Verzend je een pakketje, naar 2 straten verderop?

1
Wat doen jullie met bestellingen waarbij het afleveradres 2 straten verderop is?
Ze hebben 5,95 euro porto betaald en ze hadden het gratis kunnen afhalen in onze winkel. Verstuur je zo'n pakket, of breng je hem zelf langs?

Voor mij gevoel komt het knullig over om aan te bellen en zelf het pakketje te overhandigen.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Verzend je een pakketje, naar 2 straten verderop?

2
Be-Slank schreef:Wat doen jullie met bestellingen waarbij het afleveradres 2 straten verderop is?
Ze hebben 5,95 euro porto betaald en ze hadden het gratis kunnen afhalen in onze winkel. Verstuur je zo'n pakket, of breng je hem zelf langs?

Voor mij gevoel komt het knullig over om aan te bellen en zelf het pakketje te overhandigen.
Ze zullen het waarschijnlijk nog appreciëren als je het dezelfde dag nog bezorgd. Ik zou het persoonlijk afleveren.

Uiteraard heb je een gevoel van ik had de verzendkosten evenzogoed niet kunnen betalen. Maar dat is immers wat al je klanten moeten betalen. Waarom een uitzondering maken?

Als je zo nodig uitzonderingen wilt maken, kun je vermelden dat postcode's gratis worden bezorgd.

Re: Verzend je een pakketje, naar 2 straten verderop?

3
Mogelijk weet deze klant niet dat je twee straten verderop zit; niet elke koper controleert immers het adres van de webwinkel.

Als je de mogelijkheid biedt om bestellingen kosteloos af te halen, loop je het gevaar dat deze klant achteraf teleurgesteld "ik heb te veel betaald" denkt. Om dat te voorkomen, zou ik inderdaad de bestelling zelf langsbrengen en de verzendkosten terugbetalen (eventueel als korting op een volgende bestelling).

Met een doos onder je arm aanbellen bij een klant voelt misschien vreemd, maar het went. Bezorgers doen de hele dag niets anders. Klanten waarderen de persoonlijke aandacht en het directe contact. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand het vervelend vond, zelfs niet die vaste klant die ik eens om 10 uur 's ochtends uit bed belde.

Anders kun je natuurlijk altijd nog even bellen en vragen wat de klant zelf wil: langsbrengen, ophalen of op de post doen.
StoreCore.io

Re: Verzend je een pakketje, naar 2 straten verderop?

4
Éen ding trouwens, nooit vermelden wat in het pakketje zit als iemand open doet die het niet besteld heeft ;)

Is mij ooit bijna overkomen (gelukkig bijna en niet helemaal) en daarna dacht ik natuurlijk aan het feit dat het een cadeau kon zijn voor die persoon die open deed of wellicht iets heel anders. Dat wil je natuurlijk niet zien gebeuren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzend je een pakketje, naar 2 straten verderop?

6
Vroeger deden wij het ook wel eens, toen hadden we nog een bestelbusje met grote stickers met onze shop naam er op. Staat op zich best leuk als er zo'n busje voor het huis of bedrijf van de klant staat.

Er zijn overigens ook klanten die denken dat alles door de webwinkel zelf bezorgd wordt.

Re: Verzend je een pakketje, naar 2 straten verderop?

9
aan de ene kant is het erg leuk om een bestelling te krijgen van iemand om de hoek, aan de andere kant bereken ook de tijd eens die je er mee bezig bent. als ik omreken dat ik voor het omrijden, het aanbellen en het afgeven vaak toch wel een kleine 20 minuten verder ben dan zijn de "verzendkosten" al lang verdampt.

Het hangt er dus ook een beetje vanaf hoe druk we het hebben en of het op de route naar het busines point ligt. We hebben onderling namelijk afgesproken dat we het zo min mogelijk doen.