Twinkle magazine factuur

1
Enkele jaren terug heb ik een bedrag van 33 euro betaald voor het Twinklemagazine, dat vervolgens voortaan kosteloos toegezonden werd. Bij mijn weten stond daar geen uiterste periode bij (al zal er in de kleine lettertjes wel iets van hebben gestaan dat ze vrij zijn geld te gaan vragen).

Vandaag ontving ik voor het eerst een factuur van 39 euro voor een jaar. Op zich niet gek, maar dit zonder enige vorm van melding van tevoren. Ook in de begeleidende brief wordt gedaan alsof het altijd zo is geweest. Of heb ik iets gemist?

Hebben andere leden (jullie?) ook ineens een factuur gehad, hoe denken jullie over evt. voortzetting abonnement / betaling van deze factuur?

2
Volgens mij een misverstand. Die 33 euro zal 1 jaar abonnementsgeld geweest zijn voor Twinkle.

3
Volgens mij kregen 'early bird' abonnees dit standaard inderdaad gratis, los van administratiekosten. Inderdaad volgens mij die 33 euro. Je krijgt (of kreeg) daarvoor 8x per jaar Twinkle Magazine. Je was dus een van de eerste abonnees, want dat aanbod is al een tijdje niet meer mogelijk.

Als je abonnement veranderd, vervalt dit. Dus als je van adres veranderd, of een andere tenaamstelling hebt doorgegeven bijvoorbeeld, dan krijg je een factuur. Ook als je een uitgebreider abonnement wilt moet je daarvoor betalen. Twinkle komt nu 10x per jaar uit, los van eventuele extra uitgaven als de Twinkle100, de starterskit, of andere extra's.

Kan het zijn dat je een adreswijziging hebt opgegeven?

Persoonlijk vind ik Twinkle Magazine zijn geld meer dan waard, maar dat is natuurlijk niets meer dan een persoonlijke voorkeur dus dat zal je voor jezelf moeten afwegen.

4
Ik betaal volgens mij jaarlijks rond de 35 euro voor Twinkle. Ik was eerst ook abonnee geworden na een 'lokkertje'. Ik weet niet meer precies wat het was.

Verder vind ik, net als Admin, Twinkle zijn geld meer dan waard. Als haal je er maar één tip per jaar uit. :P
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik heb geen enkel contact met ze gehad, er is niets gewijzigd. Inmiddels heb ik een niet-akkoord-berichtje gestuurd, dan hoor ik wel wat de reden is.

6
Ik heb die factuur (2 maanden geleden) ook gehad en naar aanleiding hiervan een mailtje gestuurd. Dit was hun reactie:

De reden dat wij € 39,- per jaar voor een Twinkle abonnement vragen is vanwege de extra bijlagen, de Twinkle 100 en het aantal nummers dat verhoogt is van 8 naar 10 keer per jaar.

Op het moment dat u een abonnement bij ons afsloot zaten deze extra’s er nog niet bij en zonder een jaarabonnement zijn deze extra’s ook niet te realiseren. Uiteraard kunt u de Twinkle gratis blijven ontvangen, maar dan zonder de extra bijlagen en Twinkle 100.


Die bijlagen hoef ik niet perse, dus ik ben gratis lid gebleven. En laatst kreeg ik gewoon de Twinkle in de brievenbus!

7
Hartelijk dank joelphil voor je info. Ik heb nog geen reactie van hun gehad, maar ik ga er van uit (en hoop) dat ik diezelfde krijg.

9
AmerikaanseWinkel schreef:Is dit een goed blad? Aanrader om lid van te worden?
Samen met Emerce is Twinkle Magazine zeker een aanrader als je een webwinkel hebt/wilt.

10
Zie hieronder de reactie van BBP over het gratis lidmaatschap.

---
U heeft enkele jaren geleden een abonnement tegen administratiekosten afgesloten, welke voor onbepaalde tijd kan lopen. Echter, zoals u ook in de brief heeft kunnen lezen, is Twinkle Magazine in de afgelopen jaren gegroeid in uitgave en in specials waardoor het gratis abonnement niet meer in verhouding staat tot datgene wat het blad nu biedt.

Om die reden hebben wij al onze ‘gratis’ leden een brief verzonden zoals u die ook heeft ontvangen. Het gratis lidmaatschap kunnen wij niet meer aanbieden.
---

11
Vreemde zaak, ik heb het nr. van augustus gewoon gekregen.

Bovendien vraag ik me af of ze die gratis abonnementen wel stop mogen zetten. Immers, het was niet gratis er is ooit een eenmalig bedrag voor betaald in de wetenschap dat je die onbeperkt zou blijven ontvangen.

12
Heb vandaag - als gratis abonnee - 'gewoon' de Twinkle100 in de bus gehad!

Re: Twinkle magazine factuur

14
Of hij los te bestellen of te kopen is dat weet ik niet.
Op sommige beurzen wordt het blad gratis uitgedeeld en kan je vaak ook een gratis proefabonnement nemen voor 3 edities.

Re: Twinkle magazine factuur

15
JMG schreef:Is dit blad ook '' los '' in de winkel verkrijgbaar om het eens te proberen?
Of moet je je direct abboneren op een jaar abbonement?
Volgens mij niet, en dat lijkt me ook niet echt de moeite, gezien de prijs. Als je in de ecommerce actief bent is het een magazine dat zeker zijn geld waard is maar als je twijfelt over de inhoud kun je een tijdje de website van Twinkle magazine op http://twinklemagazine.nl/magazine/ volgen en kijken of dat bevalt. Dan kun je het blad ook wel waarderen.
Nu op mijn weblogs: