Voorstelrondje

1
Hallo allemaal,

Mijn naam is Quincy Rossieau, 28 jaar en ik ben op dit moment druk bezig met het opzetten van een webshop. Ik ben me hier al een aantal weken intensief (lees dagelijks) aan het inlezen in de do's and don'ts.

De webshop wordt gebouwd in Woocommerce. Ik heb hiervoor gekozen omdat de productrange in eerste instantie niet zo heel groot zal zijn, ik Wordpress goed ken en de website een combinatie wordt tussen een webshop en een pagina met specifieke onderwerpen.

Op die manier hoop ik op twee manieren bezoekers naar de webshop te trekken.

Ik zit op dit moment midden in het startproces. Kvk, domeinnaam, hosting enz. zijn geregeld. De eerste contacten met importeurs en groothandels zijn gelegd, en ik ben nu vooral druk met m'n checklist afwerken. En ik heb nog een hoop te doen!

Dit forum heeft me al veel geholpen met betrekking tot de wetgeving en de uitdagingen die je tegen kan komen op weg naar het live gaan van de website.

Ik heb op dit moment vooral een nog onopgeloste vraag met betrekking tot het verzenden van bepaalde producten, maar die zal ik even op de juiste plaats stellen.

De webshop runnen gebeurd op dit moment naast mijn fulltime baan, maar het is een leuke uitdaging waar ik veel energie in kwijt kan.

Groeten Quincy
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl

Re: Voorstelrondje

2
Welkom! Als je vragen hebt over WooCommerce, kom maar door. Inmiddels een aantal webshops in WooCommerce gebouwd, en ik wil niet anders meer. Volgende week kom WooCommerce 2.0 uit met een flink aantal verbeteringen. Als je nu al webshop aan het inrichten bent raad ik je aan zo vroeg mogelijk over te schakelen, want het heeft wel voeten in aarde. Als je nu 2.0 neemt ben je weer even op de toekomst voorbereid. Je kunt nu al de release candidate downloaden om 4 maart naar de definitieve versie te updaten.

Re: Voorstelrondje

4
Belangrijkste veranderingen WC2.0:
  • Op de eerste plaats stabiliteit, veiligheid & snelheid (saai maar erg belangrijk)
  • Verbeterd email management (email editor, plain text versie)
  • Fees API (speciaal voor forumlid TiaID ;)), bijkomende kosten voor betalingswijzen/verzendingsopties.
  • Productafbeeldingen management sterk verbeterd
  • Refunds
Het zijn geen spetterende features, maar nummer 1 is de allerbelangrijkste en daar ben ik enorm blij mee. Ik heb al een aantal plugins zelf geschreven (verschillende import/export, automatisch adres nalv postcode), en ben zeer tevreden over hoe flexibel de basis is opgebouwd. Stabiliteit en veiligheid is dan het belangrijkste (naast dat ik WooCommerce super gebruiksvriendelijk en toegankelijk vind, als eerste vereiste).

Zo, en nu stop ik met mijn WooCommerce promo :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Voorstelrondje

5
Ik had al even een kopie van de webshop gedraaid en daar de RC1 op gezet, wel wat gezeur met de Icepay plugin, maar voor de rest lijkt alles gewoon te werken.

Ik ga er eens induiken.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl

Re: Voorstelrondje

6
Succes met het opstarten! Wordpress is een mooi systeem en scoort lekker in Google, maar als je groeit zou ik toch een groter E-commerce pakket aanschaffen. Wellicht is het een idee om ook nog even de checklist van http://www.webwinkeladviseur.nl/gratis-checklist/ te bekijken (heb zelf geen enkele connectie met die partij :P ). Vind het zelf een leuke checklist waarbij praktische zaken worden weergegeven bij het opstarten.

Succes!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Voorstelrondje

7
libertes schreef:Succes met het opstarten! Wordpress is een mooi systeem en scoort lekker in Google, maar als je groeit zou ik toch een groter E-commerce pakket aanschaffen.
Wat maakt andere pakketten beter dan WooCommerce (=niet hetzelfde als WordPress) voor iemand die groeit?

Re: Voorstelrondje

8
Beste Ewout,
Ik moet zeggen geen directe ervaring te hebben met WooCommerce. Ik heb de website eens bekeken en het ziet er wel zeer compleet uit. Mijn ervaring met Wordpress plugins als E-commerce uitbreiding is echter dat ze hun beperkingen hebben. Vaak loop je daar pas tegenaan bij groei. Er zijn minder plugins beschikbaar voor externe partijen, de order verwerking heeft vaak beperkingen (massaal pakbonnen afdrukken, etc.) en de mogelijkheden zijn wat minder uitgebreid dan systemen die jarenlang zijn doorontwikkeld.

Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met WooCommerce, was dan ook aangenaam verrast toen ik de website screenshots zag. Ik kan alleen goed aanraden om het gehele process door te denken (voor zover dat nu mogelijk is) en dan te kijken of je nog tegen beperkingen aanloopt.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Voorstelrondje

9
Zo, ondertussen zijn we drie maanden verder sinds mijn laatste post.

Tijd voor een update! Waar ik drie maanden nog in de oriënterende fase was hebben we sinds gisteren een webwinkel online!

Drie maanden geleden speelden we met de gedachte om een webwinkel te openen met artikelen gerelateerd aan de Italiaanse keuken. Daar moest natuurlijk ook een olijfolie bij. Na wat geGoogeld te hebben ben ik in contact gekomen met een Italiaanse olijfolieproducent. Zijn olies hebben diverse internationale prijzen gewonnen, dus hebben we een aantal flesjes besteld. Na wat proeven en laten proeven waren we dusdanig enthousiast over deze olie dat we zeker wisten dat hier wat mee gedaan moest worden.

Ik ben toen naar Italië gevlogen om bij de olijfboer te gaan kijken en diverse zaken te bespreken. Na een goed weekend daar hebben we de eerste bestelling geplaatst en ontvangen en zijn we inmiddels officieel importeur van Quattrociocchi Olijfolie voor Nederland.

De afgelopen maand zijn we druk bezig geweest met onze webwinkel en het benaderen van restaurants. We mogen al een aantal van deze restaurants tot onze klantenkring rekenen.

Gistermiddag is de webshop online gegaan, en gisteravond hebben we de eerste bestellingen al mogen inpakken.

Een goed begin, maar we zijn er nog lang niet. We blijven natuurlijk doorontwikkelen aan onze webwinkel!
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl

Re: Voorstelrondje

11
Leuke en vooral rustige webshop! Hou ik van :)
Momenteel zijn wij ook de laatste hand aan het leggen aan de Woocommerce webshop en moet zeggen ben erg te spreken over de mogelijkheden!

Succes met de verkoop!

Ps. ik was wel blij dat je een linkje in je handtekening had staan, ik had het zelf niet zo snel kunnen spellen!
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze
Mooie huis en tuin decoratie http://gerichtekeuze.nl/

Re: Voorstelrondje

13
Bedankt voor het opmerken Dennis.

SSL deed het wel, maar er was op de 'Afrekenen' pagina een 'Sharing' pluging actief, en die zorgde voor een melding. Als het goed is, is dit nu verholpen.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl