Advertentie in blad voor Expats in Nederland

1
Zoals de titel het al zegt, wij willen oa Uk Expats (en Anglofielen) bedienen die in Nederland wonen en hun werk hier uitvoeren.
Daarvoor hebben wij een gerennomeerde professionele organisatie benaderd om ons in hun boekwerk toe te voegen. Dat boekwerk heeft een oplage van 90000 stuks op jaarbasis, voor UK Expats in Nederland.
Dit profiel past dus precies in onze doelgroep, van Expats tot Anglofiel.
Nu ja, de site is nog niet online, pas per 1 maart. Nu enkel praktische zaken nog regelen.
Wij betalen een flink bedrag voor een kwart pagina, zeker voor een beginnende onderneming is het toch een flink bedrag. Dat is ook niet erg, want ondernemen = investeren en een evt. risico voor lief nemen.

Daarnaast zijn we ook bezig om zgn. Flyers te ontwerpen om op bv beurzen te kunnen distribueren.
Als beginner zal het wellicht allemaal groots klinken, maar ik denk dat "putting ourselves in the picture" op den duur de vruchten zal afwerpen. Uiteraard kunnen we dat nu nog niet zeggen, maar ik denk dat het mbt marketing al een goede stap in de richting is.

Graag jullie mening hierover. Elke andere suggestie is van harte welkom.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Advertentie in blad voor Expats in Nederland

3
Ik zou eerst zorgen dat die website online is, en een campagne via Google Adwords starten. Dat zal ongetwijfeld voordeliger uitvallen dan adverteren in een tijdschrift.

Heb je het al vastgelegd? Hier is een artikel over hoe je een goede prijs kunt onderhandelen bij het adverteren in bijvoorbeeld een tijdschrift:
http://www.fourhourworkweek.com/blog/20 ... for-10000/

Komt uit het boek 'The 4 hour workweek', een aanrader voor wie het nog niet gelezen heeft.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento

Re: Advertentie in blad voor Expats in Nederland

4
@ Ward en Tijn,

dank jullie voor jullie reacties. Ik zal vandaag eens dat Google Adwords bekijken, en proberen uit te rekenen wat de voordelen zijn. Dat dus voor de vindbaarheid op internet/google.
Echter, die advertentie hebben we al min of meer vast laten leggen. We willen nl. niet enkel vindbaar zijn op internet, maar ook actief onze toko onder de aandacht brengen, oa via beurzen (kost een hoop geld), en dus met flyers en een advertentie in een Expat organisatie.
Ik noem nog even geen namen omwille van enige voorzichtigheid met een aantal concurrenten ;)
Wij willen ze geen idee geven waar wij allemaal mee bezig zijn mbt onze marketing.

Veel kan gratis, echter voor niks gaat de zon op, en moeten we ook in de buidel tasten. Daar ontkom je als ondernemer niet aan. Het is (hopelijk) een investering die zich moet terugbetalen op de wat langere termijn.

Tijn, ik ga die link van je zo even lezen :)
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Advertentie in blad voor Expats in Nederland

5
Mark73 schreef:Veel kan gratis, echter voor niks gaat de zon op, en moeten we ook in de buidel tasten. Daar ontkom je als ondernemer niet aan.
Het is jammer dat je al met het blad praat over adverteren, want een gratis stukje over je nieuwe webwinkel had er ook wel ingezeten, als deze maar aantrekkelijk genoeg is voor de doelgroep.

Bladenmakers zijn soms ook liever lui dan moe. Schrijf een goed persbericht en mail dat naar verschillende redacties, zodat ze fijn kunnen kopiëren-en-plakken. Zet er nog een paar links bij naar foto's in een hoge resolutie (geschikt voor fullcolour druk) en er is een redelijke kans dat je gratis een praatje met een plaatje gepubliceerd krijgt.

Re: Advertentie in blad voor Expats in Nederland

6
Ward schreef:
Mark73 schreef:Veel kan gratis, echter voor niks gaat de zon op, en moeten we ook in de buidel tasten. Daar ontkom je als ondernemer niet aan.
Het is jammer dat je al met het blad praat over adverteren, want een gratis stukje over je nieuwe webwinkel had er ook wel ingezeten, als deze maar aantrekkelijk genoeg is voor de doelgroep.

Bladenmakers zijn soms ook liever lui dan moe. Schrijf een goed persbericht en mail dat naar verschillende redacties, zodat ze fijn kunnen kopiëren-en-plakken. Zet er nog een paar links bij naar foto's in een hoge resolutie (geschikt voor fullcolour druk) en er is een redelijke kans dat je gratis een praatje met een plaatje gepubliceerd krijgt.
Ik geloof je op je woord Ward. Jij zit al langer in het online ondernemen dan wij dat doen.
Maar hoe bedoel je met:
Schrijf een goed persbericht en mail dat naar verschillende redacties, zodat ze fijn kunnen kopiëren-en-plakken.
Als ik het goed begrijp dus zelf die redacties benaderen via de e-mail? En dan wat hun ermee doen is koffiedik kijken? ;)
Kortom, het is dan dus afwachten wat men ermee doet denk ik.

Met die betreffende Expat organisatie hebben we wel bedongen dat we pas over 3 maanden hoeven te betalen. En wellicht dat er nog wat van de prijs af kan. Maar dat gaat Tracey doen, mijn vriendin. Die is daar beter in dan ik :wink:
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Advertentie in blad voor Expats in Nederland

7
Mark73 schreef:Als ik het goed begrijp dus zelf die redacties benaderen via de e-mail? En dan wat hun ermee doen is koffiedik kijken? ;)
Ja, niets is natuurlijk gegarandeerd. Maar als je een inhoudelijk goed verhaal hebt dat leuk en goed geschreven is, is er een redelijke kans dat er een gedeelte vrij letterlijk wordt overgenomen. Je moet ook niet zomaar gaan mailen van "hallo, zou u eens naar onze webwinkel willen kijken", maar een persbericht ter publicatie aanbieden.

Wat je ook nog kunt doen, is samples van je producten aanbieden. Dan kan daarover een recensie/bespreking worden geschreven. En die wordt dan vaak afgesloten met "verkrijgbaar bij Example.com".

Re: Advertentie in blad voor Expats in Nederland

8
Ward schreef:
Mark73 schreef:Als ik het goed begrijp dus zelf die redacties benaderen via de e-mail? En dan wat hun ermee doen is koffiedik kijken? ;)
Wat je ook nog kunt doen, is samples van je producten aanbieden. Dan kan daarover een recensie/bespreking worden geschreven. En die wordt dan vaak afgesloten met "verkrijgbaar bij Example.com".
Hoe regel je zoiets dan? Gewoon lukraak samples rondsturen met een begeleidende brief of eerst een brief sturen om hun reactie te peilen?

Je hebt ook wel eens van die foto's in tijdschriften staan met allemaal verschillende producten waarbij in een kolommetje aan de zijkant de merknaam en de prijs staan (beetje IKEA-catalogus idee). Is dit gewoon een verkapte advertentie of kiest een redacteur die producten echt zelf uit?

Re: Advertentie in blad voor Expats in Nederland

9
nescio schreef:Hoe regel je zoiets dan? Gewoon lukraak samples rondsturen met een begeleidende brief of eerst een brief sturen om hun reactie te peilen??
Direct contact werkt het best: eerst bellen, pas daarna volgt de e-mail en dergelijke.
nescio schreef:Je hebt ook wel eens van die foto's in tijdschriften staan met allemaal verschillende producten waarbij in een kolommetje aan de zijkant de merknaam en de prijs staan (beetje IKEA-catalogus idee). Is dit gewoon een verkapte advertentie of kiest een redacteur die producten echt zelf uit?
Beide vormen komen voor en mengvormen ook.

Re: Advertentie in blad voor Expats in Nederland

10
Ward schreef:
nescio schreef:Hoe regel je zoiets dan? Gewoon lukraak samples rondsturen met een begeleidende brief of eerst een brief sturen om hun reactie te peilen??
Direct contact werkt het best: eerst bellen, pas daarna volgt de e-mail en dergelijke.
nescio schreef:Je hebt ook wel eens van die foto's in tijdschriften staan met allemaal verschillende producten waarbij in een kolommetje aan de zijkant de merknaam en de prijs staan (beetje IKEA-catalogus idee). Is dit gewoon een verkapte advertentie of kiest een redacteur die producten echt zelf uit?
Beide vormen komen voor en mengvormen ook.
Dank! Ik dacht eigenlijk dat die redacties erg slecht bereikbaar zouden zijn, maar nu ik het zo zie valt dat allemaal reuze mee.

Hoop dat het gaat lukken.