meer bezoekers door mailings?

1
Wie mag je nu wel of niet emailings sturen ivm de spam-wet?

Ik ben namelijk in de veronderstelling dat je dit niet zomaar mag doen, maar zelf ontvang ik ook veel spam waar ik nog nooit van gehoord heb.

Mocht het niet mogen, zou iemand het aandurven om een selectief bestand aan te kopen om deze toe te voegen aan je verzendlijst om zo meer bezoekers te krijgen?

3
Volgens mij kan je het wel door externe bedrijven laten doen. Die sturen jouw aanbiedingen dan naar hun bestand. Ik denk alleen dat dit nogal veel geld kost.

4
Webshop_middelgroot schreef:Volgens mij kan je het wel door externe bedrijven laten doen. Die sturen jouw aanbiedingen dan naar hun bestand. Ik denk alleen dat dit nogal veel geld kost.
Wat is veel? Als de eerder genoemde Frankwatching e-mail marketing toestaat denk ik dat ze een goed bestand hebben. Bezoekers van die website zijn meestal actief op internet en dus het percentage internetondernemers is daar groot. De prijzen en mogelijkheden van die website ken ik niet maar ik denk dat je bij een professioneel bestand gericht op webwinkeliers ongeveer moet denken aan 0,25 euro per e-mail adres. Veel meer zal het niet worden.

Goedkoper zeker wel, maar waarschijnlijk betekent goedkoper, ook een kwalitatief minder goed bestand. Ik zou je aanraden geen bulk (50k of meer) email adressen in te kopen voor spotprijsjes. Dat soort bestanden worden meestal enorm uitgemolken en belanden meestal gewoon in de spamlijst of ongewenste berichten vak.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Webshop_middelgroot schreef:Volgens mij kan je het wel door externe bedrijven laten doen. Die sturen jouw aanbiedingen dan naar hun bestand. Ik denk alleen dat dit nogal veel geld kost.
Dat klopt inderdaad. Je moet eigenlijk zorgen dat de ontvanger daarna een actie moet voltooien (sale plaatsen, offerte aanvragen, prijsvraag, enz). Voor elke actie beloon je het externe bedrijf.

Gelukkig werken de meeste externe-bedrijven ook op deze manier. Daarnaast zullen ze ook proberen om de boodschap meer conversie gericht te maken (waar hun veel ervaring in hebben), omdat ze dan ook profiteren. :D
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

6
Goed punt, Cost per Sale zal daar ook wel zijn doorgedrongen.
Misschien toch eens uitzoeken, iemand suggesties?

Re: meer bezoekers door mailings?

7
Het beste wat je kunt doen, is zorgen dat je een lijst met adressen krijgt door je bezoekers de mogelijkheid te geven om zich aan te melden. In mijn webwinkel kan een nieuwe klant zichzelf aanmelden terwijl die een bestelling aan het plaatsen is. Zo bouw je makkelijk een lijst met bruikbare adressen op.

Adressen van een ander bedrijf gebruiken, lijkt me niet slim; waarschijnlijk is het zelfs strafbaar. Je kunt beter zelf adressen verzamelen, je weet dan zeker dat je ze mag gebruiken.
Peter Stuifzand
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]

Re: meer bezoekers door mailings?

9
pstuifzand schreef:Adressen van een ander bedrijf gebruiken, lijkt me niet slim; waarschijnlijk is het zelfs strafbaar. Je kunt beter zelf adressen verzamelen, je weet dan zeker dat je ze mag gebruiken.
Je kunt toch een andere partij content sturen die dat in hun nieuwsbrief plaatsen? Het wordt pas strafbaar als gegevens gedeeld worden zonder dat er toestemming is gegeven. Dat jij de e-mail adressen krijgt bijv. Maar als ik een nieuwsbrief heb, en jij geeft mij een aanbieding en ik stuur die door, is dat geen enkel probleem.