Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

E-commerce niet volwassen

02 september 2010

Zojuist kwam ik het artikel tegen op Twinkle Magazine met het bericht dat E-commerce in Nederland nog lang niet volwassen is.

Nu lijkt me dat niet zo'n spannend nieuws want wanneer noem je iets volwassen? Niet als het nog elk jaar met dubbele cijfers weet te groeien lijkt me. Iets dat zo hard groeit, heeft een nog onbekende top toch?

Wat ik wel grappig vind in het artikel is om de grafiekjes te zien waarbij Nederland wordt vergeleken met andere landen. Of de grafieken kloppen weet ik niet want Noorwegen ziet er wel heel spannend uit, maar er zal vast een strekking van waarheid in zitten.

In het verkopen op afstand doet Nederland het erg goed. Ecommerce lijkt ingeburgerd, we kopen van alles online. Maar in aantallen euros is Nederland niet zo hoog.

Deels valt dat te verklaren door branches denk ik. In bijv. het Verenigd Koninkrijk is men gewend de dagelijkse boodschappen ook online te doen. Supermarktomzetten zijn per transactie laag, maar per jaar enorm hoog. Dus dat soort uitgaven hebben veel meer invloed dan kleding of boeken, twee producten die in Nederland relatief populair zijn. Maar de online supermarkt komt er in Nederland ook wel.

Wat verklaard het verder? Is het vooroordeel dat Nederlanders zuinig zijn ook gewoon in ecommerce weer van toepassing? Dat lijkt me een beetje een trieste conclusie. Waar ligt het volgens jullie aan?

Een andere conclusie die ik uit de grafieken haal is dat er in Belgie (voor mij niet verrassend) maar ook in Duitsland (voor mij wel verrassend) nog zo enorm veel kansen liggen! Wie van jullie denkt aan uitbreiding naar het buitenland vanwege dit soort cijfers?

Wie gelooft de cijfers en wat zijn jullie gedachten hierbij?
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

03 september 2010

Als ik dat zo lees dan denk ik: "Yes, we gaan nog veel meer omzet binnenhalen!"

Ik vind het wel gek dat Frankrijk bijna gelijk met NL loopt. Altijd gedacht dat ze verder achterliepen op het gebied van internet, maar met e-commerce scoren ze blijkbaar hoor. :D
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html