In welke verpakking retour?

1
Ik heb bij een grote webwinkel een stuk of drie dingen in een keer besteld. Die zending kwam met een idioot grote verpakking (echt belachelijk groot) en nu moet er een klein onderdeel retour. Normaal gesproken verstuur ik dat in het ontvangen pakketje maar dat gaat nu niet. Maar ehh, hoe verstuur je zoiets dan retour? Ik ga voor een retourzending niet een nieuw doosje kopen ofzoiets. En om nu gewoon maar een verzendsticker op de originele verpakking te plakken lijkt me ook geen nette oplossing?
Nu op mijn weblogs:

Re: In welke verpakking retour?

3
of je haalt bij de plaatselijke supermarkt een doosje.

Trouwens als webwinkelier heb je toch zelf ook allerlei doosjes? Of krijg je dozen van produkten die je geleverd krijgt, de meeste dozen bewaar ik namelijk en kan ik later altijd hergebruiken.

B2B krijgen zoveel mogelijk gebruikte dozen en B2C krijgen nieuwe dozen voor hun bestelling.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: In welke verpakking retour?

5
vampirelord schreef:Waarom kun je de belachelijke grote verpakking niet retour sturen?
Ja dat had ik me ook bedacht. Gewoon dit product dat kleiner is dan een gemiddelde schoenendoos, in die twee bij twee meter doos terugsturen. Maar goed. Ik heb inmiddels een passend doosje gevonden.

Ben wel benieuwd wat hier gangbaar in is. Gewoon een sticker op de fabrieksverpakking lijkt me wat fraudegevoelig. Ik vertrouw de post wel, maar bind de kat niet graag op het spek.
Nu op mijn weblogs:

Re: In welke verpakking retour?

6
Onze klanten zijn daar heel creatief in hoor. Plastic tassen, een stuk schuimrubber matras, een pak hagelslag of gewoon een kilometer tape. Bedenk het en mensen zenden er producten in retour.

Re: In welke verpakking retour?

7
Wat doe je als webshop als je zo terug krijgt ?
Nu zal dat met een kabeltje misschien mee vallen maar neem nu een koffiezet apparaat (of elk ander product dat in een netjes fabrieksverpakking zit)
Apparaat is nog netjes en goed maar doos/verpakking zit vol met plakband, adres met benzine stift erop en meer van dat soort ellende. Oftewel nooit meer als nieuw te verkopen.
Hoe ga je daar mee om?

Re: In welke verpakking retour?

8
Officieel mag je een zending weigeren als een verpakking beschadigd is. Maar dat moet je niet verwarren met "geopend". Een consument mag de verpakking openen. Als hij daarvoor moet knippen in een plastic blister, dan mag je hem daarom niet weigeren. Maar een kapot gescheurde kartonnen doos van een koffiezet apparaat zou je mogen weigeren.

Vraag is of je dat wel wilt, want dan heb jij het koffiezet apparaat van je klant bij jou staan. Hier kan je volgens mij gewoon het best coulant mee om gaan, en goede afspraken maken met je leveranciers over het retour zenden van artikelen waarvan de verpakking beschadigd is. Wellicht kan de fabriek de producten opnieuw verpakken.