Maar is het niet zo dat Google 1 website met die content wel opneemt (de eerste of de grootste of iets dergelijks) en de rest negeert? Want dat lijkt ook zo'n beetje het geval met de concurrenten die ik opzoek die ook alles klakkeloos hebben gekopieerd.Het helpt natuurlijk als je niet alleen unieke content aanbiedt, maar vooral ook content die je doelgroepen aanspreekt.
Maar "duplicate content" alléén kan nooit de kern van het probleem zijn. Wij hebben in dropshipping van speelgoed verschillende webwinkeliers die exact dezelfde teksten uit onze database gebruiken; de één verkoopt echter veel, de ander praktisch niets. De verschillen zijn groot en omdat de teksten én afbeeldingen identiek zijn, is dat onmogelijk de enige verklaring.
Nee, dat is zeker niet zo. Je kunt het zelf nagaan door te zoeken naar de letterlijke tekst van een zin of meerdere zinnen tussen "..." bij Google: je krijgt dan naar alle waarschijnlijkheid een lijst met meerdere webpagina's die allemaal door Google zijn opgenomen.Maar is het niet zo dat Google 1 website met die content wel opneemt (de eerste of de grootste of iets dergelijks) en de rest negeert? Want dat lijkt ook zo'n beetje het geval met de concurrenten die ik opzoek die ook alles klakkeloos hebben gekopieerd.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Nou voor heel veel zoekwoorden (ook letterlijke stukjes tekst uit de beschrijving) vind ik mijn concurrenten wel maar ik sta niet eens op de eerste 50 pagina's. Als ik gewoon mijn URL google sta ik er wel. Dus dan lijkt het toch wel te maken te hebben met de dubbele content toch?Nee, dat is zeker niet zo. Je kunt het zelf nagaan door te zoeken naar de letterlijke tekst van een zin of meerdere zinnen tussen "..." bij Google: je krijgt dan naar alle waarschijnlijkheid een lijst met meerdere webpagina's die allemaal door Google zijn opgenomen.Maar is het niet zo dat Google 1 website met die content wel opneemt (de eerste of de grootste of iets dergelijks) en de rest negeert? Want dat lijkt ook zo'n beetje het geval met de concurrenten die ik opzoek die ook alles klakkeloos hebben gekopieerd.
Producten hebben nu eenmaal een bepaalde naam en die wordt vaak honderden keren genoemd in de title-tag van webpagina's: weg unieke paginatitel. Hetzelfde geldt voor de verkooptekst van de fabrikant: ook die is tientallen of honderden keren letterlijk terug te vinden. En misschien het belangrijkste argument: ook grote dotcoms, van Amazon tot bol.com, hergebruiken die teksten vaak letterlijk.
Met andere woorden: unieke content helpt zeker, maar het niet hebben van unieke content kan nóóit de enige verklaring zijn van slechte vindbaarheid.
Wat ik in jouw geval zou doen, is zoeken naar concurrenten met dezelfde teksten en dan eens vergelijken wat ze náást diezelfde tekst anders of beter doen.
Content is slechts 1 van de honderden factoren waar je positie door bepaald wordt. Dus nee, het ligt niet aan de dubbele content.Nou voor heel veel zoekwoorden (ook letterlijke stukjes tekst uit de beschrijving) vind ik mijn concurrenten wel maar ik sta niet eens op de eerste 50 pagina's. Als ik gewoon mijn URL google sta ik er wel. Dus dan lijkt het toch wel te maken te hebben met de dubbele content toch?
Dat denk ik niet.Nou voor heel veel zoekwoorden (ook letterlijke stukjes tekst uit de beschrijving) vind ik mijn concurrenten wel maar ik sta niet eens op de eerste 50 pagina's. Als ik gewoon mijn URL google sta ik er wel. Dus dan lijkt het toch wel te maken te hebben met de dubbele content toch?
Bedankt dat jullie de tijd nemen om mijn vragen te beantwoorden. Nou ik heb toch ruim 1000 producten die ik dan zou moeten aanpassen, wat ik uiteraard niet erg vind maar ik wil dan wel graag weten dat t niet voor niets is.Content is slechts 1 van de honderden factoren waar je positie door bepaald wordt. Dus nee, het ligt niet aan de dubbele content.Nou voor heel veel zoekwoorden (ook letterlijke stukjes tekst uit de beschrijving) vind ik mijn concurrenten wel maar ik sta niet eens op de eerste 50 pagina's. Als ik gewoon mijn URL google sta ik er wel. Dus dan lijkt het toch wel te maken te hebben met de dubbele content toch?
Maar mocht je toch het idee hebben dat het daar aan ligt, wat houdt je tegen om niet de content uniek te maken?
Kun je een paar URL's posten van pagina's die volgens jou veel beter zou moeten worden gevonden? Dan kunnen we eens kijken wat eraan schort.Ik run de webshop via Mijnwebwinkel, wat niet heel SEO vriendelijk is omdat ik bijvoorbeeld geen meta-tags per product kan toevoegen, maar de (veel) hoger geplaatste sites gebruiken ook licentieshops en twee ook Mijnwebwinkel. Dingen als de sitemap e.d. worden dus automatisch aangemaakt. Ik kan verder ook niet echt iets concreets bedenken wat ik zou kunnen doen?
Nu zie ik inderdaad meteen wat eraan schort...Ik heb je er drie gestuurd met toch vrij duidelijke productnamen die niet echt opgevat worden door google dan iets anders dan dit product, waarschijnlijk ook van dezelfde leverancier. Ik snap dat jullie t liever openbaar zien maar door de slechte vindbaarheid van m'n site zou dan die post altijd als eerste google-resultaat zichtbaar zijn.
Volgens mij gebruik je niet alleen de standaard lay-out van mijnwebwinkel, maar ook de standaardkoppelingen naar de "hofleveranciers" van mijnwebwinkel... Dan heb je pas echt een gigantisch probleem, maar hopelijk vergis ik me.Is het ook fout dat ik een template van mijnwebwinkel heb gebruikt ipv zelf kleurenschema's e.d. te kiezen?
Nou de indeling is inderdaad vrij standaard, maar de banner e.d. zijn allemaal van mij. En de kleurtjes van de balken zijn wel standaard. Ik heb geen koppelingen met de groothandels van mijnwebwinkel. Dus dat gigantische probleem blijft me gelukkig bespaard . Maar ik kan me niet echt een selectie uit dit assortiment voor de geest halen dat wel uniek zou zijn?Volgens mij gebruik je niet alleen de standaard lay-out van mijnwebwinkel, maar ook de standaardkoppelingen naar de "hofleveranciers" van mijnwebwinkel... Dan heb je pas echt een gigantisch probleem, maar hopelijk vergis ik me.Is het ook fout dat ik een template van mijnwebwinkel heb gebruikt ipv zelf kleurenschema's e.d. te kiezen?
Valt het jezelf niet op dat je op twee gedachten hinkt? Of dat je niet de daad bij het woord voegt? Je beseft dat iets unieks je helpt, maar ondertussen gebruik je een standaardoplossing in de standaardlay-out met een standaardassortiment dat je aanprijst met standaardteksten van veelgebruikte standaardleveranciers...Nou de indeling is inderdaad vrij standaard, maar de banner e.d. zijn allemaal van mij. En de kleurtjes van de balken zijn wel standaard. Ik heb geen koppelingen met de groothandels van mijnwebwinkel. Dus dat gigantische probleem blijft me gelukkig bespaard . Maar ik kan me niet echt een selectie uit dit assortiment voor de geest halen dat wel uniek zou zijn?
Ik zie helemaal in wat je bedoelt, en ben het er ook mee eens. Maar zou je misschien concreet willen maken wat voor werk er aan de winkel is? Assortiment terugbrengen naar iets relevants lijkt mij, maar ik weet niet zo goed waar de schifting plaats moet vinden. Misschien vraag ik teveel maar ik stel je hulp ontzettend op prijs, want ik weet inderdaad ook wel dat er iets anders moet.Valt het jezelf niet op dat je op twee gedachten hinkt? Of dat je niet de daad bij het woord voegt? Je beseft dat iets unieks je helpt, maar ondertussen gebruik je een standaardoplossing in de standaardlay-out met een standaardassortiment dat je aanprijst met standaardteksten van veelgebruikte standaardleveranciers...Nou de indeling is inderdaad vrij standaard, maar de banner e.d. zijn allemaal van mij. En de kleurtjes van de balken zijn wel standaard. Ik heb geen koppelingen met de groothandels van mijnwebwinkel. Dus dat gigantische probleem blijft me gelukkig bespaard . Maar ik kan me niet echt een selectie uit dit assortiment voor de geest halen dat wel uniek zou zijn?
Voor de vraag wat hieraan schort, moet je niet bij Google zijn, maar eerst de hand in eigen boezem steken.
Ja, je hebt een aparte header geknutseld: de domeinnaam in nephandschriftlettertype met een clipart-plaatje ernaast. Daar houdt het onderscheidend vermogen eigenlijk wel op.
Of om het maar eens stellig te zeggen: je mist geen unieke teksten, je mist eigenlijk alles waarom het draait. Werk aan de winkel daarom. En laat de teksten maar even rusten; dáár liggen je prioriteiten niet.
Mik gerichter op bepaalde product/markt-combinaties: welke producten kun/wil je goed verkopen aan duidelijk afgebakende doelgroepen? Daaruit vloeit na wat puzzelen bijna vanzelf voort hoe je die doelgroepen kunt aanspreken, in tekst én in lay-out.Ik zie helemaal in wat je bedoelt, en ben het er ook mee eens. Maar zou je misschien concreet willen maken wat voor werk er aan de winkel is? Assortiment terugbrengen naar iets relevants lijkt mij, maar ik weet niet zo goed waar de schifting plaats moet vinden. Misschien vraag ik teveel maar ik stel je hulp ontzettend op prijs, want ik weet inderdaad ook wel dat er iets anders moet.
Dat is hier "the least of your worries". Ik deze webwinkel even bekeken. En daarom zeg ik: unieke content zal helpen, maar komt niet voor in de top 10 van problemen bij deze site.Tuurlijk ligt het aan je dubbele content!
Grappig dat jij dat ook ervaart.Tweede voorbeeld. Ik heb concurrenten die letterlijk mijn verkoopteksten overnemen, complete artikelen soms. Die worden allemaal genoemd door Google. Weliswaar nooit hoog, maar ze zijn wel te vinden.
Als je content het enige is wat je biedt dan heb je gelijk. Maar het ligt dan niet aan het feit dat het dubbele content is, het ligt aan het feit dat je verder totaal niets aan meerwaarde biedt naast je al dan niet dubbele content.Tuurlijk ligt het aan je dubbele content!
lol: dan ben je wel erg dom als je dat zo klakkeloos kopieert. Nou kopieer ik bepaalde stukken van mijn leverancier ook, maar lees het toch echt wel allemaal door voordat het geplaatst wordt.Wat ook wel leuk is in deze; veel sites kopieren content van Redcoon. Redcoon zet daarom bij veel van hun artikelen het zinnetje "De slimme klant weet; Redcoon.nl is beter".
Die aan de hand van deze zoekopdracht welke webwinkels dat doen.
Wat ook wel leuk is in deze; veel sites kopieren content van Redcoon. Redcoon zet daarom bij veel van hun artikelen het zinnetje "De slimme klant weet; Redcoon.nl is beter".
Die aan de hand van deze zoekopdracht welke webwinkels dat doen.
En dat staat voor?ROFLMAOWPIMP
http://www.urbandictionary.com/define.p ... flmaowpimpEn dat staat voor?ROFLMAOWPIMP