Klant vult verkeerd adres in.

1
Goede avond!

Het is mij nu de 2de keer dat het voorkomt en ik vroeg me af hoe jullie er mee omgaan.

Ik heb 2 webwinkels. Voor de ene zou ik het product gelijk nog een keer sturen omdat dit een veel completere winkel is. Echter is het bij de andere zo dat de marge laag is en dat de klant waarschijnlijk nooit terug komt. Het opnieuw opsturen naar de klant kost me 3x de winstmarge van het product.

Brengen jullie voor het opnieuw sturen kosten in rekening of hoe gaan jullie hier mee om?

Alvast bedankt!

Re: Klant vult verkeerd adres in.

3
Ja, deze breng ik in rekening. Klant is verantwoordelijk voor het invullen van de adresgegevens, niet ik.
Ze hebben mogelijkheden genoeg om de gegevens te controleren voordat de bestelling wordt geplaatst.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klant vult verkeerd adres in.

5
Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de manier waarop het gebeurt. Is er een duidelijke typefout in de postcode? Of een compleet ander adres ingevuld? Komt het pakketje terug en geeft de klant gelijk aan bij zijn bevestigingsmail dat het verkeerd is gegaan of pas later?

Als het een leuk artikel is, en iemand denkt het gratis naar zijn vrienden (met compleet ander adres) te kunnen sturen en het komt nooit meer terug, zou ik het zeker in rekening brengen inderdaad.
Nu op mijn weblogs:

Re: Klant vult verkeerd adres in.

6
@ Dirkjan:
Wanneer er een onjuiste of rare gegevens zijn ingevuld die duidelijk niet kloppen wordt voordat de bestelling is verzonden neem ik altijd contact op met de klant. Van de week iemand die per abuis haar geboortedatum had ingevuld ipv woonplaats, heb ik maar even gebeld... :wink:

Maar wanneer een pakket retour komt vanwege onjuiste adressering of huisnummer, dan breng ik het wel in rekening. Heb (nog steeds) geen boompje in de tuin. :lol:

Re: Klant vult verkeerd adres in.

7
Zit er geen controle op postcode/huisnummer combinatie?

Ik lever mijn pakjes af bij een ServicePoint PostNL en een foutieve combinatie wordt niet geaccepteerd (heeft me al 2 keer gered ;)

Voorkomen is natuurlijk de beste oplossing
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Klant vult verkeerd adres in.

9
Ik maak op dit moment gebruik van DHL en UPS. DHL heeft wel een adres/postcode controle systeem maar UPS niet.

De bestellingen die via UPS worden verzonden check ik handmatig via de site van DHL.

Het is al diverse keren voorgekomen dat verkeerde huisnummers of postcodes (oude postcode van ouderlijk huis b.v. ) werden ingevoerd.

Het is wel wat extra werk, maar scheelt uiteindelijk veel gedoe. Ik hou niet van 'gedoe' :)

Een makkelijke manier (zonder inlog/contract) is gebruik maken van het controle systeem van DHLforyou

http://www.dhlforyou.nl

Re: Klant vult verkeerd adres in.

10
Bedankt voor alle reacties!

De postcode is goed. Het adres bestaat (volgens de check) maar toch krijgt ik het pakket retour met als reden 'onvolledig/foutief adres en/of postcode"

Ik ga jullie tips opvolgen en de verzendkosten laten vergoeden door de klant.

Re: Klant vult verkeerd adres in.

11
stapvan schreef:Bedankt voor alle reacties!

De postcode is goed. Het adres bestaat (volgens de check) maar toch krijgt ik het pakket retour met als reden 'onvolledig/foutief adres en/of postcode"

Ik ga jullie tips opvolgen en de verzendkosten laten vergoeden door de klant.
PostNL chauffeurs maken ook wel eens een foutje. Bij ons komt ook af en toe een pakketje retour met de melding dat het adres onjuist is. Als we het dan in overleg met de klant opnieuw versturen naar hetzelfde adres gaat het wel goed.