Verzenden olijfolie

1
Dag allemaal,

Zo, ik heb me net voorgesteld en kom nu direct met de eerste vraag.

Ik wil in mijn assortiment olijfolie op gaan nemen, maar zit met de volgende uitdaging;

De olijfolie zit in een glazen 0,5 liter fles. Het totaal weegt nog geen kilo, maar past uiteraard niet door de brievenbus. Via PostNL en MyParcel is de enige optie verzenden als pakket tot 10kg, maar de prijs die ik dan betaal (€5,50 of €6,25) is niet interessant tov de verkoopprijs van het product, zowel voor mij als de klant niet.

Is er een dienst die het mogelijk maakt kleine, niet zo zware producten goedkoper te verzenden?
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl

Re: Verzenden olijfolie

2
Wij zitten met hetzelfde probleem met veel producten. Borstels van € 1,95 (250 gram) die niet door de brievenbus passen, emmers snoepjes van € 2,95 (750 gram), en nog veel meer.

Hierbij is het de keus aan de klant of ze zoveel willen betalen aan verzendkosten. De meeste bestellen gewoon meerdere dingen mee.

Ik volg even, want ben benieuwd of er een oplossing voor is.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Verzenden olijfolie

4
QuincyRossieau schreef: Ik wil in mijn assortiment olijfolie op gaan nemen, maar zit met de volgende uitdaging;

De olijfolie zit in een glazen 0,5 liter fles. Het totaal weegt nog geen kilo, maar past uiteraard niet door de brievenbus.
Is er een dienst die het mogelijk maakt kleine, niet zo zware producten goedkoper te verzenden?
Aan welke afmetingen moeten we denken dan?

Je kunt via PostNL een pakketcontact afsluiten, dan betaal je een - af te spreken - start tarief plus 17 cent de gewogen kilo.

Via DHL kun je ook via Selektvracht versturen, die heeft voor jou denk ik de goedkoopste tarieven en betaal je per doos. Je moet dan wel minimaal 10 zendingen per dag hebben.

Of via DHL4YOU.nl/DHL servicepoint verzenden. Dan betaal je € 5,00 / 5,50 incl BTW per doosje als je online frankeerd. Maar de doorlooptijd is 2 -3 werkdagen.

Veel goedkoper dan de 5,00 euro incl BTW gaat het denk ik niet worden binnen NL; tenzij je honderden zendingen per dag hebt.

Het blijft pakketpost, daar hangen andere tarieven aan; dan aan brievenpost.

Via Duitsland is er wel scherper tarieven mogelijk: zie http://www.deutschepost.de/mlm.nf/dpag/ ... index.html
Dirkjan schreef:Ze in sets van twee of drie verkopen.
Goede oplossing, het zijn immers toch verbruiksproducten.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzenden olijfolie

5
Hiervoor is geen oplossing: het product past niet door de brievenbus en het weegt al snel een kilo. Linksom of rechtsom kost het je al snel €5 om een fles olie op te sturen. Het verkopen van 1 fles olijfolie via internet lijkt mij dan ook geen goed businessmodel. Vergelijk het met wijn. Dat wordt pas interessant om op te sturen als het om een hele doos of om een fles duurdere wijn gaat.

Je zult je klanten dus zover moeten krijgen dat ze een flinke bestelling plaatsen die de verzendkosten de moeite waard maken. Dat betekent dat ze de olie ergens van moeten kennen, bijvoorbeeld doordat ze het zelf kunnen proeven of doordat het een bekend of exclusief merk is.

Als eens gedacht aan kleinere, lichtere (probeer)verpakkingen die wel goedkoop verzonden kunnen worden? Bijvoorbeeld platte plastic of kartonnen verpakking van 100ml of 250ml?

In het geval van olijfolie kan de combinatie webshop/stenen winkel natuurlijk een hele goede zijn.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Verzenden olijfolie

6
Cardexchange.com schreef:Hiervoor is geen oplossing: het product past niet door de brievenbus en het weegt al snel een kilo. Linksom of rechtsom kost het je al snel €5 om een fles olie op te sturen. Het verkopen van 1 fles olijfolie via internet lijkt mij dan ook geen goed businessmodel. Vergelijk het met wijn. Dat wordt pas interessant om op te sturen als het om een hele doos of om een fles duurdere wijn gaat.

Je zult je klanten dus zover moeten krijgen dat ze een flinke bestelling plaatsen die de verzendkosten de moeite waard maken. Dat betekent dat ze de olie ergens van moeten kennen, bijvoorbeeld doordat ze het zelf kunnen proeven of doordat het een bekend of exclusief merk is.

Als eens gedacht aan kleinere, lichtere (probeer)verpakkingen die wel goedkoop verzonden kunnen worden? Bijvoorbeeld platte plastic of kartonnen verpakking van 100ml of 250ml?

In het geval van olijfolie kan de combinatie webshop/stenen winkel natuurlijk een hele goede zijn.
Dit is inderdaad de richting waar we heen willen gaan. De olijfolie is maar een deel van het assortiment. We willen inderdaad bij elke levering een klein probeerflesje cadeau doen ter promotie. Ook kunnen we natuurlijk met een actie gaan werken waardoor meerdere flessen afnemen gestimuleerd wordt. Mogelijkheden genoeg om hier toch een succes van te maken, ondanks het kleine volume. (Tenminste, dat denk ik, anders was ik er niet aan begonnen!)
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl

Re: Verzenden olijfolie

7
Hallo allemaal,

In dit onderwerp lees ik dat jullie vinden dat jullie bij PostNl of een andere vervoeder een te hoge prijs moeten betalen om jullie pakketten te verzenden. Dit omdat jullie niet het benodigde volume hebben dat bij PostNL nodig is om aan scherpere tarieven te komen.

Via mijn bedrij, Pack & Send, maak ik het mogelijk ( door groot in te kopen bij de gerenommeerde vervoerders als PosNL ) om voordelige verzendtarieven aan te bieden. Voordeel is ook dat je niet vast zit aan een minimaal aantal zendingen per jaar. Direct besparen dus.

Voor meer info verwijs ik u graag door naar mijn website.

Graag kom ik met jullie persoonlijk in gesprek om jullie wensen en eisen aan de verzendingen en verpakkingen te bespreken.

Re: Verzenden olijfolie

8
Pack&Send schreef:In dit onderwerp lees ik dat jullie vinden dat jullie bij PostNl of een andere vervoeder een te hoge prijs moeten betalen om jullie pakketten te verzenden.
Volgende keer misschien net iets verder lezen dan de eerste zin. ;-) Gaat niet alleen om tarief, ook om de verzending van een bijzonder product. Of wat kost het verzenden van een fles olie precies bij jou?
Nu op mijn weblogs: