Beslist.nl verhoogt eigenhandig biedingen

1
Even een waarschuwing voor iedereen die beslist.nl gebruikt. Ik kwam er vorige week achter dat beslist mijn biedingen heeft verhoogt ondanks dat deze uit stonden. (Je stelt dus een bedrag in wat je wil betalen voor een klik naar jouw site. Ik had dit op nul euro staan maar dit hebben ze voor mij verhoogt.) Dit houdt in dat ik dus ineens weer een rekening van ze kreeg. Gelukkig was het maar heel weinig maar kan me voorstellen dat als je veel producten er in hebt staan en/of je populaire producten hebt dat dit heel erg kan oplopen.

Zijn er meer mensen die ineens een rekening kregen terwijl ze hun biedingen op 0 hadden staan?

Het is maar een paar euro wat ik volgens hen moet betalen maar ik vind dit wel heel erg op bedrog lijken dus ik laat het hier zeker niet bij zitten.

Re: Beslist.nl verhoogt eigenhandig biedingen

3
Helaas is die bij mij in de spam beland. Verder had ik mijn bod dus al onder de minimum cpc staan. Nu verlagen ze het minimum cpc, maar verhogen mijn bod. Heel vreemd hoor. Ongeacht of ze die mails sturen of niet, feit blijft dat ik daar geen toestemming voor heb gegeven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beslist.nl verhoogt eigenhandig biedingen

5
Nee hoor. In hun voorwaarden staat dat zij de minimale cpc mogen aanpassen. Dat is heel wat anders dan het bod wat ik zelf heb ingesteld. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik vanaf het punt dat ik mijn biedingen op 0 euro heb gezet onder de minimale cpc zat van dat moment.

Dat ik bied onder de minimale cpc betekent niet dat zij zomaar mijn bod mogen verhogen. De minimale cpc mogen ze aanpassen zo vaak als ze willen van mij. Maar ze mogen niet voor mij gaan bieden.

En het gaat idd maar om een paar euro. Maar ik vind dit een schandalige manier van zaken doen.

Re: Beslist.nl verhoogt eigenhandig biedingen

8
ff offtopic, omdat ik zelf nog overweeg te gaan betalen voor beslist, maar 600 euro (zoveel was t toch?) instapkosten voor mij best veel is.

Wat betaal je ongeveer voor een klik en krijg je veel meer bezoekers tov een gratis account? Ze adverteren vanaf 10ct, daarvoor wil ik t wel doen maar als het 30 wordt dan komen mijn marges aardig onder druk te staan met een conversie van 2 a 3% op mijn gratis account nu. Scheelt natuurlijk ook per categorie, maar ik kan er nergens iets over vinden.
Iedere dag een nieuwe app of game voor je Android - http://www.androidbytes.nl

Re: Beslist.nl verhoogt eigenhandig biedingen

9
Het was 150 euro toen ik er mee begon. Weet het niet precies maar kliks kosten voor mij, maar geloof tussen de 10 en 30 cent De exacte prijs zal afhangen van de branche waar je in zit. Het is wel zo dat je je eigen bod kan instellen. Hoe hoger dat bod hoe meer bezoekers je zal krijgen. Je krijgt dan ook een flink groter aantal bezoekers vergeleken met de gratis variant.

Voor mij loonde het niet echt omdat de hoeveelheid verkeer zo veel lager dan wat ik via adwords krijg dat het voor mij de moeite van het beheren gewoon niet waard was (vele tientallen keren lager).

Maar zoals ik zeg: dat zal volledig van je branche en concurrentie afhangen. Helaas is de enige manier om er achter te komen om het te proberen.

Re: Beslist.nl verhoogt eigenhandig biedingen

12
Beste Tikkie,

De 600 euro instapkosten waar je over praat staan voor een clicktegoed. Dit bedrag krijg je dus weer terug in de vorm van clicks. Als je vragen hebt over de hoogte van de CPC (Cost Per Click) in een categorie kun je natuurlijk altijd contact opnemen met één van onze account managers. Je kan ons daarvoor het best even bellen op 026 319 0410.

