[Prestashop] Diverse vragen

1
Terwijl ik shipping & handling aan het testen was in Prestashop, heb ik hier en daar wat cijfertjes ingevuld. Bij 'handling' heb ik €1 ingevuld bij wijze van test. Helaas kan ik dit nu niet meer wijzigen. Ik wil het graag terugzetten naar nul, maar omdat de €1 niet opgeslagen wordt en er "0" staat in het invulvak als je naar de editpagina teruggaat, kan ik 't niet meer veranderen. Ik heb een nieuwe carrier aangemaakt en de vorige weggehaald, maar de nieuwe neemt de onzichtbare €1 helaas gewoon over van de vorige carrier. Ik ben wanhopig... officieel Prestashop-forum geeft niet zo snel/goed antwoord, heeft iemand hier toevallig een idee? Zal ik 't terug kunnen vinden in de db?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [Prestashop] "Handling" terugzetten naar nul

6
't Mooiste is dat ik nu nog een keer "1" heb ingevuld, om te kijken wat er zou gebeuren, en nu past ie doodleuk €2 + taxes toe op alle bestellingen. Deze nieuwe "1" blijft wel staan zodat ik 'm kan weghalen, maar die eerste "1" zit nog ergens verborgen waar ik niet bij kan :(

-edit- AAHHH wat ben ik stom! Haha. Blijkbaar heb ik, toen ik lekker aan 't testen was, bij het testartikel €1 ingevuld als additional shipping cost. Woeps. Sorry. Opgelost dus.

Nieuwe vragen: Het instellen van Nederland als aparte zone lukt niet echt, ook al geef ik aan dat ik in Nederland woon, hij berekent de verzendkosten zoals ik die voor Europa heb ingesteld... hmmz.
Ook heb ik shipping ingevoerd voor Nederland, Europa en Wereld zoals PostNL het berekent (dus van 0 tot 20 gr, 21 tot 50 gr etc), maar als ik twee artikelen in mijn mandje zet van ieder < 20 gr, worden de verzendkosten meteen 11,56... wtf :(.
Het gaat sowieso niet helemaal goed. Als ik iets in mijn mandje stop van 0-20gr, berekent hij de verzendkosten voor een artikel van 20-50gr. Als ik twee artikelen in mijn mandje stop van elk 0-20gr, berekent hij de verzendkosten voor een artikel van 2kg......

Re: [Prestashop] "Handling" terugzetten naar nul

8
Ik kan niet zien hoe laat je gepost hebt, maar zie mijn edit van circa 3 minuten geleden ;) Sorry!! Inderdaad mijn stomme eigen fout. Heb wel nieuwe vragen waar ik echt even niet uit kom. Als ik google, vind ik alleen maar hoe je gewichtsranges en de bijbehorende prijzen instelt, en dat spreekt allemaal voor zich, maar het werkt niet zoals 't zou moeten werken...

Re: [Prestashop] Diverse vragen

10
Daar ben ik geregistreerd en ik kan daar niet de info vinden die ik zoek.. daarbij is 't niet zo actief daar, ik vond veel onbeantwoorde vragen die ik zelf ook heb.

Verder dan de standaard info hoe je gewicht en verzendkosten moet instellen kom ik er niet; zodra het niet werkt zoals het zou moeten werken, houdt de informatievoorziening op. Tuurlijk, het kan dat ik zelf iets fout heb gedaan. Maar volgens mij heb ik exact de stappen gevolgd zoals in de tutorials worden genoemd (al had ik 't al zelf ingesteld voordat ik de voor zich sprekende tutorials vond).

Niemand hier die problemen heeft (gehad) met het instellen van koppelen van gewicht aan verzendkosten? Is er soms een onzichtbaar startgewicht dat PS ergens hanteert..? Of zit er een rekenfout in die ervoor zorgt dat 20 gram + 20 gram volgens PS meer is dan 2 kilo..?

Het is me inmiddels wel gelukt Nederland als aparte regio in te stellen :).

Re: [Prestashop] Diverse vragen

11
Ik heb hier mee geen problemen gehad.

Ik zou als ik jou was een schone versie installeren als je klaar bent met testen en ontdekken, want ik denk dat je dingen heb veranderd, waarvan je niet meer weet hoe je het terug moet veranden.

Re: [Prestashop] Diverse vragen

12
Dan zou ik 't probleem nogal ontwijken en de software alsnog niet goed leren kennen... Ik zou er heel graag achterkomen wat er mis is gegaan.

Heb jij je shop ook ingesteld met verzendkosten per gewicht?

Ik ontdekte net dat ie ook al de hoogste verzendkosten rekent bij twee artikelen die samen 20 gram wegen. Alleen bij één enkel artikel gaat 't goed.

-edit- Klinkt vast stom maar ik heb niet het idee dat ik iets fout doe... Volgens mij is 't een bug... Als ik namelijk een artikel van 0.010 kg en een artikel van 0.019 samenvoeg, dus 29 gram, doet ie het wel goed (€1,00 + BTW), maar als ik het tweede artikel lichter maak (van 0.019 naar 0.010, dat zou verzendkosten van €0,50 + BTW moeten opleveren), zijn de verzendkosten ineens weer €3,00 + BTW.
Bij één artikel gaan alle gewichten helemaal prima, maar gewichten van meerdere artikelen bij elkaar optellen vindt Prestashop blijkbaar heel erg moeilijk :(

Even voor de volledigheid, ik gebruik een punt in plaats van een komma omdat Prestashop dat vereist en ik er inmiddels aan gewend ben. Ik weet dat de correcte Nederlandse manier met een komma is ;)

Re: [Prestashop] Diverse vragen

13
Okee, mocht iemand anders hier nog tegenaan lopen: ik heb inderdaad weer zelf wat fout gedaan :lol:.

Ik had de gewichten als volgt ingesteld: 0.001 - 0.020 kg en dan 0.021 - 0.050, 0.051 - 0.100 etc. Dat is fout! Het is niet tot en met, maar tot. Op deze manier sluit ik dus de gewichten 20 gram, 50 gram etc uit. Als het totaalgewicht van de artikelen in mijn mandje een van deze gewichten betreft, berekent PrestaShop automatisch de hoogst mogelijke verzendkosten.

Weer wat geleerd :D :D :D :D :D

Ik heb nu de gewichten ingesteld als 0.001 - 0.021, 0.021 - 0.051, 0.051 - 0.101 etc en alles werkt perfect! :D

Re: [Prestashop] Diverse vragen

14
Shushu schreef:Daar ben ik geregistreerd en ik kan daar niet de info vinden die ik zoek.. daarbij is 't niet zo actief daar, ik vond veel onbeantwoorde vragen die ik zelf ook heb.

Verder dan de standaard info hoe je gewicht en verzendkosten moet instellen kom ik er niet; zodra het niet werkt zoals het zou moeten werken, houdt de informatievoorziening op. Tuurlijk, het kan dat ik zelf iets fout heb gedaan. Maar volgens mij heb ik exact de stappen gevolgd zoals in de tutorials worden genoemd (al had ik 't al zelf ingesteld voordat ik de voor zich sprekende tutorials vond).

Niemand hier die problemen heeft (gehad) met het instellen van koppelen van gewicht aan verzendkosten? Is er soms een onzichtbaar startgewicht dat PS ergens hanteert..? Of zit er een rekenfout in die ervoor zorgt dat 20 gram + 20 gram volgens PS meer is dan 2 kilo..?

Het is me inmiddels wel gelukt Nederland als aparte regio in te stellen :).
Hallo Sushu
ik weet niet precies waar je hebt gekeken op het prestashop forum
maar er staan heel veel artikelen omtrent de verzend opties
en hoe deze in te stellen ,,oa.
http://www.prestashop.com/forums/index. ... mMainBar=1
tevens is het nederlands forum als je naar de berichten kijkt best actief , :P

Re: [Prestashop] Diverse vragen

15
Als je na die post verder had gelezen, had je ook gelezen dat ik 't antwoord daar inmiddels inderdaad gevonden heb. ;) Heb je ook gezien dat je reageert op posts van bijna 2 maanden oud..? Je linkt trouwens niet naar een topic maar naar het zoekscherm, of is dat de bedoeling?

Posten in 't Nederlandse deel doe ik niet. In 't Engelse krijg je veel sneller een reactie. Daar zijn al meerdere problemen/vragen van mij opgelost. Op een door mij gedetecteerde bug krijg ik echter al dagenlang geen enkele reactie. Terwijl ik ZEKER weet dat 't een fout in de software betreft en niet mijn eigen fout.

Re: [Prestashop] Diverse vragen

16
Shushu schreef:Als je na die post verder had gelezen, had je ook gelezen dat ik 't antwoord daar inmiddels inderdaad gevonden heb. ;) Heb je ook gezien dat je reageert op posts van bijna 2 maanden oud..? Je linkt trouwens niet naar een topic maar naar het zoekscherm, of is dat de bedoeling?

Posten in 't Nederlandse deel doe ik niet. In 't Engelse krijg je veel sneller een reactie. Daar zijn al meerdere problemen/vragen van mij opgelost. Op een door mij gedetecteerde bug krijg ik echter al dagenlang geen enkele reactie. Terwijl ik ZEKER weet dat 't een fout in de software betreft en niet mijn eigen fout.
hallo sushu
ja bedoeling van diverse resultaten :lol:
ja weet ik ben dus net nieuw hier en zag op dit forum dat er verschillende mensen waren
die zoiets zochten vandaar mijn reactie
en ja ik zag dat je het al opgelost had :P

welke bug / foutmelding is dat ?
of eventueel een linkje naar het ps forum
gr coen