Is mijn rekensom realistische?

Ja
Totaal aantal stemmen: 1 (100%)
Nee (Geen stemmen)
Totaal aantal stemmen: 1

Webwinkel opstart problemen...

1
Beste leden,

Afgelopen tijd heb ik gespendeerd in het onderzoeken naar de vraag en aanbod voor computer apparatuur als routers. Ik heb daarvoor een domein geregistreerd en getest op seo en ik heb al wat verkopen gegenereerd op basis van affiliates.

Nou vind ik het zonde van mijn tijd en energie om voor externe partijnen sales te genereren
Ik wil daarom van mijn website een webshop maken. Producten die ik wil verkopen zijn voornamelijk netwerk apparatuur. Hiervoor ben ik opzoek geweest naar groothandelaren en heb ik contact proberen te zoeken middels email maar krijg hier geen respons op.

Dit heeft als gevolg dat ik met opstart problemen kom te staan. Ik kan geen schatting maken van de kosten en opbrengsten.

Wie kan mij hierbij verder helpen?

Ik bereik momenteel circa 150 personen per dag (dit is in de stijgende lijn). Daarbij verwacht ik 3 sales per week te realiseren (0,42 verkopen per dag). Ik wil daarbij een netto marge aanhouden van 21%. Is dit voor de netwerkapparatuur een realistische rekensom? Ik wil me niet als de goedkoopste profileren maar kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Ik zit dus nog met een aantal vragen maar alle aanvulling die er is kan mij wellicht helpen bij het opzetten van mijn eerste webshop. Zaken zoals verzending e.d. zal ik zelf gaan doen samen met mijn vrouw.

Re: Webwinkel opstart problemen...

4
PeterPastoor schreef:Qua som weet ik zo niet maar ik wil je wel een tip geven.

Bel de bedrijven ipv te mailen. Dat is veel persoonlijker en ze horen dan, als het goed is, dat je serieus bent ;)
Bedankt voor je tip heb er vanmiddag direct werk van gemaakt en het resultaat is me erg bevallen. Wat groothandelaren gevonden en wat duidelijkheid onstaan van de marge.

Nogmaals bedankt!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel opstart problemen...

5
vampirelord schreef:Waar baseer je de 21% op?
Het was een getal dat ik zelf bedacht heb. Dit leek mij een realistische en haalbare winstmarge.
Wat me wel duidelijker is geworden in het contact met leveranciers is dat deze marge vaker groter is dan gedacht. Dit zit tussen de 30 en 40%. Mooi getal vind ik!

Re: Webwinkel opstart problemen...

7
vampirelord schreef:Kijk en zo gaat je berekening ergens opslaan als je het op feiten baseert ipv van zelf cijfers bedenken.

Probeer voor al je cijfers de feiten te vinden en je kan een gedegen bedrijfsplan maken
Het heeft inderdaad een groot verschil gemaakt. Dit brengt het ondernemen een stap dichterbij. Officeel zal de shop op 1 okt. starten. Beetje verkeerde timing mbt de btw verhoging maar met de feestdagen op komst is dat weer top. Verder zal ik morgen nog een lijst groothandelaren afbellen en wat meer onderzoeken. Waar ik wel blij mee ben is de website in zijn pilot fase draait boven verwachtingen.

Mijn doel is om tot 1 okt een database emailadressen te verzamelen van mijn doelgroep. Die ik zelf heb ontvangen ( dus geen spam). Morgen nog even wat onderzoeken uitvoeren voor product inkoop en dan kunnen we dat gedeelte ook schrappen. Zo dat gaat vlot zo komen we snel dat lijstje door!

Re: Webwinkel opstart problemen...

9
vampirelord schreef:Belasting technisch is het beter om op 1 januari te beginnen.

ivm oa de starters aftrek
Dit zou ik nog even (laten) nakijken. Nu is het alweer heel wat jaartjes geleden dat wij een eigen bedrijf zijn begonnen, maar dit was in de maand augustus. Het eerste (gedeeltelijke) jaar hebben wij geen gebruik gemaakt van de startersaftrek, de daar op volgende 3? complete jaren wel. Ik weet alleen niet of dit nu ook nog mag van de belastingdienst.

Re: Webwinkel opstart problemen...

10
Mooiweer schreef:
vampirelord schreef:Belasting technisch is het beter om op 1 januari te beginnen.

ivm oa de starters aftrek
Dit zou ik nog even (laten) nakijken. Nu is het alweer heel wat jaartjes geleden dat wij een eigen bedrijf zijn begonnen, maar dit was in de maand augustus. Het eerste (gedeeltelijke) jaar hebben wij geen gebruik gemaakt van de startersaftrek, de daar op volgende 3? complete jaren wel. Ik weet alleen niet of dit nu ook nog mag van de belastingdienst.
Ik laat het onderzoeken heb een oude vriend die fiscalist is. Altijd handig zo'n tips