Aanvraag iDeal

1
Hey,

Ik ben momenteel bezig om de iDeal functionaliteit in te bouwen, maar kom er niet helemaal uit betreft de aanvraag.

1. Moet ik nu per bank een licentie afsluiten om via die bank te kunnen betalen?
2. Kan ik dit beter via een tussenpersoon (bedrijf) doen of rechtstreeks bij de bank (waarom?)

Hoop dat iemand voor mij wat duidelijkheid kan scheppen!

M.

Re: Aanvraag iDeal

2
Hoi M,

Je hoeft maar 1 aansluiting te regelen. Als je eenmaal een aansluiting met iDeal hebt, dan kunnen alle klanten die bij een bank zitten die iDeal ondersteund, jou via iDeal betalen.

Je kan dit doen bij je eigen bank als je bank deze faciliteit heeft. Je kan ook met een tussenpersoon werken. Een tussenpersoon is vaak goedkoper en biedt soms ook andere betaalmethoden aan, zoals creditcards of achteraf betalen. Het loont de moeite om dit even goed uit te zoeken.

Groeten,
Wouter

Re: Aanvraag iDeal

3
Hey Wouter,

Dank voor je snelle reactie.

Het is inderdaad nog even de bedoeling om dit goed te doorgronden, maar bleef even hangen bij deze twee vraagjes!

Momenteel zit ik bij een ING en Rabobank, maar omdat ze alle twee op de website van alles aanbieden dacht ik dat ik dit misschien per bank moest doen. Is het trouwens mogelijk om via een bank een aanvraag te doen terwijl je bij een andere bank zit?

Ik ga weer verder zoeken!

Dank M.

Re: Aanvraag iDeal

4
mvanboordt schreef:Is het trouwens mogelijk om via een bank een aanvraag te doen terwijl je bij een andere bank zit?
Volgens mij moet je dan ook een rekening openen bij die bank, maar dat kan je het beste even vragen bij de bank zelf.

Ik zie vaak Mollie, Multisafepay en Buckaroo voorbij komen op het forum, dus ik zou in elk geval even die drie aanbieders bekijken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Aanvraag iDeal

6
Via een Payment provider is in de meeste gevallen goedkoper, voornamelijk als starter. Maar, rechtstreeks via de bank is een stuk professioneler naar mijn mening. Ik zit bijvoorbeeld bij ING en dan betaal ik €20,- per maand aan vaste kosten en €0,40 per transactie. Bij payment providers betaal je vaak €0,50 per transactie en geen vaste kosten. Maar hier moeten klanten in meeste gevallen een account registeren, in ieder geval wel bij Multisafepay en enkele andere providers wat klanten vaak weerhoud om te bestellen.

Mijn mening is eerst te beginnen met een payment provider, heb je zodanig veel bestellingen en kan het er van af, ga dan over na iDeal via een bank.

Re: Aanvraag iDeal

7
Zou eens een kijkje nemen bij https://www.sisow.nl/ kijken.
Deze bieden ook nog eens een gratis module voor je website aan.
Mocht je er niet uitkomen met het implementeren van de module, dan bieden ze je ook nog hulp.
Helemaal gratis en voor niks.
Kosten van Sisow €0,45 per transactie en €0,25 per batch uitbetaling.
Geen abonnementskosten en opstartkosten.
Vreemd trouwens dat Sisow nog niet genoemd was.

Re: Aanvraag iDeal

9
Wat wel even gemeld dient te worden is dat bij de meeste payment providers de bank kosten niet mee gerekend zijn in de tarieven die ze noemen.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.multisafepay.com/nl/tarieven ... fepay.html

Daar staat bij dat er ook nog bancaire kosten overheen komen.

Zelf heb ik gewoon ideal lite rechtstreeks via de Rabobank. Ik betaal meen ik 0,40 cent voor Rabo naar Rabo en 0,45 voor elke andere bank naar Rabo. Hier zitten verder helemaal geen bijkomende kosten aan... Ik moet nog een payment provider vinden, die hier onder kan duiken! Bij grotere aantallen(meer dan 10 per dag) kan het met een ideal pro account ook nog lager.

Nadeel van ideal pro is alleen, dat het ook een stuk gecompliceerder is om een koppeling te programmeren, daarom heb ik nog steeds ideal lite.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Aanvraag iDeal

10
Ben zelf onlangs overgestapt van Ogone (PSP) naar ING ideal basic. Dat bevalt prima. Naast de kosten van de PSP betaalde ik ook nog bankkosten bij de ING. Nu heb ik alleen de eerder genoemde €20 abo + kosten per transactie. Als het alleen om ideal gaat lijkt mij rechtstreeks via ING altijd goedkoper, want je sluit een partij die er ook aan moet verdienen buiten. Bovendien heb ik mijn geld binnen 1-2 dagen op mijn rekening. Bij een PSP duurt dat vaak langer. Rabo schijnt niet al te best te zijn met ideal (zie elders op dit forum), dus die zou ik niet kiezen. Je hebt wel wat programmeerkennis nodig bij het implementeren als je voor ING kiest.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Aanvraag iDeal

11
Cardexchange.com schreef:Als het alleen om ideal gaat lijkt mij rechtstreeks via ING altijd goedkoper, want je sluit een partij die er ook aan moet verdienen buiten.
ING is pas vanaf 2.001 transacties per maand goedkoop. Voor een kleiner aantal transacties is er meestal wel een goedkopere partij te vinden.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Aanvraag iDeal

13
Dit staat er ook nog bij Target pay, dus goed opletten :-)


*: heeft u minder dan 10 transacties per dag dan geldt het oude tarief van € 0,70 per transactie. Dit wordt steeds berekend over de laatste 7 dagen.

Re: Aanvraag iDeal

14
Cardexchange.com schreef:Ben zelf onlangs overgestapt van Ogone (PSP) naar ING ideal basic. Dat bevalt prima. Naast de kosten van de PSP betaalde ik ook nog bankkosten bij de ING. Nu heb ik alleen de eerder genoemde €20 abo + kosten per transactie. Als het alleen om ideal gaat lijkt mij rechtstreeks via ING altijd goedkoper, want je sluit een partij die er ook aan moet verdienen buiten. Bovendien heb ik mijn geld binnen 1-2 dagen op mijn rekening. Bij een PSP duurt dat vaak langer. Rabo schijnt niet al te best te zijn met ideal (zie elders op dit forum), dus die zou ik niet kiezen. Je hebt wel wat programmeerkennis nodig bij het implementeren als je voor ING kiest.

Zojuist even gezocht op dit forum, maar kan niets vinden over wat er slecht zou moeten zijn aan rabo?

Wat programmeer kennis betreft, ik heb eerder voor diverse klanten ook ideal via ING aangesloten. Ik kan je vertellen, dat het vrijwel niets verschilde van ideal via de rabo hoor... Werkt vrijwel hetzelfde, ook met de sha1 signen en een key en een merchant id etc...

Kijk maar naar de handleiding:
https://ideal.rabobank.nl/ideal/downloa ... 20Lite.zip

Ik ben erg benieuwd naar wat er slecht zou zijn. Het enige wat ik zelf vaak zie is dat als acquiring bank de ABN vaak niet te bereiken is. Die staat ook bij de notificaties in het ideal dashboard heel vaak als 'onderhoud'. Maar daar kan de Rabo volgens mij niets aan doen...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Aanvraag iDeal

17
Ik heb een rechtstreekse koppeling gehad bij de Rabobank en ben bij de nieuwe shop overgegaan op sisow. Een groot voordeel hiervan is dat bij een idealstoring bij de Rabobank (wat helaas nogal eens voorkomt) klanten van een andere bank wel met ideal kunnen betalen. Toen ik een rechtstreekse koppeling met de Rabo had lag alles er dan uit. Verder vind ik mijn administratie een stuk overzichtelijker nu de betalingen gebundeld worden ipv elke bijschrijving apart op de rekening. Het is een stuk makkelijker om de handmatige overschrijvingen in de gaten te houden als je ze niet tussen tig idealbetalingen vandaan hoeft te vissen!

Re: Aanvraag iDeal

18
Wij zitten bij de Rabobank met iDeal en als er een rabo storing is werkt iDeal voor andere banken gewoon bij ons. Het enige probleem dat voorkomt is het probleem dat iedereen zal hebben, klanten met een rabo rekening kunnen niet met iDeal betalen.

Re: Aanvraag iDeal

19
Hier werken wij met Sisow en ik ben er echt heel tevreden over. We kregen een keer 's avonds laat veel bestellingen met iDEAL die niet afgerond werden. Ik dacht ik probeer Sisow te bellen, was rond half elf en ik kreeg iemand aan de telefoon en die nam ook nog uitgebreid de tijd om uitleg te geven. Storing bij de banken bleek op dat moment.

In tegenstelling tot bijv Multisafepay betaal je bij Sisow geen abonnementskosten. Krijg je heel veel transacties dan is korting bespreekbaar (tenminste een jaar geleden nog wel). Bij multisafepay wordt je bij veel transacties "beloond" met hogere abonnementskosten. Ik ging daar ineens 70 euro meer betalen per maand omdat ik boven 300 transacties uitkwam, echt motiverend om daar te blijven, niet dus. Mollie (ooit mee begonnen) vond ik vrij duur per transactie.

Bij sisow kun je ook achteraf betalen aanbieden, nadeel is dat besteldatum ook factuurdatum wordt, bestellen=verzenden anders kost het jou of de klant extra om de uiterste betaaldatum te verlengen.

Re: Aanvraag iDeal

20
Wat kost dat dan bij Sisow, dat achteraf betalen? Ik heb namelijk bij AfterPay volgens mij wel een net tarief bedongen. Alleen ik vind AfterPay alsnog wel prijzig.

Edit: laat maar, ik zie het al op de Sisow website staan, 1,50 + 5% van het order bedrag. Dat is wel een heel stuk meer, dan wat ik bij AfterPay betaal...

Ook is Sisow duur met PayPal vind ik. Als je 2500 - 10000 per maand via paypal binnen krijgt, betaal je via PayPal zelf 44 ct + 2,9%.

Wel moet ik zeggen, dat ik het ideal tarief van Sisow keurig vind! Ik kan mij voorstellen dat dit voor veel mensen interessant is.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Aanvraag iDeal

21
Afterpay is een van de goedkoopste.

Enige probleem (voor zover je het als een probleem ziet) is dat bij Afterpay je maximaal rond de 1.5€ mag doorbelasten naar je klant. Dit dekt de vaste kosten, maar niet het variabele percentage van rond de 3%.

Bij Klarna mag je de gehele kosten dekken en doorberekenen.

Re: Aanvraag iDeal

22
Ik heb net telefoon gehad van multi safe pay en die wist mij te vertellen dat het bedrijf dat Ideal afhandelt nu het hebben van een zakelijke rekening vereist. Hij vertelde mij dat dit sinds een maand of twee zo is en dat het op redelijk wat weerstand stuit van de (beginnende) webshophouders.
Wat vinden jullie hiervan?

Re: Aanvraag iDeal

23
Een zeer goede zaak. Het hebben van een webshop, is immers een bedrijf. Als het hebben van een zakelijke rekening al een drempel is voor een aspirant webshop om te beginnen, kan hij / zij daar beter helemaal niet aan beginnen.

Een zakelijke rekening en KVK inschrijving krijgen is tientjes werk en een vrije middag werk. Dat is maar een fractie van wat er allemaal komt kijken, bij een serieuze webshop. Daarbij zorgt dit ook voor extra bescherming tegen internet oplichting. Om je als ondernemer in te schrijven, moet je namelijk jezelf ook legitimeren o.a. Voorheen kon je met een simpel web formuliertje invullen al een ideal aansluiting via een payment provider krijgen. Daardoor is oplichting via internet heel makkelijk geweest. Ik dacht overigens, dat deze maatregel meer dan 2 maanden geleden al is genomen?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Aanvraag iDeal

24
Beste M,
Voor al je vragen kan je kijken op onze nieuwe site. Daar kan je alles lezen over online betaalmethodes en Payment Service Providers.

We hebben de verschillende tarieven voor iDEAL op een rijtje gezet en er staat zelfs een paar speciale aanbiedingen op. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee want je kan eenvoudig tijd en kosten besparen.

met vriendelijke groet,

Het Team van OverOnlineBetalen
Laatst gewijzigd door eentje op 27 juli 2012, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spamlink verwijderd
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl

Re: Aanvraag iDeal

25
jmb_marto schreef:Zou eens een kijkje nemen bij https://www.sisow.nl/ kijken.
Deze bieden ook nog eens een gratis module voor je website aan.
Mocht je er niet uitkomen met het implementeren van de module, dan bieden ze je ook nog hulp.
Helemaal gratis en voor niks.
Kosten van Sisow €0,45 per transactie en €0,25 per batch uitbetaling.
Geen abonnementskosten en opstartkosten.
Vreemd trouwens dat Sisow nog niet genoemd was.
ik werk sinds het begin van onze webshop ook met sisow en ben er reuze tevreden over.
op het moment dat er een mail binnen komt van de bestelling, is de betaling ook rond.
de zelfde dag doen wij de order bij de groothandel plaatsen.
als wij de bestelling voor 17.00 uur kunnen afronden, dan heeft de klant de volgende dag de goederen. een dag later hebben wij van sisow het geld al binnen.
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc