Betrouwbaarheid bestelling?

1
Hallo,

Ik ben flink aan het inlezen om straks een webshop te starten.
Nu loop ik natuurlijk tegen 1000 en 1 vraagstukken op.
Veel daarvan is makkelijk op internet te vinden maar veel ook niet.
Hieronder wat vragen uit de laatste categorie.

Ik ben al 10 jaar ondernemer in de zonwering en rolluiken. ( rechtsvorm eenmanszaak )
Nu wil ik naast de bestaande winkel ook een webwinkel, is het mogelijk lijk om dit te doen zonder dat dit makkelijk naar de bestaande zaak te koppelen is?

De webshop gaat de producten veel lager aanbieden maar ook met minder service, vandaar dat ik het graag gescheiden houdt.


En stel dat iemand straks voor een heel huis rolluiken besteld met een waarde van 2 a 3000 euro. Dit is natuurlijk allemaal maatwek. Hoe werkt dit dan met mijn zekerheden?

Wat als de zogenaamde klant niet is wie hij zegt te zijn. ( iedereen kan wat invullen op internet lijkt mij zo.


Alvast bedankt voor de reactie's

2
Ik vraag me eerlijk gezegd als eerste af waarom je je eigen markt onderuit wilt halen met een shop die veel goedkoper is als je winkel. Het lijkt mij juist een goede opzet te zijn om dit in het verlengde van je winkel erbij te gaan doen. Juist WEL met service en ondersteuning, en een punt waar mensen heen kunnen om te kijken/voelen etc.

Geef klanten dan extra voordeel als ze online kopen bijvoorbeeld. IK vind je keus niet logisch. En geen idee of je in een grote of kleine plaats zit, als mensen het eenmaal weten... Dan lijkt me je winkel ook niet rendabel te houden.

Maar dat is mijn idee... Want je bent toch wel terug te vinden, je bent immers verplicht om je adres erop te zetten. Nu kun je natuurlijk je apart daarvoor in laten schrijven bij de KvK, met alles eromheen wat dan dubbel moet gaan. Maar je KvK zal toch op iemands naam moeten staan. En die gegevens kan iedereen gewoon opvragen op de site van de KvK.

Hoe wil je het betalingsverkeer regelen? Omdat je bang bent dat je producten niet betaalt gaan worden.
En hoe gaat het maatwerk en afleveren in zijn werk? Dit lijkt me erg lastig worden.

3
Meesleepbeest schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd als eerste af waarom je je eigen markt onderuit wilt halen met een shop die veel goedkoper is als je winkel. Het lijkt mij juist een goede opzet te zijn om dit in het verlengde van je winkel erbij te gaan doen. Juist WEL met service en ondersteuning, en een punt waar mensen heen kunnen om te kijken/voelen etc.
Wanneer ik met mijn huidige zaak een rolluik verkoop is dat in 99% van de gevallen met montage. Dit kan met een kleine afmeting b.v. € 250,- kosten. U begrijpt dat wanneer ik in Limburg zit ik dit niet in Friesland doe.
Mijn werkgebied is de stad van vestiging en omliggende gemeenten.
Verder is niet te doen.
Meesleepbeest schreef:Geef klanten dan extra voordeel als ze online kopen bijvoorbeeld. IK vind je keus niet logisch. En geen idee of je in een grote of kleine plaats zit, als mensen het eenmaal weten... Dan lijkt me je winkel ook niet rendabel te houden.
De rede van de webshop is dus het bereik wat ik normaal niet heb..

Meesleepbeest schreef:Maar dat is mijn idee... Want je bent toch wel terug te vinden, je bent immers verplicht om je adres erop te zetten. Nu kun je natuurlijk je apart daarvoor in laten schrijven bij de KvK, met alles eromheen wat dan dubbel moet gaan. Maar je KvK zal toch op iemands naam moeten staan. En die gegevens kan iedereen gewoon opvragen op de site van de KvK.
Het mag best terug te leiden zijn, ik ben niet raars van plan.
Alleen heb ik liever niet dat het direct duidelijk is. Dit i.v.m. mijn huidige leveranciers.
Meesleepbeest schreef:Hoe wil je het betalingsverkeer regelen? Omdat je bang bent dat je producten niet betaalt gaan worden.
Rembours of vooraf, maar het is dus het eerste waar ik me dan zorgen om maak.

Meesleepbeest schreef:En hoe gaat het maatwerk en afleveren in zijn werk? Dit lijkt me erg lastig worden.
Mensen meten het zelf en dan bestellen ze het. ik ben echt niet de eerste..

4
Sorry, ik ben niet duidelijk geweest.

Ik waardeer de hulp enorm.
Ik denk dat u mijn antwoorden niet gezien heeft.
Deze staan in de quote, dat is inderdaad niet zo duidelijk.

Alleen het laatste antwoord viel er buiten, daardoor komt dat misschien verkeerd over

[Admin Edit]Ik heb de verandering in het eerdere bericht aangepast zodat het nu wel leesbaar is[/edit]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Meesleepbeest schreef:Want je bent toch wel terug te vinden, je bent immers verplicht om je adres erop te zetten.
Natuurlijk is het terug te vinden, maar niet iedereen neemt de moeite om na te gaan of er op dat adres ook al een bedrijf bestaat. Het gebeurd enorm vaak.

Ook is het minder tegenstrijdig dan je denkt Meesleepbeest, want je krijgt werkelijk wat je koopt. In de offline winkel koop je niet alleen een product, maar ook persoonlijke service. Online koop je die service niet, dus is het mogelijk goedkoper. Vrij gebruikelijk in veel branches.

Wat je kunt doen, is simpelweg gewoon een website starten met een domeinnaam en huisstijl die niet direct hetzelfde is als je offline winkel. Je hoeft er verder niet geheimzinnig over te doen. Mensen die werkelijk je KVK nummer gaan controleren of gaan onderzoeken of er op het adres wel echt een bedrijf gevestigd is, zullen alleen maar sneller bestellen omdat ze het betrouwbaar vinden als er werkelijk een pand op het adres zit.

Over het online bestellen, daar heb je gelijk in Anthonie. Maar als je een telefoonnummer opvraagt en die even nabelt bij een bestelling om door te geven dat je die ontvangen hebt en vandaag op de post doet (alleen maar netjes) merk je sneller of het klopt. Daarnaast kun je even een postcode huisnummer check invoeren in het bestelformulier. Als mensen hun adres opgeven, klopt de straatnaam en plaats dan wel bij de postcode en huisnummer?

Verder kun je bij betalingsmogelijkheden iDEAL flink promoten. Dan heb jij je geld al binnen voor je de bestelling moet uitvoeren. Klanten die met iDEAL betalen zijn te vertrouwen. :-)

Daarnaast blijven er natuurlijk altijd linke bestellingen. Als je het niet vertrouwt, moet je gewoon wat kleiner beginnen. Waarom wil je meteen maatwerk voor 3000 euro aanbieden? Kun je niet gewoon eerst eens de 10-20 meest verkochte artikelen verkopen? De standaard rolluiken zegmaar? En als dat loopt en je wat meer ervaring met ecommerce krijgt steeds je assortiment uitbreiden?

Kijk, uiteindelijk is een klant nooit te vertrouwen. Als ik bij jou de zaak binnenstap en een adres opgeef en een bestelling doe, maar niet betaal en na die ene keer nooit meer terug kom, kan mijn adres ook vals blijken. Heb jij ook veel kosten. Nu zal je zeggen dat dit maar heel weinig voorkomt, maar dat is online eigenlijk ook zo. Niemand heeft als hobby om ongewenste bestellingen te doen bij bedrijven. De mogelijkheid is niet heel anders bij ecommerce behalve dat je niet je gezicht hebt hoeven laten zien. Zekerheden heb je nooit!

6
anthonie schreef:Sorry, ik ben niet duidelijk geweest.

Ik waardeer de hulp enorm.
Ik denk dat u mijn antwoorden niet gezien heeft.
Deze staan in de quote, dat is inderdaad niet zo duidelijk.

Alleen het laatste antwoord viel er buiten, daardoor komt dat misschien verkeerd over

Oeps.... Foutje, ik heb mijn vorige post ook aangepast. Ik zal hier later op terugkomen, nu even koken etc. Mijn sjago bui van vandaag stak ook even de kop op, excuus daarvoor. Ik had inderdaad de teksten in de quote niet gezien.

Welkom op deze site alsnog, ondanks mijn botte bijl van daarnet ;)

7
Nog een andere suggestie, een beetje technische misschien, is om bij bestellingen een IPnummer van de verzender op te vragen. Dit doen wij ook. Een eventuele vervelende/slecht betalende/frauderende klant hebben wij een IPnummer van. Dit vul ik later in het systeem in, en alle bestellingen van dit IP krijgen bij mij direct een rode vlag en zoek ik handmatig uit.

Het is ook wel gebeurd dat ik bestellingen niet heb uitgevoerd omdat het een rode vlag had en ik bijvoorbeeld geen gehoor kreeg op het opgegeven telefoonnummer, of omdat ik na even te zoeken via het internet, een andere naam bij het opgegeven adres zie in een adressenboek.

Natuurlijk, fraude komt voor. Gelukkig is het bij de webwinkels die ik ken, vrij beperkt. Maar het zal waarschijnlijk wel aan de branche liggen. Ik kan me voorstellen dat er webwinkels zijn die hier meer last van hebben. Helaas is het uitwisselen van 'negatieve ervaringen' niet zo gemakkelijk omdat NAW gegevens privacy gevoelig zijn. Anders zouden webwinkels waarschijnlijk maar wat graag IPnummers of adresgegevens met elkaar uitwisselen van klanten die in het verleden niet betrouwbaar bleken.

8
admin schreef:
Meesleepbeest schreef:Want je bent toch wel terug te vinden, je bent immers verplicht om je adres erop te zetten.
Natuurlijk is het terug te vinden, maar niet iedereen neemt de moeite om na te gaan of er op dat adres ook al een bedrijf bestaat. Het gebeurd enorm vaak.
Het gaat mij meer op de goede relatie die ik met mijn huidige leverancier heb.De producten uit de webshop zouden ergens anders vandaan komen
admin schreef:Ook is het minder tegenstrijdig dan je denkt Meesleepbeest, want je krijgt werkelijk wat je koopt. In de offline winkel koop je niet alleen een product, maar ook persoonlijke service. Online koop je die service niet, dus is het mogelijk goedkoper. Vrij gebruikelijk in veel branches.!
Klopt het gaat mij om de aftersales soms moet ik 5 x terug naar een klant.Met 5 min rijden is dit geen probleem. Met 200 km wel.

admin schreef:[Over het online bestellen, daar heb je gelijk in Anthonie. Maar als je een telefoonnummer opvraagt en die even nabelt bij een bestelling om door te geven dat je die ontvangen hebt en vandaag op de post doet (alleen maar netjes) merk je sneller of het klopt. Daarnaast kun je even een postcode huisnummer check invoeren in het bestelformulier. Als mensen hun adres opgeven, klopt de straatnaam en plaats dan wel bij de postcode en huisnummer? !
Een vast tel. nr. vragen geeft al wat zekerheid indd.
Maar dan nog zit ik met het probleem van een soort van opdracht bevestiging. Nu werk ik veel op vertrouwen ( wat ook fout is ) maar dat doe je toch sneller omdat je bij de mensen thuis komt opmeten.
admin schreef:[Verder kun je bij betalingsmogelijkheden iDEAL flink promoten. Dan heb jij je geld al binnen voor je de bestelling moet uitvoeren. Klanten die met iDEAL betalen zijn te vertrouwen. :-)!
Juist zou het mooiste zijn dan zijn er geen problemen, maar kan me voorstellen dat het vertrouwen van hun kant weer moeilijker is met dit soort bedragen en een webwinkel
admin schreef:[Daarnaast blijven er natuurlijk altijd linke bestellingen. Als je het niet vertrouwt, moet je gewoon wat kleiner beginnen. Waarom wil je meteen maatwerk voor 3000 euro aanbieden? Kun je niet gewoon eerst eens de 10-20 meest verkochte artikelen verkopen? De standaard rolluiken zegmaar? En als dat loopt en je wat meer ervaring met ecommerce krijgt steeds je assortiment uitbreiden?!
Een standaard rolluik bestaat niet het is altijd maatwerk.
Het voorbeeld was even om het risico wat aan te dikken.
admin schreef:[Kijk, uiteindelijk is een klant nooit te vertrouwen. Als ik bij jou de zaak binnenstap en een adres opgeef en een bestelling doe, maar niet betaal en na die ene keer nooit meer terug kom, kan mijn adres ook vals blijken. Heb jij ook veel kosten. Nu zal je zeggen dat dit maar heel weinig voorkomt, maar dat is online eigenlijk ook zo. Niemand heeft als hobby om ongewenste bestellingen te doen bij bedrijven. De mogelijkheid is niet heel anders bij ecommerce behalve dat je niet je gezicht hebt hoeven laten zien. Zekerheden heb je nooit!
Nu bestel ik niets zonder het zelf in te meten, dus ik weet altijd met wie ik te maken heb.


Bedankt voor je reactie

9
admin schreef:.
Het probleem met wat duurdere producten tegen een lage marge, is dat als je 2 rolluiken met fraude hebt. Je er 20 moet verkopen om weer uit de kosten te zijn

10
Ik heb ervaring in de zonwering/rolluiken branche en het lijkt me geen slim idee. Bijna alles is maatwerk en je kunt er gewoon niet vanuit gaan dat een klant het zelf goed kan inmeten..

Ik denk dat je beter kunt kijken of er vraag is naar losse onderdelen (bandopwinders, zijkappen, motoren, inloopstukken, windzonautomaten), er zijn genoeg hobbyisten die dit soort dingen wel kunnen gebruiken.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

11
A. Loomans schreef:Ik heb ervaring in de zonwering/rolluiken branche en het lijkt me geen slim idee. Bijna alles is maatwerk en je kunt er gewoon niet vanuit gaan dat een klant het zelf goed kan inmeten..

Ik denk dat je beter kunt kijken of er vraag is naar losse onderdelen (bandopwinders, zijkappen, motoren, inloopstukken, windzonautomaten), er zijn genoeg hobbyisten die dit soort dingen wel kunnen gebruiken.
Dat begrijp ik, het is inderdaad altijd maatwerk.
Maar er is zeker wel een markt voor.
Inmeten is dus het risico van de klant.

Ik ben ook niet van plan om er montage bij te leveren.

12
Als de korting groot genoeg is , zal hier zeker een markt voor zijn.
Ik zit veel op bouwforums, waar doe het zelvers , bijna alles aan hun huis verbouwen/bouwen.

13
het idee op zich is niet nieuw, er zijn genoeg bedrijfjes die het doen. zoals rolluikentekoop.nl en rolluikenonline.nl bekijk de websites van je concurrenten eens en bekijk hoe zij het aanpakken.

Ooit zelf de gedachte gehad om rolluiken op deze manier te bestellen maar ik heb er vanaf gezien om zelf op een laddertje te lopen klooien om ze voor de vensters op de eerste verdieping te hangen. Deze leverancier bood binnen de regio als extra service aan om ze tegen meerprijs op te hangen. Alleen werd me dat een beetje te duur.

Wat zeker een vereiste is dat je ontzettend goede algemene voorwaarden en leveringsvoorwaarden hebt. Ik denk dat je deze echt samen met iemand die juridisch onderlegd is moet opstellen. Dat gaat dus wat geld kosten, Ik weet niet hoe je het nu doet met je klanten, vraag je bijv. een aanbetaling of betaald je klant pas bij aflevering. dat zijn allemaal zaken die je moet bepalen voor je webwinkel.

Wat ik in jou situatie zou doen is zorgen voor een goede opdracht bevestiging welke getekend retour gezonden moeten worden (per snail mail, fax of een scan) daarbij eventueel een goede credit check laten uitvoeren. Vraag om een kleine aanbetaling en neem dan pas de rolluiken in productie, of als je heeeel goedkoop bent kun je overwegen het volledige bedrag te laten betalen d.m.v. iDeal.

14
De korting zal zeker de moeite waard worden, ik wil kwa prijs onder al de andere webshops duiken.

Het beste is dus om met een opdrachtbevestiging per post te werken, en dan onder rembours versturen.
Hierdoor zullen er klanten afhaken maar dat liever dan klanten die niet betalen.

Hiernaast natuurlijk ook de optie om met i-deal te betalen.


Iemand toch nog een tip om het iets anoniemer te houden? Zodat het niet in 1 oogomslag aan mijn huidige zaak te koppelen is.

15
Enige manier om het niet te koppelen aan de huidige zaak is een aparte bv op te richten op een postbus adres met stromannen als aandeelhouder... of een SA in Luxemburg...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

16
eentje schreef:Enige manier om het niet te koppelen aan de huidige zaak is een aparte bv op te richten op een postbus adres met stromannen als aandeelhouder... of een SA in Luxemburg...

Dank je,

Is wel heel wat dus, en zo spannend zou het nou ook weer niet hoeven zijn. Een bv is natuurlijk niet zo aantrekkelijk ik denk niet dat ik zo een ton winst uit de webshop zal halen.

