Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

1
Allen,

Voor een beginnende webshop ben ik op zoek naar een partner voor de verzending van de producten.

Tot op heden is mijn oog gevallen op een 2 tal producten. Namelijk de verzending via Sisow (hier gaat ook de betaling lopen) of via PostNL.



- Via sisow zou de verzending net zoals bij post nl ook de volgende dag zijn (hoewel ze verzenden via DHL ???) IEMAND ERVARING???

- Bij sisow zijn de kosten €5,70 en de ideal betaling gratis is (dus scheelt €0,45 op de mensen die via ideal betalen)

- kosten bij Post nl €6,75 (dus €5,58 ex. BTW) Dit is de standaard prijs, dus hier moet lijkt mij nog wel wat aan uit te onderhandelen zijn

- de te versturen pakketten zullen in 90% van de gevallen onder de 2kg blijven. Ik las dat bij post NL dan voordeligere tarieven gelden? Weet iemand hier meer over?

- Naar mijn weten zijn zowel van postNL als van DHL voldoende ophaalpunten voor de klanten mocht de bezorging na 2x niet lukken.


Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand aanvullingen of tips? Wat is volgens jullie de beste keuze?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

2
warface schreef: - Via sisow zou de verzending net zoals bij post nl ook de volgende dag zijn (hoewel ze verzenden via DHL ???) IEMAND ERVARING???
Haal je nou niet verzending en bezorging door elkaar? Bij Sisow komen ze de bestelling de dag erna afhalen, en wordt hij vervolgens de volgende levering (wss werkdag) bezorgd, dus is wel verschil.
Nu op mijn weblogs:

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

3
warface schreef: - kosten bij Post nl €6,75 (dus €5,58 ex. BTW) Dit is de standaard prijs, dus hier moet lijkt mij nog wel wat aan uit te onderhandelen zijn
De prijs van €6,75 van PostNL is exclusief BTW. Reken jezelf niet rijk ;).
Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand aanvullingen of tips? Wat is volgens jullie de beste keuze?
Als ik jou was zou ik eens naar een 'tussenpartij' kijken voor PostNL, bijvoorbeeld MyParcel (gebruik ik zelf ook naar volle tevredenheid). Er zijn nog wel meer partijen die leveren via PostNL (dus bezorging op de volgende dag) en die wat goedkoper dan rechtstreeks bij PostNL. Rondje Google doet wonderen.

Overigens heb ik zelf geen goede ervaringen met DHL, dus daar zou ik niet voor kiezen.

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

4
warface schreef:- Via sisow zou de verzending net zoals bij post nl ook de volgende dag zijn (hoewel ze verzenden via DHL ???) IEMAND ERVARING???
Mijn ervaring met DHL was niet al te best. Kan komen omdat ik in de vakantieperiode ermee begonnen ben en ze wellicht werkten met tijdelijke chauffeurs...
warface schreef: - kosten bij Post nl €6,75 (dus €5,58 ex. BTW) Dit is de standaard prijs, dus hier moet lijkt mij nog wel wat aan uit te onderhandelen zijn
Volgens mij heb je het over een pakketzegel? Deze is BTW vrij.
Bij partijen zoals Shops United kan je waarschijnlijk wel scherpere tarieven krijgen op basis van verzending via PostNL
warface schreef:- Naar mijn weten zijn zowel van postNL als van DHL voldoende ophaalpunten voor de klanten mocht de bezorging na 2x niet lukken.
In mijn ervaring had DHL juist helemaal niet voldoende afhaalpunten. Kreeg boze klanten aan de lijn dat ze 80Km moesten rijden om de zending bij een depot op te halen.
warface schreef: Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand aanvullingen of tips? Wat is volgens jullie de beste keuze?
Het is i.i.g. duidelijk dat ik zou kiezen voor PostNL. Wellicht krijg je nog meer opties voorgeschoteld. Bij elke vervoerder zal je wel eens problemen meemaken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

5
Dirkjan schreef:
warface schreef: - Via sisow zou de verzending net zoals bij post nl ook de volgende dag zijn (hoewel ze verzenden via DHL ???) IEMAND ERVARING???
Haal je nou niet verzending en bezorging door elkaar? Bij Sisow komen ze de bestelling de dag erna afhalen, en wordt hij vervolgens de volgende levering (wss werkdag) bezorgd, dus is wel verschil.
Ik heb het inderdaad erg ongelukkig geformuleerd. Zal de beginpost even aanpassen. [EDIT: zie dat aanpassen van beginpost niet mogelijk is]

Volgens de faq van sisow:
"Bij Sisow esend worden de pakketten de volgende werkdag bij de klant aangeboden."

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

6
warface schreef:Volgens de faq van sisow:
"Bij Sisow esend worden de pakketten de volgende werkdag bij de klant aangeboden."
Hmm. Wacht, dacht dat dit afhankelijk van ordervolume was. Als je dagelijks pakketjes hebt, komt er dagelijks een pakketbezorger bij jou langs om ze af te halen en hoef je inderdaad niet die dag extra te wachten waarschijnlijk.

Heb je niet dagelijks bestellingen dan moet je ze eerst in het systeem inschieten, en komen ze de volgende werkdag het ophalen, en de werkdag daarna het leveren bij de klant.
Nu op mijn weblogs:

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

7
Tanya schreef:
warface schreef: - kosten bij Post nl €6,75 (dus €5,58 ex. BTW) Dit is de standaard prijs, dus hier moet lijkt mij nog wel wat aan uit te onderhandelen zijn
De prijs van €6,75 van PostNL is exclusief BTW. Reken jezelf niet rijk ;).
Hmm inderdaad fout gelezen. Op de website van PostNL staat "De prijzen zijn incl. BTW" vervolgens staat eronder "dit product is BTW vrij"

Dit maakt het verschil tussen sisow en PostNL dus €1,05 per paket (of €1,50 bij gebruik van ideal)

Tanya schreef:
warface schreef:Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand aanvullingen of tips? Wat is volgens jullie de beste keuze?
Als ik jou was zou ik eens naar een 'tussenpartij' kijken voor PostNL, bijvoorbeeld MyParcel (gebruik ik zelf ook naar volle tevredenheid). Er zijn nog wel meer partijen die leveren via PostNL (dus bezorging op de volgende dag) en die wat goedkoper dan rechtstreeks bij PostNL. Rondje Google doet wonderen.

Overigens heb ik zelf geen goede ervaringen met DHL, dus daar zou ik niet voor kiezen.
Ik proef inderdaad op dit forum een voorkeur voor PostNL qua service. Ik heb in meerdere topics mensen minder positief horen praten over DHL. Overigens waren dit veelal gedateerde posts (lees: min. 1jr. oud) en de berichten hadden voornamelijk te maken met de trage bezorging... Ik zou dus ook ZEKER NIET kiezen voor verzending door DHL onder de voorwaarden zoals zij deze aanbieden.

ECHTER Sisow zegt op haar website dat het pakketje de eerstvolgende werkdag bij de klant aangeboden wordt. Daarnaast worden de pakketten gratis bij de verzender opgehaald. 2 belangrijke pluspunten in het voordeel van sisow.
Echter is de bezorging van de bestelling een belangrijke factor voor een webwinkel... dus de keuze hierin zal dus ook serieus overwogen worden.


Uiteraard heb ik ook op het forum gelezen over verschillende tussenpartijen, alleen is het voor een startende webshop moeilijk in te schatten hoeveel pakketten er verstuurd worden waardoor je per definitie een slechte onderhandelingspositie hebt tov. de tussenpartijen. Mijn idee was dus om er in eerste instantie voor te kiezen om direct bij postNL danwel Sisow af te nemen om te kijken hoeveel pakketten ik op maand/jaarbasis aan een tussenpartij kan aanbieden om zo een mooie deal te kunnen sluiten.


Heeft er iemand concreet ervaring met de aanbieding van Sisow? Want deze blijft in mijn ogen (financieel) interessant.

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

8
Dirkjan schreef:
warface schreef:Volgens de faq van sisow:
"Bij Sisow esend worden de pakketten de volgende werkdag bij de klant aangeboden."
Hmm. Wacht, dacht dat dit afhankelijk van ordervolume was. Als je dagelijks pakketjes hebt, komt er dagelijks een pakketbezorger bij jou langs om ze af te halen en hoef je inderdaad niet die dag extra te wachten waarschijnlijk.

Heb je niet dagelijks bestellingen dan moet je ze eerst in het systeem inschieten, en komen ze de volgende werkdag het ophalen, en de werkdag daarna het leveren bij de klant.
Dank voor je uitleg... klinkt inderdaad aannemelijk. Dit zal ik navragen bij Sisow.

Overigens is bezorging binnen 24u geen breekpunt. 2-3 dagen bezorgtijd echter wel;)

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

9
Ik zie continue de naam DHL genoemd worden i.c.m. SISOW, dit is deels onjuist.

Even korte uitleg:

Wij werken vanaf April samen met SISOW / Shops United voor de verzending, in eerste instantie werd er afgeleverd met DHL zelf. Dit had positieve en negatieve kanten maar was over het algemeen een goede service (enige nadeel is het na twee keer aanbieden geen afhaalpunt dichtbij). Vrijwel geen breuk, handtekening voor ontvangst, goede service, etc.

Sinds december vorig jaar (2012) worden alle pakketten gericht aan consumenten automatisch via het netwerk van Selekt Vracht afgeleverd (2x overdag / 2 x avond daarna naar DHL servicepunt).

Dit is een brok ellende bij ons geworden, waardoor wij vanaf volgende week weer terug gaan naar PostNL.

