Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

2
Leuke shop. Ik zou je aanraden om er iets meer uit te springen t.o.v. de vele concurrentie. Je logo is bijvoorbeeld niet heel spectaculair. Verder zou ik adviseren om je "over ons" pagina te herschrijven. Dat is altijd de eerste plek waar ik kijk bij een nieuwe shop.

Er zijn ook nog wel een aantal SEO verbeterpunten.
  • Zoek even een goeie "SEO friendly URLs" plugin
  • Plaats al je producten onder categorieën. Al je iPhone hoesjes onder een gelijknamige categorie. Zo kan je gaan proberen te ranken op "iphone hoesje kopen" of een soortgelijke termen
  • De <title> tag's van je pagina's kunnen beter
  • Ook de <meta name="description"> kan beter
  • Redirect "http://igadgetworld.nl" naar "http://www.igadgetworld.nl"
  • Ik vermoed dat er veel duplicate URLs in je sitemap.xml staan. Ze zijn in ieder geval erg rommelig.
  • Je 404 pagina kan gebruikersvriendelijker
Als je iets niet helemaal begrijp, laat het dan even weten. Dan verduidelijk ik mijzelf wat beter :).
SEO specialist bij Webvalue.

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

3
Mee eens hierboven.
Ik zag dat "Twelve south" hoesje en het duurde even voordat ik het vond. Was ik niet van plan feedback te geven was ik al afgehaakt.

Ik kijk zelf (en zie in mijn webshop stats) dat mensen 30% eerst naar bedrijfsinformatie/garantie en retourneren gaan. Ik kan deze voorwaarden niet direct bij je terug vinden. Wel de aanvraag (waar nog wat engelstalige dingen instaan).

Zijn je Apple artikelen echte Apple artikelen of replica's/namaak? (replica is naproductie / namaak is een (vaak slechte) kopie)

Je coockie beleid "door op deze site te kijken gaan wij er vanuit dat u akkoord gaat." Dit is verboden ;). Mensen moeten een keuze hebben. Weigeren ze? Jammer voor je stats, maar mensen neuzen wel gerust op je webshop verder. Lezen ze dit dan haken ze af als ze dit niet willen.

To the point ik zou;
- duidelijke garantie / retour voorwaarden of procedures schrijven.
- Categorieën aanmaken (iPhone / samsung / ipad etc...)
- Coockie beleid aanpassen

Groeten!

Frits
http://www.elecs.nl
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

4
Elecs schreef:Mee eens hierboven.
Ik zag dat "Twelve south" hoesje en het duurde even voordat ik het vond. Was ik niet van plan feedback te geven was ik al afgehaakt.

Ik kijk zelf (en zie in mijn webshop stats) dat mensen 30% eerst naar bedrijfsinformatie/garantie en retourneren gaan. Ik kan deze voorwaarden niet direct bij je terug vinden. Wel de aanvraag (waar nog wat engelstalige dingen instaan).

Zijn je Apple artikelen echte Apple artikelen of replica's/namaak? (replica is naproductie / namaak is een (vaak slechte) kopie)

Je coockie beleid "door op deze site te kijken gaan wij er vanuit dat u akkoord gaat." Dit is verboden ;). Mensen moeten een keuze hebben. Weigeren ze? Jammer voor je stats, maar mensen neuzen wel gerust op je webshop verder. Lezen ze dit dan haken ze af als ze dit niet willen.

To the point ik zou;
- duidelijke garantie / retour voorwaarden of procedures schrijven.
- Categorieën aanmaken (iPhone / samsung / ipad etc...)
- Coockie beleid aanpassen

Groeten!

Frits
http://www.elecs.nl
- Voorwaarden staan onder algemene voorwaarden (onder aan de pagina), mensen kunnen 14 dagen retourneren dus dit ga ik nog even duidelijk vermelden.
- De categorieen zittten bij mijn nu zo: smartphones en tablets -> cases -> device
- Iemand zei mij dat dit zo ook mocht maar ik ga het aanpassen :)

De Apple producten zijn allemaal origineel.

Bedankt voor alle tips ik ga mijn site verbeteren!
Eigenaar http://www.iGadgetworld.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

5
iGadgetworld schreef:
Elecs schreef:Mee eens hierboven.
Ik zag dat "Twelve south" hoesje en het duurde even voordat ik het vond. Was ik niet van plan feedback te geven was ik al afgehaakt.

Ik kijk zelf (en zie in mijn webshop stats) dat mensen 30% eerst naar bedrijfsinformatie/garantie en retourneren gaan. Ik kan deze voorwaarden niet direct bij je terug vinden. Wel de aanvraag (waar nog wat engelstalige dingen instaan).

Zijn je Apple artikelen echte Apple artikelen of replica's/namaak? (replica is naproductie / namaak is een (vaak slechte) kopie)

Je coockie beleid "door op deze site te kijken gaan wij er vanuit dat u akkoord gaat." Dit is verboden ;). Mensen moeten een keuze hebben. Weigeren ze? Jammer voor je stats, maar mensen neuzen wel gerust op je webshop verder. Lezen ze dit dan haken ze af als ze dit niet willen.

To the point ik zou;
- duidelijke garantie / retour voorwaarden of procedures schrijven.
- Categorieën aanmaken (iPhone / samsung / ipad etc...)
- Coockie beleid aanpassen

Groeten!

Frits
http://www.elecs.nl
- Voorwaarden staan onder algemene voorwaarden (onder aan de pagina), mensen kunnen 14 dagen retourneren dus dit ga ik nog even duidelijk vermelden.
- De categorieen zittten bij mijn nu zo: smartphones en tablets -> cases -> device
- Iemand zei mij dat dit zo ook mocht maar ik ga het aanpassen :)

De Apple producten zijn allemaal origineel.

Bedankt voor alle tips ik ga mijn site verbeteren!
Goed bezig! Vooral die coockie control leuk gedaan.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Wat is de garantie tijd dan? Het zichttermijn is 14 dagen. De garantie is 2 jaar? Dat bedoelde ik meer ;)

Maar verder goed bezig met de tips!
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

6
De garantietijd is een jaar. Ik heb dit lid nu in de algemene voorwaarden gezet:

3. De garantie duurt een jaar nadat u het product heeft ontvangen. Als het product binnen een jaar gebreken vertoont kunt u het product retourneren en krijgt u een vervangend product of als dit product niet meer leverbaar is uw geld terug. Voordat u het product terugzend moet er wel contact zijn geweest met de ondernemer.

Ook heb ik op de info pagina gezet dat de garantie 1 jaar duurt!
Eigenaar http://www.iGadgetworld.nl

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

7
iGadgetworld schreef:De garantietijd is een jaar. Ik heb dit lid nu in de algemene voorwaarden gezet:

3. De garantie duurt een jaar nadat u het product heeft ontvangen. Als het product binnen een jaar gebreken vertoont kunt u het product retourneren en krijgt u een vervangend product of als dit product niet meer leverbaar is uw geld terug. Voordat u het product terugzend moet er wel contact zijn geweest met de ondernemer.

Ook heb ik op de info pagina gezet dat de garantie 1 jaar duurt!
prima!
Als koper zou ik dit zelf wel belangrijk vinden dit snel en duidelijk terug te kunnen vinden.

Als je tijd hebt mag je mij ook altijd feedback geven ;)
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

8
Je Cookie Control doet niet wat je belooft: als ik weiger, krijg ik alsnog (oa) analytics/facebook/statcounter cookies. Dit moet meer zijn dan enkel de melding, je moet de cookies daarna natuurlijk wel daadwerkelijk uitschakelen (cookie voor je winkelwagentje + cookie waarin je opslaat dat je geen cookies accepteert mag wel)

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

10
Ewout schreef:Je Cookie Control doet niet wat je belooft: als ik weiger, krijg ik alsnog (oa) analytics/facebook/statcounter cookies. Dit moet meer zijn dan enkel de melding, je moet de cookies daarna natuurlijk wel daadwerkelijk uitschakelen (cookie voor je winkelwagentje + cookie waarin je opslaat dat je geen cookies accepteert mag wel)
Ja dit was een foutje, heb het opgelost alleen ik ben nog bezig om statcounter weg te krijgen.
Eigenaar http://www.iGadgetworld.nl

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

11
Elecs schreef:
iGadgetworld schreef:De garantietijd is een jaar. Ik heb dit lid nu in de algemene voorwaarden gezet:

3. De garantie duurt een jaar nadat u het product heeft ontvangen. Als het product binnen een jaar gebreken vertoont kunt u het product retourneren en krijgt u een vervangend product of als dit product niet meer leverbaar is uw geld terug. Voordat u het product terugzend moet er wel contact zijn geweest met de ondernemer.

Ook heb ik op de info pagina gezet dat de garantie 1 jaar duurt!
prima!
Als koper zou ik dit zelf wel belangrijk vinden dit snel en duidelijk terug te kunnen vinden.
Ik kwam zonet wat tegen en moest hier gelijk aan denken.

De wet bepaald dat op alle elektronische apparaten 2 jaar garantie moet zitten (dit mag 1 jaar eigen/1 jaar fabriek).
De eerste 6 maand moet jij aantonen dat het geconstateerde gebrek door onjuist handelen van de consument is voorgekomen.
Na 6 maand moet de consument aantonen dat het gebrek al aanwezig was bij aflevering.

1 jaar garantie is dus voor het elektrische gedeelte te kort.

Excuus!
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

12
@elecs

Sorry, ik heb het hier fout gezet. Onze garantie duurt 2 jaar.

De garantie duurt twee jaar nadat u het product heeft ontvangen. Als het product binnen twee jaar gebreken vertoont kunt u het product retourneren en krijgt u een vervangend product of als dit product niet meer leverbaar is uw geld terug. Voordat u het product terugzend moet er wel contact zijn geweest met de ondernemer.
Eigenaar http://www.iGadgetworld.nl

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

15
Maar de Nederlandse wet is juist lastiger omdat die geen termijn noemt anders dan het product deugdelijk moet zijn en aan de verwachting termijn van de consument moet voldoen. Maar dat is natuurlijk subjectief. Wat mag je verwachten van een stereo installatie van 23.95 één jaar, twee jaar, vijf jaar?

Re: [iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.

16
i-mobile schreef:Maar de Nederlandse wet is juist lastiger omdat die geen termijn noemt anders dan het product deugdelijk moet zijn en aan de verwachting termijn van de consument moet voldoen. Maar dat is natuurlijk subjectief. Wat mag je verwachten van een stereo installatie van 23.95 één jaar, twee jaar, vijf jaar?
De wet is daar heel helder: in alle gevallen minimaal twee jaar. Dus niet één jaar en dan garantie bijkopen of van die fratsen.