17
Wat ik meestal doe is een nieuwe handelsnaam laten registreren bij de KvK.

Verder is er weinig wat je kan doen... wellicht het adres van het magazijn gebruiken als postadres? en de domein anoniem aanvragen... voor iDEAL met een PSP werken ipv direct met de bank... en dat is het wel zo'n beetje...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

18
eentje schreef:en de domein anoniem aanvragen...
Dat zou ik je persoonlijk afraden. De kans dat klanten afhaken omdat je ze niet vertrouwen bij een anoniem domein, is vele malen groter dan dat je leverancier afhaakt omdat je normale adres van je huidige bedrijf er staat. Een extra handelsnaam is een optie. Zelf start ik meestal een merknaam. Zet hem maar op je thuisadres, mensen zijn echt niet zo achterdochtig dat ze het echt helemaal uit gaan pluizen en als ze dat wel doen, je doet toch niets verkeerds? Gewoon een andere domeinnaam hanteren met een compleet andere huisstijl en je er verder niet zo druk om maken. Voor klanten is het juist een voordeel als je laat zien al tien jaar ervaring in het vak te hebben! Het zou voor klanten juist vertrouwen geven als ze zien dat je ernaast ook een fysieke winkel hebt.

19
Ik snap zijn probleem wel... hoe leg je aan een klant in de winkel uit dat als hij via internet bestelt 20-30% goedkoper uit is dan als hij het in de winkel bestelt.

Die angst leeft bij vele winkels die ook online gaan.

Als je dan uitlegt dat hij op internet vooruit moet betalen, minder service krijgt (verkoop- en informatiegesprek) de eigenaar bepaald wanneer de contactmomenten zijn enz. enz. dan hebben de meeste klanten er wel begrip voor of je bied de klant dezelfde prijs aan als op het internet alleen ook dezelfde condities dus eerst alles betalen en daarna pas opmeten ed.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

20
Klopt helemaal kwa klanten wil ik het helemaal gescheiden houden.

Bij mijn huidige bedrijf staat de service hoger dan bij mijn concurenten.

Maar met de webshop wil ik een andere markt aanspreken,
ik wil en kan scherper zijn dan al de webshops die er nu al zijn.


Maar dit zijn natuurlijk 2 dingen die niet samen gaan.

Nu geef ik b.v. een uitgebreide garantie van 5 jaar waarin er ook geen arbeid en voorrijdkosten worden gerekend.

Bij de webshop zou ik ook garantie geven, maar dan in een andere vorm.
Wanneer ik naar mijn toekomstige online con-collega's kijk dan bieden zei vervanging van de producten nadat zei deze retour hebben onvangen.


Voor bestaande en toekomstige klanten van mijn huidige bedrijf, zie ik niet veel problemen. Voor die 2 mensen die al zouden komen te weten dat de webshop van 1 en dezelfde is, kan ik inderdaad het verschil voorleggen. En wanneer ze daar problemen mee hebben zijn ze altijd vrij om naar een ander te gaan.


Het gene waar het mij nog steeds het meest om te doen blijft, is de goede verhouding met mijn huidige leveranciers.

De producten uit de webshop zullen van een andere producent komen.



Inmiddels heb ik mijn boekhouder ook gesproken, en met een bv of een andere rechtsvorm schiet ik ook niet veel op.

Een eenmanszaak op de naam van een goede bekende is een goede optie ( kwa anoniemiteit ),dit brengt alleen een hoop balasting technisch gedoe met zich mee. En is daarom ook weer niet echt haalbaar

21
anthonie schreef: Het gene waar het mij nog steeds het meest om te doen blijft, is de goede verhouding met mijn huidige leveranciers.

De producten uit de webshop zullen van een andere producent komen.
Dat is toch niet erg? Als jij een prijsvechter wil worden met je webshop moet je ook goedkopere onderdelen in de producten die je daar verkoopt stoppen en als je huidige leverancier dat niet levert ga je naar een andere.

Los hiervan had je leverancier de goedkope onderdelen ook niet aan je verkocht als je geen webwinkel zou beginnen.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

22
Volgens de 'wet' hoef je produten die speciaal voor de klant zijn gemaakt niet terug te nemen. Maar als de klant een fout maakt in de meting dan ben je hier niet voor verantwoordelijk.

Zijn er geen producten die bijna altijd passen en waarmee weinig fout kan gaan? Ik zit zo te denken aan een Velux rolluik. Als je het typenummer weet dan kun je altijd de juiste bestellen. Misschien is het iets om eerst naar zoiets te kijken voordat je maatwerking gaat leveren.

Reken er maar op dat er in het begin veel fout gaat (ook door je eigen schuld). Alles is nieuw, webwinkel, marketing, transporteren enz. Risico's zou ik het eerste halfjaar tot jaar zo beperkt mogelijk houden.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

23
anthonie schreef:De korting zal zeker de moeite waard worden, ik wil kwa prijs onder al de andere webshops duiken.
Geld dat dus voor producten die gelijkwaardig zijn? Qua merk en dergelijken? Het lijkt me niet verstandig om als nieuwkomer direct je concurrent te willen 'bevechten'. Er is vaak ook wel een ander die weer onder jouw prijs wil duiken, vroeg of laat.
Persoonlijk heb ik het niet op prijsvechters, ik kies juist vaak een shop die niet de goedkoopste is als klant gezien. Want dan verwacht ik meer dan van die prijsvechter.

Je geeft al aan dat je 20 rolluiken moet gaan verkopen als er 1 mis gaat. Als je duidelijk wil gaan prijsvechten dan worden dat er wellicht al snel 30 of 40 als het een keer mis gaat. Kan je je dat dan nog veroorloven? Dan zou ik juist iets meer service bieden en een hogere prijs vragen zodat me risico meer naar de 15 gaat...

24
Allereerst bedankt voor het meedenken allemaal.



@ a. Loomans

Klopt helemaal ( normaal gesproken ) alleen ligt mijn situatie met mijn hoofdleverancier net iets ingewikkelder.

@ Webwinkelsucces

Tijdens het onderzoek wat ik aan het doen ben, zie ik 1 vraag steeds weer terug komen. "Ik wil een webwinkel maar ik weet niet in wat"
Dat probleem heb ik niet. Ik wil niet persee een webwinkel maar ik heb gewoon een heel goed en scherp product.

Velux is voor mij zowiezo geen aantrekkelijk product.

@ Meesleepbeest

In bijna alle gevallen is het product zelfs beter!!

Ik kies met de webshop de prijsvechterstrategie omdat dit het enigste is waarin een webshop met deze producten zich kan onderscheiden.

Die 20 die ik aangaf kwam zo uit de losse hand kan/zal minder zijn maar is al met die prijsvechter prijzen die ik in mijn hoofd heb.



Ik zie in de antwoorden steeds "de service " terug komen.

Nu is mijn vraag wat voor service denken jullie bij een webwinkel voor rolluiken te kunnen krijgen dan?

Ik weet dat het iets is wat niet haalbaar is. En ik zie zelfs bij offline winkels dat de service bar slecht is. Bij mij is dat zeker niet zo maar bij de komende webwinkel moet men niet te veel verwachten.

Het is niet haalbaar om heel het land door te rijden met 2 man in de bus
omdat de klant denkt dat er iets niet goed is, terwijl hij het niet goed heeft gemonteerd.
Dan zou je zeggen dan breng je het in dat geval in rekening.
Echt ??? Die zelfde klant die voor een duppie op de eerste rang wil zitten gaat voor deze denkbeeldige service b.v. 2 x 2 uur heen rijden 2 x 1 uur arbeid 2 x 2uur terugrijden betalen?

Nee ik geloof daar niet in.

Service van monteren? Nee dan kunnen ze ook naar de dealer om de hoek. Ik zie webwinkels die voor een zonnescherm monteren € 450, vragen.

En de normale gang van zaken met garantie bij de huidige webshops,
stuur het onderdeel maar op en als het kapot is krijgt u een nieuwe.
Zo wil en moet ik het ook gaan doen.


Het zelf meten en monteren gebeurd natuurlijk al veel via webshops maar denk ook eens aan bouwmarkten die lever niets extra behalve dat je het in de winkel kunt zien. Maar meten en monteren is er vaak niet bij.

25
Ik denk dat het echt wel kan slagen.
Als je goedkoop werkt, want voor doehetzelvers is de prijs (en kwaliteit ook )zeer belangrijk.
dus ik geef je gelijk met je prijsvechterstrategie.

Wat service betreft, denk dat vooral belangrijk is daat de mensen een goed installatiegids krijgen, waar alles zeer gedetailleerd in staat vermeld.
Vele mensen haken af als ze niet weten hoe het moet worden geinstalleerd of onderhouden.

Dus best enkele pdf's op je site zetten met alle uitleg.
Dat werkt drempel verlagend.