Uiteraard kan dit toeval zijn en is het gras nooit groener bij de buren....
Maar als de kosten oplopen en de service achteruit zal er toch iets moeten gebeuren.

Een aantal zaken waar wij ons persoonlijk aan ergeren:
- adressen die zgn. niet kloppen.
- pakketten eerst afgeleverd volgens track en trace en daarna ineens spoorloos
- klant zou niet thuis zijn geweest
- maar twee keer aangeboden i.p.v 4 keer
- veel meer breuk

Doordat er relatief veel pakketten retour komen die niet afgeleverd kunnen worden zijn er extra hoge kosten bij retourzendingen (pakketten NL. 12 euro!)

Ook de houding die Shops United aanneemt in de problematiek stoort ons dermate dat we besloten hebben over te stappen.
~ Yvo

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

10
Yvo,

Dat zijn inderdaad ongewenste zaken, die niet alleen slecht zijn voor je naam... maar ook uiteindelijk meer geld kosten dan het oplevert.

Hoe zit het met de levertijd? Wordt er wel de volgende werkdag geleverd? En de ophaalservice, hoe is die? (hoeveel pakketten gaan er per jou doorheen?)

Ik heb inmiddels bij PostNL een offerte aangevraagd en zal ook eens bij andere tussenleveranciers gaan informeren naar de voorwaarden.


Zijn er meer ervaringsdeskundigen die Yvo`s mening delen?

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

11
Hoe zit het met de levertijd? Wordt er wel de volgende werkdag geleverd?
Deze is in principe volgende werkdag geleverd.

Echter moet er op vrijdag een extra selectie plaatsvinden in het SISOW verzend dashboard om de pakketten op zaterdag af te leveren (toeslag 1 euro per pakket). Anders ontvangt de klant het pakket pas op dinsdag (maandag is geen afleverdag).
En de ophaalservice, hoe is die?
Deze is meer dan uitstekend, de pakketten worden wel gewoon door DHL opgehaald. Deze brengen het naar het distributie centrum en vanuit daar gaat het met Selekt Vracht netwerk.

Volgens mij kun je automatisch iedere dag pakketten laten ophalen bij een gemiddelde van 5 pakketten per dag. Anders zul je het op afroep moeten doen.

Voordeel hierbij is dan weer dat het afhalen in de prijs zit, dus geen extra kosten t.o.v. PostNL
Ook heb je geen rolcontainers of postzakken nodig, de pakketten kunnen gewoon "los" aangeleverd worden.
~ Yvo

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

12
warface schreef:Zijn er meer ervaringsdeskundigen die Yvo`s mening delen?
Ik ervaar, zowel zakelijk als privé, drie kwaliteitsniveaus:

A: PostNL, DHL en UPS
B: DPD en GLS
C: Selektvracht

Dat DHL zendingen doorsluist naar zusje Selektvracht, is inderdaad bekend en niet altijd prettig: voor één bestelling ontving ik de ene doos via DHL en de tweede doos enkele dagen later via Selektvracht. En die waren ook als één zending verzonden.

We verzenden zelf pakketten via een partner van PostNL en hebben eigenlijk nooit problemen.
StoreCore.io

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

13
Via Sisow Esend (Shops United) heb ik veel problemen gehad met het inboeken van pick-ups. Ik kreeg een bevestigingsscherm te zien maar achteraf bleek dat de pick-up niet ingeboekt was. Klanten kregen hierdoor een dag te laat het pakket. Erg slecht. Ik heb hier veel contact over gehad, maar een goede oplossing werd er niet geboden. Uiteindelijk moest ik buiten het pick-up systeem mijn orders maar doorgeven via de mail. Niet erg professioneel.

Via Sisow Esend krijg je een bedrag voor de iDealbetaling terug als je pakketjes verstuurd. De laatste keer heb ik twee maanden moeten wachten op deze verrekening. Erg lang vind ik zelf, toen ik bij Sisow vroeg of zij dat zelf acceptabel vonden gaven ze alleen maar Shops United de schuld van de vertraging, ik kreeg geen antwoord op mijn vraag en actie werd niet ondernomen.

Jammer dat de klant niet voorop staat in deze gevallen.

Re: Verzenden via Sisow of Post NL Advies gevraagd.

14
Sisow werkt dus met Shops United en dan PostNL? Dus je hebt 2 tussenpersonen voordat het naar PostNL gaat? Of DHL of whatever?

Ik ben blij met MyParcel (dankzij dit forum), maar Sisow had ook al Ecare problemen en dan nu dit. Ik denk dat ze zich vooral moeten gaan bezighouden als goede paymentprovider (iDeal, Paypal, Overboekingen gaan tenminste goed) en klantenservice.
Aangezien hun updates van hun plugins iets vinden dat je maar elke maand maar moet kijken op de site of er een update is i.p.v. een e-mail sturen dat er een update is. Of via het systeem laat zien dat er een update is. Ik ben daarom blij dus ook niet bij Sisow te zitten met verzending.