ING - iDeal kan duurder worden

1
Ok, ik betaalde eerst per iDeal transactie 75 cent.

ING mailt het volgende:
Geachte relatie,

U heeft met de ING een iDEAL-overeenkomst. U bent gewend om alleen voor uw iDEAL-transacties een tarief te betalen.
Per 1 juli 2010 vindt hierin een wijziging plaats. Voor het iDEAL-abonnement zal dan een vast tarief per maand worden ingevoerd. Tegelijkertijd worden per deze datum onze iDEAL-transactietarieven flink verlaagd.

Nieuwe tarieven per 1 juli 2010

Aansluiting is gratis
Per iDEAL-abonnement: € 20 per maand
Tot 2.000 transacties per maand: € 0,50 per transactie
2.001 tot en met 10.000 transacties per maand: € 0,40 per transactie
Bij meer dan 10.000 transacties per maand: prijs op aanvraag

Actuele tarieven
Een volledig overzicht van de actuele tarieven kunt u altijd terug vinden in de brochure 'Tarieven zakelijk betalingsverkeer'. Deze kunt u downloaden via ING.nl/ondernemers. Graag willen we u erop wijzen dat de ING gerechtigd is de iDEAL-tarieven met onmiddellijke ingang zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Heeft u nog vragen?
Heeft u na het lezen van deze brief nog vragen over onze tarieven?
Neemt u dan contact op de iDEAL Servicedesk op telefoonnummer 0900 65 22 500 (10 cent per minuut), of via mail ideal@ing.nl.

Met vriendelijke groet,
ING iDEAL Servicedesk
Nu heb ik ongeveer 100 transacties per maand, dus ik spring er net iets voordeliger uit. Toch voel ik me er ongemakkelijk bij, als zonder overleg zomaar de voorwaarden worden veranderd. Voor de webshops met nog minder transacties, is het helemaal niet leuk natuurlijk.

Hartelijke groeten,
Frank

2
Hoi Frank,

Ik kreeg 'm ook net binnen. Bij mij pakt het niet voordeliger uit. Vind het ook best schofterig om e.e.a. zo om te gooien.

Met 50 transacties mag ik dus meer gaan betalen voorheen 0.75 per transactie = 37,50.
Nu 20,- + 25 euro = 45,-!

Toch eens even de voorwaarden er weer bij pakken...

Ze houden zich, zoals het mij nu doet aanzien aan hun voorwaarden (die we geaccepteerd hebben)

zie artikel 10:

10 Tarieven en betaling
1 De tarieven op grond waarvan de door de acceptant aan de bank
verschuldigde bedragen worden berekend, zijn vermeld in de overeenkomst.
2 De bank is bevoegd om de (hoogte van de) tarieven, de berekenings-
en afrekenperiode en de berekenings- en afrekenmethode
daarvan te wijzigen, en om nieuwe tarieven in rekening te brengen.
De bank zal de acceptant ten minste 30 dagen voor de ingangsdatum
van wijzigingen van tarieven, de berekenings- en afrekenperiode
of de berekenings- danwel afrekenmethode, of het in rekening
brengen van nieuwe tarieven daarvan op de hoogte stellen, danwel
de acceptant via de site in de gelegenheid stellen daarvan kennis
te nemen.

3
Hallo frank en Tomas.

Ik kan wel een andere waar u niet aan een vaste contract zit qua ideal.
dit gaat via assure pay. http://assurepay.nl/
quote assure pay website.
iDEAL betaling ontvangen via Assure Pay voor maar € 0.45 per transactie
uitbetaling per dag/week/maand ook voor batch opdrachten.
€ 0,25 per uitbetaling inmiddels als u uw aanmelding email adres stuur kan ik deze voor u op € 0,10 zetten.
tevens bent u niet contract-verbonden en klanten hoeven geen account aan te maken ze krijgen direct de ideal pagina te zien


Met vriendelijke groeten
Tilburger

4
Ja lullig idd.. ik zit nu zo rond de 30-40 per maand. Ik betaalde dankzij Biedmeer 0,65 per transaktie. Ga dus nu voorlopig ook een heel stuk meer betalen.

Eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet. Ik ben geen techneut of programmeur ofzo maar dat hele iDEAl systeem, dat is toch vol automatisch? Sterker nog, je zou haast gaan denken dat je bij meer transakties juist meer zou moeten betalen (een beetje zoals met internet; bandbreedte enzo). Ik zou wel es willen weten hoe die kosten berekend worden. Waar wordt het op gebaseerd? Waar betaal ik een abonnement voor? Bij een abonnement hoort toch een service?

In ieder geval weer het zoveelste "dingetje" van de banken wat weer prettig is voor de grote jongens en als kleine, startende webshop word je weer eens gepakt. Maar we zijn niet anders gewend...

Wel weer goed nieuws voor paymentproviders als Mollie e.d.

En anders toch maar weer gaan nadenken de kosten deels aan de klant door te berekenen..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
lekker verhaal dit,

bizar eigenlijk dat Ideal zo duur moet zijn, vergelijk het eens met een pinbetaling, die vragen als je het mij vraagt technisch veel meer ontwikkelingen dan het eigenlijk al veilige ideal, toch zijn deze kosten een fractie van de ideal kosten.

het lijkt er op dat hier de kosten kunstmatig hoog gehouden worden.

We waren al in onderhandeling met een payment provider, dit zal het proces alleen maar versnellen.

Laten we trouwens ook de kosten van het overmaken niet vergeten, als ik het goed heb rekent de ing naast de ideal vergoeding ook nog eens tig centen voor het op je bankrekening zetten.

6
Hier hetzelfde. Niet voldoende bestellingen per maand om rendabel te kunnen werken met de nieuwe tariefstructuur van ING.
Ik snap die jongens echt niet. Reken maar dat ze met de huidige opzet (betalen per transactie) ook goed verdienen. Dat mag van mij omdat iDeal een deugdelijk product is dat voor klanten goed werkt en wordt gewaardeerd.
Nu maken ze dat voor de kleinere 'winkels' absoluut onaantrekkelijk. Hoe moeilijk kan het zijn om de mogelijkheid van iDeal basic beschikbaar te houden op de huidige basis. Als er meer verkocht wordt is het op een gegeven moment aantrekkelijk om over te stappen naar de nieuwe tariefstruktuur.
Ze zullen wel gedacht hebben dat het systeem nu zo populair is dat 'we' niet meer zonder kunnen en die veranderde prijsstelling wel slikken.
Heeft iemand al in kaart gebracht of andere banken deze truc ook uithalen? Zo niet dan gooi mijn zakelijke rekening om naar een andere bank.
loopbaanadvies, kunstzinnige therapie en publicaties

7
tilburger schreef:Hallo frank en Tomas.

Ik kan wel een andere waar u niet aan een vaste contract zit qua ideal.
dit gaat via assure pay. http://assurepay.nl/
quote assure pay website.
iDEAL betaling ontvangen via Assure Pay voor maar € 0.45 per transactie
uitbetaling per dag/week/maand ook voor batch opdrachten.
€ 0,25 per uitbetaling inmiddels als u uw aanmelding email adres stuur kan ik deze voor u op € 0,10 zetten.
tevens bent u niet contract-verbonden en klanten hoeven geen account aan te maken ze krijgen direct de ideal pagina te zien

Met vriendelijke groeten
Tilburger
Bij Assure Pay kun je de batch uitbetaling per 1, 2 of 3 dagen doen, een vast te stellen omzet bedrag of per het aantal ontvangen IDEAL betalingen en niet als bovenstaand. Voor het aanmelden met de reductie zodat je maar € 0,10 per uitbetaling batch hoeft te betalen heb ik een site gevonden waar dit online kan: http://www.roberto-webdesign.nl/e-comme ... re-pay.htm dan hoef je aan niemand je mail adres door te geven en blijft het een zaak tussen jou en Assure Pay.

8
Nee hoor... want roberto geeft het ook weer door aan assurepay... dus ergens worden die gegevens opgeslagen bij roberto
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

9
eentje schreef:Nee hoor... want roberto geeft het ook weer door aan assurepay... dus ergens worden die gegevens opgeslagen bij roberto
Volgens mij niet, de aanmelding gaat rechtstreeks naar Assure Pay, ik heb me er ook aangemeld maar niets aan roberto door gegeven. Elke uitbetaling betaal ik nu € 0,10 lijkt me ook niet slim om zomaar aan iedereen ff het mail adres te geven waar je betalingen over lopen en daarnaast ook nog eens je inlog is.

