Verzender gevaarlijke stoffen

1
Voor mijn webwinkel wil ik (regelmatig) pakketten versturen waar gevaarlijke stoffen inzitten. Het gaat om stoffen die conform hoofdstuk 3.4 van de ADR uitgesloten zijn van nagenoeg alle ADR-eisen.

PostNL weigert dit soort pakketten standaard en bijvoorbeeld DPD accepteert het alleen als het onder de 'limited quantities' regeling valt, wat weer een andere regeling is dan de bedoelde 3.4 ADR-regeling en veel geringere hoeveelheden toelaat.

Tegelijkertijd heb ik ook weer geen zin om 30 euro voor een pakket te betalen, wat bijvoorbeeld bij UPS het geval zou zijn (die lijken het nl wel te accepteren). Weet er iemand een betaalbare vervoerder die wel overweg kan met ADR-goederen in geringe hoeveelheden?

Re: Verzender gevaarlijke stoffen

3
Is nooit goedkoop, ook niet bij LQ zendingen (kleine hoeveelheden). Naar consumenten is helemaal ingewikkeld. TNT doet het ook, en er zijn er meer.

In alle gevallen moet je eea doen aan papierwerk, volgens mij moet je daar een certificaat voor hebben (daarmee kan je aantonen dat je weet hoe gevaarlijke stoffen ingedeeld en verpakt moeten worden).

Ben heel benieuwd of het lukt en hoe, zou het op prijs stellen als je dat hier doorgeeft.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzender gevaarlijke stoffen

5
Het gaat om meerdere stoffen. Maar het lijkt erop dat veel nog wel te verzenden valt onder de LQ-regeling (limited quantities), via DPD. Alleen de verzenddozen moeten extra stevig zijn (lees: 5 a 6 euro per stuk).