Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Fabulous
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 januari 2010
Locatie: Amstelveen

Ervaring met Biedmeer webwinkel

12 januari 2010

Aangezien ik al veel heb opgestoken van dit forum en ik ook graag mijn bijdrage wil leveren in plaats van alleen maar informatie halen.
Hier mijn ervaring in de zoektocht naar webwinkel software.
Daar het hele webwinkel gebeuren voor ons een totaal nieuwe ervaring is hebben we lang gezocht naar welke webwinkel software geschikt was.

Het was al snel duidelijk dat we geen software wilden kopen, en mijn computerkennis op het gebied van open source software ook niet helemaal geweldig is (leer wel elke dag, dus wie weet ooit!), heb ik bij de aanbieders gekeken waar ik voor een bedrag per maand (of gratis) de webwinkel en domeinnaam kan draaien.
Criteria waren dat het makkelijk in gebruik moet zijn, en toch voldoende mogelijkheden van opmaak en indeling moest hebben.
Ook het beheren en toevoegen van artikelen moest simpel zijn (ook mijn vrouw en medewerker met minimale computerkennis moesten er mee om kunnen gaan).

Heb er heel veel bekeken, en een aantal ervan uitgeprobeert;
mijnwinkel>kan je veel mee, maar daardoor ook weer ingewikkeld. Artikelen toevoegen was weer te complex.
mijnwebwinkel>heel eenvoudig, makkelijk artikelen toevoegen en beheren. Maar te weinig opmaakmogelijkheden.
Seoshop>Leuk concept, maar weinig keus in opmaak, en omdat het betalen op % basis is van je omzet en dit onderhandeld moet worden, is niet fijn.
Strato>Lijkt goed, is goed te gebruiken. Alleen om optimaal te draaien komen er veel kosten bij. Dus dan te duur.
Biedmeer>Heel begrijpelijk voor mensen met weinig internet ervaring. Maar daarbij veel mogelijkheden voor opmaak en indeling.

Hebben dus uiteindelijk gekozen voor www.biedmeer.nl Het gebruiksgemak voor het toevoegen van artikelen en foto's (hoef je niet eerst te verkleinen) was doorslaggevend. Ook de vele mogelijkheden van indeling en opmaak maken deze webwinkel voor ons toekomstvast.

En belangrijk het oordeel van mijn vrouw; die er prima mee overweg kan. Ook de opmaak en indeling is helemaal zo te maken als je zelf wil. Ontdek elke dag weer nieuwe mogelijkheden.

Heb 1 keer de support van biedmeer nodig gehad per mail, had echt binnen 20 minuten een goede oplossing voor mijn probleem terug. En dat na kantoortijden!!

De mogelijkheid om eigen pagina's te maken is briljant. Kun je nog een volledige website om je shop heenmaken (gastenboek, diapresentatie, nieuwsbrief, etc.)
De winkel zelf is ook heel gemakkelijk te beheren en artikelen verplaatsen of prijsaanpassen is simpel. Verder oneindig veel mogelijkheden, die horen bij een webwinkel van deze tijd.

Heb over biedmeer hier op het forum weinig tot niets gelezen vandaar dat ik mijn positieve ervaring hier neerzet. Het is zeker het proberen waard, kan ook gratis tot 25 artikelen.
Er zullen net als ik veel beginnende webwinkeliers dit forum lezen die zoekende zijn naar de ideale webwinkel en deze stond er nog niet tussen.

Voor de duidelijkheid;
Heb totaal geen verbintenis met dit bedrijf, maar als ik positief ben over een leverancier dan zeg ik dat graag. Als iets niet goed is horen ze het ook van mij.
For a fabulous life...
 
kassie
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 januari 2010
Locatie: amstelveen

17 januari 2010

Bedankt voor je verhaal.
Ook ik zoek zoiets,ik zal het eens goed doornemen (biedmeer). Ik zou
wel eens wat meer ervaringen willen horen,van diegene die dit soort
webwinkelssoftware gebruiken..
 
Liam
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 december 2008

31 januari 2010

Nadeel van dit soort pakketten vind ik dat je vast zit aan het bedrijf. Als je ooit iets anders wil of meer mogelijkheden dan kun je weer opnieuw beginnen met de hele webwinkel op te bouwen. En dat voor een pakket van zeg maar € 300,- per jaar denk ik dan toch dat er veel andere mogelijkheden zijn.
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02 februari 2010

Nadeel van dit soort pakketten vind ik dat je vast zit aan het bedrijf. Als je ooit iets anders wil of meer mogelijkheden dan kun je weer opnieuw beginnen met de hele webwinkel op te bouwen. En dat voor een pakket van zeg maar € 300,- per jaar denk ik dan toch dat er veel andere mogelijkheden zijn.
Dat is toch altijd zo? Je kunt ook een softwarepakket kopen of open source maar dan zit je toch ook aan de beperkingen vast van dat betreffende produkt. En open source is alleen weggelegd voor mensen die wat meer technisch verstand van zaken hebben.

Ik ben zelf nog maar erg kort bezig met biedmeer.nl en op zich redelijk tevreden. ik mis wel een paar dingetjes ja en ben ook eerlijk gezegd nog steeds intussentijds aan het rondstruinen naar andere mogelijkheden. Maar gebrek aan tijd en technische kennis en het moet niet teveel kosten ook natuurljk.. ;) Dus voorlopig houd ik het bij biedmeer. Systeem is simpel en werkt op zich prima. Klantenservice is ook meer dan ok. iDeal en paypal integratie was bijv. ook niks meer dan het juist vakje aanvinken en het werkte (ok, je moet natuurlijk wel eerst het aanvragen bij je bank).

Wel vind ik dat het middelste abonnement wel wat meer artikelen had mogen hebben. 50 zit je erg snel aan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

02 februari 2010

En open source is alleen weggelegd voor mensen die wat meer technisch verstand van zaken hebben.
Je kan die kennis ook inkopen, de look & feel veranderen gebeurt in de meeste (wellicht alle) open source pakketten ook met CSS en voor het inbouwen van een paar extra modules zijn er zat bedrijven die dit voor een vaste lage prijs voor je kunnen doen.

Wil je heel ingewikkelde opties ja dan moet de beurs getrokken worden maar dan zijn biedmeer en consorten zo wie zo geen optie.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02 februari 2010

En wat zijn die "vaste lagen prijzen" dan?

Ik heb hier even een nieuw topic geopend om hier niet verder offtopic te gaan..
 
Maureen Visscher
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 februari 2010
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

12 februari 2010

Ik had net op het algemene forum een vraag gesteld wie heeft ervaring met biedmeer, zie ik net jou mening staan dus ik denk wel dat ik voor biedmeer kies want ik zoek een makkelijke webwinkel als je nog wat tips hebt hoor ik het graag PS zorgen hun ook dat je goed bent te vinden in google.
GR Maureen
Aangezien ik al veel heb opgestoken van dit forum en ik ook graag mijn bijdrage wil leveren in plaats van alleen maar informatie halen.
Hier mijn ervaring in de zoektocht naar webwinkel software.
Daar het hele webwinkel gebeuren voor ons een totaal nieuwe ervaring is hebben we lang gezocht naar welke webwinkel software geschikt was.

Het was al snel duidelijk dat we geen software wilden kopen, en mijn computerkennis op het gebied van open source software ook niet helemaal geweldig is (leer wel elke dag, dus wie weet ooit!), heb ik bij de aanbieders gekeken waar ik voor een bedrag per maand (of gratis) de webwinkel en domeinnaam kan draaien.
Criteria waren dat het makkelijk in gebruik moet zijn, en toch voldoende mogelijkheden van opmaak en indeling moest hebben.
Ook het beheren en toevoegen van artikelen moest simpel zijn (ook mijn vrouw en medewerker met minimale computerkennis moesten er mee om kunnen gaan).

Heb er heel veel bekeken, en een aantal ervan uitgeprobeert;
mijnwinkel>kan je veel mee, maar daardoor ook weer ingewikkeld. Artikelen toevoegen was weer te complex.
mijnwebwinkel>heel eenvoudig, makkelijk artikelen toevoegen en beheren. Maar te weinig opmaakmogelijkheden.
Seoshop>Leuk concept, maar weinig keus in opmaak, en omdat het betalen op % basis is van je omzet en dit onderhandeld moet worden, is niet fijn.
Strato>Lijkt goed, is goed te gebruiken. Alleen om optimaal te draaien komen er veel kosten bij. Dus dan te duur.
Biedmeer>Heel begrijpelijk voor mensen met weinig internet ervaring. Maar daarbij veel mogelijkheden voor opmaak en indeling.

Hebben dus uiteindelijk gekozen voor www.biedmeer.nl Het gebruiksgemak voor het toevoegen van artikelen en foto's (hoef je niet eerst te verkleinen) was doorslaggevend. Ook de vele mogelijkheden van indeling en opmaak maken deze webwinkel voor ons toekomstvast.

En belangrijk het oordeel van mijn vrouw; die er prima mee overweg kan. Ook de opmaak en indeling is helemaal zo te maken als je zelf wil. Ontdek elke dag weer nieuwe mogelijkheden.

Heb 1 keer de support van biedmeer nodig gehad per mail, had echt binnen 20 minuten een goede oplossing voor mijn probleem terug. En dat na kantoortijden!!

De mogelijkheid om eigen pagina's te maken is briljant. Kun je nog een volledige website om je shop heenmaken (gastenboek, diapresentatie, nieuwsbrief, etc.)
De winkel zelf is ook heel gemakkelijk te beheren en artikelen verplaatsen of prijsaanpassen is simpel. Verder oneindig veel mogelijkheden, die horen bij een webwinkel van deze tijd.

Heb over biedmeer hier op het forum weinig tot niets gelezen vandaar dat ik mijn positieve ervaring hier neerzet. Het is zeker het proberen waard, kan ook gratis tot 25 artikelen.
Er zullen net als ik veel beginnende webwinkeliers dit forum lezen die zoekende zijn naar de ideale webwinkel en deze stond er nog niet tussen.

Voor de duidelijkheid;
Heb totaal geen verbintenis met dit bedrijf, maar als ik positief ben over een leverancier dan zeg ik dat graag. Als iets niet goed is horen ze het ook van mij.
 
DoMagic
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 januari 2010
Locatie: Warmond
Contacteer:

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

13 februari 2010

PS zorgen hun ook dat je goed bent te vinden in google.
Het enige wat een goede standaard webshop voor je kan doen is zorgen dat je site goed doorzoekbaar is voor Google.
Het tijdrovende werk van goede content schrijven en links verzamelen zul je toch echt zelf moeten doen.
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]
 
Fabulous
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 januari 2010
Locatie: Amstelveen

13 februari 2010

Inderdaad moet je er zelf voor zorgen dat je je site aanmeld bij Google, en zorgen dat je zo veel mogelijk links ergens kan plaatsen.
Maar dat een biedmeer winkel goed gevonden word is zeker waar. Daarom heb ik zelfs de link hier weggehaald omdat, toen we nog in de opstartfase waren. Er te veel geklikt werd en als eerste de link via dit forum naar boven kwam. En dat wilde ik nou net niet.
Dus dat Google werkt, dat is dus duidelijk.

PS Maureen heb je een mail gestuurd.
For a fabulous life...
 
marvinmuller
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 november 2010
Contacteer:

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

06 januari 2011

Hallo,

nu een jaar later zo te zien.... Al iemand bereid een reactie te plaatsen over de biedmeer webwinkel?
Ik ben voornemens mijn winkel om te zetten naar biedmeer vandaar deze vraag.

Het voorraadbeheer tonen van de leverancier is voor mij doorslaggevend om over te stappen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg Marvin.
Elektro installatie materialen? Bij Euro-electronics.nl vind u ze allemaal voordelig en snel.
 
MrCactus
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 oktober 2010

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

07 januari 2011

Heb er heel veel bekeken, en een aantal ervan uitgeprobeert;
mijnwinkel>kan je veel mee, maar daardoor ook weer ingewikkeld. Artikelen toevoegen was weer te complex.
mijnwebwinkel>heel eenvoudig, makkelijk artikelen toevoegen en beheren. Maar te weinig opmaakmogelijkheden.
Seoshop>Leuk concept, maar weinig keus in opmaak, en omdat het betalen op % basis is van je omzet en dit onderhandeld moet worden, is niet fijn.
Strato>Lijkt goed, is goed te gebruiken. Alleen om optimaal te draaien komen er veel kosten bij. Dus dan te duur.
Biedmeer>Heel begrijpelijk voor mensen met weinig internet ervaring. Maar daarbij veel mogelijkheden voor opmaak en indeling.
Voor de duidelijkheid de website-adressen:
mijnwinkel = http://www.mijnwinkel.nl
mijnwebwinkel = http://www.mijnwebwinkel.nl
seoshop = http://www.getseoshop.com/nl/
strato = http://www.strato.nl
biedmeer = http://www.biedmeer.nl

Dit om verwarring met "Mijn Webwinkel 5" van Logivert te voorkomen.
Dit pakket ontbreekt helaas in de vergelijking.
http://www.logivert.nl
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

15 januari 2011

Hallo,

nu een jaar later zo te zien.... Al iemand bereid een reactie te plaatsen over de biedmeer webwinkel?
Ik ben voornemens mijn winkel om te zetten naar biedmeer vandaar deze vraag.

Het voorraadbeheer tonen van de leverancier is voor mij doorslaggevend om over te stappen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg Marvin.
Ik heb een biedmeer webwinkel en ben erg tevreden over het gebruiksgemak en dat biedmeer continu blijft doorontwikkelen.

Wat wil je precies weten?
 
Fabulous
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 januari 2010
Locatie: Amstelveen

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

17 januari 2011

Nog sterker, precies een jaar later.
Ben nog steeds erg tevreden over Biedmeer. We hebben niet zo heel veel gedaan met de webwinkel daar we het te druk hadden in onze "gewone" winkel.
Dit jaar gaan we wel er vol tegen aan. Hebben ook bewust gekozen om een jaartje uit te trekken om alles ons eigen te maken, en te zien welke artikelen wel of niet goed lopen.
Alles geoefend, seo, adwords, teksten, google. Weet nu ongeveer een beetje hoe het allemaal werkt. Gaan ook het assortiment aan passen in het voorjaar specifiek voor de webshop.

Over Biedmeer niets dan lof. Zelfs met oud en nieuw, de url was niet meer te vinden op internet. De hele winkel was verdwenen (iets vreemds bij de hosting provider ofzo). Werd er gereageerd op mijn mailtje, en was het op nieuwjaarsdag verholpen. Dat noem ik service met de grote S.
Kom daar maar eens om bij andere aanbieders.
Heb vaker een vraagje gehad, vaak in het weekend. En kreeg echt vrijwel direct het antwoord.
Verder blijven er updates komen van de software, die echt nuttig zijn.
Kortom ben nog steeds tevreden met mijn keuze en de mogelijkheden en gemak om mee te werken.

Heb je specifieke vragen dan hoor ik het wel.(antwoorden zal ik geen jaar over doen hoor)
For a fabulous life...
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

18 januari 2011

Ik ben ook nog steeds tevreden over biedmeer. Er zijn wel "dingetjes" waar ik tegen aan hik, sommige opties waarvan ik denk "waarom is dat er niet?" maar dat zul je altijd hebben denk ik. Zeker bij licentie webshops. Je blijft altijd afhankelijk van de mensen achter het bedrijf. Maar afgelopen jaar zijn er diverse goede updates geweest.

Voor ons was het breekpunt in eerste instantie gebruiksgemak. Ik wilde snel "even" een webshop online. Later zou ik me wel bezig houden met de verdere ontwikkeling . En dat is gewoon goed gelukt eerlijk gezegd. Als ik open source had gekozen had ik een jaar bezig geweest met de ontwikkeling waarschijnlijk of ik het had het allemaal uit moeten besteden. En dan had ik dus de prettige omzet gemist van afgelopen jaar.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

18 januari 2011

Precies, er zijn veel nieuwe functies bijgekomen en dat waren goede bijdragen. Er zijn nog wel een paar kleine puntjes maar het is gewoon fijn om te weten dat ze de boel continu blijven verbeteren :)
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

18 januari 2011

En ze hebben en goed ticketsysteem trouwens waar ze altijd super snel op reageren. Ook kun je daar zelf ideeën en tips cq wensen aandragen die je graag terug zou willen zien. En dat heb ik dan ook gedaan. Soms was ik wel es bang dat ze me irritant zouden gaan vinden, maar dat kan me niks schelen. ;)

Eén van de supergoeie dingen trouwens, vond ik toch wel de manier waarop je iDEAL kan implementeren. Ik ben een a-techneut qua programmeren etc. en was als de dood dat dat een rotkarwei ging worden. Maar nee... gewoon letterlijk 1 vinkje aanzetten en klaar! (nouja, niet helemaal letterlijk maar het scheelt niet veel).

Nou, genoeg veren voor nu..
 
bartjuh
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 januari 2011

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

19 januari 2011

shoptrader.nl vind ik erg fijn werken hier is mijn webshop ook ondergebracht.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

19 januari 2011

Shoptrader kon ik nog niet maar die ziet er ook goed uit moet ik zeggen.
 
Cactus77
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 januari 2011

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

11 maart 2011

Precies, er zijn veel nieuwe functies bijgekomen en dat waren goede bijdragen. Er zijn nog wel een paar kleine puntjes maar het is gewoon fijn om te weten dat ze de boel continu blijven verbeteren :)
@ Frafra en Verkoper: Wat zijn de kleine dingetjes die jullie dan nog missen?
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

11 maart 2011

Gewoon wat meer vrijheid m.b.t. het aanpassen van bepaalde dingen. Bijvoorbeeld zelf kunnen sorteren welke betaalmethode je het eerst wil laten zien/boven aan wil laten staan.

De importfunctie is fijn maar is gelimiteerd omdat ik de staffelprijzen niet kan importeren.

En zo zijn er nog een paar dingetjes ;) maar bovenal ben ik zeer te spreken over de mensen achter Biedmeer en dat ze steeds blijven verbeteren. Nieuwe update komt 15 maart uit, ik ben alweer benieuwd :)
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

11 maart 2011

Enkele dingetjes die ik mis cq wish in willekeurige volgorde:

* Als ik bij een product een "relevant product" wil aangeven (je weet wel van die cross-sellign dingen die onderaan een product staan) dan moet ik een zoekterm intypen om betreffende producten te vinden. Als je je zoekterm hebt ingetypt moet je vervolgens met je muis op "zoeken" drukken. Ik wil dus gewoon op enter kunnen drukken op me keybord. Ja dat lijkt een lullig iets maar ik erger me daar mateloos aan. ;) Is ook nog es RSI bevorderent. Er zijn zo nog een paar plekken geloof ik waar de enter toets niet zijn werk doet.

* Ik wil een kortingscode kunnen invoeren die alleen geldt voor een bepaald product of een bepaalde categorie pruducten. Dit is voor mij heel belangrijk. Ik kan nu alleen op alles een korting geven, of bijv voor "geen verzendkosten" kiezen. Ik heb heel diverse productgroepen. Ik wil gewoon op een bepaalde categorie of categorieën een korting kunnen geven. Leek mij een vrij logisch iets eigenlijk. Ik denk dat dat komt omdat de makers niet zo rekening hebben gehouden met een webshop die heel veel verschillende items verkoopt. Ik zit hier met smart op te wachten eigenlijk. Ik kan nu niet zoveel met die kortingscodes. Ik zou ze graag af en toe willen gebruiken ter promotie.

* Ook een korting op de verzendkosten is niet mogelijk. Behalve dan de optie "geen verzendkosten".

* Lange productnamen lopen op de factuur en pakbon soms dwars door de volgende kolom heen. Worden niet goed afgebroken. Vooral op de pakbon geloof ik. Ik kan soms niet zien wat het bestelde aantal is omdat er dus tekst van de titel doorheen staat. Dan moet ik de factuur er weer bij pakken.

* De zoekopdracht in je winkel werkt niet helemaal lekker. Ik kan het zo niet uitleggen want ik weet het uit me hoofd even niet meer. Bovendien zou ik willen dat de resultaten van een zoekopdracht bovenaan verschijnen. Nu krijg je eerst je zoekopdracht te zien met een uitleg van hoe de zoekfunctiewerkt en pas daaronder de resultaten van je net uitgevoerde zoekopdracht. In mijn relatief kleine 1024x768 scherm waar ik in de zaak op werk, zie ik dus die resultaten niet omdat ik eerst moet scrollen. Als je er niet van bewust bent, ben je geneigd te denken dat je net uitgevoerde zoekopdracht geen resultaten heeft weergegeven.

* Je kunt diverse manieren kiezen om je producten te showen. Ik kan echter maar 1 manier echt gebruiken. Waarom? Omdat ik diverse producten heb die ik op bestelling lever. Daar staat dan bij "niet in voorraad: levertijd xx dagen/weken/maanden". Dat stukje staat helemaal onderaan. Echter is er maar 1 van die product weergave methodes waarbij ook het invoervakje naast deze tekst staat afgebeeld. Dat vakje waar een klant dus zijn "aantal te bestellen" invoert ( hoe noem je dat? :) ). Bij de andere display methodes staat dat invoervakje bovenaan. Dat is eigenlijk beter omdat je bezoeker dan niet hoeft te scrollen. Helaas gebeurde het mij dus te vaak dat mensen iets bestelden wat er (even) niet was. Dat stond er dan wel bij , maar dat zagen ze niet. Ze plaatsten hun aantal, gaan naar winkelwagentje en bestellen. Ze scrollen niet naar beneden om de rest van de tekst te zien dus zie zagen ook nooit de "niet in voorraad; levertijd 2 weken". In het kort: Bij de andere 2 product display weergaves moet ook die levertijdaanduiding bj het invulvakje staan en niet helemaal onderaan.

* Over de levertijd cq voorraadaanduiding: Als je wilt aangeven dat iets niet in voorraad is, ben je verplicht te kiezen voor een levertijd van een x aantal dagen/maanden/jaren/kwartalen. Ik zou willen dat ik ook kon kiezen "levertijd onbekend" of algemener "tijdelijk niet leverbaar" wanneer iets op is. Dat klinkt mss lullig, maar soms kun je iets hebben waarvan je weet dat het wel weer komt maar je weet niet wanneer. Nu MOET ik dus steeds een termijn aangeven.

* Ook hieraan relaterend: je kunt er voor kiezen om producten wel of niet bestelbaar te maken wanneer de voorraad 0 is. Echter kan dit alleen globaal, dus voor alles. Ik zou dat graag per product willen kunnen aangeven. De meeste van mijn artikelen zijn vrij snel weer leverbaar als ze op zijn. Die wil ik gewoon bestelbaar laten. Sommige items komen echter niet meer terug of pas na heel lange tijd of gewoon niet meer voor die prijs. Ik wil dan bijv. 10 stuks van een product voor een bepaalde prijs verkopen en als die voorraad 0 is, moet het artikel niet meer bestelbaar zijn: geen bestelknop dus met vermelding "niet meer in voorraad". Nu kan dat niet want ik heb de optie aan staan dat mijn producten gewoon bestelbaar zijn als de voorraad 0 is.

* Het zo trouwens ontzetten handig zijn als ik een emailtje kon krijgen als de voorraad onder een bepaald (zelf in te geven) aantal komt.

* Ik zou graag de crossell items die je nu handmatig moet aangeven, geautomatiseerd willen hebben. Dat ik gewoon een relevante categorie aanwijs of een aantal artikelen en dat die zich vervolgens random afwisselen. En dan ook steeds max. 4 stuks showen bijv. Nou moet ik steeds een paar items aanwijzen en die staan dan vast. Als zo'n item op is op uit het assortiment, valt dat dus ook in de crossell weg.

* ik mis de upsell mogelijkheid aan de eind van de rit. Ik wil iemand een hoofdkussen aan kunnen smeren als ze een dekbed kopen. ;) Of een pakje batterijen bj een zaklamp of een stuk speelgoed. Dat probeer ik nu in de crossell natuurlijk of gewoon door het in de productomschrijving te noemen maar een upsell is natuurlijk gewoon handig.

* ik mis goed werkende titels of titel tags bij titels van producten. Als je je producten weergeeft met grote foto's bijvoorbeeld, dan vervalt een heel groot deel van je product titel. Ik gebruik nu "medium foto's" omdat het daar goed werkt. Bij alle andere opties niet. Hetzelfde geld voor de kolom met "meest verkocht". Daar worden producten afgebroken na ca 15 karakters. Ze gaan dus niet door op de volgende regel, nee je ziet alleen de eerste 15 karakters van de titel. Zou op zich niet zo erg zijn als de title tag dan wel werkte. M.a.w. als je dan met je muis cursor er overheen ging, dat je dan wel de volledige product titel zou zien. Maar dat is er dus niet. Het staan nu zo slordig vind ik. Een rijtje productnamen waarvan je eigenlijk niet kunt zien wat er nu eigenlijk staat.

* ik mis een leuke icoon voor mijn winkelwagen!

* Het is op dit moment nog erg omslachtig als je 10 bestellingen hebt weggebracht en je wilt die allemaal op de status "verzonden" zetten met de optie "informeer klant". Dat moet dan order voor order. Dat zou met een aantal te plaatsen vinkjes moeten kunnen lijkt mij.

Nou dat was wat me zo "even" te binnen schiet. ;) Ik weet zeker dat er nog wel wat was maar dat komt meestal weer boven als ik er mee werk. Het zijn hele verhalen hierboven maar dat ligt wss meer aan mij. ik wil nogal es uitdijen over iets. ;) Hoewel dat van dei kortingscoupon voor mij wel een serieus gemis is.

Zoals gezegd komt er 15 maar weer een major update aan. Dus wie weet is er een en ander van mijn wensen aangepast. Ik heb een aantal naar ze doorgespeeld. Alleen niet alles nog volgens mij.. Wat me toch nog bij een ander puntje brengt:

* Ik mis een support button in de backend!! Je moet nu steeds naar de website van biedmeer surfen als je een supportvraag of iets hebt. Onhandig! ..maar mss zijn ze bang dat ze dan helemaal doodgespamd worden. :lol:

Als laatste: in de update aankondiging stond de volgende zin: Met deze koppeling kunt u onder water verzendingen inschieten.

Kan iemand mij die uitleggen? :P
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

12 maart 2011

@Verkoper

:shock: :shock: :shock: Mag ik even schrikken... een waslijst met klachten en toch tevreden genoeg zijn om 24.95 per maand dus grofweg 300 euro per jaar aan hun over te maken... wow... ik had graag klanten zoals jij...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

12 maart 2011

Dat zijn geen klachten. Dat zijn punten die ik graag verbeterd had willen zien. Zoals al vaker gezegd heeft alles voor en nadelen. Open source of uitbesteding was en is gewoon geen optie voor mij. Het moest snel en ik moest het zelf kunnen zonder kennis van een heleboel zaken. Ik wist waar ik aan begon en ik wist dat ik tegen beperkingen aan zou lopen. ik ben nog steeds tevreden met biedmeer. Het zou alleen beter kunnen. Maar mss hebben anderen helemaal geen last van al die punten die ik aangeef. Ze zijn nog steeds continue bezig met dingen aanpassen en bijvoegen.

Overigens wordt er veel gehamerd op de abo kosten bij een dergelijke webshop aanbieder, maar dat is natuurlijk wel inclusief hosting. Plus dat er een hulp team is als je een echt probleem hebt.

Ik heb geen idee in hoeverre alle genoemde punten wel of niet mogelijk zijn in andere webshopsystemen, os of licentie. Er werden ervaringen gevraagd en daarna specifieker welke punten in verbeterd zou willen zien. Daar gaf ik antwoord op. Het is persoonlijk (hoewel ik inschat dat een aantal toch wel gewenst zouden kunnen zijn door andere biedmeer klanten ook). Maar voor de duidelijheid: Ik loop niet te klagen over biedmeer.
 
egi
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 maart 2011

Re: Ervaring met Biedmeer webwinkel

25 maart 2011

Ook een fervent lezer van dit forum.
Zelf heb ik sinds kort een overeenkomst met biedmeer en ben druk bezig met de inrichting van mijn webshop. Tot dusver tevreden. Er is veel mogelijk.
Dat wilde ik even kwijt en nu ff zoeken naar een ander onderwerp op dit forum :D (algemene voorwaarden :shock: )
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht