Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Verrevriend
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 maart 2012

Dubbele content!

25 oktober 2012

In mijn nieuwe webwinkel maak ik voor een groot deel gebruik van artikelen van dropshippers. Ik als vrijwel leek op SEO gebied heb me het hoofd gebroken over de reden waarom mijn site zo bar slecht gevonden kon worden op google.

Nu denk ik dat het te maken heeft met de dubbele content van het letterlijk overnemen van tekst en plaatjes van de leveranciers, omdat er waarschijnlijk al enkele sites zijn die dezelfde spullen verkopen en eerder geindexeerd zijn.

Nu is mijn vraag, hoeveel van de content moet ik veranderen om een unieke pagina te krijgen? Moet ik alles herschrijven of is enkele woorden veranderen genoeg? Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Het helpt natuurlijk als je niet alleen unieke content aanbiedt, maar vooral ook content die je doelgroepen aanspreekt.

Maar "duplicate content" alléén kan nooit de kern van het probleem zijn. Wij hebben in dropshipping van speelgoed verschillende webwinkeliers die exact dezelfde teksten uit onze database gebruiken; de één verkoopt echter veel, de ander praktisch niets. De verschillen zijn groot en omdat de teksten én afbeeldingen identiek zijn, is dat onmogelijk de enige verklaring.
 
Verrevriend
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 maart 2012

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Het helpt natuurlijk als je niet alleen unieke content aanbiedt, maar vooral ook content die je doelgroepen aanspreekt.

Maar "duplicate content" alléén kan nooit de kern van het probleem zijn. Wij hebben in dropshipping van speelgoed verschillende webwinkeliers die exact dezelfde teksten uit onze database gebruiken; de één verkoopt echter veel, de ander praktisch niets. De verschillen zijn groot en omdat de teksten én afbeeldingen identiek zijn, is dat onmogelijk de enige verklaring.
Maar is het niet zo dat Google 1 website met die content wel opneemt (de eerste of de grootste of iets dergelijks) en de rest negeert? Want dat lijkt ook zo'n beetje het geval met de concurrenten die ik opzoek die ook alles klakkeloos hebben gekopieerd.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Maar is het niet zo dat Google 1 website met die content wel opneemt (de eerste of de grootste of iets dergelijks) en de rest negeert? Want dat lijkt ook zo'n beetje het geval met de concurrenten die ik opzoek die ook alles klakkeloos hebben gekopieerd.
Nee, dat is zeker niet zo. Je kunt het zelf nagaan door te zoeken naar de letterlijke tekst van een zin of meerdere zinnen tussen "..." bij Google: je krijgt dan naar alle waarschijnlijkheid een lijst met meerdere webpagina's die allemaal door Google zijn opgenomen.

Producten hebben nu eenmaal een bepaalde naam en die wordt vaak honderden keren genoemd in de title-tag van webpagina's: weg unieke paginatitel. Hetzelfde geldt voor de verkooptekst van de fabrikant: ook die is tientallen of honderden keren letterlijk terug te vinden. En misschien het belangrijkste argument: ook grote dotcoms, van Amazon tot bol.com, hergebruiken die teksten vaak letterlijk.

Met andere woorden: unieke content helpt zeker, maar het niet hebben van unieke content kan nóóit de enige verklaring zijn van slechte vindbaarheid.

Wat ik in jouw geval zou doen, is zoeken naar concurrenten met dezelfde teksten en dan eens vergelijken wat ze náást diezelfde tekst anders of beter doen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Verrevriend
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 maart 2012

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Maar is het niet zo dat Google 1 website met die content wel opneemt (de eerste of de grootste of iets dergelijks) en de rest negeert? Want dat lijkt ook zo'n beetje het geval met de concurrenten die ik opzoek die ook alles klakkeloos hebben gekopieerd.
Nee, dat is zeker niet zo. Je kunt het zelf nagaan door te zoeken naar de letterlijke tekst van een zin of meerdere zinnen tussen "..." bij Google: je krijgt dan naar alle waarschijnlijkheid een lijst met meerdere webpagina's die allemaal door Google zijn opgenomen.

Producten hebben nu eenmaal een bepaalde naam en die wordt vaak honderden keren genoemd in de title-tag van webpagina's: weg unieke paginatitel. Hetzelfde geldt voor de verkooptekst van de fabrikant: ook die is tientallen of honderden keren letterlijk terug te vinden. En misschien het belangrijkste argument: ook grote dotcoms, van Amazon tot bol.com, hergebruiken die teksten vaak letterlijk.

Met andere woorden: unieke content helpt zeker, maar het niet hebben van unieke content kan nóóit de enige verklaring zijn van slechte vindbaarheid.

Wat ik in jouw geval zou doen, is zoeken naar concurrenten met dezelfde teksten en dan eens vergelijken wat ze náást diezelfde tekst anders of beter doen.
Nou voor heel veel zoekwoorden (ook letterlijke stukjes tekst uit de beschrijving) vind ik mijn concurrenten wel maar ik sta niet eens op de eerste 50 pagina's. Als ik gewoon mijn URL google sta ik er wel. Dus dan lijkt het toch wel te maken te hebben met de dubbele content toch?
http://www.huidzuivering.nl Enige Nederlandse verkoper van SKiNG Steambags, betaalbare en effectieve acne-oplossing.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Nou voor heel veel zoekwoorden (ook letterlijke stukjes tekst uit de beschrijving) vind ik mijn concurrenten wel maar ik sta niet eens op de eerste 50 pagina's. Als ik gewoon mijn URL google sta ik er wel. Dus dan lijkt het toch wel te maken te hebben met de dubbele content toch?
Content is slechts 1 van de honderden factoren waar je positie door bepaald wordt. Dus nee, het ligt niet aan de dubbele content.

Maar mocht je toch het idee hebben dat het daar aan ligt, wat houdt je tegen om niet de content uniek te maken?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Nou voor heel veel zoekwoorden (ook letterlijke stukjes tekst uit de beschrijving) vind ik mijn concurrenten wel maar ik sta niet eens op de eerste 50 pagina's. Als ik gewoon mijn URL google sta ik er wel. Dus dan lijkt het toch wel te maken te hebben met de dubbele content toch?
Dat denk ik niet.

Je moet de vraag nu juist omkeren: waarom staan concurrenten met exact dezelfde tekst en hoogstwaarschijnlijk dezelfde leverancier zo veel hoger dan jij?

Google is een internetbedrijf dat begrijpt hoe andere internetbedrijven werken. Google weet ook wel dat hetzelfde product op honderden plaatsen wordt verkocht. En Google begrijpt niet alleen dat daarbij dezelfde productinformatie wordt hergebruikt, maar stimuleert dat zelfs om vergelijkingen te vergemakkelijken!

Overeenkomsten zijn er altijd, maar je moet daarom uitgaan van de verschillen. Er is een andere reden waarom die anderen het zoveel beter doen. Meerdere redenen waarschijnlijk. Dat kan van alles zijn. Van een domme configuratiefout in je sitemap tot en met een trage website. Zoek daarom de verschillen, niet de overeenkomsten.
 
Verrevriend
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 maart 2012

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Nou voor heel veel zoekwoorden (ook letterlijke stukjes tekst uit de beschrijving) vind ik mijn concurrenten wel maar ik sta niet eens op de eerste 50 pagina's. Als ik gewoon mijn URL google sta ik er wel. Dus dan lijkt het toch wel te maken te hebben met de dubbele content toch?
Content is slechts 1 van de honderden factoren waar je positie door bepaald wordt. Dus nee, het ligt niet aan de dubbele content.

Maar mocht je toch het idee hebben dat het daar aan ligt, wat houdt je tegen om niet de content uniek te maken?
Bedankt dat jullie de tijd nemen om mijn vragen te beantwoorden. Nou ik heb toch ruim 1000 producten die ik dan zou moeten aanpassen, wat ik uiteraard niet erg vind maar ik wil dan wel graag weten dat t niet voor niets is.
Ik run de webshop via Mijnwebwinkel, wat niet heel SEO vriendelijk is omdat ik bijvoorbeeld geen meta-tags per product kan toevoegen, maar de (veel) hoger geplaatste sites gebruiken ook licentieshops en twee ook Mijnwebwinkel. Dingen als de sitemap e.d. worden dus automatisch aangemaakt. Ik kan verder ook niet echt iets concreets bedenken wat ik zou kunnen doen?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Ik run de webshop via Mijnwebwinkel, wat niet heel SEO vriendelijk is omdat ik bijvoorbeeld geen meta-tags per product kan toevoegen, maar de (veel) hoger geplaatste sites gebruiken ook licentieshops en twee ook Mijnwebwinkel. Dingen als de sitemap e.d. worden dus automatisch aangemaakt. Ik kan verder ook niet echt iets concreets bedenken wat ik zou kunnen doen?
Kun je een paar URL's posten van pagina's die volgens jou veel beter zou moeten worden gevonden? Dan kunnen we eens kijken wat eraan schort.

Mag eventueel ook per PB of mail als je de openbaarheid schuwt. Maar liever op het forum, zodat iedereen er wat van kan leren.
 
Verrevriend
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 maart 2012

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Ik heb je er drie gestuurd met toch vrij duidelijke productnamen die niet echt opgevat worden door google dan iets anders dan dit product, waarschijnlijk ook van dezelfde leverancier. Ik snap dat jullie t liever openbaar zien maar door de slechte vindbaarheid van m'n site zou dan die post altijd als eerste google-resultaat zichtbaar zijn.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Ik heb je er drie gestuurd met toch vrij duidelijke productnamen die niet echt opgevat worden door google dan iets anders dan dit product, waarschijnlijk ook van dezelfde leverancier. Ik snap dat jullie t liever openbaar zien maar door de slechte vindbaarheid van m'n site zou dan die post altijd als eerste google-resultaat zichtbaar zijn.
Nu zie ik inderdaad meteen wat eraan schort...

Ik zou hier niets kopen vanwege de dertig-in-een-dozijn format van een gratis platform. Niets is uniek en weinig is echt duidelijk:

• Geen concept en geen identiteit.
• Geen duidelijke doelgroepen; niets spreekt iemand specifiek aan.
• Een assortiment waarin de tang op een varken slaat.

Je probeert alles waar je je hand op kunt leggen te verkopen aan iedereen. Google herkent dat vermoedelijk ook als "kleinschalige bijzaak van weinig betekenis" of zoiets.

En misschien nog belangrijker: bezoekers klikken massaal op de Vorige/Back-knop van hun browser, waardoor hun kortstondige én eenmalige bezoek vooral een stem tégen je webshop is. "Hier moet je niet zijn!" Met elke stem tegen je website zak je zo inderdaad vanzelf weg.

Plaats je webwinkel in het feedback-gedeelte van het forum. "Duplicate content" is het probleem echt niet en komt niet eens voor in de top 10 van verbeterpunten.
 
Verrevriend
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 maart 2012

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Ja ik ben erg doorgeschoten in het assortiment, hoewel ik wel bestellingen krijg van klanten die via adwords binnenkomen en speciefiek op zoek zijn naar 1 van de producten. Ik wist niet dat google je site ook echt niet oppikt door het feit dat er geen direct verband bestaat tussen alle producten. Ik ben het overigens echt wel met je eens dat t assortiment rommelig en te groot is.

Is het ook fout dat ik een template van mijnwebwinkel heb gebruikt ipv zelf kleurenschema's e.d. te kiezen?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Is het ook fout dat ik een template van mijnwebwinkel heb gebruikt ipv zelf kleurenschema's e.d. te kiezen?
Volgens mij gebruik je niet alleen de standaard lay-out van mijnwebwinkel, maar ook de standaardkoppelingen naar de "hofleveranciers" van mijnwebwinkel... Dan heb je pas echt een gigantisch probleem, maar hopelijk vergis ik me. :shock:
 
Verrevriend
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 maart 2012

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Is het ook fout dat ik een template van mijnwebwinkel heb gebruikt ipv zelf kleurenschema's e.d. te kiezen?
Volgens mij gebruik je niet alleen de standaard lay-out van mijnwebwinkel, maar ook de standaardkoppelingen naar de "hofleveranciers" van mijnwebwinkel... Dan heb je pas echt een gigantisch probleem, maar hopelijk vergis ik me. :shock:
Nou de indeling is inderdaad vrij standaard, maar de banner e.d. zijn allemaal van mij. En de kleurtjes van de balken zijn wel standaard. Ik heb geen koppelingen met de groothandels van mijnwebwinkel. Dus dat gigantische probleem blijft me gelukkig bespaard :). Maar ik kan me niet echt een selectie uit dit assortiment voor de geest halen dat wel uniek zou zijn?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Nou de indeling is inderdaad vrij standaard, maar de banner e.d. zijn allemaal van mij. En de kleurtjes van de balken zijn wel standaard. Ik heb geen koppelingen met de groothandels van mijnwebwinkel. Dus dat gigantische probleem blijft me gelukkig bespaard :). Maar ik kan me niet echt een selectie uit dit assortiment voor de geest halen dat wel uniek zou zijn?
Valt het jezelf niet op dat je op twee gedachten hinkt? Of dat je niet de daad bij het woord voegt? Je beseft dat iets unieks je helpt, maar ondertussen gebruik je een standaardoplossing in de standaardlay-out met een standaardassortiment dat je aanprijst met standaardteksten van veelgebruikte standaardleveranciers...

Voor de vraag wat hieraan schort, moet je niet bij Google zijn, maar eerst de hand in eigen boezem steken.

Ja, je hebt een aparte header geknutseld: de domeinnaam in nephandschriftlettertype met een clipart-plaatje ernaast. Daar houdt het onderscheidend vermogen eigenlijk wel op.

Of om het maar eens stellig te zeggen: je mist geen unieke teksten, je mist eigenlijk alles waarom het draait. Werk aan de winkel daarom. En laat de teksten maar even rusten; dáár liggen je prioriteiten niet.
 
Verrevriend
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 maart 2012

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Nou de indeling is inderdaad vrij standaard, maar de banner e.d. zijn allemaal van mij. En de kleurtjes van de balken zijn wel standaard. Ik heb geen koppelingen met de groothandels van mijnwebwinkel. Dus dat gigantische probleem blijft me gelukkig bespaard :). Maar ik kan me niet echt een selectie uit dit assortiment voor de geest halen dat wel uniek zou zijn?
Valt het jezelf niet op dat je op twee gedachten hinkt? Of dat je niet de daad bij het woord voegt? Je beseft dat iets unieks je helpt, maar ondertussen gebruik je een standaardoplossing in de standaardlay-out met een standaardassortiment dat je aanprijst met standaardteksten van veelgebruikte standaardleveranciers...

Voor de vraag wat hieraan schort, moet je niet bij Google zijn, maar eerst de hand in eigen boezem steken.

Ja, je hebt een aparte header geknutseld: de domeinnaam in nephandschriftlettertype met een clipart-plaatje ernaast. Daar houdt het onderscheidend vermogen eigenlijk wel op.

Of om het maar eens stellig te zeggen: je mist geen unieke teksten, je mist eigenlijk alles waarom het draait. Werk aan de winkel daarom. En laat de teksten maar even rusten; dáár liggen je prioriteiten niet.
Ik zie helemaal in wat je bedoelt, en ben het er ook mee eens. Maar zou je misschien concreet willen maken wat voor werk er aan de winkel is? Assortiment terugbrengen naar iets relevants lijkt mij, maar ik weet niet zo goed waar de schifting plaats moet vinden. Misschien vraag ik teveel maar ik stel je hulp ontzettend op prijs, want ik weet inderdaad ook wel dat er iets anders moet.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Ik zie helemaal in wat je bedoelt, en ben het er ook mee eens. Maar zou je misschien concreet willen maken wat voor werk er aan de winkel is? Assortiment terugbrengen naar iets relevants lijkt mij, maar ik weet niet zo goed waar de schifting plaats moet vinden. Misschien vraag ik teveel maar ik stel je hulp ontzettend op prijs, want ik weet inderdaad ook wel dat er iets anders moet.
Mik gerichter op bepaalde product/markt-combinaties: welke producten kun/wil je goed verkopen aan duidelijk afgebakende doelgroepen? Daaruit vloeit na wat puzzelen bijna vanzelf voort hoe je die doelgroepen kunt aanspreken, in tekst én in lay-out.

Het probleem is dat je nu geen keuzen maakt: je wilt alles aan iedereen verkopen. Daardoor ben je "stuck in the middle", zoals strategen dat noemen. Alles voor iedereen willen betekenen, lukt zelfs een Amazon of een bol.com niet.

Kijk om te beginnen bijvoorbeeld eens naar wat je totnutoe hebt verkocht en vooral aan wie. Kun je daarin iets van een patroon vinden dat je kunt uitbouwen? Steken bepaalde producten of doelgroepen met kop en schouder uit boven de rest?
 
Verrevriend
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 maart 2012

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Dankjewel, dat is een hele zinvolle tip waar ik inderdaad meteen mee aan de slag kan. Zoals je waarschijnlijk wel gedacht had heeft er nog nooit iemand een huishoudelijk apparaat gekocht, maar vinden de beelden en decoratieve (gebruiks)voorwerpen veel gretiger aftrek.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Dubbele content!

25 oktober 2012

Wat je eventueel zou kunnen doen is later een tweede webwinkel opstarten in andere producten zodat je wel veel kunt aanbieden maar het toch gescheiden houd. Maar begin met 1 waar je idd op een bepaalde markt stort.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012

Waarom zegt iedereen dat het niet aan duplicate content ligt? Tuurlijk ligt het aan je dubbele content! Bij Google draait het allemaal om de gebruikers ervaring, en het zal nooit 2 websites op de 1e pagina hebben voor een zoekterm als ze precies dezelfde content hebben.

Dus als er al een concurrent van jou op de eerste pagina staat met dezelfde generic tekst die jij op je pagina heb zal het jou ook niet gaan ranken.

Iedereen die anders denkt; heb je ooit een populaire zoekterm gezien waarbij Google 2 sites met dezelfde content op de eerste pagina heeft ranken? Laat me dit dan aub zien.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012

Ja, voorbeelden genoeg.

Als een bedrijf een persbericht publiceert, belandt het op tientallen sites voor persberichten en vervolgens nog eens tientallen sites voor nieuws en van kranten. Toch ranken die vaak allemaal met dezelfde tekst. Het zijn ook vaak geen kleintjes: ANP, Reuters, nu.nl, NRC enzovoort.

Tweede voorbeeld. Ik heb concurrenten die letterlijk mijn verkoopteksten overnemen, complete artikelen soms. Die worden allemaal genoemd door Google. Weliswaar nooit hoog, maar ze zijn wel te vinden.
Tuurlijk ligt het aan je dubbele content!
Dat is hier "the least of your worries". Ik deze webwinkel even bekeken. En daarom zeg ik: unieke content zal helpen, maar komt niet voor in de top 10 van problemen bij deze site.

Waarom denk jij zo stellig dat het "natuulijk" wel aan dubbele content ligt?
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012

Tweede voorbeeld. Ik heb concurrenten die letterlijk mijn verkoopteksten overnemen, complete artikelen soms. Die worden allemaal genoemd door Google. Weliswaar nooit hoog, maar ze zijn wel te vinden.
Grappig dat jij dat ook ervaart.

Ik denk dat dit ermee te make heeft dat zoekmachines vasthouden waar ze vergelijkbare content als eerste hebben opgepikt. Alles wat daarna wordt herkent krijgt dan denk ik al het etiket 'duplicaat' mee. Bevalt mij prima.

Er met unieke content alleen kom je d'r ook niet denk ik zo.

Grappig is trouwens dat SEOshop dit ook recentelijk heeft ontdekt: http://www.webwinkelsoftware.nl/seo-tips-google-panda
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012

Tuurlijk ligt het aan je dubbele content!
Als je content het enige is wat je biedt dan heb je gelijk. Maar het ligt dan niet aan het feit dat het dubbele content is, het ligt aan het feit dat je verder totaal niets aan meerwaarde biedt naast je al dan niet dubbele content.

Zoek voor de grap eens op elektronische producten zoals computeronderdelen, TV's, etc.. Bijna alle webshops maken maken gebruik van de database van icecat. Elk product is dus vrijwel identiek qua content. Dat is geen dubbele content, dat is vijfhonderdubbele content.

Als je het nog niet geloofd, bedenk dan eens wat Google nou eigenlijk echt wil en hoe Google nou echt werkt.
Als je denkt dat dat "Geld verdienen" is, dan ben je gezakt voor je examen als webwinkelier.
Als je denkt dat Google een domme computer is, dan ben je ook gezakt.
Als je denkt dat Google een 'slimme' computer is, dan ben je nog harder gezakt.

Tipje van de sluier:
Google is een zoekmachine. Google wilt dat mensen die op zoek naar iets zijn, vinden wat ze zoeken. Als dat niet lukt, verliest ze in 1x haar bestaansrecht. Als iemand op zoek is naar een LCD TV, dan wilt Google dat mensen een website met LCD TV vinden die ze leuk vinden. Vraag je dan af of mensen meer hebben aan een site die toevallig uniek is aan content over LCD TV, of misschien juist aan een site die goed werkt, een goede reputatie heeft, de LCD TV tegen een gunstige prijs snel kan leveren etc. etc.


Let wel; uniek is beter, maar uniek is absoluut niet het verschil tussen hoog of laag in de zoekmachines. En het is ook niet "wie het eerste komt".
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012

Wat ook wel leuk is in deze; veel sites kopieren content van Redcoon. Redcoon zet daarom bij veel van hun artikelen het zinnetje "De slimme klant weet; Redcoon.nl is beter".

Zie aan de hand van deze zoekopdracht welke webwinkels dat doen.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012

Wat ook wel leuk is in deze; veel sites kopieren content van Redcoon. Redcoon zet daarom bij veel van hun artikelen het zinnetje "De slimme klant weet; Redcoon.nl is beter".

Die aan de hand van deze zoekopdracht welke webwinkels dat doen.
lol: dan ben je wel erg dom als je dat zo klakkeloos kopieert. Nou kopieer ik bepaalde stukken van mijn leverancier ook, maar lees het toch echt wel allemaal door voordat het geplaatst wordt.

Maar wat geweldig zeg. Zoveel bedrijven die dat zonder hersens overnemen.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012

Wat ook wel leuk is in deze; veel sites kopieren content van Redcoon. Redcoon zet daarom bij veel van hun artikelen het zinnetje "De slimme klant weet; Redcoon.nl is beter".

Die aan de hand van deze zoekopdracht welke webwinkels dat doen.
:D :lol: :shock:

hoezo kansloos :D
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012

ROFLMAOWPIMP :D
 
Instinct
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 oktober 2012

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012

ROFLMAOWPIMP :D
En dat staat voor? :D
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012

 
Instinct
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 oktober 2012

Re: Dubbele content!

26 oktober 2012