als je "Chauffeur is onderweg" kunt melden, weet je ook in welke bus hij rijdt.
Post.NL werkt met veel subcontractors en partners ook in Nederland. De melding Chauffer onderweg, word standaard gegeven als het pakketje de laatste warehouse heeft bereikt. De melding kan al gegeven worden, terwijl feitelijk de chauffeur nog zijn route aan het sorteren is of dat hij zelfs nog moet beginnen. Technisch moet het allemaal wel mogelijk zijn, maar een bedrijf als Post.nl loopt meestal een x aantal jaar achter op de technische mogelijkheden en natuurlijk moeten die mogelijkheden genoeg voor ze opleveren.

Kan me voorstellen dat iemand de hele dag de telefoon opneemt nog nooit in een warehouse is geweest, laat staan dat ze het hele proces in detail kennen. Vaak bestaan dat soort functies uit het leren van een x aantal paginas veelgestelde vragen :)