Gezocht: goede en betrouwbare koeriersdienst

1
Beste collega's,

De titel zegt het al: wie weet een goede, betrouwbare en vooral betaalbare koeriersdienst? Ik werk nu enige tijd met DPD en dat gaat gewoon te vaak fout. Verkeerd ingepland worden zodat de chauffeur niet komt opdagen, pakjes retour omdat men te beroerd was het adres op te zoeken, beschadigingen, ga maar door. Ja, het prijsniveau is interessant maar er gaat gewoon teveel verkeerd.

Ik zoek een dienst die in heel Nederland en België werkt tegen een (redelijk) laag tarief en waarvan de kwaliteit en betrouwbaarheid goed is. Het hoeft niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zijn, maar het moet beter kunnen dan DPD!

2
Een aantal klanten van mij is erg tevreden over Ronex en over Dynalogic.

Beide partijen leveren meer maatwerk dan bijvoorbeeld dpd, die het moet hebben van volume. Prijzen hangen meestal af van de productrange (service niveau) wat je afneemt.

4
Ik verzend momenteel zo'n 500 pakketjes per jaar en ik maak op circa 3 van de 5 werkdagen gebruik van DPD. Het gebeurt 1 á 2 keer per maand dat de chauffeur niet komt opdagen terwijl ik wel in de planning sta, dit komt eigenlijk altijd door het foutief inlezen van de scanners.

Bij het afleveren gaan ook dingen fout, zoals een pakket dat retour komt met de melding "adresfout". Het adres bestaat, maar de chauffeur neemt niet de moeite om 20 meter te lopen van zijn bus naar het adres met een pakje van een paar kilo).

Dit topic is niet bedoeld om DPD volledig af te kraken. Maar het kan absoluut beter!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gezocht: goede en betrouwbare koeriersdienst

5
kattig schreef:Beste collega's,
De titel zegt het al: wie weet een goede, betrouwbare en vooral betaalbare koeriersdienst? Ik werk nu enige tijd met DPD en dat gaat gewoon te vaak fout.
TNT Post natuurlijk. Vooral als je ook veel aan particulieren levert, en je losse pakketten onder het maximum van 30 kilo blijven.

Als de klant niet thuis is, kan hij het bij een postkantoor of agentschap afhalen, en die is altijd redelijk dichtbij. Dat is prettig voor de klant.

Ja, ze zijn een eurootje duurder, dat wel.

Hartelijke groeten,
Frank

Re: Gezocht: goede en betrouwbare koeriersdienst

6
Videofrank schreef: TNT Post natuurlijk. Vooral als je ook veel aan particulieren levert, en je losse pakketten onder het maximum van 30 kilo blijven.
Probleem is bij de TNT dat de werkwijze erg veel overeenkomt met DPD. Ook TNT loopt geen 20 meter. Ook niet bij 100 gram. (weet ik uit eigen ervaring) maar het voordeel is wel dat er bij TNT altijd servicepoints in de buurt zijn. Het pakket blijft altijd in de buurt bij het adres.

Dat het zo vaak misgaat met inscannen valt me wel op! Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?

7
Wqij versturen met zowel DPD als TNT en beide maken hun eigen fouten al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd met DPD geen enkele beschadiging of retour heb.

TNT inderdaad hun track en trace doet het vaak niet door dat ze niet inscannen foutief inscannen barcode veranderen en deze niet koppelen aan de originele barcode etc etc etc.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Gezocht: goede en betrouwbare koeriersdienst

8
admin schreef: Dat het zo vaak misgaat met inscannen valt me wel op! Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?
Tot anderhalf jaar geleden gebruikte ik gele of rode pakketzegels. En adreslabels direct afkomstig uit de webshop. Als de klant dan zelf zijn postcode verkeerd had, was je goed de sigaar. In de track/trace kon je dan zien dat ze weken met het pakje heen en weer aan het pendelen waren, van amsterdam-zwolle-amsterdam-zwolle-amsterdam-zwolle. Nu print ik labels met mypost van TNT, en die alarmeert je als je een foute postcode hebt. Had ik voorheen toch wel 1 probleem per ~300 pakketten, heb ik nu de laatste 2500 pakketten geen enkel probleem meer gehad.
Ik heb ook de indruk dat de ingehuurde bezorgers van TNT de afgelopen jaren beter zijn gaan presteren. De wildwest situatie van 3-4 jaar geleden is wel aangepakt.

Hartelijke groeten,
Frank

9
500 pakketten per jaar, zegmaar 10 in de week. Daarvan komen ze 3 keer in de week bij je, dus voor gemiddeld 3 pakketten.

Ik kan me zo voorstellen dat ze je dan eens "vergeten" als ze het druk hebben, 3 pakketten ophalen is m.i. ook niet echt de moeite. Wellicht kun je het er eens met de afhaler over hebben of dat de reden is?

Een verkeerde postcode e.d. is natuurlijk niet de fout van de bezorger, hoewel DPD volgensmij niet eens naar de postcode kijkt ;-)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

10
Ook wij versturen alles via Mypost van TNT. Inmiddels enkele duizenden bestellingen verstuurd en slechts éénmaal iets verkeerd afgeleverd. Wat ook belangrijk is: volgende werkdag levering, is nog geen enkele keer misgegaan! Iets duurder, maar snelle verwerking en geen enkele zorg.

Re: Gezocht: goede en betrouwbare koeriersdienst

11
Hallo,

Wij verzenden ook met TNT.
Wij zijn een tijdje TNT contractklant. Wij melden onze pakketten zelf aan En printen zelf de labels. Vervolgens kunnen wij ze elke dag tot 18:30u. afleveren op het depot. (is zo'n 10min met de auto)
Nog een voordeel, al onze klanten hebben een klantnummer, dus bij een volgende bestelling print de adreslabel automatisch na het invoeren van klantnummer. Lekker snel :D

We hebben prijsafspraken met TNT. Dus het kan goedkoper ;)
Tot nu toe zijn alle pakketten echt de volgende dag geleverd. Dus tot nu gaat alles goed.

Bel gewoon eens naar TNT zakelijk.
http://www.hobbypret.nl - http://www.kaartenpret.nl