10
Ik zit zelf meer aan de front-end, dus het is mij niet helemaal duidelijk.

Dit nieuws betreft alle zakelijke Ideal-klanten?

(ik zie ING staan, maar ik neem aan dat zij het bericht alleen verspreiden?)

11
Verkoper schreef:Sterker nog, je zou haast gaan denken dat je bij meer transakties juist meer zou moeten betalen (een beetje zoals met internet; bandbreedte enzo).
Dat is ook zo. Per transactie wordt het misschien goedkoper maar het totaal, de uiteindelijke rekening, is hoger bij meer transacties, dan bij minder transacties. Klanten met veel transacties betalen dus meer voor iDEAL.

12
admin schreef:
Verkoper schreef:Sterker nog, je zou haast gaan denken dat je bij meer transakties juist meer zou moeten betalen (een beetje zoals met internet; bandbreedte enzo).
Dat is ook zo. Per transactie wordt het misschien goedkoper maar het totaal, de uiteindelijke rekening, is hoger bij meer transacties, dan bij minder transacties. Klanten met veel transacties betalen dus meer voor iDEAL.
Ja dat is natuurlijk ook zo. In weze geven ze een korting bij grote afname.. dat doe ik ook soms. ;)

Afijn, het zal mij niks verbazen als ze gewoon een beetje "moe" werden van al die kleine hobbyisten en ondernemertjes met hun kleine webshopjes en zo deze eruit hopen te filteren. Het zal voor hun makkelijker zijn denk ik als deze naar een payment provider gaan als tussenpersoon.

13
Verkoper schreef:Afijn, het zal mij niks verbazen als ze gewoon een beetje "moe" werden van al die kleine hobbyisten en ondernemertjes met hun kleine webshopjes en zo deze eruit hopen te filteren. Het zal voor hun makkelijker zijn denk ik als deze naar een payment provider gaan als tussenpersoon.
Tsja, zelfs dat kan het niet zijn want je doet letterlijk alles zelf inclusief testen in de testomgeving die ING hiervoor beschikbaar heeft. Pas als het daar goed werkt kan je voor het echie aan de gang. Maar feit is wel dat ze de klanten met klein volume de deur uit jagen. Die komen ook niet meer terug op het moment dat de zaak gaat lopen. Kortzichtig dus.
loopbaanadvies, kunstzinnige therapie en publicaties

Re: ING ideal

15
mpvisser schreef:Ik kreeg ook het bericht, ben vandaag nog overgestapt naar www.multisafepay.NL en was binnen uur online geen maandelijkse kosten

Tot nu erg tevreden
Ziet er interessant uit, maar ik twijfel nog ik vind het jammer dat de klanten ook een account moeten aanmaken bij multisafepay. Dit kan een drempel zijn om de verkoop te bevestigen.

Re: ING ideal

16
vince75 schreef:
mpvisser schreef:Ik kreeg ook het bericht, ben vandaag nog overgestapt naar www.multisafepay.NL en was binnen uur online geen maandelijkse kosten

Tot nu erg tevreden
Ziet er interessant uit, maar ik twijfel nog ik vind het jammer dat de klanten ook een account moeten aanmaken bij multisafepay. Dit kan een drempel zijn om de verkoop te bevestigen.
Multisafepay heeft inderdaad ook voor iDeal een mogelijkheid gratis account en 0.49 per transactie.

Grote nadeel waardoor vele afhaken is de extra inlog, of je moet maandelijks veel geld betalen aan een abon.

Ik blijf er dan toch bij dat Assure Pay veel goedkoper is € 0.45 zonder extra inlog. http://www.roberto-webdesign.nl/e-comme ... re-pay.htm

Re: ING ideal

17
vince75 schreef:
mpvisser schreef:Ik kreeg ook het bericht, ben vandaag nog overgestapt naar www.multisafepay.NL en was binnen uur online geen maandelijkse kosten

Tot nu erg tevreden
Ziet er interessant uit, maar ik twijfel nog ik vind het jammer dat de klanten ook een account moeten aanmaken bij multisafepay. Dit kan een drempel zijn om de verkoop te bevestigen.
Dit is afhankelijk van je bundel als k
Je Connect neemtvheb je dit niet komt er alleen 10 cent per transactie bij
Kijk eens op http://www.gizmos.nl

