4
Emus schreef:http://www.webwinkelforum.nl/index.php?c=4

en zie de banner bovenaan :)

er zijn veeeel aanbieders van webwinkel software ff googelen en je hebt een goudmijn, succes
Ja oke maar dan moet je zelf alles organiseren. Opslag,transport,betalingen enz... Wat ik bedoel is een compleet georganiseerde webwinkel.. kijk maar eens bij mijn link ;)

greetz
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Volledige Webwinkel huren bij leverancier?!

5
ThomasR schreef:
Harold A. Don schreef:Ik heb even een vraagje.
Ik kwam dit tegen op internet http://www.vandermeerdiertotaalgroothan ... ehuur.aspx
En mijn vraag was zijn er nog meer van deze aanbieders ?
Je hoeft helemaal niks zelf te regelen kwa. verzenden, betalen, opslag!
Groetjes,
Harold A. Don
Hoi Harold,

Als je dat interessant vind moet je misschien ook eens kijken bij Notebookplus.nl

Succes!

Dankje ! Dit is wel een leuke ;) Ik ga proberen zo veel mogelijk van dit soort webwinkels op te zette. Je hoeft er eigenlijk geen kut voor te doen.. jah beetje promotie :P


Bedankt!!! Greetz!

--------------

Nog meer mensen met goeie links??

Re: Volledige Webwinkel huren bij leverancier?!

6

Dankje ! Dit is wel een leuke ;) Ik ga proberen zo veel mogelijk van dit soort webwinkels op te zette. Je hoeft er eigenlijk geen kut voor te doen.. jah beetje promotie :P


Bedankt!!! Greetz!

--------------

Nog meer mensen met goeie links??

Hoi Harold,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als dit het gouden ei was, dan hadden we 'm allemaal al gelegd.
Gek genoeg starten de meeste succesvolle webwinkels met marktonderzoek, ondernemersplan enz enz...

Toch veel succes!

Thomas

Re: Volledige Webwinkel huren bij leverancier?!

7
Harold A. Don schreef:Dit is wel een leuke. Je hoeft er eigenlijk geen kut voor te doen.
Laat me weten als het lukt. Google eens naar "Een werkweek van 4 uur". Er zijn meer mensen met ideeen zoals jij. Meestal gaat het om zaken als affiliate marketing, affiliate links bijv, weer promoten via losse domeinnamen of via zoekmachine marketing, maar er zitten ook wel grotere spelers bij. Het gouden ei bestaat, alleen is de kans op succes meestal kleiner dan bij het kopen van een lot bij een grote loterij.

Maar ik ben benieuwd!

Re: Volledige Webwinkel huren bij leverancier?!

8
admin schreef:
Harold A. Don schreef:Dit is wel een leuke. Je hoeft er eigenlijk geen kut voor te doen.
Laat me weten als het lukt. Google eens naar "Een werkweek van 4 uur". Er zijn meer mensen met ideeen zoals jij. Meestal gaat het om zaken als affiliate marketing, affiliate links bijv, weer promoten via losse domeinnamen of via zoekmachine marketing, maar er zitten ook wel grotere spelers bij. Het gouden ei bestaat, alleen is de kans op succes meestal kleiner dan bij het kopen van een lot bij een grote loterij.

Maar ik ben benieuwd!
Kijk ik heb samen met mijn vader nu 5BV's waar wij allebei hard in werken... alleen die webwinkels willen wij gewoon gaan zien als een klein extratje... niet onze hoofd inkomsten...

greetz

9
Mijn reactie was geen kritiek, meer een manier om je gewenste inkomstenbron een structuur te geven. Echt, Google eens naar "een werkweek van 4 uur" Het is een levensstijl van iemand die er een boek over heeft geschreven en die beschrijft hoe je dit het beste aanpakt. Het deelt denk ik enkele strategieen die jij nastreeft. Zoals een inkomen door het werk, dat anderen doen, 1-2 stappen verder te brengen, waardoor je in een pijplijn onstaat waarin geld omgaat. Jij wilt dit doen door een webwinkel die een ander voor je onderhoud, te promoten. Waardoor je in zijn inkomsten pijplijn een graantje meepikt. Een soort automatische inkomsten. Google Adsense marketeers of affiliate marketeers streven hiernaar, vaak succesvol. Mijn bedrijf is ook deels ontstaan vanuit een Adsense succes. Er zijn heel veel mensen die op die manier werken. Google er maar eens naar en je zult zien dat ik je misschien nog wel serieuzer neem dan jij zelf doet. ;-)

10
admin schreef:Mijn reactie was geen kritiek, meer een manier om je gewenste inkomstenbron een structuur te geven. Echt, Google eens naar "een werkweek van 4 uur" Het is een levensstijl van iemand die er een boek over heeft geschreven en die beschrijft hoe je dit het beste aanpakt. Het deelt denk ik enkele strategieen die jij nastreeft. Zoals een inkomen door het werk, dat anderen doen, 1-2 stappen verder te brengen, waardoor je in een pijplijn onstaat waarin geld omgaat. Jij wilt dit doen door een webwinkel die een ander voor je onderhoud, te promoten. Waardoor je in zijn inkomsten pijplijn een graantje meepikt. Een soort automatische inkomsten. Google Adsense marketeers of affiliate marketeers streven hiernaar, vaak succesvol. Mijn bedrijf is ook deels ontstaan vanuit een Adsense succes. Er zijn heel veel mensen die op die manier werken. Google er maar eens naar en je zult zien dat ik je misschien nog wel serieuzer neem dan jij zelf doet. ;-)
Super bedankt voor de TIP ik zal eens ff rustig gaan googlen morgen :P

Thanks!

11
Ik heb er eens naar gekeken en voor mij komt het verwarrend over.
Bij de 1ste link zie ik referenties van summier weergegeven websites waar ik geeneens een btwnummer zie staan. Wie verkoopt?? Van de laptop winkel daar zie ik shops waar hun volledige gevens staan met btwnummer van hun echter rechtsboven weer een ander adres met telefoonnummer o.a. 06... en helpdesk van de laptop-keten. Er zijn er ook die onder eigen gegevens staan. etc. Soms zie ik geen btwnummer vermeld.
Mij is niet altijd duidelijk wie er nu verkoopt.
De verkoper is verantwoordelijk voor zijn verkopen. En dus ook verantwoordelijk voor levering, afhandeling en service/klachten.
Dus wie verkoopt nu?
En waar ligt de verantwoordelijkheid?
Je moet wel zorgdragen voor je naam.

12
Truus...

Als jij een site runt ben jij verantwoordelijk... ook al is het dropshipping.

Zo zit de nederlandse wet nu eenmaal in elkaar.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

13
eentje schreef:Truus...

Als jij een site runt ben jij verantwoordelijk... ook al is het dropshipping.

Zo zit de nederlandse wet nu eenmaal in elkaar.
En dat is?
Neem nu de laptop keten,zoals genoemd.
Voor mij is het onduidelijk. Ik denk te begrijpen dat de shop op zich gerund word door de Laptop shop. Betaling,facturatie, afhandeling, transport etc.. door hen. Of is dit niet? Of zijn er meerdere mogelijkheden hoe ze werken? Dat je zelf de shop beheerd en facturatie zelf doet??
Je ziet wel dat er bovenaan rechts op de website een telefoonnr van een afgevaardigde in dat rayon staat. Alsook vaak het supportnr. van de Laptop shop.

Dit zag ik nog bij de FAQ:
Heb ik een kvk inschrijving nodig:
Antwoord: >>We raden je aan om je als zelfstandig ondernemer te laten inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Dit is fiscaal in de meeste gevallen interessant. Je kunt dan je BTW bijvoorbeeld terug vragen en je krijgt vaak een belasting vrijstelling.

Raden je aan....? Mij lijkt dat je dit toch niet als particulier mag/kan uitoefenen?

Wel, zeg het maar.

14
Officieel is het zo dat een ieder die zich regelmatig begeeft in het economisch verkeer zich moet laten inschrijven bij de KvK.

Maar als het gaat om een incidentele verkoop zoals op marktplaats of eBAY heeft zowel de KvK als de belastingdienst liever niet dat je een inschrijving doet. (veel werk weinig wol)

Wat de mogelijkheden zijn om het zelf te doen moet je aan hun vragen want dat weet ik niet alleen de adder onder het gras is hier natuurlijk dat jij juridisch gezien de verkoper bent dus aansprakelijk bent voor garantie en dergelijke.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

15
Op de website van de laptop shop verhuurder zag ik wat informatie over samenwerking. Daar spreken ze van dat je als zelfstandig ondernemer functioneert etc. Nu vind ik het wel verwarrend. Want op sommige websites van gemeentes staat onder >>over ons<< zij zelf als zijnde de verkoper echter rechts bovenaan staat dan een adres van de representant. Of deze in dezen dan op commissiebasis werkt dat weet ik niet. In dit geval, gezien hij waarschijnlijk niet zelf factureert aan eindklant, spreken we niet van dropshipping meer.
Waarschijnlijk zijn er anderen die wel zelf facturen aan de klant maar laten transporteren/leveren direct aan hun klant door deze verhuurder van de shop.Dan zou de gegevens van de handelaar zelf er moeten staan, hetgeen je oook weleens ziet staan heb ik gezien. En in sommige gevallen staat er alleen een gsmnr./tel.nr van die handelaar en geen nummer van de verhuurder vd shop. Hetgeen mij ook logisch lijkt dan.
Als je zelf verkoper bent wil je toch zelf controle hebben over de inkomende telefoontjes en afwikkelingen, gezien je verantwoordelijkheid naar de klanten toe en ook ivm de verkoop van de producten en mogelijk andere producten.
Het is niet 1 lijn die ze volgen en voor mij verwarrend.
Nu ja, het was maar even wat opmerkingen hierover.
Goed opletten in ieder geval , vind ik, dat je zelf de controle en contact houd als je zelf gaat verkopen. Zo houd je je klanten ook nog in de toekomst en ben je op de hoogte bij enige problemen en andere aanvragen.

16
eentje schreef:Officieel is het zo dat een ieder die zich regelmatig begeeft in het economisch verkeer zich moet laten inschrijven bij de KvK.
Dat moeten valt wel mee. In de meeste gevallen is het niet nodig. Je mag heel veel ook als particulier doen. Het is helemaal geen probleem om een economische hobby te hebben. Professionele sportvissers, marktplaats handelaren, postzegel verzamelaars, het zijn allemaal hobbies waar aardig wat geld bij komt kijken!

Fiscaal is het een andere zaak. Zodra je geld gaat verdienen is het al snel fiscaal interessant om je hiermee in te schrijven bij de KVK. Maar dan komen ook meteen de administratieve en juridische gevolgen erbij kijken. In het geval van een webwinkel snap ik het dus best dat de meeste mensen het in het begin vooral zien als hobby.

17
Die groothandel Van der meer waar de topicstarter mee opent ben ik al heel vaak tegengekomen bij mijn zoektocht naar potentiele leveranciers voor mijn ruitersportwebshop.

Het probleem bij deze leverancier is dat er zeer veel webwinkels zijn die hun producten verkopen.

Nu heb ik een aantal leveranciers gevonden van vrij unieke ruitersportproducten. Het enige probleem is dat ik daarmee geen volledig assortiment kan aanbieden.
Ik zit er aan te denken om deze leverancier te gebruiken om de gaten in mijn assortiment op te vullen.
Maar aan de andere kant denk ik er ook aan om met mijn laptop onder de arm naar de plaatselijke ruitersportzaak te gaan en als het rustig in de winkel is om daar een zakelijk voorstel te doen.

Ik ga iniedergeval maar eens bellen naar die Van de Meer.

18
Ik heb dus gebeld met mijn vragen.

Ik werd doorverbonden en heb daarna een gesprek gehad met deze leverancier waaruit ik toch een ander beeld krijg dan de website mij doet vermoeden.
Ik heb ze gevraagd en het is absoluut niet zo dat zij zomaar aan jan en alleman een webshop leveren. Ze zijn ook leverancier aan fysieke dierenwinkels.

Ze willen mij wel als klant alleen ik moet eerst mijn huidige bedrijfsomschrijving aanpassen bij de KVK. (Dat is iets wat ik toch al wilde doen, dus waarom niet alvast nu.)
Ze staan echter wel open voor webwinkels.

Helaas is hun assortiment in de ruitersport zeer beperkt en dat is voor mij wel een nadeeltje waardoor ik mijn gaten in mijn assortiment niet kan opvullen.
Maar ze hebben zeker een paar producten waar ik wel belangstelling voor heb.

19
Harold,

Ik moet je teleurstellen, effe bak van die webwinkels op het web pleuren en knaken verdienen (zoals je het bijna plat vertaalde) gaat tegenzitten.

Ook dit is hard werken en elke dag scherp blijven op kosten versus baten en op klantentevredenheid.

Het nadeel is dat als je via meerdere personen / bedrijven gaat distribueren je WEL heel goed de brand-awareness moet monitoren.

Hetgeen jij bijvoorbeeld in 3 jaar opbouwt, kan een ander in 1 dag afbreken, dit is niet het grootste nadeel, maar zeker 1 waar je vast nog niet heel erg diep over nagedacht had?

PS. Je bent altijd welkom bij ons op kantoor om eens te praten over hoe we het doen!
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma

20
LaptopPlus schreef:Harold,

Ik moet je teleurstellen, effe bak van die webwinkels op het web pleuren en knaken verdienen (zoals je het bijna plat vertaalde) gaat tegenzitten.

Ook dit is hard werken en elke dag scherp blijven op kosten versus baten en op klantentevredenheid.

Het nadeel is dat als je via meerdere personen / bedrijven gaat distribueren je WEL heel goed de brand-awareness moet monitoren.

Hetgeen jij bijvoorbeeld in 3 jaar opbouwt, kan een ander in 1 dag afbreken, dit is niet het grootste nadeel, maar zeker 1 waar je vast nog niet heel erg diep over nagedacht had?

PS. Je bent altijd welkom bij ons op kantoor om eens te praten over hoe we het doen!
Ik zou het op prijs stellen als je ook zou reageren hier op hetgeen ik schreef. Dan kunnen we hier er allemaal van leren.
bv wie factureerd er bij jullie, want zoals hierboven geschreven door mij is het voor mij verwarrend soms op de website wie nu de verkoper is.
En, je zou ook eigen producten mogen toevoegen ? Hoe gaat dat dan qua levering en facturatie aan klant?
Graag hier reactie.