Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Hungerforinfo
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 januari 2012
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Prestashop ervaringen

19 april 2012

Zijn er op het forum mensen met ervaring met Prestashop?
Zoja wat is jullie ervaring? Wat zijn positief of juist negatief.
Alle info is welkom!
http://www.unspokenbeauty.nl/ Jouw online beautyadres!
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Prestashop ervaringen

19 april 2012

Hallo,

Heb nu 2 shops onder prestashop draaien en druk bezig met de derde.

Vooral de prijs vs kwaliteit verhouding bevalt mij goed, want ik betaal 0 euro per maand. De meeste en belangrijkste modules zijn gratis en verder is er veel mogelijk.

Wat voor mij ook belangrijk was/is dat prestashop redelijk licht is vergeleken met een magento bijvoorbeeld.
 
BertB
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Prestashop ervaringen

19 april 2012

Ik had een shop in prestashop draaien en eentje in ZenCart. Heb onlangs gekozen om alles in ZenCart te zetten. Ik vind het back-end van Presta niet fijn werken, het werken met opties (attributes) is zeer omslachtig, maar het meest bezwaarlijk vond ik dat er ongeveer wekelijks nieuwe versies uitgebracht worden. De Fora (zowel int als NL) zijn wat ZenCart betreft veel duidelijker en helderder dan voor Prestashop. Soms moet je bij Presta teruggrijpen op de Franse ondersteuning, waar ik zelf niet zo 'n moeite mee heb, maar ik denk niet dat dat voor iedereen geldt. Niettemin, met Presta valt best te werken, evenals met OpenCart, maar ZenCart is voor mij absoluut degelijker en betrouwbaarder.
 
Hungerforinfo
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 januari 2012
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Prestashop ervaringen

21 april 2012

[quote="vampirelord"]Hallo,

Heb nu 2 shops onder prestashop draaien en druk bezig met de derde.

Vooral de prijs vs kwaliteit verhouding bevalt mij goed, want ik betaal 0 euro per maand. De meeste en belangrijkste modules zijn gratis en verder is er veel mogelijk.

Welke modules raad jij aan? Het zijn er zoveel dat ik door het bomen het bos niet meer zie.
We zijn nog nieuw in de webwinkel wereld dus voor het begin hebben we alleen de noodzakelijke plug ins nodig, naar mate je er meer in zit kan je er altijd nog van alles aan toevoegen.
http://www.unspokenbeauty.nl/ Jouw online beautyadres!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Prestashop ervaringen

21 april 2012

Ik zou gewoon beginnen en wanneer je iets mist, dan google je op die module en zo krijg je dan je eigen shop.

maar een social media module is wel handig
een free block module ( waar je zelf plaatjes of tekst in kwijt kan )

Ik vind zelf dat prestashop zeer uitgebreid komt
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Prestashop ervaringen

22 april 2012

Ha die free block module heb ik nu ook gevonden :D Bedankt voor de tip!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
thbarbillion
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2012
Contacteer:

Re: Prestashop ervaringen

05 mei 2012

Hallo,

Ik heb zelf meerdere shops die werken met Prestashop ik ben erg tevreden. Hier en daar wel een bug maar goed het is nog vrije nieuwe software in vergelijking tot andere.

Ik ben zelf bezig met een site die artikelen bevat over Prestashop. Misschien eens leuk om op te kijken. Als u de url wilt stuur u mij maar een PB.

Mvg,

T. Barbillion
i2imedia