Re: ING ideal

18
mpvisser schreef:
vince75 schreef: Ziet er interessant uit, maar ik twijfel nog ik vind het jammer dat de klanten ook een account moeten aanmaken bij multisafepay. Dit kan een drempel zijn om de verkoop te bevestigen.
Dit is afhankelijk van je bundel als k
Je Connect neemtvheb je dit niet komt er alleen 10 cent per transactie bij
Maar met de Connect ben je weer duurder uit per maand dan bij de ING dus dat schiet niet op.

iDeal aanbieders overzicht

19
Voor een goed overzicht van iDeal aanbieder en hun prijzen check volgende artikel: http://www.internetkassa.nu/nieuws/132- ... eders.html

Ook hier krijg je de korting op de batchkosten bij Assurepay, mar bijvoorbeeld ook kortingen op het iDeal tarief bij Mollie, TargetPay, ICEpay en aansluitkosten Multisafepay.
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl

20
Krijg ik vandaag toch een mooie folder van de ING in de bus "ING in bedrijf" staat er een leuk stukje in over IDeal hoe geweldig het wel niet is en nog meer bla.

Met als afsluiter:
profiteer nu van een speciaal iDeal aanbod van de ING
- periodieke bijschrijvingen
- u betaalt alleen transactiekosten, dus geen aansluitkosten of maandelijke abonnementskosten
- gratis deskundige ondersteuning door d e-commerce service desk
Vervolgens kijk je op de site... vanaf 1 juli gewoon dokken! en wat gratis service desk, dat geintje kost je ook nog eens 10 cent per minuut. Volgens mij wil de ING de lening van Wouter Bos vervroegd aflossen ofzo.

21
eentje schreef:Nee hoor... want roberto geeft het ook weer door aan assurepay... dus ergens worden die gegevens opgeslagen bij roberto
Eentje, je veronderstelling is onjuist. Als men zich aanmeld via onze site http://www.roberto-webdesign.nl/e-comme ... re-pay.htm dan gebeurd dit volledig in de omgeving van Assure Pay. Er behoeft / dient dus aan ons geen mail adres afgegeven te worden.
Er worden dus door mij geen gegevens opgeslagen van wie gebruik maakt van Ideal via Assure Pay.

Wel is er een tijdje terug de mogelijkheid geweest voor een doelgroep van Mijn Webwinkel van LogiVert gebruikers om zich achteraf aan te melden om alsnog gebruik te kunnen maken van de uitbetaling batch korting. Hiervoor diende men inderdaad wel een mail te sturen echter dit was niet de normale procedure. Bij een registratie via onze site weten wij dus niet wie zich aanmeld.

22
Ik zie het nu ook... een link met reseller id er in... waar ik op doelde was/is inderdaad de befaamde achteraf aanmelding.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

23
eentje schreef:Ik zie het nu ook... een link met reseller id er in... waar ik op doelde was/is inderdaad de befaamde achteraf aanmelding.
Voor de achteraf aanmelding diende inderdaad een mail gestuurt te worden welke wij dan door gaven aan Assure Pay. Dit was echter vrije keus. Het ging er om dat er al verschillende deelnemers iDEAL hadden via Assure Pay en men via deze mogelijkheid de kans kreeg de uitbetaling batch kosten terug te brengen naar € 0,10. Hiervan hebben 24 personen gebruik gemaakt. Wij als hoster en webdesigner maken uiteraard van dit mail adres geen gebruik.

24
Wij werken met Ogone, zij hebben ons nog niet op de hoogte gebracht van een eventueel prijsstijging, ben benieuwd of zij dat wel gaan doorbelasten? Ik denk het overigens niet, aldaar zij natuurlijk veel groter inkopen dan wij alleen zouden doen.
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma

25
Hee zeg, dit betekent toch eigenlijk dat de paymentproviders als hierboven genoemd minder gaan betalen? Die kunnen dus in weze goedkoper gaan worden naar "ons " toe.. Of dat gebeurt, is een 2e natuurlijk maar wel interessant om es af te wachten. Of ze pakken gewoon die extra winst natuurlijk.

Ik zit nog even te wachten op antwoord van biedmeer.nl omdat ik bij de FAQ op de site van de ING tegenkwam dat mensen met een zg Addendum deze prijswijziging niet krijgen. En aangezien ik een addendum had/heb via biedmeeer vroeg ik me af of dat idd zo is. Het is nu even wachten tot biedmeer er bevestiging van krijgt.

26
Verkoper schreef: En aangezien ik een addendum had/heb via biedmeeer vroeg ik me af of dat idd zo is. Het is nu even wachten tot biedmeer er bevestiging van krijgt.
Wat mag dat addendum dan inhouden? Ik heb er nog nooit van gehoord. Overigens: ik kon het niet laten om de firma ING te laten weten dat ik "not amused" was met de wijziging van de prijsstructuur. Zowaar kreeg ik na een paar dagen nog antwoord ook. Voor iedereen die klantgericht wil werken: lees en huiver!

=== knip en plak reactie ING ===
Het probleem is dat 75% van onze idealklanten (35.000) nooit iets met hun idealapplicatie hebben gedaan (was toch gratis). Van die groep kleine MKB'ers bent u helaas de dupe.
Indien u zo weinig idealbetalingen ontvangt, kunnen klanten altijd handmatig de bedragen overmaken. Dat is nog overzichtelijk
=== einde knip en plak ===

Doet me denken aan het spreekwoord "het kind met het badwater weggooien"
loopbaanadvies, kunstzinnige therapie en publicaties

27
Dat hadden ze dan toch ook anders kunnen oplossen? Sluit mensen af die na 3 maanden nog niks hebben gedaan met iDEAL. Ofzo. Kan me best voorstellen dat ze een kleine schifting wilden als het echt zoveel zijn die niks doen met de applicatie. Maar dit is nou weer zo typisch.. ik zou bijna zeggen, typisch Nederlands.

Over die addendum: Biedmeer (waar mijn webshop loopt dus) had een overeenkomst met de ING waardoor ze een korting konden geven op de iDEAL betalingen als je Biedmeer als paymentprovider gebruikte. Ik betaal tot nog toe 0,65 per transaktie ipv de 0,75. Volgens die FAQ van de ING site zou deze addendum gehandhaafd blijven. Dat begrijp ik eruit tenminste.

Misschien neem ik zelf nog wel even contact op ook met de ING.

28
Ik heb natuurlijk ook de mail gehad van ING over het verhogen van de tarieven.
Na wat speurwerk bij andere banken ben ik inmiddels overgestapt naar de Rabo bank. Ik heb daar de versie Ideal Lite genomen en deze is nog geheel gratis. Zo ver de adviseurs van de Rabobank het kunnen zeggen blijft dit ook zo. Het enige verschil met ING ideal is dat je géén direct bevestiging krijgt van Ideal dat de betaling geslaagd is en moet je dit dus bekijken op je Ideal Dashboard. Maar met niet zo heel veel Ideal betalingen per maand is dit voor mij geen probleem.

Nu gaat dat gedoe met de abonnementen op 1 Juli al in maar aangezien het heel wat werk is om een zakelijke rekening over te zetten met de daarbij behorende Ideal en testfases ben ik straks wellicht te laat met het opzeggen. Heeft iemand idee tot wanneer je het Ideal abonnement kan opzeggen als ze de tarieven gaan verhogen?

Ik hoor het graag.

29
sandra16 schreef:Ik heb natuurlijk ook de mail gehad van ING over het verhogen van de tarieven.
Na wat speurwerk bij andere banken ben ik inmiddels overgestapt naar de Rabo bank. Ik heb daar de versie Ideal Lite genomen en deze is nog geheel gratis. Zo ver de adviseurs van de Rabobank het kunnen zeggen blijft dit ook zo. Het enige verschil met ING ideal is dat je géén direct bevestiging krijgt van Ideal dat de betaling geslaagd is en moet je dit dus bekijken op je Ideal Dashboard. Maar met niet zo heel veel Ideal betalingen per maand is dit voor mij geen probleem.

Nu gaat dat gedoe met de abonnementen op 1 Juli al in maar aangezien het heel wat werk is om een zakelijke rekening over te zetten met de daarbij behorende Ideal en testfases ben ik straks wellicht te laat met het opzeggen. Heeft iemand idee tot wanneer je het Ideal abonnement kan opzeggen als ze de tarieven gaan verhogen?

Ik hoor het graag.
Lees het volgende artikel voor meer informatie hierover: http://www.internetkassa.nu/nieuws/210- ... shops.html

Veel informatie onderaan het artikel komt rechtstreeks van de website van ING.
Succes!
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl