2012 is het jaar van de webwinkel
Het is een bekend probleem. De webwinkel heeft voldoende verkeer, maar de bezoekers worden uiteindelijk geen klanten en verlaten de website zonder een aankoop te doen. Heel veel webwinkels hebben met dit zogenaamde conversie probleem te maken.
Internetbureau Cream heeft 2012 dan ook benoemd tot het jaar van de conversie! Het aankomende jaar staat in het teken van conversie optimalisatie, oftewel hoe kan men ervoor zorgen dat meer bezoekers ook daadwerkelijk klant worden. Gedurende het hele jaar zullen we op diverse manieren hier de aandacht op vestigen. Daarnaast zullen we vanaf april het komende jaar elke maandag en woensdag om tien uur onder de tag #ctip een handige tip Twitteren. Enkele onderwerpen die aan bod komen zijn: grafische vormgeving, gebruiksvriendelijkheid, cross selling, designtips, aanbevelingsmogelijkheden, loyaliteitsprogramma’s, e-mail en nieuwsbrieven, online campagnes, test mogelijkheden, service verhoging, marketing en Magento. Deze tips worden ondersteund door onze ervaring en best practices. Zo helpen wij onze twitter volgers om hun webshops te optimaliseren.
Daarnaast lichten wij periodiek onze tips verder toe via ons blog op http://blog.cream.nl/ met handige voorbeelden. De tips zijn te vinden op ons LinkedIn http://www.linkedin.com/company/cream_5 account en op onze facebook pagina. Tot slot zal er over een jaar, op de Webwinkel Vakdagen 2013, een bundel verschijnen met alle tips die zijn gepubliceerd. Deze converstietips zijn gratis te ontvangen door ons te volgen op Twitter: @creaminternet
De #ctips tot nu:
Onze #ctips van de maand April:
-Vraag in een bestelformulier slechts noodzakelijke informatie en maak optionele velden niet verplicht om in te vullen.
-Zet afbeeldingen in het winkelmandje van de producten. Zo attendeer je klanten om de producten te kopen.
-Laat de bezoeker duidelijk zien hoever men is in het bestelproces. Bijvoorbeeld door een tijdlijn te gebruiken.
-Wees direct duidelijk over de verzendkosten, verborgen kosten veroorzaken verlies in conversie.
-Zorg dat er verschillende betaalmethodes beschikbaar zijn om af te rekenen.
-Zorg dat je aansluit bij webwinkel keurmerken. Geef die weer op de home pagina met iconen. Dit geeft de bezoeker vertrouwen.
-Zorg dat er in het betaalproces geen afleidende banners in de buurt zijn. Eén klik en ze laten hun winkelmandje achter…
Cream Internet Webwinkel tips
1
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 16 april 2012, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast