[Amerikaansewinkel.nl] Winkel met Amerikaanse producten

1
Hoi,

Wij zijn nog niet zo heel lang bezig met deze webshop. Ik heb mij heel erg veel ingelezen op dit forum en de rest van het www. Nu ben ik benieuwd wat jullie van onze winkel vinden.

De producten staan online sinds gisteren zonder prijs en winkelmandje. Puur om te indexeren bij Google en dat klanten alvast kunnen zien wat ze kunnen verwachten. Nogmaals bedankt voor die tip Eentje! ;)

De site is http://www.amerikaansewinkel.nl

Alle kritiek is welkom en wij gaan daar dan zoveel mogelijk mee doen.

Alvast bedankt!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

2
Enkele suggesties:

1. Laat alvast producten zien op je voorpagina. Veel te veel tekst, veel te weinig commercie. Mensen zien die tekst en klikken weg en hebben nooit iets van je webwinkel gezien.
2. Als ik klik op producten krijg ik een lege pagina. Na 5 minuten had ik pas door dat er een dropdown menu kwam met eten en drinken. Niemand ziet dat!
3. Twee talen is prima maar focus de website op een, en bij de tweede taal gewoon 2 zinnen met een lees verder button waarna de hele website in die taal is. Dit is net zo irritant als ondertiteling in de Belgische bioscoop. Dit is ook killing voor je vindbaarheid (keyword density)
4. Sommige van je teksten lijken geschreven door een kind van 12. :-) Laat deze maar eens kritisch door een Neerlandicus uit je vriendenkring nakijken. Als externe kan ik je www.onlinetekstschrijvers.nl aanraden, simpelweg omdat die tekstschrijvers bij mij op kantoor zitten.
5. Je weblog was na 30 seconden nog niet geladen dus heb ik weggeklikt.
6. Ik zou privacy en voorwaarden beiden onderaan in je footer wegwerken. Zo blijft je menu beter overzichtelijk en niet iedereen is geinteresseerd in die dingen.
7. Ik zou een ander land kiezen. Wat dacht je van Poolse winkel? :-)

3
iDeal is net als pinnen voor veel mensen, ze pikken het niet als je hier nog geld voor vraagt...

Je klantenservice pagina mag nog wel een stuk strakker, en een betere scheiding tussen NL en EN, geef er wat ruimte tussen. Ook vind ik de bovenste regel overbodig: ''For English: scroll down.''

De Engelse teksten in de voorwaarden en privacy kloppen ook niet echt... En de verificatie snap ik niet zo, je verstuurt toch pas NA betaling?

Reden voor mij om niet te kopen: "Op het moment van schrijven, 1 augustus 2010, is de eerste lading nog niet binnen. Wel zijn we druk met de invulling van de site. De producten benoemen inclusief beschrijvingen, privacy- en voorwaardenpagina’s maken en veel informatie zoeken."

Verder... Succes! ;)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
iDEAL kosten moet je gewoon meerekenen in de productprijzen of verzendkosten een vergoeding hiervoor vragen is 'not done'.

verder geef een gil als de producten binnen zijn... pop tarts, mac&cheeze en de bbq sauce worden dan besteld... :D misschien ook wel de pancake mix en de syrup... en de cheez wiz voor de nacho's in te dopen... :P
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

6
Zorg er voor dat er sneller naar de producten kan worden gegaan. Voor mij was het even zoeken en klikken voordat ik wat vond. De 'eigenlijke webwinkel' is een beetje ondergesneeuwd in het menu.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

7
Hey,

Opzich vind ik de webshop best prima, je houd 't simpel.
Snelheid van de site valt een beetje tegen, weet je hoe dit komt?

Verder is het ideal logo een beetje pixelachtig :roll:
en het Favo-icon zou ik ook even door PS gooien als ik jou was en de bg transparant maken.

Snelheid verpest het eigenlijk wel een beetje, of gaat dit veranderen als je live gaat?

En nog een layout opmerking: Kan 't niet allemaal wat Amerikaanser? Ik denk dat Nederlanders die de site bezoeken het dan leuker vinden.

8
Ik heb, denk ik, voor een groot gedeelte al de dingen aangepast wat hier gemeld werd.

Tekst moet nog wat aan gebeuren evenals de plaatjes wat minder pixelachtig.

Snelheid begin ik mij ook een beetje aan te irriteren dus ik ga binnenkort overstappen op een andere hoster. Iemand tips?

Verder ben ik nog steeds heel erg blij met elke kritische, positieve óf negatieve blikken! :)

Vanaf vanmiddag ben ik op familieweekend in Deutschland dus ik kan er nu ff niks aan veranderen. Vanaf zondagavond weer ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

9
Kijk of je zowel in je header als in je content een ander lettertype kunt gebruiken. Ik vind dit een beetje te eenvoudig overkomen en niet passen bij de rest van de shop.

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

10
Dirkjan schreef: 7. Ik zou een ander land kiezen. Wat dacht je van Poolse winkel? :-)
Helaas is die domeinnaam al bezet, maar het idee is niet slecht.

Wellicht nadenken over duitsewinkel / indischewinkel / paramaribowinkel (alle .nl domeinen zijn vrij)?

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

11
Joepie!!!

Alleen nog een paar puntjes:

1. Onder producten staat prijs, bestellen etc. boven het product? zou ik onderaan verwachten.
2. Op product klikken vanuit de slideshow bar werkt niet. Krijg hier nogsteeds product zonder bestel optie / prijs.
3. Had de boel iets goedkoper verwacht, of ben ik nou een zuinige zeurpiet?
4. Word het assortiment nog groter?
5. Gelukkig, alles is nog houdbaar :P

Zal maar eens wat bestellen binnenkort.


EDIT: Verzendkosten zijn €7,50 en de gemiddelde product prijs ligt lager, ik zou dus bulk moeten bestellen. Wellicht is het een idee om de beschikbare voorraad weer te geven. Zoals het er nu uit ziet zal ik het zekere voor het onzekere nemen en een mailtje sturen om te informeren. Is toch weer een drempel voor de klant. Het bestelsysteem vind ik ook een beetje 'vaag', kom hier later nog wel op terug. jij bent ook nog met ontwikkeling v/d site bezig, ik snap het.

12
hhh schreef:Joepie!!!

Alleen nog een paar puntjes:

1. Onder producten staat prijs, bestellen etc. boven het product? zou ik onderaan verwachten.
2. Op product klikken vanuit de slideshow bar werkt niet. Krijg hier nogsteeds product zonder bestel optie / prijs.
3. Had de boel iets goedkoper verwacht, of ben ik nou een zuinige zeurpiet?
4. Word het assortiment nog groter?
5. Gelukkig, alles is nog houdbaar :P

Zal maar eens wat bestellen binnenkort.


EDIT: Verzendkosten zijn €7,50 en de gemiddelde product prijs ligt lager, ik zou dus bulk moeten bestellen. Wellicht is het een idee om de beschikbare voorraad weer te geven. Zoals het er nu uit ziet zal ik het zekere voor het onzekere nemen en een mailtje sturen om te informeren. Is toch weer een drempel voor de klant. Het bestelsysteem vind ik ook een beetje 'vaag', kom hier later nog wel op terug. jij bent ook nog met ontwikkeling v/d site bezig, ik snap het.
1. Ik ga hier naar kijken of ik dit aan kan passen.
2. Dit kan aan je cache liggen. Hier laat hij goed zien.
3. Ik denk niet dat we we veel lager kunnen zitten. Mochten wij idd gaan uitbreiden met het assortiment, wat we zekers gaan doen= punt 4, zal het wel goedkoper kunnen gaan worden. Nu in het begin kunnen we moeilijk anders helaas.
4. Zie hierboven.
5. Ja wij zetten de houdbaarheidsdatum van producten die binnen een maand overdatum zijn erbij.

En over de verzendkosten. Wij gaan het met DHL doen incl verzekering en dan ook nog een doos enzo erbij. Kom je uit op die 7.50 :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

13
Ik mis bij de Kraft cheez whiz nog dat het heerlijk is bij Nacho's... (wel even warm maken au bain marie of even 'nuken')
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

14
PeterPastoor schreef: En over de verzendkosten. Wij gaan het met DHL doen incl verzekering en dan ook nog een doos enzo erbij. Kom je uit op die 7.50 :)
Daarover zijn verschillende berichten geschreven, ook hier op het forum zoals in dit topic door A Loomans. Verzendkosten zijn gewoon bedrijfskosten. Net zoals je software kosten, webhosting kosten, winst etc. Je kunt al die dingen los noemen, maar dat hoeft niet. Bol.com rekent 1,95 terwijl de realiteit misschien 4,75 is. De rest gaat bij hen dus af van de marge maar blijkbaar is die voldoende. Je kunt dus gewoon je producten iets duurder maken en de verzendkosten iets lager, en dan voelt het iets gunstiger aan voor de klant. Uit verschillend onderzoek blijkt dat verzendkosten boven de 3 euro meer negatief effect hebben op webwinkel verkopen, dan de prijzen met 3 euro per product verhogen.

15
Als je nu iets aanbied, wat niet te krijgen is in Nederland en België.
Zou dan de transportkost van 7 of 9 euro dan ook nog een struikelblok zijn?

16
veke schreef:Als je nu iets aanbied, wat niet te krijgen is in Nederland en België.
Zou dan de transportkost van 7 of 9 euro dan ook nog een struikelblok zijn?
Prijs is elastisch. Voor sommige mensen is dat een struikelblok en voor sommigen niet maar hoe lager de verzendkosten hoe lager je marge, dus in verhouding hoe meer mensen het moeten kopen. De meest winstgevende verzendkosten zul je even voor moeten testen dus.

Als je producten verkoopt van een tientje en daar 7 euro verzendkosten op berekent zal dat al snel als duur worden ervaren. Als hetzelfde product voor 14 euro wordt verkocht met 2,95 euro verzendkosten, lijkt dat in verhouding minder een probleem. Ook bij internationale verzendingen.

Aan de andere kant motiveer je mensen weer om in bulk te gaan kopen als de verzendkosten bij een of tien producten hetzelfde blijven. Wat veel webwinkels dus doen is de verzendkosten laten vallen bij een aankoop van een x-bedrag. In Peter zijn geval bijvoorbeeld vanaf 100 euro?

Re:

17
eentje schreef:iDEAL kosten moet je gewoon meerekenen in de productprijzen of verzendkosten een vergoeding hiervoor vragen is 'not done'.

verder geef een gil als de producten binnen zijn... pop tarts, mac&cheeze en de bbq sauce worden dan besteld... :D misschien ook wel de pancake mix en de syrup... en de cheez wiz voor de nacho's in te dopen... :P
*onschuldig kijkt* ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: De Amerikaanse Winkel

18
Je hebt de boel weer wat veranderd zie ik?

1. Plaatjes links zien er allen smakelijk uit alleen het lettertype onder de images is echt niet leesbaar. Ook wil ik er op klikken maar dat gaat niet, product linkje lijkt me op zijn plaats.

2. Onderaan staat 'sitemap' en is een rollover menutje. Waarom? Bovendien krijg is hem ook wanneer ik ergens links hover (ofwel je divje moet wat smaller).

3. Onderaan staat 'powered by' en dat veranderd langzaam in 'shopfactory' bij hover. Onnodig JS lijkt mij. Maar dit kun je zeker niet veranderen?

Re: De Amerikaanse Winkel

19
hhh schreef:Je hebt de boel weer wat veranderd zie ik?

1. Plaatjes links zien er allen smakelijk uit alleen het lettertype onder de images is echt niet leesbaar. Ook wil ik er op klikken maar dat gaat niet, product linkje lijkt me op zijn plaats.

2. Onderaan staat 'sitemap' en is een rollover menutje. Waarom? Bovendien krijg is hem ook wanneer ik ergens links hover (ofwel je divje moet wat smaller).

3. Onderaan staat 'powered by' en dat veranderd langzaam in 'shopfactory' bij hover. Onnodig JS lijkt mij. Maar dit kun je zeker niet veranderen?
Sorry voor het late antwoord. Heb het echter wel gelezen gelijk!

1. Tekst bij de plaatjes hebben we aangepast. Echter kunnen we dat (nog) niet aanklikbaar maken aangezien het een plaatje is.

2. Over de sitemap en het menutje. Ik had al geprobeerd om dit weg te halen maar lukt nog niet echt helaas! Ik ga hier Shopfactory eens voor mailen.

3. Hetzelfde geldt hiervoor. :)

Ondertussen paar dingetjes gewijzigd. Slideshow ietwat anders gemaakt. Komend weekend gaan we de rest wat oppimpen :)

Voor de rest gaat het steeds beter. Verkopen worden steeds meer. Ik hoop, na het bezoek aan de Webwinkelvakdagen, de boel nog beter te krijgen. Nog steeds echt geweldig werk :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: De Amerikaanse Winkel

20
PeterPastoor schreef:1. Tekst bij de plaatjes hebben we aangepast. Echter kunnen we dat (nog) niet aanklikbaar maken aangezien het een plaatje is.

2. Over de sitemap en het menutje. Ik had al geprobeerd om dit weg te halen maar lukt nog niet echt helaas! Ik ga hier Shopfactory eens voor mailen.

3. Hetzelfde geldt hiervoor.
Beste Peter,

ad1) De plaatjes aan de linkerkant zijn wel degelijk klikbaar te maken, neem morgen maar even contact met ons op
ad3) Als je gaat in je PC naar C:\Program Files\ShopFactory V8\ShopFactory\Common Files en daar het bestand alias.ini opent zie je op regel 6 staan AppLogo=1. Als je hier AppLogo=0 van maakt en het bestand opslaat is het Powered by logo weg
Met vriendelijke groeten,
John
ShopFactory Sales
http://www.shopfactory.com

Re: De Amerikaanse Winkel

21
shopfactory schreef:
PeterPastoor schreef:1. Tekst bij de plaatjes hebben we aangepast. Echter kunnen we dat (nog) niet aanklikbaar maken aangezien het een plaatje is.

2. Over de sitemap en het menutje. Ik had al geprobeerd om dit weg te halen maar lukt nog niet echt helaas! Ik ga hier Shopfactory eens voor mailen.

3. Hetzelfde geldt hiervoor.
Beste Peter,

ad1) De plaatjes aan de linkerkant zijn wel degelijk klikbaar te maken, neem morgen maar even contact met ons op
ad3) Als je gaat in je PC naar C:\Program Files\ShopFactory V8\ShopFactory\Common Files en daar het bestand alias.ini opent zie je op regel 6 staan AppLogo=1. Als je hier AppLogo=0 van maakt en het bestand opslaat is het Powered by logo weg
Heey geweldig. We bellen sowieso maar weet niet of mij dat morgen gaat lukken. Bedankt!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: De Amerikaanse Winkel

22
Waar ik wel nog naar zou kijken zijn je productfoto's.

Ik vind de kleuren van je foto's niet mooi. daar kan je zoveel meer uithalen.
Ook de achtergrond lijd af van het product.

Probeer dit anders te doen.
En lukt het niet zelf, laat het dan doen.
Ik gebruik voor mijn productfoto's een fotograaf.
Eens in de zoveel tijd ga ik met nieuwe producten naar onze vaste fotograaf en laten we alles mooi op de foto zetten. Het kost dan wel wat, maar het is dan wel netjes.

PB me voor het adres van onze fotograaf.
Gebruiker van:
Logivert 6 Extended
https://www.pawsandclaws.nl

Re: De Amerikaanse Winkel

23
Peter,
Het is in jouw geval eigenlijk nog veel makkelijker.
Ik heb een aantal van je artikelen op google/afbeeldingen gezocht en kon vrij makkelijk vrijstaande beelden vinden die je zo zou kunnen gebruiken voor je winkel.

Ik ga je ook een pb sturen, ben op zoek naar een bepaalde siroop...

Re: De Amerikaanse Winkel

24
Ik ben het helemaal met jullie eens wat betreft de foto's. Wij zijn nog van plan om een lichttent aan te schaffen.

Ik denk dat ik dit weekend idd maar even foto's zo van het internet pluk. Ben alleen bang dat we daar misschien problemen mee krijgen ivm rechten.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: De Amerikaanse Winkel

26
Veel producenten stellen zelf professionele foto's, logo's en zelfs verkoopteksten en video's ter beschikking. Zij willen immers dat hun producten goed voor de dag komen, bij voorkeur beter dan die van concurrenten. Zoek het eerst in die hoek: je krijgt beter beeldmateriaal en je bespaart tijd en geld.
StoreCore.io

Re: [Amerikaansewinkel.nl] Winkel met Amerikaanse producten

27
Ik vind het veel te rustig worden in dit subforum. Dan hebben julie nu vast wel tijd om mijn winkel nog eens goed te onderzoeken.

Deze week gaat de site over van hoster en wordt het sneller en we zijn net overgestapt van Shopfactory naar Mijn Webwinkel Pro + van Logivert. We zijn op dit moment nog bezig om de layout en de foto's in orde te maken. Uiteraard mag je daar nog steeds kritiek over geven maar houdt er rekening mee dat we er mee bezig zijn :P

Alvast bedankt.

En ik denk trouwens dat het rustiger is geworden door de regels, geheel terecht trouwens, ingevoerd zijn mwb dit subforum :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: [Amerikaansewinkel.nl] Winkel met Amerikaanse producten

29
Proficiat met je overstap Peter!! Dit ziet er veeeel mooier uit nu, complimenten.

Tevens vind ik je Twitter en Facebook actie wel leuk, de eerste inschrijvers een korting geven, dat zie je normaal niet zo snel.

Geen idee of je dit al wist of nog ging doen:

- Ik vind alleen dat home, klantenservice etc. wat meer in stijl moeten zijn met de rest. Afgeronde knoppen en witte tekst, en de tekst mag iets groter.
- En er zit een klein foutje in de boxen aan de rechterkant, het bovenste deel (afronding) wijkt 1 of enkele pixels af naar links in FireFox. In IE is die afwijking er niet.
- En je header is niet aanklikbaar.
- Tevens zijn van alle boxen de afgeronde bovenkant in een lagere kwaliteit dan de rest van de box en geeft dit een afwijking in FireFox en IE
- En in IE werkt de gradient niet op de buttons Inschrijven, Inloggen en zoeken. Deze laten verticale streepjes zien

FireFox 3.6.13
IE 8.0.6