Nee hoor. Zoiets bestaat niet. Ook niet in de normale retail. Denk jij echt dat een patatzaak op Amsterdam Centraal dezelfde omzet per vierkante meter heeft dan een theehuisje op de Veluwe?Bij de retail hebben ze geloof ik een formule van 2500 euro omzet per m2.
Het is inderdaad niet aan te geven. Het hangt van zoveel dingen af. Hoe ziet je webshop eruit, is je assortiment voldoende, zijn je prijzen aantrekkelijk, ben je goed vindbaar enz.En hoe doe je dat dan in het begin? Als je een jaartje bezig ben heb je wel een goed inzicht wat wel en niet goed loopt en hoeveel je ermee verdient.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
De omzet per m2 is geheel afhankelijk van de branche.bestaat er een formule om de "verwachte" omzet van " webwinkels uit te rekenen.
Bij de retail hebben ze geloof ik een formule van 2500 euro omzet per m2.
.
Sorry maar dit is gewoon echt niet zo. Weer terug naar mijn voorbeeld, een theehuisje in de Veluwe heeft echt een andere omzet per m2 dan een patatkraam op Amsterdam Centraal. Vergelijk alleen de huren van de verschillende locaties maar en je zult begrijpen dat ook de omzet per m2 zal moeten verschillen.De omzet per m2 is geheel afhankelijk van de branche. Voor een ondernemingsplan mag/moet je de gemiddelde omzet per m2 aanhouden van jouw branche, de meeste branchecijfers zijn te vinden op de site van het HoofdBedrijfschap Detailhandel.
1. Voor een ondernemingsplan MOET je niets.Uiteraard moet je in de PC een hogere omzet behalen dan in omgebouwde garage in oost maar voor het ondernemingsplan moet je uitgaan van de gemiddelde omzet, banken gaan alleen voor keiharde cijfers en niet voor (rooskleurige) verwachtingen.
Klopt naast de cijfers zijn bovenstaande argumenten erg belangrijk.Een bank wil zien dat zijn geld veilig is. Onderpand, voorraad, een ondernemer die veel tijd erin steekt, het fantastisch kan vertellen, enorm ondernemend is, en zelf ook flink geld erin steekt zodat het geld van de bank niet een te hoog percentage wordt.