2e hand kleding...garantie geven?

1
Hallo allemaal!

Ik heb een aantal vragen over het starten van mijn webwinkel.
Ik weet niet of het makkelijk is om al mijn vragen per categorie te stellen maar over het onderwerp garantie heb ik de volgende vraag:

Ik wil 2e hands en nieuwe merk baby/kinderkleding gaan verkopen.
Ik wil de kleding opkopen bij particulieren met restpartijen kleren en of mensen die winkels zijn gestart maar er niet verder mee gaan. Of bijv op Marktplaats ik noem maar een paar voorbeelden.

Als je iets koopt in een winkel krijg je natuurlijk garantie..maar hoe kan ik op deze producten garantie geven en is het wettelijk verplicht ook bij 2e hands kleding en spullen?

groet Sjoerd

Re: 2e hand kleding...garantie geven?

4
sjoerdhendrikse schreef:ok..en bij de nieuwe kleding? (dan is het wel 2e hands verkregen)..maar wel nieuw met kaartje...
als er een kaartje op staat is het volgens mij niet 2de hands.. tenzij het gedragen is met de kaartje erop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: 2e hand kleding...garantie geven?

5
Een product is (volgens mij) tweedehands zodra het al een keer verkocht is geweest via de detailhandel. Ook als het ongebruikt is.

Garantie moet je altijd geven. Maar naar verhouding. Het product moet net zo lang mee gaan als de koper redelijkerwijs mag verwachten dat het meegaat. Dat hangt dan af van de prijs en hoe oud iets is.

Een auto van 10 jaar oud zou het sowieso een tijdje moeten doen. Hoe lang hangt weer af van de prijs.