Vriendelijke groeten,

Beslist.nl

Re: Beslist.nl verhoogt eigenhandig biedingen

13
Beslist.nl schreef:Hallo Mareck,

Er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen om tot een passende oplossing te komen.

Vriendelijke groeten,

Beslist.nl
Ik heb geen bericht gehad. Nadat ik zelf heb gemaild met de vraag hoe het nu zit kreeg ik de reactie dat beslist.nl bij hun standpunt blijft.

Re: Beslist.nl verhoogt eigenhandig biedingen

15
Mareck schreef:
Mareck schreef: Ik heb geen bericht gehad. Nadat ik zelf heb gemaild met de vraag hoe het nu zit kreeg ik de reactie dat beslist.nl bij hun standpunt blijft.
Voor degene die zich afvragen hoe de stand van zaken is heb ik op http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... 8;start=45 een berichtje geplaatst. (Onder de naam Malach)
Wij hebben net een pro-account afgesloten, ik ben benieuwd en ga hier zeer streng op letten of dit ook niet voor komt bij ons. De reden is dat onze producten nu niet gecategoriseerd waren en ik hierop 'blijkbaar' veel clicks mis, ik heb daarom toch besloten om te investeren in het pro account om het uberhaupt te testen of het gaat werken voor ons.
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142

Re: Beslist.nl verhoogt eigenhandig biedingen

16
netzofashion schreef: Wij hebben net een pro-account afgesloten, ik ben benieuwd en ga hier zeer streng op letten of dit ook niet voor komt bij ons. De reden is dat onze producten nu niet gecategoriseerd waren en ik hierop 'blijkbaar' veel clicks mis, ik heb daarom toch besloten om te investeren in het pro account om het uberhaupt te testen of het gaat werken voor ons.
nog een tip: mocht het pro account toch niet iets zijn voor jullie. Zet in het pro account dan niet alles op 0 maar laat beslist het hele account deleten (zeg het dus op) en maak vervolgens zelf een nieuw (gratis) account aan. Dit is wat ik volgens een medewerker van beslist namelijk had moeten doen om deze hele toestand, zoals beschreven in voorgaande berichten, te voorkomen.

Re: Beslist.nl verhoogt eigenhandig biedingen

17
Ik hoop dat het ok is om een zo'n oude thread weer tot level te wekken, maar het leek me beter dan een nieuwe maken.

Beslist verandert vanaf 1 juni de manier waarop CPC werkt. in plaats van kliks op een product op hun site als klik te rekenen gaan ze vanaf dan alleen die kliks rekenen die ook daadwerkelijk er toe leiden dat de bezoeker naar je site gaat. Het resultaat is dat er minder kliks in rekening worden gebracht. Hiervoor worden ook de minimale kosten van de kliks aangepast. Omdat het aantal kliks wat in rekening wordt gebracht fors minder zal zijn verwacht ik dat de prijs van de kliks ook evenredig omhoog zal gaan. Beslist zal immers hun omzet willen behouden lijkt mij. Wat de nieuwe prijzen zijn kan ik nog niet vinden.

De manier waarop de vorige keer een verhoging van de klik prijs ging (in dit topic, maar ook hier uitgebreid beschreven in post #43) was dat wanneer je voor een categorie de gratis weergave had geselecteerd deze automatisch op de betaalde variant gezet werd met bijbehorende nieuwe minimale prijs per klik (aangenomen dat je een account had waarmee je ooit een betaalde klik had afgenomen). Dit heeft bij sommige mensen geleid tot onverwachte kosten (Ik zit zelf in een kleine niche dus voor mij was het nog geen 10 euro, maar ik heb ook iemand gesproken die naar eigen zeggen een factuur van meer dan 10.000 euro kreeg).

Ik maak zelf al lang geen gebruik meer van beslist.nl maar doe je dat zelf nog wel let dan op 1 juni erg goed op. Indien mogelijk zet ook een daglimiet voor de kosten in (als dat kan inmiddels).